Şcolile maghiare din Transilvania sunt mai puţin aglomerate şi mai bine dotate decât media din România – MTI

1.672 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
Sub 20 de elevi în medie per clasă și un calculator în medie pentru opt elevi: școlile maghiare din Transilvania sunt mai puţin aglomerate şi mai bine dotate decât media din România, conform unei analize publicate joi de portalul de statistică Erdelystat.ro, citat de MTI și preluat de Rador.
  • Portalul a sintetizat datele sondajului privind infrastructura şcolară realizat de Institutul Naţional de Statistică (INS) în anul şcolar 2018-2019, comparativ cu datele unui sondaj propriu din 2019, efectuat în şcolile cu predare în limba maghiară.

Conform portalului, din datele INS privind infrastructura şcolară reiese că şcolile din Ttransilvania au în medie 19 elevi într-o clasă, o sală de educaţie fizică pentru 211 elevi şi un calculator pentru 8 elevi.

Dintre indicatorii măsuraţi, dotarea informatică este cel mai elocvent indicator pentru stabilirea nivelului de dezvoltare al infrastructurii şcolare. În această privinţă, Ţinutul Secuiesc se află în poziţia cea mai favorabilă dintre regiunile transilvănene: în medie un calculator revine la 7 elevi.

În acelaşi timp, Erdélystat constată că datele indică, pe de o parte, îmbătrânirea populaţiei şi depopularea şcolilor, pe de altă parte, INS a inclus în dotarea informatică şi calculatoarele utilizate de administraţia şcolii şi de profesori.

  • Sondajul INS nu a abordat în mod specific situaţia şcolilor cu limba de predare maghiară sau cea a claselor maghiare din şcolile mixte, aceste aspecte au fost analizate prin prisma sondajului “Barometru educaţional” efectuat în 2019.

În şcolile în care se predă (şi) în limba maghiară, dotarea cu săli de clasă, săli de sport şi calculatoare se situează peste media din Transilvania. În aceste instituţii, 17,7 elevi alcătuiesc o clasă, în comparaţie cu media din Transilvania, de 18,8. În privinţa sălilor şi terenurilor de sport, 166 de elevi pot folosi o sală de sport în aşezămintele de învăţământ de limbă maghiară, faţă de media din Transilvania, care este de 211 de elevi. În ceea ce priveşte dotarea cu calculatoare, în medie 12 elevi au acces la un calculator în instituţiile de învăţământ din Transilvania în care se predă (şi) în limba maghiară.

Datele prelucrate de Erdélystat nu cuprind echipamentul folosit de administraţie şi de profesori. Judeţele din Ţinutul Secuiesc au o situaţie semnificativ mai bună (10 elevi/calculator) faţă de celelalte zone ale Transilvaniei, deoarece acest indicator este de 13,8 în regiunile cu populaţie dispersată (de exemplu în Banat) şi 13,5 în Transilvania de Nord.

În ceea ce priveşte infrastructura informatică a şcolilor în care se predă (şi) în limba maghiară, se poate spune că aproape 10% din instituţiile de învăţământ nu aveau acces la internet în anul şcolar 2018/2019, lucru valabil mai ales pentru şcolile din mediul rural (11,8%) şi din oraşele mici (4,8 %). Acest lucru afectează 1,4% din totalitatea elevilor din Transilvania, care studiază în maghiară, respectiv 3,5% din elevii care frecventează şcoli rurale.(MTI – 6 mai)

Sursa: MTI / Traducere Rador: Andrei Demeny

Photo 196427383 © Visoot UthairamDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Și ce e de făcut?
    Faci niște statistici atunci când folosesc la ceva constructiv,nu de dragul cifrelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională la cinci materii, propusă de sindicate, este respinsă de Consiliul Elevilor și Federația Părinților: “Primul lucru care ne vine în minte când abordăm acest subiect sunt meditațiile”

Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Părinților anunță, joi, că ”se opun cu fermitate” abordării propuse de sindicatele profesorilor, ca Evaluarea Națională să se desfășoare la cinci materii,…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București: Unitatea cu 1300 de elevi și 80 de profesori este încadrată în clasa de risc seismic 3, dar “nu știu să vă spun” de ce – nu a fost făcută nicio expertiză în ultimii 30 de ani / “Eu de când sunt directoare le cer continuu și le cer în zadar”

Riscurile asociate lipsei expertizării privind riscul seismic în cazul multor unități de învățământ sunt reliefate de situația Colegiului Național I.L. Caragiale din București, prezentată de directoarea acestuia, Andreia Bodea, pentru…
Vezi articolul