Monica Anisie, despre povestea cutremurătoare care a determinat-o să nu îi mai întrebe niciodată pe elevi: de ce nu ai învățat?

16.125 de vizualizări
Planuri-cadru de gimnaziu, noi detalii ale ministrului Educatiei
Ministrul Educației, Monica Anisie, a povestit într-un interviu acordat în această dimineață pentru Radio Itsy Bitsy momentul cutremurător petrecut în primul său an de profesor, care a determinat-o să nu îi mai întrebe niciodată pe copii de ce au venit la școală fără să fi învățat.

Monica Anisie, profesor de Limba română la gimnaziu și liceu:

E adevărat că profesorul nu are timpul necesar să se aplece la fiecare copil să îi afle și povestea din spate. Sensibilitatea mea față de copii poate a pornit și din perspectiva profesorului de Limba română, dar și de la un elev din primul meu an de învățământ, în care am certat o elevă de clasa a VII-a care întârziase la oră. Și după ce am poftit-o în bancă, am continuat lecția în așa fel încât, la un moment dat, i-am pus și o întrebare. Și a zis că ea nu a învățat. Și eu am certat-o: de ce nu ai învățat? Ce ai făcut toată dimineața? De atunci, nu mai fac așa ceva niciodată, pentru că m-a cutremurat. Răspunsul a fost: nu am învățat, pentru că am plâns toata dimineața, pentru că în această dimineață a murit mama. Deci de atunci această întrebare: de ce nu ai învățat?, nu am mai pus-o niciodată”.

Ministrul Educației a declarat apoi: “Eu le-am spus colegilor mei profesori cât de mult apreciază elevii să nu stai la catedră, ci printre ei. Eu niciodată nu stau la catedră. Pe lângă faptul că scriu tot timpul la tablă, stau în bancă lângă ei. Le dau încredere că eu sunt alături de ei și că orice ar face și ar avea pe suflet e posibil să îmi spună, chiar dacă fac greșit. Eu niciodată nu îi spun elevului meu: ai greșit. Trebuie să spui: dar ce ai zice tu, dacă ar fi și această soluție?”

Monica Anisie a vorbit despre normele care urmează adoptării legii ce interzice bullying-ul în școli și a anunțat că “unul dintre obiectivele mele de mandat [este] ca până la finalul acestui an școlar să definitivez cadrul legislativ pentru a găsi soluția angajării cât mai multor consilieri școlari. Trăim într-o societate în care copiii au nevoie de sprijin emoțional. Ca atare, voi crește numărul de consilieri școlari. Voi găsi soluții în așa fel încât ei să nu mai aibă o normă atât de mare ca acum. Mai ales cu consilierii școlari voi avea întâlniri pe tema aceasta, să reducem norma didactică“.

Consilierii reproșează că, “în momentul în care intră în clasă, copilul îl vede pe acel consilier școlar în postura de profesor. În momentul în care intră în cabinetul de consilier școlar, nu mai are aceeași deschidere și nu mai este atât de sincer, pentru că știe că acel consilier peste 3 ore poate intră în clasă și trebuie să îi pună notă. Și copilul nu mai face diferența: oare să mă destăinui, să spun, să nu spun? Au această reționere copiii și consilierii școlari îmi sugreau că poate e mai bine ca ei să se ocupe doar de acest lucru. Dar, în același timp, ei trebuie să aibă și calitatea de profesor, pentru a-și da gradele didactice”, a afirmat ministrul.

Anisie a precizat că sunt consilieri școlari care “au sub umbrela lor peste 800 de copii. Sunt consilieri școlari și cu 1.200 de copii în grijă. Nu se poate!”

“Trebuie să dăm acestora putere, să le oferim sprijin, noi, ca instituție, Ministerul Educației, și să le dăm puterea de a construi pe această emoție a copilului”, a continuat aceasta.

 


4 comments
  1. Consilierii isi pot sustine gradele si cu lectii de consiliere, activitati in grup sau echipe , nu e musai sa predea ore de civica sau alte discipline socio-umane. Desfasoara activitati foarte frumoase in astfel de ore , pt ca este domeniul lor de specializare . Sa le impui sa discute despre forme de guvernamant , regimuri politice , atributiile Parlamentului etc , uneori se simt depasiti.

    1. Vali, eu cred ca ai pus punctul pe i!!!

      Nu putem sa excludem ca aceast fapt s-a intimplat!!! DAR nu are vreo relevanta. D-na Ministru da cu oistea in gard, de dragul publicitatii.

      PROBABIL, trebuie sa mai astetam vreme de un guvern, pina o sa avem o abordare pragmatica a DEZASTRULUI din educatie…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Nu este posibil ca formarea pentru cariera didactică din universități să se facă atât de prost, după zeci de ani în care s-au văzut rezultatele înregistrate prin angajările din preuniversitar, având la vârful conducerii politicieni-miniștri universitari”, susține Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației

Într-o replică venită după pozițiile publice ale mai multor reprezentanți ai mediului universitar pedagogic la intenția de desființare a specializării de învățător din liceele pedagogice, fostul secretar de stat din…
Vezi articolul

VIDEO În comunitățile vulnerabile nu există o educație a copiilor sau a cadrelor didactice de a comunica pe platformele online. Orele de TIC nu au creat un efect de învățare pe termen lung, spune Liviu Măgurianu de la Salvați Copiii

În comunitățile vulnerabile, în care lucrează specialiștii Organizației Salvați Copiii, nu există o educație a copiilor sau a cadrelor didactice de a comunica pe platformele online, spune Liviu Măgurianu, Cooordonator…
Vezi articolul

Liga Studenților din Iași: „De peste un an de zile cercetarea arhivistică a fost complet blocată, pe fondul închiderii arhivelor, cauzându-se astfel prejudicii grave pentru cercetători, profesori, doctoranzi și studenți, care nu au avut acces la surse de documentare”

Cu ocazia Zilei Internaționale a Arhivelor, Liga Studenților (LS IAȘI) solicită Ministerului Afacerilor Interne și conducerii Arhivelor Naționale să ofere toate condițiile necesare funcționării adecvate a activității sălilor de studiu…
Vezi articolul