Material susținut de Platforma de management organizațional VIVA

Noi, ca profesori, învățăm toată viața. Modul în care profesorul predă are acel substrat de management, spune directoarea Școlii „Ioan Creangă” din Cluj / Soluțiile din platforma care conține legislația actualizată, procedurile și documentele necesare cadrelor didactice

7.560 de vizualizări
Foto: Pexels.com
„Noi, ca profesori, învățăm toată viața”, a declarat pentru Edupedu.ro Meda Florian, director adjunct la Școala “Ion Creangă” din Cluj. Aceasta consideră că „orele în care se face treabă bună” și „elevii sunt atenți” se află în legătură că afirmația că „modul în care profesorul predă are acel substrat de management”. Platforma de management organizațional VIVA vine în sprijinul directorilor, cadrelor didactice, deoarece cuprinde documentele și procedurile de care au nevoie și nu trebuie să piardă timpul căutându-le, având posibilitatea să se centreze pe activitatea de la clasă, cum să facă predarea atractivă și elevii să aibă interes.

„Această platformă a venit în ajutorul nostru, al școlii, prin documentele pe care ni le oferă în mod deosebit pentru proceduri. Vă dați seama că funcționarea unei școli și funcționarea generală a instituțiilor se bazează pe proceduri în general. Să faci o procedură ca la carte înseamnă să te pricepi, înseamnă timp. (…)”, a spus directoarea Meda Florian.

Platforma de management școlar are cursuri pentru comisiile care funcționează în școli, arată cadrul didactic:

„Platforma oferă, de asemenea, cursuri pentru comisia de metorat didactic și formare în cariera didactică, curs pentru activități nonformale și despre cunoaștere, curs despre CEAC (comisia de evaluare și asigurare a calității), curs pentru comisia de curriculum, curs pentru prevenirea și eliminarea violenței – aceste comisii pe care le-ați auzit acum sunt cele permanente din școală – curs despre regulamentul intern și regulamentul de organizare.”

Foto: Meda Florian, director adjunct la Școala “Ion Creangă” din Cluj

Doina Oltean, director adjunct de la Liceul ”Alexandru cel Bun” din Botoșani, a precizat că unitatea de învățământ nu are un jurist și platforma de management organizațional VIVA vine în ajutorul profesorilor, având documentele mereu actualizate:

„Noi n-avem jurist în cadrul școlii și apar o grămadă de legi noi. Nu puteam ține pasul acestor schimbări și platforma VIVA ne ajută foarte mult. Documentele sunt permanent actualizate, știm ce a apărut, cum trebuie să folosim aceste documente. Procedurile sunt foarte bine gândite, le putem și adapta la nevoile școlii noastre.” – Doina Oltean.

Foto: Doina Oltean, director adjunct de la Liceul ”Alexandru cel Bun” din Botoșani

Directoarea Doina Oltean a povestit că, în urmă cu 5-7 ani, trebuia să caute pe internet o anumită procedură, ceea ce însemna mult timp, iar acum le are pe toate la îndemână:

„Personal, m-a ajutat enorm, deoarece n-am știut cum să gândesc procedurile. Cu vreo 5-7 ani din urmă, căutam pe internet o procedură, cum ar trebui ea gândită. Vă dați seama că legile noastre se schimbă și atunci trebuie permanent să fim în actualitate cu toate informațiile. Acum le am la îndemână, am deschis (platforma VIVA – n.red), dacă nu găsesc ceva sau îmi trebuie rapid și nu am văzut, imediat i-am sunat și imediat au făcut. (…)

Vă dați seama că vreau ca școala mea să meargă foarte bine. Să am satisfacții nu numai că iau bacalaureatul, nu numai că iau elevii noștri atestatele profesionale, vreau și documentele școlii să fie în regulă, adică să să fie exact după lege. Nu avem pe cineva specializat să stea doar pe documente, pe ordine și pe legi. Și atunci ne ajută foarte mult această platformă”, a spus Doina Oltean.

În privința colaborării cu reprezentanții platformei de management organizațional VIVA, directoarea Meda Florian a precizat că este una „excelentă”. În cazul în care se ivesc anumite probleme, ele sunt imediat rezolvate, după cum a spus aceasta

„Această platformă a venit în întâmpinarea nevoilor școlii într-un mod profesionist. Colaborarea cu ei este excelentă, în sensul că, dacă avem o problemă, se rezolvă imediat, în cel mai rapid mod posibil. Sunt profesioniști, sunt foarte amabili, drăguți și avem chiar o avem o colaborare foarte, foarte bună cu ei.” – Meda Florian.

Având în vedere experiența dvs. în utilizarea acestei platforme, care sunt principalele avantaje pe care dvs. le-ați identificat?

Meda Florian:Un prim avantaj este posibilitatea de a apela la aceste proceduri, de a le lua, de a le particulariza pentru școala noastră. Foarte important, pentru comisia de evaluare a calității avem acest ghid CEAC. Avem aceste ghiduri care ne ajută realmente să facem documentele pentru comisii, să ne facem propriile regulamente, să adaptăm procedurile. (…)

Mă bucur că a apărut o astfel de platformă de management, pentru că, așa cum știți, cerințele sunt mari, sunt multe, trebuie să fim foarte bine pregătiți, să știm ce se întâmplă, efectul la legislație, la proceduri ș.a.m.d. Cum sunt schimbări destul de multe, este greu să cauți, să vezi, dar platforma îți asigură aceste date, tu ai de unde să pornești, le studiezi și le poți dezvolta, te poți pune la punct cu noutățile, ca manager, pentru că și diriginții sunt manageri de mijloc. Până la urmă, fiecare profesor este un manager în clasă.

În momentul în care intru într-o clasă – predau Tehnologia informației – trebuie să-mi gestionez clasa, în sensul că am nevoie de câteva minute, da, în 1-2 să organizez clasa, elevii trebuie să se focuseze pe ce urmează, să mă asigur că, spre exemplu, în laboratorul de informatică, toată lumea este la calculator, totul este ok. După care începem, dar trebuie să fiu foarte atentă la ce se întâmplă, apar întrebări, apar răspunsuri. (…)

Noi, ca profesori, învățăm toată viața. Și să știți că orele în care se face treabă bună, da, profesorii își desfășoară ora ok, elevii sunt atenți, le place modul în care se desfășoară lecția, modul în care profesorul predă are acel substrat de management, dincolo, bineînțeles, de conținutul științific, de cât de bine ești pregătit pe disciplina ta și, bineînțeles, de alte calități.”

Raportat la beneficii, cum vi se par costurile platformei VIVA?

Doina Oltean: Noi am putut să o achiziționăm datorită doamnei contabile, am avut fonduri. Nu am depins de primărie, că nu ne dau pentru așa ceva, știți, dar am mai închiriat niște spații și am avut bani pentru acest serviciu. Prin consiliul de administrație am hotărât. (…) Ar fi tare bine dacă s-ar implementa la toate școlile.

Platforma de management organizațional VIVA se actualizează automat ori de câte ori un act normativ intră în vigoare. Cei peste 1.700 de directorii care o folosesc deja spun că este o soluție menită să revoluționeze modul în care unitățile de învățământ gestionează atât procesele administrative, cât și cele educaționale.

Printr-un simplu click, în Platforma de management organizațional VIVA directorii unităților de învățământ, personalul administrativ și cel didactic pot accesa decizii, regulamente, planuri operaționale, rapoarte, proceduri și multe alte documente necesare în activitatea zilnică, toate în format editabil adaptate tipului unității din care fac parte. 

Citește și:
Toată lumea vede activitatea profesorilor de 18 ore de predare. Profesorul este și un funcționar, spune un director de școală / Utilitatea platformei care eliberează cadrele didactice de și mai multă muncă administrativă, explicată de doi directori
Sute de schimbări vizează școlile în următoarea perioadă. Platforma instalată deja în 1.700 de școli, care dă acces instantaneu la toate modificările, documentele esențiale și procedurile de care directorii și profesorii au nevoie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Șeful ANAF, Lucian Heiuș: Nu am spus niciodată că fac controale la profesorii care dau meditații și nici nu am făcut / Luna trecută, șeful ANAF spunea că își dorește ca profesorii care dau mediații să fie avertizați prin SMS că este ilegal dacă nu plătesc impozit pe veniturile declarate

Șeful ANAF a subliniat, într-o conferință de presă în care a prezentat un bilanț al controalelor din ultima perioadă ale ANAF la agenți economici și persoane fizice, că profesorii care…
Vezi articolul