Nivelul „catastrofal” al studenților, reducerea numărului de ore de curs și frauda masivă de la examenele online, criticate de un profesor de la o universitate din Franța

4.737 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Un profesor de drept public ce predă la Université de Bretagne Occidentale (UBO) a criticat într-un e-mail intern nivelul studenților și decizia scăderii numărului de ore, informează lefigaro.fr. Lectorul și-a descris studenții ca fiind nepregătiți, susține că au un nivel “catastrofal” și vorbește despre existența unei fraude masive nepedepsite.

Cadrul didactic, Erwan Le Cornec, avertizează în e-mail că universitatea UBO va deveni o ‘variantă de rezervă’ a absolvenților de liceu, dacă aceștia nu intră unde își doresc. Un alt aspect menționat de profesor se referă la fraudarea examenelor, dacă acestea sunt organizate la distanță: „În plus, se poate trișa dacă, din întâmplare, se organizează examene la distanță”, a spus acesta, citat de publicația franceză.

Jurnaliștii din Hexagon notează că profesorul ar fi întocmit rapoarte bazate pe dovezi și ar fi adus la cunoștința conducerii universității frauda de la examenele online încă din luna februarie a acestui an. Este vorba de câteva zeci de studenți care ar fi în această situație, conform Le Figaro. Profesorul a declarat că urmează să sesizeze autoritățile judiciare în privința aceasta, în situația în care conducerea universității va recunoaște că a trecut cu vederea acțiunea imorală a studenților.

Cum să explic că studenții, care nu cunosc cu adevărat o materie (avem doar 27,5 ore de lecții pe semestru) și care trebuie să acumuleze informații de la multe alte materii, într-un timp foarte scurt, ar putea să-mi citeze hotărâri judecătorești, precizând data exactă, numărul cauzei și numele părților? (…) La universitate nivelul a devenit, din păcate, catastrofal. Am 25 de ani de serviciu public și văd că doar s-a deteriorat”, a spus profesorul, mai transmite LeFigaro.

El a fost sprijinit de către colegi, cadre universitare, dar și de la profesorii de liceu. Cu toate acestea, a primit și amenințări cu moartea: „Am găsit etichete pe ușa biroului meu: „RIP”, „to death facho” (facho – simpatizant al mișcărilor fasciste – sursa), mai declară Erwan Le Cornec.

Jurnaliștii notează că a fost scăzut numărul de ore în universitate, în timp ce alte universități din Franța au 32, 35 sau chiar 40 de ore pe săptămână: „Înainte de implementarea acestui plan, cursurile noastre de la UBO erau deja de doar 30 de ore pe semestru. Astăzi avem cursuri reduse la 27 de ore și jumătate. Înainte aveam 10 sesiuni de tutoriale, iar acum avem doar 9. Este imposibil să finalizezi un program în 27 de ore și jumătate sau în ritm accelerat. Nu mai este predare”, acuză profesorul.

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Sunt rezultatele experimentelor cu scoala finlandeza din Franta. Este tara care a recunoscut oficial ca invatamantul clasic din anii 80 este cel mai eficace, si culmea, noi ne pregatim sa inghitim pe nemestecate modelul finlandez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider de partid nu există în noul proiect al Legii învățământului superior, în pofida apelurilor de a fi reintroduse în legislație / Proiectul Deca propune incompatibilitate cu unele funcții în administrație, dar menține limitele politice propuse de predecesorul Sorin Cîmpeanu, rector, lider politic și parlamentar

Incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider politic, cerute de reprezentanți ai mediului academic, nu au fost incluse în proiectul Legii învățământului superior prezentat săptămâna aceasta de ministrul Educației, Ligia Deca. Aceasta a…
Vezi articolul

Conducere nouă la agenția care evaluează calitatea învățământului superior, ARACIS. Noul președinte este Octavian Mădălin Bunoiu, prorector la Universitatea de Vest din Timișoara

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, ARACIS, anunță desemnarea unei noi conduceri. În urma unei ședințe de joi a Consiliului ARACIS, Octavian Mădălin Bunoiu (prorector Universitatea de…
Vezi articolul

Metodologia privind finanțarea cercetării în universități în 2024 a fost publicată înaintea metarankingului universitar, luat în calcul pentru alocarea acestor fonduri și care ar fi trebuit să fie gata la mijlocul lunii

Metodologia privind finanțarea cercetării științifice universitare în acest an, adoptată prin ordin al Ministerului Educației, a fost publicată, vineri, în Monitorul Oficial. Regulamentul este publicat, astfel, înaintea metarankingului universitar pe…
Vezi articolul

Recomandări pentru “turnurile de fildeș”: Micro-creditele să devină instrumente centrale pentru universități, dacă vor să se adapteze la tendințele europene și să ofere flexibilitate studenților – experți ai Universității din București

Micro-creditele ar trebui să devină puncte centrale pentru “macro-politici educaționale”, dacă universitățile românești doresc să țină pasul cu tendințele europene, afirmă un grup de experți ai Universității din București într-o…
Vezi articolul