Monica Anisie anunță OUG pentru amânarea evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a dacă inițiativa nu trece de Parlament

8.128 de vizualizări
Foto: Inquam Photos George Calin
Ministrul Monica Anisie a declarat marţi că, dacă nu va trece în Parlament iniţiativa privind amânarea evaluării naţionale transdisciplinare, Ministerul Educaţiei va iniţia ordonanţă de urgenţă în acest sens, transmite Agerpres.

“E o iniţiativă legislativă din partea Parlamentului, este vorba despre evaluarea copiilor care sunt acum în clasa a VII-a. (…) Dacă ne referim la iniţiativa din Parlament, e atributul Parlamentului, deci nu pot eu să mă pronunţ. Dacă nu va trece această iniţiativă, Ministerul Educaţiei va iniţia o ordonanţă de urgenţă pentru prorogarea termenului de aplicabilitate”, potrivit agenției citate.

Anisie a precizat că Ministerul Educaţiei trebuie să elaboreze planuri-cadru noi.

“Noi acum trebuie să elaborăm planuri-cadru noi şi programe în sensul noilor planuri-cadru, prin urmare va trebui să prorogăm termenul de aplicabilitate a legii (privind evaluarea naţională transdisciplinară – n.r.), însă noi trebuie, de fapt, să construim o lege în sensul ‘României Educate’, proiectul pe care preşedintele României l-a dezvoltat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale”, a spus Monica Anisie, potrivit Agerpres.

Context: Edupedu.ro scria încă de la începutul anului şcolar că elevii de clasa a VII-a ar putea scăpa de examenele transdisciplinare prevăzute în lege la Evaluarea Națională de anul viitor. Mai mulți senatori social-democrați au depus pe 17 septembrie 2019 în Parlament un proiect de modificare a Legii educației, care prevede amânarea cu 4 ani a evaluării naționale transdisciplinare la clasa a VIII-a.

Elevii care astăzi sunt în clasa a VII-a sunt primii copii care au urmat clasa pregătitoare, care au învățat după un curriculum aplicat pentru prima dată de învățătorii și profesorii lor și prima generație care a trecut de la manuale digitale la manualul unic și iar la manualele cumpărate prin licitație.

Dar cea mai mare necunoscută pentru copiii de clasa a VII-a este examenul pe care îl vor susține la finalul gimnaziului. Legea educației  – modificată altminteri major – a supraviețuit din 2011 cu următoarea formulă de examene, pentru anul 2021: informatică, examen transdisciplinar la matematică și științe, limbă străină, competențe civice și sociale – la Evaluarea Națională, și examen de admitere în liceele căutate.

127.665 de elevi au început în septembrie 2012 clasa pregătitoare, potrivit anunțului făcut atunci de Ministerul Educației. De când au început gimnaziul, părinții lor întreabă la fiecare început de an școlar cum vor susține ei examenele la finalul clasei a VIII-a, în condițiile în care profesorii nu au fost formați să le predea transdisciplinar și nici nu au văzut vreun portofoliu educațional de la școală, deși el teoretic va conta la admiterea în liceu.

Foto: Monica Anisie (Inquam Photos / George Calin)


1 comment
  1. Tatucu’ Dragnea ii obliga pe guvernanți sa aplice programul lor, devenit cartea lor de căpătâi.
    Iohannis a impus alta carte de căpătâi… România Educata.Aceasta carte de capătai impusa de noul tătuc, aud ca este citata cu emoție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Premierul Ciucă, discurs incoerent și fără nicio propunere concretă, în deschiderea negocierilor cu sindicatele din Educație, cu 18 ore înaintea grevei generale din școli: Am responsabilitatea a tot ceea ce înseamnă rezolvarea problemelor, astfel încât împreună să putem să rezolvăm probleme. Sunt probleme care trebuie rezolvate pe verticala sistemului de educație în ceea ce privește o serie de aspecte care de-a lungul timpului au dus la aceste distorsionări

Premierul Nicolae Ciucă le-a spus reprezentanților sindicatelor din Educație că nu pot fi lăsați elevii „suspendați pentru că nu avem soluții pentru problemele pe care dumneavoastră le ridicați”. Discursul a…
Vezi articolul

Învățarea remedială nu ar trebui făcută de profesorul de la clasă, spune ministrul Educației, ci de „profesori care au competențe pe învățare remedială, care folosesc alte metode de predare și care știu să facă diagnosticul și să corecteze deficitul”

Procentul mare al elevilor de liceu care nu stăpânesc cunoștințele de limba și literatura română la clasa a IX-a, relevat de studiul din proiectul ROSE, despre care Edupedu.ro a scris…
Vezi articolul

Materialele folosite în programul „Neuroștiința la clasă” nu au fost verificate de specialiștii din Ministerul Educației „din perspectiva acurateței sau actualității informației științifice prezentate”, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care anunță că instituția sprijină programul în cazul căruia cercetătorii au semnalat erori științifice

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, declară într-un comunicat cu „precizări” că materialele folosite în programul „Neuroștiința la clasă” nu au fost verificate de specialiștii din Ministerul Educației „din perspectiva acurateței sau…
Vezi articolul