Monica Anisie, despre programa școlară: Competențele-cheie trebuie atinse, nu trebuie neapărat să fie realizate toate conținuturile

9.353 de vizualizări
“La finalul anului școlar să fie atinse toate competențele, nu neapărat să fie realizate toate conținuturile”, deoarece formarea de competențe este obiectivul programei școlare, a spus miercuri ministrul Educației, Monica Anisie, citată de Agerpres. Aceasta a reluat, în cadrul unei vizite la Focșani, subiectul competențelor ca obiectiv esențial pentru programa școlară, subiect atins și marți seară, într-un interviu pentru Digi24.

Monica Anisie la Focșani, citată de Agerpres:

  • “Necesarul de profesori este asigurat de fiecare IŞJ şi de către unităţile de învăţâmânt. În momentul în care există un cadru didactic care nu mai poate continua activitatea în şcoală, fiecare inspectorat şcolar face solicitare la Ministerul Educaţiei şi noi vom asigura cadrul legislativ în aşa fel încât să se poată face lecţii cu profesori suplinitori. (…) Programa şcolară prevede formarea de competenţe cheie. Ceea ce reprezintă conţinuturi, acestea sunt şi la latitudinea cadrului didactic. Totul este ca la finalul anului şcolar să fie atinse toate competenţele, nu neapărat să fie realizate toate conţinuturile. Competenţele sunt importante“.

Ce a spus Monica Anisie, pe tema programei și priorităților de predare, în interviul de la Digi24:

  • Pentru a schimba programa trebuie respectată o procedura dificilă, cu reunirea tuturor comisiilor. Am redus, însă, din hârtiile pe care noi profesorii trebuia să le realizăm până anul acesta, eu zic că cu 80% [din timpul pierdut de profesori cu birocrația s-ar fi redus]
  • Eu am avut propunerea și de reducere a numărului de ore. S-au întrunit comisiile, au făcut niște propuneri și în momentul în care să începem cu reducerea numărului de ore o lege a abrogat prevederea din Legea educației a articolului 66. Dacă reduceam numărul de ore, puteam să reduc și programa școlară. Acum, când suntem deja la începutul anului școlar, acest lucru nu a fost posibil
  • Ce am putut să fac a fost să reduc programa pentru examenele naționale
  • Pregătim documente pentru a veni în sprijinul dvs. Să recomandăm profesorilor câteva dintre conținuturile care se concentrează asupra competențelor cheie pe care trebuie să le dezvoltăm copiilor
  • Întrebare: Radu Gologan, pentru Edupedu.ro: Să uităm că programa școlară trebuie parcursă cuvânt cu cuvânt, cred că 20-30% este esențial. Restul sunt exerciții pentru a-ți antrena mintea să lucreze repede. Care 20-30%? Monica Anisie: Aici, specialiștii pentru fiecare domeniu trebuie să spună. Profesorii oricum au la dispoziție 25% din timp să realizeze activități de învățare, de fixare sau evaluare cu copiii. 75% e obligatoriu.
Citește și: Radu Gologan: Să uităm că programa școlară trebuie parcursă cuvânt cu cuvânt, cred că 20-30% este esențial. Restul sunt exerciții pentru a-ți antrena mintea să lucreze repede

1 comment
  1. Buna ziua! Totusi nu considerati ca ar fi trebuit începută reforma cu reducerea curiculei? Cea mai mare problemă pe care o cunoaștem toti este materia stufoasă! Pana acum nu a ti observat ca legea nu va permite reducerea materiei? Oare chiar nu suntem in stare sa concepem manuale atractive si fiabile pt . Timpul in care traim?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concursul pentru elevi de toate vârstele și profesorii lor coordonatori. Înscrieri până pe 20 iunie, anunțate de Organizația Salvați Copiii în competiția „Starea de bine a tinerilor în lumea digitală” (P)

Organizația Salvați Copiii și Endava dau start concursului „Starea de bine a tinerilor în lumea digitală”, o competiție organizată la nivel național, pentru elevii care își doresc să își dezvolte…
Vezi articolul

“Cultura scrisă în pericol” – Asociația Editorilor din România se opune din nou posibilei creșteri a TVA pentru carte și cere autorităților să încerce recuperarea deficitului bugetar din alte părți ale economiei, în afara sectorului cultural

Posibila creștere a nivelului TVA pentru carte și alte măsuri avute în vedere de guvern în această perioadă pot “avea un impact nefast asupra culturii și, în special, asupra culturii…
Vezi articolul
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027

Erasmus+: Comisia Europeană a lansat cererile de propuneri, cu un buget de aproape 3,9 miliarde de euro în 2022 pentru mobilitate și cooperare în domeniile educației, formării, tineretului și sportului

Comisia Europeană a lansat miercuri cererile de propuneri în cadrul cererii Erasmus+ pentru 2022, în urma adoptării programului anual de lucru pentru 2022, anunță executivul comunitar. Potrivit comunicatului de presă, cu…
Vezi articolul