Monica Anisie: Pregătim simulări pentru Evaluarea Națională 2021. Vom revizui modelul de subiecte, gradul de dificultate la Limba română / Tezele vor fi susținute conform unei programări făcute de școală

26.486 de vizualizări
Monica Anisie / Foto: Captura Digi 24
Elevii care pe 14 septembrie încep clasa a VIII-a vor susține simulări ale examenelor de Evaluare Națională 2021, unde pentru prima dată vor fi date subiecte de tipul testărilor internaționale. Noile teste de antrenament vor fi publicate pe 1 octombrie. “Pregătim un calendar de simulări pentru Evaluarea Națională”, a anunțat ministrul Educației, la Digi 24. Monica Anisie a precizat că va revizui modelele de subiecte de la examenul de clasa a VIII-a publicate în vară, mai ales în ceea ce privește gradul de dificultate la Limba română, unde “au fost voci care au spus că este un grad de dificultate ridicat”.

“Vom păstra această structură [nouă de subiecte] pentru examenul național, dar vom veni în sprijinul elevilor și profesorilor cu noi modele pentru Evaluarea Națională”, a declarat Anisie.

Oficialul a anunțat că tezele școlare vor fi susținute conform unei programări făcute de școală.

Aș recomanda ca acele festivități de deschidere a anului școlar să fie evitate, să nu îi mai expunem pe elevi și părinți. Le recomand să încerce să evite o astfel de festivitate, dar dacă doresc, atunci să o facă în spațiu deschis și cu scaun pentru fiecare elev în parte, ca să se mențină distanța”, a precizat Anisie.

În ceea ce privește modul în care elevii vor putea mânca pachețelul, “din partea Ministerului Sănătății nu sunt recomandări neapărat care să restricționeze în vreun fel posibilitatea copilului de a mânca la școală. E posibil acest lucru, dar păstrând niște măsuri de igienă. Poate mânca elevul (…), dar să se spele pe mâini înainte, să folosească șervețele și după ce termină să meargă să se spele pe mâini din nou. Nu exista interdicții. Profesorii trebuie să îi supravegheze pe copii”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, într-un interviu acordat Digi 24.

Monica Anisie, cele mai importante declarații la Digi 24:
  • Responsabilitatea profesorului este să le spuna copiilor care sunt măsurile de igienă, regulile de bază pe care să le respecte în spațiul școlii
  • Trebuie să poarte masca, să se spele pe mâini des cu apă și cu săpun și să păstreze distanța fizică între colegi și profesori
  • Despre problema mâncatului la școală: din partea Ministerului Sănătății (MS) nu sunt recomandări neapărat care să restricționeze în vreun fel posibilitatea copilului de a mânca la școală. E posibil acest lucru, dar păstrând niște măsuri de igienă. Poate mânca elevul sendvișul pe care poate i l-a dat părintele sau pe care l-a luat de la cantină, dar să se spele pe mâini înainte, să folosească șervețele și după ce termină să meargă să se spele pe mâini din nou. Nu există interdicții. Profesorii trebuie să îi supravegheze pe copii
  • Sunt multe voci care spun că i-am împovarat pe profesori cu responsabilitate în această perioadă, dar facem aceste lucruri pentru că ne pasă de copii, să rămână copiii sănătoși și în acelasi timp rămânem și noi, cadrele didactice, sanatoase
  • Despre părinții care cer ca elevii să învețe de acasă: Este prevăzut acest lucru in ordinul comun, părintele poate lua această decizie – să învețe copilul de acasă în sistem online -, în anumite situații: dacă prezintă copilul vreo boală care s-ar putea agrava prin venirea la școala și posibilitatea de a lua virusul, fie în momentul în care în familie avem cazuri de persoane care ar putea fi supuse unei îmbolnăviri accentuate de virus. Părintele să prezinte în urma unei evaluări o adeverință pe care să o dea școlii. Ministerul Sănătății a considerat că este important să știm acest lucru și de aceea a fost stipulat în ordinul comun acest lucru
  • Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar: Din data de 31 august este la Monitorul Oficial transmis [Regulamentul modificat – N.Red.]. Probabil a și apărut astăzi. El este aprobat și am dat posibilitatea realizării regulamentelor la nivelul unităților de învățământ. Este un regulament-cadru cel trimis de Ministerul Educației și Cercetării (MEC); ultimul realizat a fost în 2016 și acum l-am modificat, pentru că a trebuit să îl adaptăm acestei situații
  • Avem o metodologie de predare online. La începutul situației dificile am avut, mai întâi de toate, cu titlu de recomandare predarea aceasta online, pentru că nimeni nu știa cât o să dureze, după care a urmat o instrucțiune. Acum avem o prevedere clară, la Monitorul Oficial
  • Sunt 50 de minute [orele de curs], doar că 5 minute profesorul trebuie să îi supravegheze pe timpul pauzei pe elevi. Durata unei ore de curs este de 50 de minute. Noi am elaborat acele repere metodologice. Au fost profesori care au lucrat la acele repere, profesori care au predat în sistem online în această perioadă
  • Vorbim de o perioadă în care am predat numai online. Recunosc că și din postura de cadru didactic mă gândesc cum să îmi structurez și ce am de predat, și ce am de verificat astfel încât să mă încadrez în cele 50 de minute și să parcurg întreaga programă. Va fi o perioadă în care va trebui să ne adaptăm.
  • Sincer vă spun: și eu mă gândesc cum anume aș putea să-mi țin lecția începând cu 14 septembrie la elevii mei
  • Am predat online și am avut timpul necesar, dar m-au ajutat foarte mult și elevii mei. Am învățat foarte multe lucruri de la elevii mei
  • Este un laptop al clasei sau o cameră de filmat, acolo rămâne instalat [în aceeași clasă], doar vine profesorul în sala de curs. În toată această perioadă, și cât am discutat cu directorii și inspectorii școlari, am recomandat ca profesorul să fie ajutat și de personalul unității de învățământ: fie bibliotecar, fie profesor documentarist, laboranți, informaticieni care în această perioadă pot ajuta
  • Cum în această perioadă ordinul comun [al miniștrilor Educației și Sănătății – N.Red.] interzice copilului să mai intre în contact cu foarte multe persoane, ei merg direct în spațiul clasei – deci avem o grupă de elevi și o sală de clasă, nu vor mai putea să meargă la bibliotecă
  • Trebuie neapărat să fie dezinfectat laptopul după ce este folosit. Este bine să știe copiii că de fiecare dată după ce au atins alte suprafețe decât banca să se dezinfecteze și să țină cât mai departe distanța de elevi, de profesori
  • Știu că este greu mai ales pentru elevii mici. Și elevii mei abia așteaptă să mă îmbrățișeze. Le-am spus că acest lucru din toamnă nu se poate
  • Lui Shelly [vlogger] i-am propus să vină la minister, așa cum vin sindicatele, consiliul elevilor, oricine în audiență la minister, dar în aceiași termeni pe care îi avem cu toată lumea. Tânărul a propus ca această activitate să fie în direct pe Facebook sau nu știu exact unde. Au discutat cu reprezentanții noștri de la departamentul de presă și s-a luat decizia că este bine primit în orice moment la MEC
  • 75.000 de cadre didactice s-au implicat în Evaluarea Națională, 50.000 în Bacalaureat. Oamenii aceștia merită tot respectul
  • Există posibilitatea să achiziționeze [școlile] camere de luat vederi. Inspectoratele, directorii împreună cu primarii fac achiziții, unii deja au achiziționat și am văzut școli dotate cu astfel de camere web și se pot desfășura cursurile în format fizic, hibrid.
  • În format online sunt 43 de localități anuntate de Direcțiile de Sănătate Publică [în scenariu roșu din punct de vedere epidemiologic] și 119 unități de învățământ aflate în această situație. Am sunat personal la fiecare unitate ca să aflăm cum putem începe școala în sistem online în acele unități
  • În 14 septembrie le recomand colegilor mei ca acea zi să o dedice unei interacțiuni cu copiii, având în vedere că nu i-am mai văzut de mult timp. În scenariul hibrid sau în cel verde. Cealaltă jumătate o voi revedea peste 14 zile. Eu prima zi le-aș recomanda colegilor mei să aibă o oră de consiliere. De fapt, noi în fiecare an prima zi am dedicat-o orelor de dirigenție, tocmai pentru a restabili contactul cu copiii sau pentru a-i cunoaște. Și, de ce nu, în prima zi să le reamintim normele de bază privind igiena
  • Există această posibilitate să lucreze online profesorii care nu pot veni fizic la școală sau sunt supuse unui risc
  • Tot astăzi am vorbit cu dl ministru Tătaru [ministrul Sănătății, Nelu Tătaru – N.Red.] pentru că am dorit să mă lămurească de ce este în scenariu roșu o localitate unde este un focar într-o unitate medicală. Dumnealui ne-a spus că e bine să protejăm copiii, având în vedere că personalul din unitatea medicală poate transmite în comunitate virusul și tocmai pentru a fi aceștia în siguranță s-a luat decizia ca localitatea respectivă să rămână în scenariul roșu
  • Pentru a schimba programa trebuie respectată o procedura dificilă, cu reunirea tuturor comisiilor. Am redus, însă, din hârtiile pe care noi profesorii trebuia să le realizăm până anul acesta, eu zic că cu 80% [din timpul pierdut de profesori cu birocrația s-ar fi redus]
  • Eu am avut propunerea și de reducere a numărului de ore. S-au întrunit comisiile, au făcut niște propuneri și în momentul în care să începem cu reducerea numărului de ore o lege a abrogat prevederea din Legea educației a articolului 66. Dacă reduceam numărul de ore, puteam să reduc și programa școlară. Acum, când suntem deja la începutul anului școlar, acest lucru nu a fost posibil
  • Ce am putut să fac a fost să reduc programa pentru examenele naționale
  • Pregătim documente pentru a veni în sprijinul dvs. Să recomandăm profesorilor câteva dintre conținuturile care se concentrează asupra competențelor cheie pe care trebuie să le dezvoltăm copiilor
  • Întrebare: Radu Gologan, pentru Edupedu.ro: Să uităm că programa școlară trebuie parcursă cuvânt cu cuvânt, cred că 20-30% este esențial. Restul sunt exerciții pentru a-ți antrena mintea să lucreze repede. Care 20-30%? Monica Anisie: Aici, specialiștii pentru fiecare domeniu trebuie să spună. Profesorii oricum au la dispoziție 25% din timp să realizeze activități de învățare, de fixare sau evaluare cu copiii. 75% e obligatoriu.
  • Cine va lua decizia modificării scenariului de lucru, la schimbarea situației epidemiologice într-o localitate? Unitatea de învățământ propune suspendarea cursurilor, iar inspectoratul școlar și DSP avizează, urmând ca la Comitetul Județean pentru Situații de Urgență să se ia această decizie. Și atunci când am suspendat cursurile la nivel național decizia a fost la Comitetul Național pentru Situatii Speciale de Urgență.
  • Am transmis notă către inspectoratele școlare: toți elevii și studenții au gratuitate la transport. Va veni în prima zi de școală elevul, își va viza carnetul de elev și pe baza carnetului poate să își achiziționeze abonament, el nu plătește absolut nimic, decontul se face de către școală către operatorul economic.
Despre Evaluarea Națională 2021:
  • Vorbim de o modificare a structurii subiectului [de examen pentru Evaluarea Națională 2021]. Copiii aceștia au dat evaluări din clasa a II-a pe aceeași formulă, prin urmare și acum, în clasa a VIII-a, am pus în acord structura subiectului cu ceea ce se evaluează și internațional
  • Subiectele de antrenament pentru Evaluarea Națională 2021 sunt în pregătire. În data de 1 octombrie ele vor fi publicate
  • În spațiul public au fost voci care au spus: în sfârșit România se aliniază la ce se întâmplă în spațiul european, au fost și voci care au spus că aceasta este prima generație cu programa schimbată și au criticat această schimbare, acest model pe care noi l-am realizat la MEC.
  • Vreau să îi liniștesc pe copii și pe colegii profesori: vom revizui acest model, gradul de dificultate la Limba română. Au fost voci care au spus că este un grad de dificultate ridicat. Vom păstra această structură pentru examenul național, dar vom veni în sprijinul elevilor și profesorilor cu noi modele pentru Evaluarea Națională
  • Pentru că ei sunt pentru prima dată în fața acestui subiect, pregătim un calendar de simulări pentru Evaluarea Națională
  • Eu sper ca în 4 ani să se îmbunățățească rezultatele României la testele PISA, de aceea am continuat ce am făcut în 2016 prin continuarea testării
  • Participăm în continuare la testarea PISA și, pentru prima dată, vom da și noi ca celelalte state prin intermediul tehnologiei. Până acum dădeam pe hârtie, e pentru prima dată când vom da pe calculatoare
  • Vom avea 15 titluri de manuale deja pe bancile copiilor [de clasa a VIII-a], și în format electronic. Mai avem în evaluare 8 titluri, pentru că am avut contestații, în perioada de urgența CNSC-ul a dat mai târziu soluția pentru loturile de reevaluare. La Matematică vor avea copiii manual [la clasa a VIII-a]. La Limba română este în contestație.
Tezele școlare în anul școlar 2020-2021
  • Copiii care urmăresc de acasă lecțiile au posibilitatea să intervină, pot fi întrebați, pot fi și evaluați, pentru că și ei participă la activitatea didactică
  • Tezele: au propus unii colegi chiar să nu mai dăm teze în sistem clasic, unii să nu le mai dăm deloc. Eu sunt sinceră: am păstrat aceste evaluari semestriale pentru că și parinții, și reprezentanții elevilor le-au susținut
  • Le vor da în conformitate cu o programare pe care școala o va face
  • Fiecare profesor și până acum stabilea data la care se susține teza și acum vor stabili dacă o dau pe grupe. Depinde și cum va evolua situația epidemiologică. Există posibilitatea aceasta a îmbolnăvirii și e bine să respectăm cât mai mult regulile
  • Unitatea de învățământ trebuie sa evalueze situatia epidemiologica – stim localitatile in ce scenariu se incadreaza epidemiologic – si apoi al infrastructurii. Face scoala analiză și propune scenariul, fie in format față în față, deci copiii sa vină cu toții, fie în scenariu hibrid
Cu privire la profesorii care nu vor să fie filmați în timpul predării:
  • Colegii mei au avut astăzi o întâlnire la nivel tehnic cu reprezentanti de la Autoritatea pentru protecția datelor cu caracter personal și vom veni în comun cu un document pentru a-i liniști pe profesori și părinți cu privire la protejarea datelor
  • Trebuie să ne concentrăm în această perioadă de predare pe a fi alături de copii, de a vorbi cât mai mult cu copiii
  • Este un moment cand cu totii trebuie sa punem umarul ca educatia sa continue
  • Este important ca intreaga societate sa isi asume aceasta responsabilitate. Este important sa fim sanatosi, este important sa fim educați
  • Noi am experimentat grădinițele de vară și am discutat cu educatoarele. A fost destul de dificil să le explice copiilor că trebuie să respecte anumite reguli. Dar de ce așteptăm tot timpul răspuns de la Minister? Aș dori de la dna profesoară să vină să ne spună cum anume ar propune să se facă, pentru că de fiecare dată ridicăm probleme în spațiul public, dar niciodată cu soluții.
  • Despre cum se va desfășura consilierea școlară – sunt anumite situații când profesorii care lucrează la bibliotecă, laboranții, consilierii trebuie să ajute profesorii și să aibă deschidere catre copii. Cred ca dna profesor trebuie sa se concentreze pe sustinerea emotionala a copiilor. Da, vorbim de preșcolar, copii care vor păși prima dată în grădiniță, speriați. Părinții trebuie să le explice prin joacă anumite reguli
  • Sancțiuni? [pentru profesorii care nu vor să transmită online lecția de la clasă] Vorbim despre un statut al cadrului didactic, vorbim despre o lege. Nu vorbesc despre sanctiuni, pentru ca sunt convinsa ca vom fi in spatiul școlii. Sunt și colegi care sunt bolnavi si care vor preda in sistem online, daca nu vor putea veni
  • Sunt 4.925 de elevi [fără device-uri proprii], însă avem și o veste bună. Din data de 9 se pot duce cele 82.000 de tablete pentru cele 3 loturi castigatoare. Nu au fost contestatii, deci vor fi 82.000 de tablete care vor pleca
  • Despre after school: Este vorba despre un ordin pe care ministrul sănătății l-a dat înainte de realizarea ordinului comun. Am discutat cu dumnealui să punem în acord ordinul respectiv. Se pot desfășura aceste activități [de after school], pentru că sunt convinsă că dl ministru va revizui acest ordin până luni
  • Până pe data de 10 septembrie, comitetele județene pentru situații de urgență vor transmite catre unitatile de invatamant deciziile luate. Unitatile, prin diriginti si invatatori le vor comunica parintilor modalitatea de intoarcere la scoala
  • Aș recomanda ca acele festivități de deschidere a anului școlar să fie evitate, să nu îi mai expunem pe elevi și părinți. Le recomand să încerce să evite o astfel de festivitate, dar dacă doresc să o facă în spațiu deschis și cu scaun pentru fiecare elev în parte ca să se mențină distanța
  • Evaluarea făcută la momentul la care am cerut date Inspectoratelor Școlare arăta că 234.000 de copii într-o situație dificilă, neavând acces la un dispozitiv pentru a continua învățarea. Mulți dintre ei sunt din comunitățile acestea dezavantajate.
  • Au fost profesori dedicați care au continuat să meargă din casă în casă. Trebuie să îi ajutăm cu toții, și politicienii, și Ministerul Educației, și dvs.
  • Nu vorbim că nu au acces la educație. Sunt copii care nu au avut acces la un dispozitiv, dar în această perioadă au fost și măsuri care… au venit în sprijinul nostru foarte multe ONG-uri care au dat tablete, primari care au cumpărat.
  • Ceea ce v-am spus este o evaluare pe care am făcut-o înainte de finalizarea anului școlar, când în luna mai am solicitat să se facă această achiziție. Acum lucrurile s-au mai îmbunățățit. Pentru această perioadă vorbim pentru scenariul galben și roșu de aproximativ 5.000 de copii care nu au niciun dispozitiv propriu.


13 comments
  1. De ce la gimnaziu la unele şcoli orele au durată diferită? De ce este diferență atât de mare între şcoli? Nu mi se pare corect ca în unele şcoli clasele a-VIII-a să învețe dimineața iar în alte şcoli după amiaza de asemenea nu este corect ca la unele şcoli durata orei să fie de 30 de minute iar la altele 40 respectiv 45 de minute. Să înțeleg că se vor da subiecte diferite la evaluarea națională în funcție de durata orei sau ora este mai scurtă ca să îngroşăm buzunarele profesorilor de română și matematică?
    Cum crede ministerul că va reuși un elev să se concentreze la ore dacă termină la ora 19.15?
    Am sunat la celebrul tel verde de la minister, să nu aveți impresia că răspunde cineva la telefon.

  2. Știe cineva dacă mai este posibil ca în clasa a VIII-a muzica și desenul să fie o dată la două săptămâni alternativ?

  3. Păi, da !! Suntem împovărați cu responsabilități pentru că doamnei ministru „ îi pasă ”! De cine îți pasă , doamnă ? Am urmărit câteva emisiuni , de la începutul lunii septembrie până acum . Așa cum bine a observat A. , toți repetă ca papagalii : elevii, părinții …părinții să stea liniștiți, să aibă încredere …elevii vor fi protejați…totul este pentru elevi , ne pasă de copii, de părinți… Foarte frumos , dar de PROFESORI de ce nu vă pasă ? Noi suntem cantitate neglijabilă , nu este nicio problemă dacă ne infectăm și murim , dracului , că mulți avem peste 50 de ani și tot felul de afecțiuni . Personal, am probleme de respirație din cauza prafului de cretă pe care l-am înghițit zeci de ani. Deci, eu să păzesc , efectiv , elevii în clasă, în curtea școlii sau pe terenul de sport, pe holuri, să-i supraveghez la ore , să fac triaj epidemiologic , să-mi țin lecția și să-i fac și să priceapă !! Am 5 minute să fug de la o clasă la alta , de exemplu , de la etajul 3 , corp A la parter , corp B , ultima sală, pe stânga ( 11 minute în pas alert , fără să mai trec prin cancelarie ). Cine a gândit treburile astea ? Mai bine zis , le-a gândit cineva ? Mă deranjează că nimeni nu pune problema protejării profesorilor , de niciun fel . Responsabilități – da , însă un mesaj de încurajare ( unul adevărat !) la adresa noastră , nu am auzit . Aaaaaa , ironii , asta da…
    Trist , este trist.

  4. Ce părere are această doamnă ministru de faptul că sunt şcoli unde clasele a VIII a învață după amiază ? Unii directori nu au ridicat nici măcar un deget pentru a ajuta acești copii să învețe dimineața deși posibilități ar fi fost sunt scrise chiar în ghid. Ce poate să învețe un copil de la clasa primară în 30 de minute? Nu se aplică aceleași reguli în toate şcolile ( care se află în aceeași categorie de scenariu ) sau fiecare face cum îl taie capul?

  5. Să înțelegem, deci, că, indiferent de scenariul în care o școală a decis să funcționeze, va fi valabil scenariul hibrid, din moment ce elevii pot solicita școală exclusiv online din motive medicale. Mulți suntem bolnavi sau avem acasă pe cineva bolnav, deci solicitări pentru online vor fi.
    În privința aerisirii programei școlare, doamna ministru e ilogică. Zice că dacă reducea numărul de ore, putea reduce și din programă. Nu, atunci ar fi fost obligată să o reducă, doar nu era să abordăm în mai puține ore aceleași conținuturi. Acum, cu același număr de ore, poate să intervină. A sugerat, discret, că elevul rămâne supraîncărcat cu materie din vina profesorilor, care nu vor reducerea numărului de ore la clasă ca să nu fie disponibilizați. Ce să spun, incalificabili profesorii! Să nu vrea ei să rămână fără loc de muncă!
    În ghidul ăla celebru scrie că ora durează 55 de minute, în aceste 55 de minute intră 10-15 minute de pauză pentru elevi, în care profesorul stă în continuare în clasă și face activități recreative cu cine îl mai bagă în seamă, apoi, în cele 5 minute rămase, aleargă la următoarea clasă. Nu se prevăd 50 de minute ora, cum spune dna Anisie.

  6. Am urmărit și eu aseară emisiunea, cu stupoare… În paranteză fie spus, prost organizată o emisiune de așa interes, probleme care s-au mai pus de o mie de ori, precum toaletele în curte, interviul cu vloggerul Selly(?!!), la care s-au dat aceleași răspunsuri auzite de o mie de ori… Pentru aspectele cu adevărat arzătoare, ca funcționarea în sistem hibrid a școlilor din orașe, foarte puțin. Aproape nimic concret despre cum ar putea profesorii să facă față unor astfel de reguli.
    Cei care au gândit condițiile de redeschidere a școlilor pomenesc în discursul lor, cu obstinație, același lucru: copiii și părinții. Din nefericire, nu au ținut deloc, dar deloc cont de un factor esențial al ecuației: profesorii. Oricâtă bunăvoință și dedicație ai avea, nu e posibil să funcționezi ca un mecanism care nu are niciun moment de respiro 6-7 ore consecutive pe zi, mai ales în condițiile de solicitare nervoasă intensă pe care le presupune profesia, la care se adaugă noile reguli.

    1. Chiar dacă pomenesc în discursuri doar părinții și copii să știți că nici pentru copii nu se face peste tot așa cum ar fi mai bine. Îmi este rușine să spun ce soluție s-a ales într-o școală bună dintr-un oraș reședință de județ.

  7. Daca subiectele de la testele nationale sunt considerate a fi mult prea dificile in prezent, va propun sa va uitati si peste testele date in urma cu 15-20 de ani. Facem subiecte mai usoare ca sa linistim asociatiile de parinti si sa crestem promovabilitatea din condei, in timp de competitivitatea ramane la acelasi nivel submediocru? Daca pastram actualul ritm de simplificare ale subiectelor de la majoritatea examenelor din ultimii ani o sa ajungem sa sustinem examenul de bacalaureat la scoala de soferi.

  8. Profesorul își face ora cum se pricepe, și apoi îi mai și păzește pe elevi încă cinci minute ca să ce, exact?! Ce sancțiuni – și de ce ar trebui să mergem direct la sancțiuni? – li se aplică elevilor care nu vor să poarte mască, sub pretextul că se sufocă? Sau nu vor să participe la orele online, unde sunt organizate?

    Toată materia trebuie parcursă, pentru că trebuie! Unde vede d-na 25% din timp, la dispoziția profesorului? A mai citit vreo programă, să vadă cât de încărcate sunt? Trebuie făcute toate cât de repede se poate, dar ne plângem că elevii nu ”prind” mai nimic – ce să înțeleagă când profesorii sunt OBLIGAȚI prin fișa postului să le predea toate acele conținuturi și nu există timp pentru aprofundare? Programele sunt scrise de ”specialiștii” ministerului, dar cei înjurați sunt profesorii care trebuie să le respecte… Cică, să se descurce! O invit pe d-na ministru să încerce să potrivească un cub printr-o gaură rotundă. Să se descurce și să ne arate și nouă cum a făcut!

    Mai sunt trei zile de organizare înainte de debutul anului școlar… Atâta debandadă n-a existat vreodată (poate în vreme de război, dar cred că și atunci erau mai organizați.)

    Mergem pe ideea generală că fiecare face cum îl taie capul, ca să aibă MEC cum să critice pe toată lumea când ceva merge rău (și lucrurile vor merge rău.)

  9. Această doamnă are probleme mari în a percepe realitatea. Mă sperie modul lejer în care fie distribuie cu larghețe responsabilitatea către școli și primării (care au, n-au buget, trebuie să cumpere toate cele necesare de azi până în data de 10), fie spune că DSP, ministerul, CJSU vor transmite decizii gata luate către școli care au, n-au cum le pune în aplicare, le vor pune în aplicare. Pentru că trebuie!

    Elevii trebuie să poarte masca – cine le-o asigură? Dacă sunt elevi ce provin din familii fără venituri mari, primăria ”trebuie” să le asigure, școala ”trebuie” să le asigure… din ce fonduri?? Prin absurd, dacă școala are 500 de elevi, care vin toți la ore, școala ”trebuie” să aibă minim 500 de lei zilnic pentru achiziția de măști?!

    TOATE școlile au laptopuri, pot transmite lecțiile online (aia nu e școală online, e aproape teleșcoală, dar unii elevi n-au cum participa pentru că au un telefon amărât pentru toată familia, deci nu pot primi tabletă din ”multele” tablete promise și distribuite de MEC… cândva.) Unde se întâmplă asta, în România?!

    Elevii pot mânca pachețelul… unde? În clasă? În ce condiții de igienă?! Își închipuie d-na Anisie că elevii vin cu pachețel ca acum 30 de ani?! Dacă există magazin în apropierea școlii, pe unde nu e paznic – și pe unde este, că doar n-are cum îi opri – vor da năvală spre acel magazin sau la cea mai apropiată gheretă de fast-food. Igienă și distanțare etc. – d-na nu știe cum sunt adolescenții?

    1. As vrea sa stiu, unde si in ce conditii pot manca elevii pachetelul? In sala de clasa??? Adica vor purta masca in timpul orei,apoi in pauza isi dau masca jos si mananca. Dupa masa isi pun din nou masca. De ce si-o mai pun? Tocmai ce au stat toti intr-o sala,fara masti,ca sa poata manca! Cumva,in timpul mesei, virusul dispare? Copiii se mai inneaca,tusesc..in timpul mesei. Le mai cade cate ceva din pachet si duc la cos, merg la baie sa spele fructele.. nu trec pe langa alte banci in acest caz?
      Inca un aspect: De ce numai la limba romana se vor usura subiectele de examen? La matematica sunt prea usoare cumva? Poate ar fi bine sa va mai uitati peste rezultatele evaluarilor, caci rezultatele la matematica sunt de multi ani, mult mai slabe decat cele de la romana. Sau la matematica,elevul trebuie sa faca neaparat meditatii?

  10. Iti pasa? Daca iti pasa puneai in fiecare scoala un asistent nedical si un paznic care se ocupa si de Covid. Eu nu-s nici bons, nici meduc, nici ingrijitor de copii. Exista persoane calificate pentru asta. Nu ne-ai impovarat. Ti-ai batut joc de noi pana la stadiul in care am ajuns sa ne temem ca nu vom avea timp de necesitatile fiziologice sau intime. De mancat nici nu mai vb, am abandonat ideaa de alinentatie. Pauza e pt pazit plozii, in alea 5 minute alerg la ora si abia daca ajung la baie. Iti pasa fix cat imi pasa mie de functia ta. Ministresa lu’ peste care si-a dovedit caracterul ascultand cu televiziunea dupa ea pe la usile scolilor.. O ….. Numiti-o voi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eveniment susținut de BCR

Conferință regională pentru profesori și învățători, la Timișoara, pe 21 septembrie, organizată de Edupedu.ro: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar – înscrieri deschise

Elevii și copiii, în general, ar fi indicat să știe noțiunile de educație financiară, dar și mai important este să le aplice și să afle despre bani în cât mai…
Vezi articolul

Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Sorin Ion: Rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital

„După simulare, fiecare profesor discută cu elevii rezultatele și modul de rezolvare. Se poate face cu lucrările pe masă. Se poate face cu borderourile de corectare, care vin în format…
Vezi articolul

Președintele Asociației Școlilor Particulare, singurul prezent la dezbatere care nu a propus modificarea proiectului de hotărâre a organizării și funcționării ARACIP, prin care organizația sa primește un loc cu drept de vot în Consiliu / Christian Comșa: Problema mare nu este componența ARACIP, problema mare este ce evaluează și ce face în momentul în care merge în instituțiile de învățământ

„Experții ARACIP care realizează evaluările externe în prezent, au fost selectați acum peste 10 ani de zile. (…) Există obligația legală ca o dată la cinci ani să se realizeze…
Vezi articolul