Motivarea profesorilor este o soluție pentru a reduce analfabetismul funcțional, însă nu rezolvă problema, susține Sorin Ion: Dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație

5.852 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă al Guvernului – Facebook.com
Pentru a reduce analfabetismul funcțional al elevilor, „ne trebuie oameni buni, profesori de calitate și pentru asta trebuie motivați, pentru că, cu tot respectul pentru vocație, dar până la urmă și prin buzunarele noastre și prin stomacul nostru trec dăruirea și interesul pentru școală. Evident că nu va rezolva problema și să știți că, dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, la TVR 1.

„Este ideal să ne gândim că vom găsi 200.000 de oameni, toți cu vocații, în sistem”, adaugat Sorin Ion.

„Este obligația noastră și e și asumată, pentru că discut în momentul acesta de la nivelul oficial, că vom crește nivelul de salarizare. Evident că nu va rezolva problema și să știți că, dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație. Îți trebuie o perioadă în care absolvenții noștri să vadă că domeniul educației este unul atractiv și pe parcursul anilor calitatea celor care intră în sistem să fie mult îmbunătățită”, a susținut Sorin Ion.

Redăm intervenția secretarului de stat Sorin Ion:

Moderator: Oare de ce unii profesori au performanțe în a combate analfetismul funcțional în rândul elevilor pe care îi au în grijă și alții nu? 

Sorin Ion: Simt nevoia unei intervenții mai lungi. Programa școlară nu trebuie să o absolutizăm pentru că e doar o componentă a sistemului și să știți că și în momentul de față programa școlară îți permite, dacă ești un profesor talentat, pe de o parte s-o parcurgi în integralitate, pe de altă parte să o predai astfel încât să nu obții anafabeți funcțional. 

A doua a problemă este cum îi identificăm, care e portretul robot. Ultimul lucru pe care ni-l dorim este să punem niște ștampile. Testele PISA nu individualizează foarte mult. Scopul testelor PISA nu este să împartă elevii în categorii, se împart nivelurile de competență pe șase trepte și se consideră că ești analfabet funcțional dacă te încadrezi în primele două. Acum, primul lucru pe care trebuie să îl faci ca să rezolvi o problema este să o recunoști. Dacă la nivelul legii învățământului avem scrise referi la analfabetismul funcțional, înseamnă că primul lucru este făcut. Ce facem mai departe? Este destul de simplu. Ne trebuie oameni buni, profesori de calitate și pentru asta trebuie motivați. 

Moderator: Profesori cu vocație?

Sorin Ion: Vocația e una. Este ideal să ne gândim că vom găsi 200.000 de oameni, toți cu vocații, în sistem. Atâția profesori avem în sistemul de învățământ preuniversitar, dar măcar motivați este bine să fie. Ați văzut anul acesta în vară ce a însemnat demotivarea acestora, pentru că am avut o grevă care s-a finalizat cu o creștere salarială, zic eu substanțială. 

Așadar, una dintre măsurile pe care statul român poate și este obligat să le ia este motivarea profesorilor, pentru că, cu tot respectul pentru vocație, dar până la urmă și prin buzunarele noastre și prin stomacul nostru trec dăruirea și interesul pentru școală.

Moderator: Probabil că profesorii își doresc și să vadă că există niște proiecte și viziune la nivelul ministerului. Există? Pentru că ne scriu oamenii și sunt critici. Spun că foarte mulți dintre elevi nu înțeleg ce înseamnă Miorița dacă n-au văzut niciodată o oaie. Materiile sunt depășite

Sorin Ion: Aș porni de la axioma că nu e o problemă că nu știi cum arată o oaie, n-are nicio legătură cu balada Miorița și cu zestrea culturală a poporului român, dar mă abțin de la asta. 

Așadar, primul lucru, să valorizăm și să motivăm profesorii. De fapt, care este problema? Noi ne dorim ca cei mai buni elevi, respectiv studenți, să ajungă profesorii. Este idealul unui sistem de educație ca vârfurile din fiecare generație să ajungă profesori. Din păcate, politicile educaționale de-a lungul ultimilor cel puțin 33 de ani, dar asta era valabil și înainte de revoluție, au ținut nivelul de salarizare al profesorilor la un nivel destul de jos. Acum este obligația noastră și e și asumată, pentru că discut în momentul acesta de la nivelul oficial, că vom crește nivelul de salarizare. 

Evident că asta nu va rezolva problema și să știți că dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație. Îți trebuie o perioadă în care absolvenții noștri să vadă că domeniul educației este unul atractiv și pe parcursul anilor calitatea celor care intră în sistem să fie mult îmbunătățită. Aceasta ar fi una dintre soluții. 

Citește și: 
EXCLUSIV Cum putem reduce analfabetismul funcțional al elevilor din România? (STUDIU)
Analfabetismul funcțional pe înțelesul tuturor – explicat de cercetătorul Dacian Dolean

34 comments
  1. desfiintarea titularizarii pe viata e o solutie buna pt cresterea actului educational.titularizarea sa fie determinata pe 4 ani.acum stau profii pr viata in scoli, nu se mai perfectioneaza, dobandesc probleme psihice, dar nimeni nu le face ninic.oricum neni nu mai respecta profesorul.s a ajuns aici deoarece au intrat in sistem doar cei care nu si au gasit de munca in alte locuri

    1. Ar fi cel putin ciudat… Nu ar mai exista continuitate la clase … Serios, mi se pare o solutie cam …vraiste.
      Si, in plus, in ce alte meserii se mai schimba pe post din 4 in 4 ani? La judecatori, medici, ingineri??!
      Nu mai vin oamenii acum in invatamant, dar atunci!

  2. Domnule/Doamna Mihai,
    Aveti un ton permanent agresiv, sunteti artago(a)s(a), pus(a) pe cearta. Doamne fereste, sa nu cumva sa fiti cadru didactic!!

    La modul total lipsit de respect fata de oricine, in care va adresati aici, e totala pierdere de timp sa va acorde cineva atentie.
    Acesta e ultimul raspuns pe care vi-l adresez.
    Eu nu va spun “tu” si doar va atrag atentia sa va exprimati civilizat fata toata lumea.

  3. Dacă-i dai profesorului 12000 lei salariu și părinții copilului n-au bani să-l susțină la școală,ai redus analfabetismul?Așa gândesc cei din Ministerul educației.Culmea.

    1. Exact. Copiii săracilor sunt deja într-un cerc vicios – părinții n-au bani să-i trimită la școală (măcar la un nivel care să le permită să evită bullying-ul din partea copiilor celor mai avuți ca ei), de obicei școala pentru săraci se cam termină când vine vorba de liceu (mai ales dacă nu există liceu în localitate și ei sunt prin sate), dacă reușesc cu greu să absolve liceul și chiar să promoveze bacalaureatul, facultatea e deja o prea mare cheltuială pentru familie, dacă elevul n-are ambiție și spirit de auto-sacrificiu. Puțini sunt cei care reușesc, venind din mediile defavorizate. Oricât talent și inteligență nativă ar avea, toți copii au nevoie de un sprijin susținut pentru a reuși în viață. Iar când familia și anturajul nu dau doi bani pe educație, pentru că nu înseamnă nimic pentru ei, doar școala nu poate face totul. (Cu unele excepții).

      Ministerul și idealiștii văd doar copiii care vin din familii măcar de nivel minim al nevoilor – prin orașe, măcar unul din părinți lucrează, mai au o carte în casă în afară de manuale, ambii părinții (sau măcar bunicii) mai citesc ceva din când în când. Cred că nici jumătate din copiii țării nu se încadrează în categoria pe care o ia în considerare ministerul, singura pe care o vede…

      Întreaga societate e bolnavă, dar noi tratăm totul cu ceai de mușețel și vorbe frumoase. Luați cu încredere, ăștia ne vor doar binele. De atâta bine, mai avem puțin și murim toți.

      1. Li se oferă destule burse dar nici sa curgă mierea și hainele de firma nu mi se pare ok.Si eu ma tot întreb de unde atâția bani și niciun contract semnat cum ca se angajează sa de abanii de școlarizare înapoi în următorii 10 ani!?Este nevoie de un alt sistem de dat banii.Nu mai merge degeaba pentru ca unii vin din alte tari stau aici,învață aici și apoi pleacă .Ai noștri fac școală cu suport financiar de la noi și apoi pleacă unde pleacă. Nu este productiv pentru noi ca societate.Banii de studii ar trebui returnați.

        1. Duminica trecută a fost examenul de rezidențiat. Sunt oameni care caută un loc de medic rezident și nu au unde. Unele specializări sunt inundate de doritori, altele nu adună nici minimul necesar. Toți (eventualii) rezidenți caută locuri cât mai civilizate, dacă se poate prin București, în niciun caz pe la Cuca Măcăii (dacă există vreun spital pe acolo). În același timp, n-are cine face gărzile, unele spitale au jumătate din personalul medical LIPSĂ și organizează concurs peste concurs cu zero candidați (era pe la Motru unul, de exemplu).

          Unii nu au unde, alții nu vor să meargă în locuri uitate de guvern, unde trebuie să cumpere singuri fașe și medicamente, că le mor pacienții și ei sunt de vină.

          Și n-am uitat de Maternitatea Giulești – o asistentă pe un etaj, când a lipsit 10 minute pentru toaletă a avut loc o tragedie. Iar asta în mijlocul capitalei, nu la Cucuieții din Deal. Prin rural mai există doar spitale municipale și din loc în loc centre ”de permanență” unde nu se poate acorda nici prim ajutor.

          Până să-i pună statul să plătească pentru școlarizare, poate dă statul liber la dotări și la posturi pe unde e absolut nevoie.

          Îmi aduc aminte și de bursierii statului român care AU SEMNAT că se vor întoarce în țară și vor lucra obligatoriu pentru stat, acum vreo 10-15 ani, iar când s-au întors, statul le-a dat cu tifla.

          Și toate astea la nivel universitar și post-universitar (doctoral +) Eu vorbeam de nivel preuniversitar, că elevii săraci nu ajung la facultate, de obicei.

          Începând de anul ăsta (mai exact de fix 3 luni) există burse sociale în valoare de 300 de lei lunar. Să zicem că un elev sărac primește cei 300 de lei. Hai să facem un minim calcul. O pâine pe zi – 2-3 lei. Ceva legume, carne din când în când, condimente, etc – să rotunjim la un cost de 10 lei pe zi (spunem că le gătește cineva la grămadă, să iasă mai ieftin). O lună are 28-31 de zile. Deci bursa aia ”socială” ar ajunge fix de mâncare. Hai să ne prefacem că nu mănâncă atât de mult. Punem mâncare de 200 de lei. De restul, își cumpără haine de sezon, că vine iarna, își iau încălțăminte (de mai multe ori pe iarnă; săracii nu-și permit haine și încălțăminte rezistente, că sunt sute de lei iar ei nu au banii ăia așa că iau ceva ieftin și de proastă calitate care nu rezistă un anotimp întreg – mai ales dacă e singura lor pereche de încălțăminte, singurele haine mai groase sau mai ”bune” – etc. Nu mă întreba cum știu asta.)

          Punem și alocația – de banii ăia, își permit transport la oraș, dacă-s liceeni. Sau, dacă-s de vârstă mică, își permit părinții să cumpere mai des haine, că-s în creștere).

          Unde-s salariile părinților și de ce nu muncesc?! Majoritatea muncesc, dar iau salariul minim pe economie (netul e acum la vreo 2000 de lei). Dacă au noroc și au casa lor ca să nu plătească chirie, plătesc apă și canalizare ca restul cetățenilor, energie, lemne (sau gaz, dacă au norocul să stea într-o regiune unde s-a introdus alimentare cu gaze), transportul – al lor și al copiilor, mai ales dacă fac naveta la școală sau la oraș. Cei care nu muncesc – evident există și ei – fie o fac la negru (nu poți supraviețui din alocații și alte ajutoare, oricâte vise umede au neo-conservatorii legat de ”ajutoarele” sociale) fie pleacă în străinătate, unde își nenorocesc oasele pentru supraviețuire, timp în care ai lor copii se cresc singuri, adulți peste noapte, practic sălbăticiți de lipsuri.

          Dar nu-i bai, din București dintre asfalturi altfel se vede lumea din țară. Totul e roz și frumos, curge lapte și miere, etc.

      2. Adică cei săraci sa aibă copii nu doar școlarizați dar sa fie la nivelul celor ai caror parinti au muncit și învățat o viață?Nu va mai saturati cu cerșitul.

        Normal mi se pare ca acești copii școlarizați din banii noștri sa semneze un contract cu statul și sa se angajeze sa dea banii înapoi când își găsesc în loc de munca nu sa ia de la gura copiilor celor care muncesc pentru ca “e sărac ” și nu are.
        Si ce?l-am ținut eu sa nu învețe sau sa muncească?Nu zic !Sunt oameni care nu au posibilități și merita ajutați dar foarte mulți sunt lepre care așteaptă sa muncească altul pentru ei și sâ le vina ajutoarele.

        Atâtea pretenții fără sa faci nimic decat sa consumi oxigen!Dar ce ați dat examene cu noi?Ați învățat toată tinerețea ca să aveți un loc de munca decent?Majoritatea din cei care vor,dar vor muuult și de la alții la 20 de ani maxim e cu copilul în brate și 2,3,4 neveste/soți.Fiecare are pentru ce a muncit.
        Pomana,pomana,pomană doar atâta mai știți.

        1. Sărăcia și bogăția sunt deja generaționale, cu foarte, FOARTE PUȚINE excepții.

          Habar n-ai despre ce vorbești, dar nu te lasă micimea intelectuală să nu dai în alții care n-au avut ”norocul și talentul”, dar mai ales sistemul PCR de suport de care ai avut parte.

          Și îți spun asta din perspectiva unuia care a fost una din excepțiile de care pomeneam înainte. Zero empatie din partea ta pentru cei care n-au nicio vină că s-au născut în sărăcie și n-o vor părăsi niciodată, dacă nu se schimbă nimic în bine în întreaga societate. Dar sari repede cu acuzele, de parcă ai cunoaște situația fiecărui copil sărac din școlile noastre.

          Sictir.

        1. De acord cu tine, sunt probleme sociale. Dar sunt aruncate în cârca școlii, și societatea așteaptă de la noi să le rezolvăm, de parc-am fi supraoameni. (Pe lângă, bineînțeles, problema drogurilor, a violenței, problemele de sănătate publică și altele). Să rezolve școala.

          Că doar în constituție scrie că toată lumea e egală în fața legii (cică!) iar în legea educației zice că toți copiii au șanse egale în școală! (MINCIUNI!)

          1. Corect!!

            Din pacate se pun in sarcina profesorilor toate problemele sociale si profesorii nu numai ca nu au instrumentele si nimic din ce e necesar ca sa se ocupe de chestiunile sociale, dar nici nu le mai ramane timp sa-si faca meseria de a preda materiile specifice.

  4. Ion Sorin vorbește…. El cum angaja profesorii când era inspector general al Inspectoratului Școlar Dâmbovița?
    Ăsta e cel mai parșiv om. A fost demis din funcție, “ a pupat” iar acum este în Minister și dă lecții.
    O fi băut? Vorbește lumea…

  5. >>foarte mulți dintre elevi nu înțeleg ce înseamnă Miorița dacă n-au văzut niciodată o oaie. Materiile sunt depășite

    Pentru că Miorița e despre oi, nu? Și TOATE materiile sunt depășite pentru că n-au văzut nu știu care elevi o OAIE? Dar unde trăiesc elevii ăia, în cosmos, pe vreo stație spațială? Colonizăm Marte și noi n-am aflat încă? Ce reducere la absurd e asta? Lăsând la o parte povestea asta, Miorița este despre spiritul fundamental al românului, și e din păcate mereu actuală. Hai să nu ne prefacem să s-a schimbat ceva în ultimele mii de ani.

    Iar în tonul ăsta, să renunțăm și la matematică, e depășită, nimeni nu-și mai numără oile, că nu au văzut așa ceva niciodată.

    Bogdan Muzgoci a învățat și el la școala afirmațiilor ciudate, care să fie făcute de moderator doar de dragul senzației și pentru a crea rumoare. Halal. Dacă și cei de la TVR au ajuns la nivelul televiziunilor comerciale, semne bune media are (oricum, erau de mult).

    >>să știți că dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație.

    Sorin Ion. Dublează-mi, triplează-mi salariul (oricum inflația e în floare, așteptăm cu sufletul la gură următoarea criză economică pe care o coace guvernul). Nimeni nu-i ipocrit să spună că nu-s buni mai mulți bani.

    Dar DOTEAZĂ ȘCOALA cu ce este necesar. NU DOAR IT. De-astea mai sunt. Alocați bugete suficiente pentru CELELALTE ACHIZIȚII, că nu există doar IT. Alocați destul pentru renovări, pentru mobilier nou, pentru izolare termică, pentru materiale didactice pentru toate disciplinele.

    Dar vorbim discuții aici, cum a vorbit și secretarul de stat la TV. Ei știu care-s măsurile de luat, dar nu iau niciuna. Deci ne răcim gurile de pomană.

    1. Este vorba despre oi?Serios?Nu prea ai dat pe la școală. Asta este tot ceea ce reprezinta Miorița?Oamenii ca tine ar merita trimiși din nou la școală de la clasa 0.

      1. Doina dragă, ești unul din analfabeții funcțional despre care vorbește secretarul de stat. Ai citit și n-ai înțeles nimic din ce-ai citit.

        >>Pentru că Miorița e despre oi, nu? Și TOATE materiile sunt depășite pentru că n-au văzut nu știu care elevi o OAIE? / s (de la sarcasm – pus semn special pentru Doina.)

        Poți înțelege ideea că există sarcasm? Ai o vagă (foarte vagă) bănuială despre cum funcționează?

        Nici n-are rost să îți explic mai multe, nu pari să ai capacitatea de a înțelege. Sper să nu ești profesor și nici nu vrei să ajungi. Hai, noapte bună. Mâine e altă zi grea.

        1. NU, domnu’ Mihai, Miorita NU e “despre oi,”
          Si nici articolul aceasta NU e despre elevi, materii etc, ci despre salarizarea profesorilor.

          Morita NU e “depasita,” ci necunoscuta multora si neinteleasa, e o poezie a patrimoniului national, de o valoare culturala uriasa.

          Materiile scolare clasice NU sunt depasite, ci doar nu se mai pot preda la nivelul necesar, deoarece nu-s materiale didactice, manuale cum trebuie, laboratoare etc, iar, in plus, apar peste noapte noi idei pt materii “noi, moderne” care sa paraziteze orarul si mintile copiilor.

          Situatia dezastruoasa din invatamant se va perpetua si se va degrada tot mai mult cat timp se tot lamenteaza unii si alti ca, daca se maresc salariile profilor, nu creste automat si imediat si calitatea invatamantului. Asa o fi!

          DAR, daca nu se maresc salariile profesorilor urgent, atunci situatia in scoala romaneasca nu se va redresa nici in 10 ani, calitatea invatamantului nu se va imbunatati nicicand, nicicum, ci doar vor disparea din sistem si profesorii buni care mai exista si in cativa ani se va alege praful cu totul de invatamant si …de societatea romaneasca.

          1. Încă unul…

            Semnul ăsta: >> vrea să indice că urmează un citat din articol. Aberația scoasă pe gură de secretarul de stat îi aparține în totalitate.

            Citiți tot comentariul, fraților, dacă aveți chef să combateți ce e scris acolo. Serios, aveam așteptări mai mari de la colegii profesori.

        2. Draga dle Mihai,
          In loc sa jignesti aiurea in stanga si in dreapta, mai bine INVATA, domnule, sa folosesti ghilimelele cand dai citate. Daca esti prof si nu stii de ghilimele …😶
          Acele sageti puse la inceput de text nu sunt semnele citarii! Asa doar induci in eroare, de parca vrei sa vezi cine crede si ia de bun ce a(t)I scris acolo! Un fel de comentariu …la pleoasna – cine crede, bine, cine nu …tot asa!🙃
          Si mai si vorbiti dv de analfabetism …

        3. Cu atata aroganta …”sarcasm” rautacios ce doriti sa rezolvati, domnule/doamna Mihai?!!
          Doar semanati jigniri si vrajba!
          Ca profesor …??!! Faceti de ras tagma. Pacat!
          Sunt multi profesori buni profesionisti, buni pedagogi, cu bun simt si cu dorinta de a le oferi cunostinte si educatie copiilor.
          Dv vorbiti si in clasa, la ore, asa …cu elevii?
          Sau, de fapt, nu sunteti profesor si doar lasati o impresie proasta si total gresita!

          1. Nu te ataca atât. Am priceput, nu poți citi un text, te repezi să dai răspunsuri înainte de a pricepe despre ce e vorba de fapt.

            Te crezi la lecție, sau ai nevoie să ți se explice la nivelul genunchiului broaștei? Faptul rămâne – dacă citeai până la capăt, înțelegeai.

            Sper ca măcar la ore să nu procedezi așa.

    2. Excelente observații, stimate domn. Mereu ascundem gunoiul sub preș și zicem ca am făcut curățenie…Școlile, chiar și cele din orașele mari, sunt încremenite în epoca de aur, cu mici spoieli de “noutate” în ceea ce privește materialele didactice. Cat despre condițiile în care se învață (frig, intuneric) ca doar suntem puși pe economisire, nu mai trebuie sa amintim…

  6. Deci sa intelegem ca degeaba le-a marit alariile , ca oricum aceasta generatie e compromisa. Cu doi copii la scoala, unul la liceu si celalat in clasa a VIII-a, eleve cu media peste 9,50, nu am vazut nici o schimbare in motivarea profesorilor din septembrie incoace, desi le-au fost marite salarille. Se pare ca nu acesta ii motiveaza. Jumatate din profesori nici nu le pasa ca sunt copii care in vara vor avea evaluarea nationala si admiterea la liceu , si nu fac absolut nimic sa ii incurajeze sa isi predea materia asa cum ar trebui. Eu cred ca e problema sociala la nivel national, ne-am invatat numai sa ne plangem si sa cerem, foarte putini mai si ofera ceva societatii.

    1. Dacă ești expertă în toate materiile alea care nu-s predate cum trebuie – că doar tu știi cum trebuie predate – hai în școală și arată tuturor cum se face treaba treabă.

      Ce motivare? Ai impresia că au crescut salariile în realitate, sau doar au AUZIT că ar fi fost crescute? Și chiar dacă ar fi crescut conform zvonurilor (dar nu s-a întâmplat), toate celelalte probleme au rămas – zero autoritate, elevul poate fi cuțitar dacă vrea (vezi elevul din București de astă primăvară) nu-l poți trimite în afara școlii în nicio situație, elevul poate fi extrem de violent și să dea cu scaune în capul colegilor (vezi elevul de școală primară din Prahova) și să intre toată școala în online ca să fie el prezent fizic la școală, părintele – unii ca tine – știe mai bine cum se predă orice, de la română până la muzică, decât cel care a făcut facultate și psiho-pedagogie (mulți ani) tocmai pentru asta…

      >>ne-am invatat numai sa ne plangem si sa cerem, foarte putini mai si ofera ceva societatii.

      Sper că îți recitești comentariul în spiritul acestei afirmații.

  7. Daca ar fi fost cu adevarat un Secretar de Stat în în Ministerul Educației, afirmatia completa si corecta trebuia sa suna cam asa:

    “dacă mâine dublăm salariile, efectul trebuie sa-l asteptam peste cel putin o generatie in care mentinem o salarizare corespunzatoare”

    Optional 1 putea sa mai adauge:

    ”aceasta este cu adevarat provocare pe care Ministerul Educatiei trebuie s-o rezolve deoarece toate celelalte aspecte care tin de pregatirea cadrelor didactice, programe, continuturi, chiar si dotari, sunt lucruri pe care putem sa le facem, exista fonduri europene și nationale pentru aceste activitati. Sa convingem insa decidenții politici de o asemenea necesitate si sa si accepte pentru Ministerul Educației o asemenea decizie, in acest moment, este imposibil!”

    Optional 2, putea sa adauge:

    “O mare pare din eforturile conducerii Ministerului Educației sunt indreptate in aceasta directie!”

  8. Care sunt planurile politrucului pentru reducerea analfabetismului functional? Sa astepte pana dispar pensiile speciale ale covrigarului telectual?

    Alte tari au facut reforme serioase si rezultatele au inceput sa se vada dupa cativa ani.

  9. Nu îmi vine sa cred cât tupeu aveți!Cum poți sa apari în presa cu asa minciuni când toată lumea știe care este adevărul!!Ce material uman de mana a patra!Ei ne conduc și iau decizii pentru noi!?
    De asta a ajuns tara așa.

  10. Mărire substanțială?Din salariul din învățământ nu îmi permit imprumut pentru o garsoniera(nu apartament,nici casa ),o mașină și o vacanță decentă. Trăim la limită și ipocrit spui ca ce este acum ca profesori nu ne trebuie și deci nu marin salariile dar intr-un viitor ideal vom investi.Momentan papam banii în străinătățuri și chiolhanuri.
    Va mai votează uciga-l toaca,patronul vostru!

  11. Așa este. Dar dacă mai tărăgănați mult lucrurile, vor trece chiar două generații, nu una. Și primul lucru care trebuie făcut, este redarea demnității profesorului. Resursa umană este cea mai importantă întro școală. Și nu e vorba doar de profesori. O școală are nevoie și de personal angajat nedidactic și didactic auxiliar care, la rândul său, trebuie motivat ca să rămână în sistem.

    1. Dam profesorii afara ca toti sunt prosti si lasam parintii cu copii sa faca ce vor. Daca se poate, sa faca si videochat prin scoli

  12. Cand ați distrus totul s-a întâmplat intr-o generație?Nu.In câțiva ani ați pus cruce învățământului și acum veniți cu basme ca este nevoie de o generație ideală care sa fie Einstein și gratis ca Maica Tereza.
    În învățământul din România vor rămâne doar pilele voastre care nu vin la ore sau care se fac ca vin.Abia aștept sa scap de jegoșii din sistemul asta corupt.

  13. Nu este adevărat!
    Ca sa reducem analfabetismul nu ne mai forțați sa ii trecem!
    La clasa primare, pana la clasa a doua nu avem voie sa ii lasam repetenti! Chiar daca nu stiu sa scrie sau sa citească!
    Credeti ca in clasa a treia vor invata?
    Le-ati dat atat de multe drepturi elevilor si părinților, dar de drepturile profesorilor ati uitat!

  14. ei…cum nu avem peste tot medici cu vocație,așa n avem nici profesori cu vocație peste tot …și parcă numa medici sau profesori…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile din statul Florida, SUA, pot decide cu privire la obligativitatea măștilor, după ce au fost amenințate de un senator cu tăieri de buget pentru consiliile școlare dacă va trebui ca elevii să le poarte – decizia unui judecător

Un judecător din statul Florida, Statele Unite ale Americii, a respins vineri un decret al guvernatorului republican Ron DeSantis, al statului Florida, care spunea că școlile nu pot obliga elevii…
Vezi articolul

Personalul din școli trebuie să știe de săptămâna viitoare cum se folosesc testele neinvazive – ministrul Cîmpeanu. Joi seară, el spunea la Antena 3 că testele de salivă pentru elevi vor fi disponibile peste două săptămâni, iar la Digi 24 – după încă o săptămână

“Am solicitat Ministerului Sănătății sprijin pentru elaborarea unei proceduri de administrarea acestor teste pe bază de salivă, în așa fel încât această procedură să poate să fie diseminată către toate…
Vezi articolul