Noile măsuri pentru transportul elevilor ar încălca regulamentul pentru protecția datelor personale – GDPR, prin listele cu numele elevilor, ce ar urma să fie folosite de șoferi, susțin mai multe asociații ale elevilor

1.482 de vizualizări
Foto: © Photovs | Dreamstime.com
Proiectul de Hotărâre de Guvern referitor la transportul elevilor, pus în consultare publică de către Ministerul Educației, ridică o serie de probleme, printre care posibila încălcare a regulamentului privind protecția datelor cu caracter personal – GDPR, arată mai multe asociații ale elevilor într-un comunicat de presă.

Asociații ale Elevilor din Vâlcea (AVE), Constanța (AEC), București și Ilfov, Maramureș, Bacău și Timiș afirmă, în comunicatul lor, că proiectul de HG privind transportul elevilor ar fi “inaplicabil” și cer Ministerului Educației “să ia măsuri în acest sens, astfel încât toți elevii să poată ajunge la școală”.

Organizațiile citate afirmă că “situația asigurării transportului județean al elevilor, folosit de elevii navetiști, este în continuare una incertă, reglementările fiind haotice și promovând contradicții cu legislația națională și europeană”. Ele fac trimitere la GDPR: “Mai mult, ne exprimăm îngrijorarea cu privire la încălcarea principiului GDPR cu privire la colectarea și prelucrarea minimă a datelor personal. Conform prevederilor proiectului, toți șoferii din cadrul firmelor de transport ce asigură transport județean vor primi liste cu numele elevilor, stațiile la care aceștia urcă și la care coboară.”

  • După cum relatează, miercuri, Edupedu.ro, pentru ca banii să ajungă la elevi, procesul este unul birocratic. Înainte de a începe cursurile anului școlar, consiliile județene trimit inspectoratelor școlare lista operatorilor de transport public. La rândul lor, inspectoratele școlare dau lista către școli. În primele 5 zile lucrătoare de când încep elevii școala, părinții comunică școlii informații cu privire la traseul și operatorul de transport folosit. Mai departe, școlile vor face tabele nominale cu elevii navetiști pentru fiecare traseu/operator de transport. Șoferii de transport de pe fiecare mijloc de transport vor avea lista elevilor care se deplasează pe ruta respectivă. 
Citește și:
Noile reguli de transport la și dinspre școală, pentru elevi, sunt birocratice și le schimbă pe cele în vigoare – proiect / Cele două condiții pentru ca elevii să beneficieze de suma forfetară limitează mult numărul acestora. Șoferii vor primi listele cu toți elevii pe care îi transportă

Foto: © Photovs | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Buna ziua! Nu regasesc in articol comunicatul integral al Asociatiilor de Elevi. Mai mult, nici nu vad o solutionare a problemelor semnalate. Toate pozitiile lor sunt doar pentru atentie, habarniste si fara o esenta in a corecta problema. E foarte usor sa stai pe margine si sa critici 🙂
    Daca ne uitam la pozitiile Consiliului National al Elevilor, se pot observa reale solutionari. Oricum acele date erau colectate si pana acum pentru sumele forfetare si operatorii oricum aveau baza de date cu elevii.

    1. Greșiți, stimată doamnă, și mai vorbiți și de habarnism! Nu mai arătați cu degetul și nu-i mai criticați pe cei care măcar încearcă să facă ceva bun pt copii noștri, și, probabil, și ai dvs. Cum puteți afirma faptul că operatorii aveau acces la baza de date?!!?
      Datele erau colectate de către instituțiile de învățământ, și nu erau transmise operatorilor de transport. Operatorii își luau banii pe documentele de transport, iar plata sumei forfetare și a decontului către elevi se făcea de la bugetul ME. Acum operatorul ar trebui să elibereze abonamentul fără a solicita elevilor contravaloarea acestuia, urmând a primi decontul abonamentelor de la CJ. Și cum s-ar putea acorda aceste deconturi dacă nu pe baza unor documente din care să reiasă nr elevilor beneficiari, a distanței parcurse, a valorii transportului?
      Într-adevăr, școlile ar trebui să transmită operatorilor doar centralizatoare, nu tabele nominale cu date personale ale elevilor, și astfel cred că nu s-ar mai încălca GDPR.

        1. Aveți dreptate, decontarea către operatorii de transport se face de către ISJ din bugetul ME, conf. art. 3(13,14,15) din Anexa 2. A fost o greșeală de tastare intuitivă sugerată.
          Dar nu puteți acuza Asociațiile Elevilor că nu fac nimic. Împreună cu Federația Națională a Părinților, aceste Asociații măcar pun presiune asupra guvernului și încearcă să facă ceva bun pt elevi. Și uneori au depus contestații la CCR privind anumite aspecte de neconstituționalitate și au avut câștig de cauză. Păi cum vreți să vină cu soluții, ar însemna ca Asociațiile să emită HG-uri, OUG-uri? Rolul acestor Asociații este de a sesiza neregulile și de A ÎNCERCA corectarea actului legislativ.
          Dar, vedeți dvs., există o vorbă românească: “Câinii latră, ursu’ merge!” România Educată într-un Stat Eșuat! Ce pretenții și așteptări să avem?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce învață copiii și tinerii din Marea Britanie și Suedia la orele de educație sexuală / România, țara cu cele mai multe mame minore din UE, dar cu opoziție puternică la educația sexuală în școli

Educația sexuală stârnește controverse puternice în societatea românească, fiind o temă tot mai aprinsă de dezbatere, scrie G4Media.ro. Opiniile sunt împărțite între faptul că educația sexuală predată în școli ar…
Vezi articolul