Nereguli la repartizarea și angajarea în școli pe posturile de suplinitori, semnalate de Adrian Pintilie, profesor de Geografie în județul Brașov și fondator al unui grup de Facebook dedicat concursurilor de titularizare și definitivare în învățământ. Aplicația dedicată titularizării realizată de Ministerul Educației indică posturi pe care profesorii iau de la Inspectorate decizia de repartizare, posturi care, în unele cazuri, nu există la nivelul școlii, după cum declară directorii atunci când profesorii merg cu deciziile de angajare, spune Pintilie, pentru Edupedu.ro.
- Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației să anunțe dacă sunt probleme în funcționarea aplicației Titularizare.edu.ro, unde instituția publică toate posturile libere de la școli, precum și rezultatele repartizărilor
“Este posibil să iei în ședința de repartizare din 22 august 6 ore și să te duci la școala respectivă și să îți spună că, de fapt, doar 4 ore poți lua, restul de două ore le ia altcineva la plata cu ora și ție îți dă 2 ore din altă specialitate? Sau să iei post de învățător în ședința din 22 august și să te trezești ca postul nu există de fapt, iar tu sa rămâi practic fără post, pentru că au fost luate toate orele în ședințele din 26-27 august? Sau să iei post și cand mergi la școală să ți se spună că postul nu mai e, a fost luat prin detașare? Și lista lungă cu nereguli și erori în aplicația Titularizare poate continua”, scrie Adrian Pintilie, profesor de Geografie în județul Brașov și fondator al grupului Titularizare 2019-2020&Definitivat 2019.
Contactat de Edupedu.ro, Adrian Pintilie a declarat că de pe 23 august inspectoratele școlare județene organizează ședințe publice de repartizare a persoanelor care au luat la examenele de titularizare note peste 5 pe posturile rămase libere după angajarea pe perioadă nedeterminată a celor cu note peste 7. Posturile rămase libere și pe care școlile pot angaja suplinitori apar în aplicația titularizare.edu.ro.
“Anul acesta, chiar prietena mea s-a confruntat cu o neregulă: avea continuitate pe 12 ore de matematică și îi mai trebuia 6 ore pentru a ajunge la norma de 18 ore. A mers în ședința de repartizare din 22 august, având medie peste 7, și a luat un post destul de aproape de școala la care avea continuitate pe post, pentru că în aplicație apăreau 6 ore de matematică vacante. Fiecare post are un anumit cod și Inspectoratul Școlar Județean i-a emis o adeverință cu cele 6 ore de matematică luate la școala respectivă, plus cele 12 ore pe continuitate. I s-a părut puțin ciudat, pentru că 6 ore de matematică înseamnă o clasă jumătate și nu se poate rupe postul ca o clasă să aibă 2 profesori de matematică, dar a crezut că este vorba despre 2 ore de matematică opțional. S-a dus astăzi la școala respectivă să ducă actele de angajare și a constatat că sunt doar 4 ore de matematică și restul de 2 ore de TIC, care nici nu apărea în aplicație că sunt de TIC, pentru că trebuie să aibă altă specializare pentru a le preda. Are noroc că are specializare, că a terminat matematică-informatică. Dar putea să se trezească că nu are post”, a declarat acesta.
Pintilie a vorbit despre “posturi cu dedicație”, pe care anumite școli le păstrează pentru oameni apropiați conducerii sau sindicatelor. “Eu dau examene de titularizare de prin 2009. Am avut medii și peste 9 și degeaba, tot suplinitor sunt, pentru că nu se scot posturi titularizabile pe Geografie. E una dintre materiile cu orele cele mai puține: noi, ca să avem normă întreagă, ar trebui să mergem în vreo 4 școli de sat, pentru că un rând de clase are 5 ore de geografie, după noua programă”, a declarat Pintilie, care a precizat că există o mare tăcere a celor care văd aceste nereguli, dar cărora le este teamă să sesizeze instituțiile.
“Apelul meu este ca aplicația să funcționeze fără aceste erori, care te pot costa un an de serviciu. Există și erori involuntare, nu zic că toate erorile din aplicație sunt voite“, a continuat acesta.
Vezi pe grupul de Facebook Titularizare 2019-2020&Definitivat 2019 mai multe discuții referitoare la examenul din anul acesta
Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.
Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.
Însă nu toți profesorii care iau note peste 7 la titularizare se și angajează, automat. Pe de o parte, concurența pe post face ca cel cu nota cea mai mare să devină titular. Pe de altă parte, din cauza declinului demografic, numărul de posturi scos la concurs este mic în ultimii ani, și se ajunge ca profesori cu note mari la titularizare să nu găsească niciun post liber.
- Precizăm, însă, că numeroși profesori avertizează în fiecare an că există școli care “ascund” posturi și nu le scot la concurs, pentru ca prin diverse tertipuri juridice să le păstreze pentru profesori care le sunt apropiați.
Citește și:
-
REZULTATE FINALE TITULARIZARE 2019. Rata de promovare este de 48,37%
-
S-au afișat rezultatele finale, după contestații, de la examenul de titularizare 2019
-
Măsura corectă luată greșit, la titularizare: Interdicția de a preda un an pentru profesorii care abandonează examenul
-
Interdicția de a preda anunțată pentru profesorii retrași din Titularizare se aplică și pentru examenul de săptămâna trecută, spune Andronescu: O să găsesc o formulă legală
-
HARTĂ Rezultatele pe județe la titularizare 2019: Cele mai multe note peste 7 s-au înregistrat în județul Prahova, cele mai puține în Giurgiu
-
Titularizare 2019 Rezultatele inițiale la nivel național: 46,86% dintre profesorii prezenți la examen au luat note peste 7, cu 0,54 puncte procentuale mai puțini decât anul trecut
-
ULTIMA ORĂ Rezultatele de la titularizare s-au afișat. Listele cu notele, pe fiecare județ
-
Titularizare 2019: Cum se depun contestațiile la titularizare
-
Titularizare 2019: Subiectele și baremele de la titularizare au fost publicate de Ministerul Educației
-
Învățământul mai atractiv pentru tineri? Anul acesta la Titularizare au fost cei mai mulți absolvenți din promoția curentă din ultimii 9 ani
-
Titularizare: 24 de profesori au încercat să copieze la examenul de angajare în școală, anunță ministrul
-
Titularizare 2019 Regulile de examen: care sunt documentele necesare la intrarea în săli, greșelile care duc la anularea lucrărilor și cum se pot retrage candidații din examenul de titularizare
-
Titularizare 2019: Modele de subiecte pentru titularizare
-
EXCLUSIV Noile contracte pentru profesori “pe durata de viabilitate a postului”. Ministerul Muncii: Sintagma nu este în legislația muncii. Contractul individual de muncă NU poate fi încheiat pe durata de viabilitate a postului
-
Istoria unei rute paralele de angajare în învățământ: Eu am scris articolul 253. Noi am gândit autonomia școlii de a-și selecta resursa umană, PSD a transformat-o în șpagă electorală forever – Oana Badea, fost secretar de stat
-
Soluția Guvernului Dăncilă la titularizarea pe 253 este tot neconstituțională, susține fostul secretar de stat Ispas: “mită electorală pentru cei 16.000 de profesori”