Noile-planuri cadru sunt în analiză și procesul este „foarte amplu” pentru că „ții legătura cu experții din domeniu, profesori, vorbești și cu ONG-urile, cu universitarul” – secretarul de stat din Ministerul Educației Bogdan Cristescu

899 de vizualizări
Bogdan Cristescu / Foto: captură Facebook.com
Noile-planuri cadru despre care ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat luni seară că sunt în stadiul analizelor de impact sunt la finalul procesului de elaborare, unul „foarte amplu”, pentru că „ții legătura cu experții din domeniu, profesori (…), vorbești și cu ONG-urile, cu universitarul”, după cum explică secretarul de stat din Ministerul Educației Bogdan Cristescu.

Cristescu a declarat, întrebat de reporterul Edupedu.ro ce înseamnă mai exact analizele de impact, că acum, la finalul elaborării planurilor-cadru Ministerul Educației bifează pe listă dacă a comunicat cu „experți, profesori, practicieni la clasă”, organizații non-guvernamentale și universități.

Precizările au fost făcute la lansarea raportului OCDE Education at a Glance 2024 de la Universitatea din București, unde Bogdan Cristescu a înlocuit-o pe ministra Ligia Deca aflată în vizită la Oradea.

Secretarul de stat, în funcție din 2022, fost director de Curriculum, Evaluări și Examene în Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), a mai menționat și de verificări pe baza legii: „este absolut normal ca atunci când ai un concept de planuri-cadru conturat să iei înapoi ca un checklist și să vezi: «am îndeplinit asta, am adresat această parte din lege, am adresat această parte din formarea inițială, avem măsuri care să ne asigure asta»?”.

Redăm declarațiile integral pe acest subiect:

Reporter Edupedu.ro: Doamna ministru Deca a spus aseară că planurile-cadru pentru liceu întârzie probabil până la sfârșitul anului, din nou, motivând prin analize de impact care s-ar face în prezent. Puteți să ne spuneți, vă rog, ce înseamnă aceste analize de impact și de ce se fac analize de impact pe planul-cadru, la finalul procesului de elaborare a planurilor-cadru?

Bogdan Cristescu: (…) Procesul de elaborare a planurilor-cadru este un proces foarte, foarte amplu, unde sigur ții legătura și cu experții din domeniu. Ții legătura și cu… – când spun experții în domeniu mă refer la experți, profesori, practicieni la clasă, bineînțeles, îți pui și problema integrării lucrurilor în strategia națională, vorbești și cu ONG-urile, vorbești și cu universitarul.

Iar ceea ce ați întrebat dumneavoastră, poate nu am înțeles eu foarte bine întrebarea, dar este absolut normal ca atunci când ai un concept de planuri-cadru conturat să iei înapoi ca un checklist și să vezi: «am îndeplinit asta, am adresat această parte din lege, am adresat această parte din formarea inițială, avem măsuri care să ne asigure asta»?

Este un asemenea proces, este absolut normal, iar declarațiile doamnei ministru, deci, așa cum ați văzut și așa cum v-am spus de fiecare dată, așa cum este și normal la nivelul ministerului Educației. Toate aceste lucruri sunt luate în considerare și mi se pare absolut normal, pentru că încercăm să avem un checklist exhaustiv.

La nivelul ministerului suntem o echipă și de fiecare dată când decizia este «a comunicat doamna ministru», doamna ministru a comunicat toate lucrurile. Vă referiți la emisiunea de aseară de la Digi? Am comunicat aceste lucruri, dacă sunt aspecte pe care le doriți în continuare, sigur, ne adresați aceste întrebări și vă răspundem cu în scris la ele cu drag”.

  • Context. Numărul de ore și posturi de profesori care vor fi tăiate sau adăugate în școli pe noile planuri-cadru sunt în analiza ministerului Educației, spune ministra Ligia Deca. Oficialul anunță că noile scheme care prevăd numărul de ore pe săptămână la fiecare disciplină, în special cele în pregătire pentru clasa a IX-a din septembrie 2025, sunt în ultima etapă de lucru.
  • Ministra Ligia Deca, care a amânat în iulie pentru luna septembrie publicarea în dezbatere a planurilor-cadru, cele actuale de liceu fiind nereformate din anii 2000, și care recent a ezitat să dea un termen pentru acestea, spune acum că până la finalul anului calendaristic „trebuie să avem planurile-cadru”. Declarațiile au fost făcute luni seară, în prima zi de cursuri din acest an școlar, la Digi24.
  • „Acolo este o datorie istorică, dacă vreți”, a spus Deca despre reforma curriculară la liceu, întrebată de Cosmin Prelipceanu când vor apărea modificări la programele școlare. Ministra a continuat: „Adică acest ciclu nu a avut planuri-cadru noi. Suntem într-o fază finală cu acestea, lucrăm la niște analize de impact, să vedem pe filozofia pe care o avem, de exemplu – trebuie să avem același trunchi comun, indiferent de filieră, ca să putem garanta accesul la învățământ superior”. Mai multe detalii, aici.
Citește și:
Câte ore și posturi vor fi tăiate sau adăugate în școli pe noile planuri-cadru / Ligia Deca: Lucrăm la niște analize de impact. Până la finalul anului calendaristic trebuie să avem planurile-cadru
Ligia Deca: Noile planuri-cadru de liceu „o să le vedem în dezbatere publică în curând”
SURSE Sorin Cîmpeanu, demisionat de la Educație în plin scandal de plagiat, deschide lista PNL București la Senat. Este urmat de ministra Ligia Deca, candidată pentru fotoliul de senator. Monica Anisie, pe listele liberalilor la Camera Deputaților – Variante de lucru la organizația PNL București
BREAKING Planurile-cadru pentru liceu vor fi puse în dezbatere publică abia în septembrie, peste două luni, estimează ministra Ligia Deca. Este a treia amânare în acest an electoral / Data alegerilor parlamentare, discutată pentru septembrie de politicieni
Elevii care încep clasa a VIII-a pe 9 septembrie ar urma să învețe la liceu după programe școlare noi și să dea un Bacalaureat cu cel puțin 5 examene scrise și 4 de competențe, potrivit Legii Deca-Iohannis / Ministerul nu a pus în dezbatere până acum nicio propunere de programă școlară liceală

2 comments
  1. De ce nu avem niște Repere de Planificări Anuale la materii precum Matematica pentru clasele de seral? Toate planificările de pe net pentru clasele de seral au variații largi și diferențe majore. Niciuna nu corespunde cu alta în privința materiei. Toate sunt neclare, aproape că nu folosesc la nimic. Asta spune că cei care le-au conceput, în general profesori de pe Didactic.ro, nu știu nici ei bine de unde pănă unde se face. Bâjbâim an de an prin planificări pe net la fel de confuze și nelămurite precum cei care le caută. De ce nu propune Ministerul Repere Metodologice, așa cum a făcut în alți ani la clasele de zi? Nu e greu pentru cei din Minister. De fapt ne-ar transmite direct ce doresc să facem, fără multă vorbăraie. Am ști exact de unde pănă unde ține materia și s-ar elimina toate neclaritățile.
    PS: Planificările cuprinse în ”REPERE METODOLOGICE pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022-2023” sunt un exemplu foarte bun în acest sens. De ce nu s-au făcut și pentru clasele de seral?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liceul din Pomârla, județul Botoșani, a pierdut dreptul de proprietate a 1.800 ha de pădure și a unor terenuri agricole de peste 150 de hectare / Directorul unității de învățământ consideră că decizia Curţii de Apel Suceava este imorală

Liceul din comuna Pomârla, situată în judeţul Botoşani, a pierdut dreptul de proprietate şi administrare asupra unor terenuri forestiere de aproximativ 1.800 de hectare şi a unor terenuri agricole de…
Vezi articolul

VIDEO Funeriu: Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva plagiatelor, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României / Eu astăzi cred că a devenit o problemă de siguranţă naţională

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, cel care a început demersurile pentru descoperirea tezelor academice plagiate, susţine că dacă demersul început în urmă cu aproximativ un deceniu ar fi fost…
Vezi articolul

Ministerul Educației va lansa în curând un apel PNRR pentru formarea a 100.000 de profesori pe zona de pedagogie digitală, anunță secretarul de stat Sorin Ion: Nu ne gândim să învățăm profesorii să facă teleșcoală sau învățământ online, ci să integreze tehnologia în conținutul lecțiilor

„Vom lansa un apel prin PNRR de formare a profesorilor. Nu mai puțin de 100.000 de profesori ne-am propus să formăm pe zona de competențe digitale sau de pedagogie digitală.…
Vezi articolul

Competențe Bacalaureat 2024. Profesorii de română și TIC, plătiți cu 10 lei pentru fiecare candidat, profesorii de limbi străine care evaluează trei probe – cu 15 lei. Sumele sunt impozabile și cu 4 lei mai mari ca în 2022

Profesorii care au evaluat candidații la examenul de Bacalaureat 2024 – probele de competențe sunt plătiți cu 10 sau 15 lei de candidat, prevede ordinul de ministru cu sumele acordate…
Vezi articolul