Nereguli la repartizarea și angajarea în școli pe posturile de suplinitori, semnalate de Adrian Pintilie, profesor de Geografie în județul Brașov și fondator al unui grup de Facebook dedicat concursurilor de titularizare și definitivare în învățământ. Aplicația dedicată titularizării realizată de Ministerul Educației indică posturi pe care profesorii iau de la Inspectorate decizia de repartizare, posturi care, în unele cazuri, nu există la nivelul școlii, după cum declară directorii atunci când profesorii merg cu deciziile de angajare, spune Pintilie, pentru Edupedu.ro.
- Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației să anunțe dacă sunt probleme în funcționarea aplicației Titularizare.edu.ro, unde instituția publică toate posturile libere de la școli, precum și rezultatele repartizărilor
“Este posibil să iei în ședința de repartizare din 22 august 6 ore și să te duci la școala respectivă și să îți spună că, de fapt, doar 4 ore poți lua, restul de două ore le ia altcineva la plata cu ora și ție îți dă 2 ore din altă specialitate? Sau să iei post de învățător în ședința din 22 august și să te trezești ca postul nu există de fapt, iar tu sa rămâi practic fără post, pentru că au fost luate toate orele în ședințele din 26-27 august? Sau să iei post și cand mergi la școală să ți se spună că postul nu mai e, a fost luat prin detașare? Și lista lungă cu nereguli și erori în aplicația Titularizare poate continua”, scrie Adrian Pintilie, profesor de Geografie în județul Brașov și fondator al grupului Titularizare 2019-2020&Definitivat 2019.
Contactat de Edupedu.ro, Adrian Pintilie a declarat că de pe 23 august inspectoratele școlare județene organizează ședințe publice de repartizare a persoanelor care au luat la examenele de titularizare note peste 5 pe posturile rămase libere după angajarea pe perioadă nedeterminată a celor cu note peste 7. Posturile rămase libere și pe care școlile pot angaja suplinitori apar în aplicația titularizare.edu.ro.
“Anul acesta, chiar prietena mea s-a confruntat cu o neregulă: avea continuitate pe 12 ore de matematică și îi mai trebuia 6 ore pentru a ajunge la norma de 18 ore. A mers în ședința de repartizare din 22 august, având medie peste 7, și a luat un post destul de aproape de școala la care avea continuitate pe post, pentru că în aplicație apăreau 6 ore de matematică vacante. Fiecare post are un anumit cod și Inspectoratul Școlar Județean i-a emis o adeverință cu cele 6 ore de matematică luate la școala respectivă, plus cele 12 ore pe continuitate. I s-a părut puțin ciudat, pentru că 6 ore de matematică înseamnă o clasă jumătate și nu se poate rupe postul ca o clasă să aibă 2 profesori de matematică, dar a crezut că este vorba despre 2 ore de matematică opțional. S-a dus astăzi la școala respectivă să ducă actele de angajare și a constatat că sunt doar 4 ore de matematică și restul de 2 ore de TIC, care nici nu apărea în aplicație că sunt de TIC, pentru că trebuie să aibă altă specializare pentru a le preda. Are noroc că are specializare, că a terminat matematică-informatică. Dar putea să se trezească că nu are post”, a declarat acesta.
Pintilie a vorbit despre “posturi cu dedicație”, pe care anumite școli le păstrează pentru oameni apropiați conducerii sau sindicatelor. “Eu dau examene de titularizare de prin 2009. Am avut medii și peste 9 și degeaba, tot suplinitor sunt, pentru că nu se scot posturi titularizabile pe Geografie. E una dintre materiile cu orele cele mai puține: noi, ca să avem normă întreagă, ar trebui să mergem în vreo 4 școli de sat, pentru că un rând de clase are 5 ore de geografie, după noua programă”, a declarat Pintilie, care a precizat că există o mare tăcere a celor care văd aceste nereguli, dar cărora le este teamă să sesizeze instituțiile.
“Apelul meu este ca aplicația să funcționeze fără aceste erori, care te pot costa un an de serviciu. Există și erori involuntare, nu zic că toate erorile din aplicație sunt voite“, a continuat acesta.
Vezi pe grupul de Facebook Titularizare 2019-2020&Definitivat 2019 mai multe discuții referitoare la examenul din anul acesta
Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.
Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.
Însă nu toți profesorii care iau note peste 7 la titularizare se și angajează, automat. Pe de o parte, concurența pe post face ca cel cu nota cea mai mare să devină titular. Pe de altă parte, din cauza declinului demografic, numărul de posturi scos la concurs este mic în ultimii ani, și se ajunge ca profesori cu note mari la titularizare să nu găsească niciun post liber.
- Precizăm, însă, că numeroși profesori avertizează în fiecare an că există școli care “ascund” posturi și nu le scot la concurs, pentru ca prin diverse tertipuri juridice să le păstreze pentru profesori care le sunt apropiați.
Citește și:
-
REZULTATE FINALE TITULARIZARE 2019. Rata de promovare este de 48,37%
-
S-au afișat rezultatele finale, după contestații, de la examenul de titularizare 2019
-
Măsura corectă luată greșit, la titularizare: Interdicția de a preda un an pentru profesorii care abandonează examenul
-
Interdicția de a preda anunțată pentru profesorii retrași din Titularizare se aplică și pentru examenul de săptămâna trecută, spune Andronescu: O să găsesc o formulă legală
-
HARTĂ Rezultatele pe județe la titularizare 2019: Cele mai multe note peste 7 s-au înregistrat în județul Prahova, cele mai puține în Giurgiu
-
Titularizare 2019 Rezultatele inițiale la nivel național: 46,86% dintre profesorii prezenți la examen au luat note peste 7, cu 0,54 puncte procentuale mai puțini decât anul trecut
-
ULTIMA ORĂ Rezultatele de la titularizare s-au afișat. Listele cu notele, pe fiecare județ
-
Titularizare 2019: Cum se depun contestațiile la titularizare
-
Titularizare 2019: Subiectele și baremele de la titularizare au fost publicate de Ministerul Educației
-
Învățământul mai atractiv pentru tineri? Anul acesta la Titularizare au fost cei mai mulți absolvenți din promoția curentă din ultimii 9 ani
-
Titularizare: 24 de profesori au încercat să copieze la examenul de angajare în școală, anunță ministrul
-
Titularizare 2019 Regulile de examen: care sunt documentele necesare la intrarea în săli, greșelile care duc la anularea lucrărilor și cum se pot retrage candidații din examenul de titularizare
-
Titularizare 2019: Modele de subiecte pentru titularizare
-
EXCLUSIV Noile contracte pentru profesori “pe durata de viabilitate a postului”. Ministerul Muncii: Sintagma nu este în legislația muncii. Contractul individual de muncă NU poate fi încheiat pe durata de viabilitate a postului
-
Istoria unei rute paralele de angajare în învățământ: Eu am scris articolul 253. Noi am gândit autonomia școlii de a-și selecta resursa umană, PSD a transformat-o în șpagă electorală forever – Oana Badea, fost secretar de stat
-
Soluția Guvernului Dăncilă la titularizarea pe 253 este tot neconstituțională, susține fostul secretar de stat Ispas: “mită electorală pentru cei 16.000 de profesori”
8 comments
Adevarat sistemul de invatamant e ruginit definitiv .Sute de profesori cu note peste 7 au ramas fara post !Cunosc cazul unuia cu 10 care desi era un singur post titularizabil NU A FOST TITULARIZATA INSPECTORATUL PREFERAND O ALTA CU ) SI CEVA !dE CE S -A AJUNS AICI ? Pai fiindca legea stramba a educatiei permite fraudarea de posturi !Astfel un invatator care s -a titularizat pe vremuri cu 6 daca face si el cu chiu cu vai o facultate de Litere ori de Psihologie are dreptul sa se transfere pe post de profesor de romana ,ori de psiholog FARA A DA EXAMEN DE SPECIALITATE DIN DOMENIU ADICA DIN LITERE SAU PSIHOLOGIE !S i uite asa s -au umplut scolile de incompetenti care au ocupat posturile fara examen ! Si tinerii care iau 9 ori chiar 10 raman someri ori in cel mai bun caz primesc acolo ceva ore dar nu in specialitate ! La sute de km ! Nu mai vorbesc de art 253 prin care se fraudeaza la greu !Tineri cu 7 se titularizeaza fraudulos iar altul cu 9 ramane somer !Sistemul e putred in totalitate .Directori si inspectori in tandem isi rezolva doar pilele .Sa va spun un caz concret , se scoate un post la un club il ocupa fraudulos o individa neam cu inspectoarea generala ! A doua zi persoana se detaseaza ! Pe un alt post caldut .Dupa ce individa s -a detasat postul a fost pur si simplu desfiintat .Ca sa nu mai aiba parte si altii !Care nu au dat euroii cui trebuia e ceva de nedescris .Isi bat joc de tineri in cel mai mizerabil mod .Pur si simplu ii alunga di tara ! si NU MAI VORBESC DE PENSIONABILII CARE RAMAN CA TITULARI PANA LA 68 de ani ! Mizerabil e tara care isi umileste geniile si in care coruptia e in floare ! SA LE FIE RUSINE !
Atata timp cat nota 3,95 se poate face in mod miraculos si secret 7,55 pt o candidata la Educatie plastica-educatie vizuala, la Cluj-Napoca in acest an 2019, nu pot sa spun ca alba-neagra in invatamant merge bine. Se poate numi si ruleta ruseasca cu vietile oamenilor. Descarcati cele 2 pdf-cu rezultatele initiale si rezultatele finale de la Lic. Ion Agarbiceanu si comparati.Eu am primit 7.50 la scris, 10 la inspectie la clasa si am primit doar 9 ore suplinire pe 3 luni jumate.Asta dupa un somaj de 1 an. Din cele 2 diplome republicane castigate pe tara cand eram in clasele 10 si 11 pot face avioane de hartie.
Piata muncii este plina de oferte. Daca ai ajuns sa plangi pt ca nu ai fost admis in invatamant, probabil ai mevoie de un post caldut si confortabil. Iesi, ca lumea, pe piata muncii, ca sa nu te mai plangi ca ai diplomele degeaba!
Buna ziua, ma numesc Miron Geta Cristina si sunt din Arad. In urma concursului de ocupare a posturilor didactice pentru disciplina ,,Cultura civica si educatie sociala” nu mi a fost atribuit post conform mediei (8,63) întrucât in lista posturilor afișată de Isj Arad aceasta disciplina a fost denumita la unele rubrici din lista (majoritatea) ,,cultura civica si educatie economico fonanciara”, disciplina care, conform legii in vigoare va fi predată în școli abia in anul 2020, noua dandu ni se posturi pe un an. Va rog sa faceti dreptate si sa se reconsidere sedinta din 22 august.
Imi aduc aminte, in 2005, am facut greva ca sa se imbunatateasca conditiile din invatamant. Dupa o saptamana, dintr-o cancelarie de vreo 40 de cadre didactice, am mai ramas doi prosti sa continuam greva. Ceilalti aveau rate. Cand te cramponezi sa ramai in invatamant, desi stii ca nu sunt ore pentru catedra de titular, nu ai de ce sa te plangi. si nici nu cred ca vrei ceva mai mult de la viata ta profesionala. In plus, nu imi aduc aminte de nicio forma de lupta a profesorilor interesati sa schimbe sistemul. Dimpotriva, in fiecare an incep scoala tot in septembrie. Si plang tot din septembrie.
Articolul are nevoie de unele completari ca sa fie in acord cu realitatea si sa nu alunece inspre panta de a manipula prin emotional, ceea ce consider ca ar trebui sa intre in atributiile persoanei care posteaza articolul. Acestea ar fi:
– pentru cazul descris cu cele 2 ore de TIC, oricine citeste prevederile LEN (Legea Educatiei Nationale) si Metodologia miscarii personalului didactic descopera articolul care spune ca o norma se poate constitui din minimum 12 ore in specialitate (pentru mediul rural) si minimum 9 ore (pentru mediul rural), restul putand fi din aceeasi arie curriculara sau nu, acolo unde nu e posibilitatea asta, pentru a putea fi platit ca suplinitor calificat cu norma intreaga.
– obtii un post titularizabil cand cumulezi 2 conditii- minimum 7 la ambele probe din cadrul examenului de titularizare si postul are viabilitatea de 4 ani. Sunt candidati cu 10 la titularizare dar nu sunt posturi viabile pe 4 ani si astfel ei devin suplinitori
– completarea ca suplinitor nu e doar cel care ia intre 5 si 7 ci oricine ia peste 5 si ocupa un post cu viabilitatea mai mica de 4 ani.
Intr-adevar sunt nereguli in sedintele de atribuire pentru ca intervine propria interpretare a prevederilor legale, iar cei din sala nu-si cunosc drepturile si obligatiile incat sa “amendeze” aceste abateri.
Nu exista foc fara fum.
Este adevarata si grava situatia afirmata d-l Adrian Pintilie. Ar trebui anuntat Prim-Ministrul Romaniei, Ministrul Educatiei si de ce nu DIICOT. Sindicatele din invatamant cunosc situatia? Daca DA de ce nu i-au pozitie? Problema este cunoscuta de toti profesorii suplinitori care se confrunta cu ea de ani de zile.
Problema posturilor insuficiente nu se datoreaza de fapt declinului demografic ci faptului ca invatamantul prevede ca o clasa sa aiba 30 elevi. Daca s-ar impune ca o clasa sa aiba 15 elevi s-ar inmulti numarul de ore iar profesorii ar putea obtine performante mai mari la clasa
Deasemeni orele de geografie ar trebui marite intrucat in viata folosesti permanent cunostintele de geografie. Se fac multe ore de romana si, matematica si in final la sfarsitul scolii gimnaziale iti dai seama ca elevii au facut degeaba atatea ore de romana.si alte materii considerate importante.
Examenul de titularizare pentru materiile de socio-umane – geografie, filosofie, logică, sociologie, psihologie – nu are acoperire practică. Acest examen se justifică la intrarea prima dată în sistem și eventual a doua oară pentru cei care nu au luat notă peste 7 la primul. Repetarea lui însă, în condițiile în care aproape niciodată nu pot fi libere 18 ore la o singură școală, este o aberație. Plus umilință și stress. Iar una dintre cauzele ineficienței educației pentru o adevărată culturală generală dar și pentru formarea atitudinii civice corecte, este tocmai schimbarea în fiecare an a profesorilor de socio-umane. Proiectele de educație civică sunt de durată și nu au când să fie desfășurate cu rezultate efective, în doar un an cu același profesor. Prin urmare, trebuie desființată repetarea examenului de titularizare, și schimbat înțelesul termenului: titularizare nu doar într-o singură școală ci în cel mult 3 școli. Titular pe profesie nu pe școală! Ca atare, cineva care dorește să fie profesor, poate da acest examen prima dată când dorește, această persoană poate avea însă 18 ore la o școală dar la fel de bine la 3 școli. Trist este că sistemul de învățământ este împietrit și la nivelul administrativ nu doar al procesului de învățare și educare. Practic educarea nu mai există. Ea ar trebui să se facă exact cu profesorii de socio umane, atât de marginalizați, dat fiind că materiile lor, în general, sunt considerate de umplutură. Atât de către alți profesori, cât și de părinți. Criza societății românești actuale, a disfuncționalităților pe toate planurile își au originea în acest “amănunt”: desconsiderarea valorile umane, cultivate în mod firesc și expres, de veșnic suplinitorii, cu note peste 7, mulți de 9 și 19, de socio-umane.