Nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, „subliniată” de Ligia Deca la o întâlnire OCDE, în aceeași zi în care a declarat „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă

388 de vizualizări
Foto: gov.ro
Am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, scrie într-o relatare de la Paris Ministrul Educației, Ligia Deca, pe contul său de Facebook. Aceasta anunță că ieri „a fost o zi plină” și că a participat la Forumul ministerial privind politicile educaționale, organizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Ministrul nu face nicio referire la bugetul alocat Educației din România, despre care a spus miercuri că este „acoperitor, pentru funcționarea normală a sistemului de învățământ în anul următor, pe actuala lege”.

„În intervenția mea, am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, având în vedere randamentul economic și social al fiecărei sume investite în educație, de la cele mai fragede vârste. De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaționale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă”, a scris Deca pe Facebook.

Ministrul Educației din România a mai scris că „discuțiile ministeriale au fost deschise de keynote speech-ul lui Thomas Friedman (n. red. autor și editorialist New York Times, deținătorul a trei premii Pulitzer), care a vorbit despre nevoia formării coaliţiilor complexe adaptive ca o condiție sine qua non pentru a putea asigura sprijinul cetățenilor pentru reforme și investiții în educație”.

Deca a mai precizat că „am primit felicitări pentru modul în care România s-a mobilizat în procesul de aderare la OCDE, în general, şi în domeniul educației, în mod particular”.

Relatarea ministrului Educației, de la Paris:

„Ieri a fost o zi plină la Forumul ministerial privind politicile educaţionale, găzduit la sediul OCDE. Subiectele abordate de miniștrii educaţiei din statele membre sau cu statut de candidat la OCDE pot fi încadrate în două sfere tematice esențiale pentru viitorul unei societăți: consolidarea societăților democratice prin educație și investiția în educație, ca investiție în viitor.

Discuțiile ministeriale au fost deschise de keynote speech-ul lui Thomas Friedman, care a vorbit despre nevoia formării coaliţiilor complexe adaptive ca o condiție sine qua non pentru a putea asigura sprijinul cetățenilor pentru reforme și investiții în educație.

În intervenția mea, am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, având în vedere randamentul economic și social al fiecărei sume investite în educație, de la cele mai fragede vârste. De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă.

Întâlnirea bilaterală cu secretariatul OCDE a fost extrem de aplicată, detaliind proiectele comune care vizează reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare.

De asemenea, am primit felicitări pentru modul în care România s-a mobilizat în procesul de aderare la OCDE, în general, şi în domeniul educației, în mod particular”.


1 comment
  1. Asta in loc sa nu doarma noaptea de grija bugetului si a proiectului Romania Educata pleaca la Paris sa bea un suc si sa manance un croissant cu Thomas Friedman, mare vizionar in educatie ce sa zic …

    Este de o indolenta incredibila. Il depaseste pe Campeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Kitul educațional care i-a făcut pe 90% dintre părinții care l-au primit să se joace mai mult cu copiii lor și care le-a dezvoltat celor mici abilitățile cognitive și creative / Rezultatele unuia dintre cele mai ample studii realizate vreodată în educația timpurie din România: 45% dintre părinți invocă lipsa banilor, ca motiv pentru care nu își trimit copiii la grădiniță, iar 37% spun că discută lunar sau mai rar cu copiii lor

La începutul anului școlar trecut, în septembrie 2022, în peste 700 de comunități defavorizate din 40 de județe a început derularea proiectului „Start în educație“. Timp de un an școlar,…
Vezi articolul

Impactul premiului Goncourt este „uriaș și imediat”. Profesoara Lidia Cotea, coordonatoarea Juriului Universității din București pentru prestigiosul premiu literar francez: Viața unui autor laureat se schimbă radical

Premiul Goncourt, cea mai prestigioasă distincție literară franceză, nu doar că aduce o recunoaștere simbolică, dar declanșează și un val de interes global care schimbă radical destinul unui autor, spune…
Vezi articolul

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022 / Profesorul Mihai Bălună, coordonatorul lotului: Îmbucurător este că tradiția rezultatelor bune s-a păstrat, e o recunoaștere a seriozității cu care se face treabă în școlile din care provin aceste fete

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022, potrivit clasamentului oficial al competiției, care ia în considerare țările europene participante. Punctajul României a…
Vezi articolul

Clasamentele universităților sunt afectate de probleme și „va trebui să ne gândim foarte serios în viitor ce facem” cu ele / „Legislația românească nu este gândită pentru universități world class” – rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David, în prezentarea programului său pentru următorul mandat

„Lumea se schimbă și în zona rankingurilor și probabil va trebui să ne schimbăm și noi. Marile universități din America încep să le refuze. Harvard, Yale s-au retras din rankinguri…
Vezi articolul