Modificări la examenul de limbă străină pentru admiterea în clasa a V-a bilingvă / Plus: Profesorii cu rude sau elevi printre candidați pot fi membri în comisia de examen

5.474 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației organizează și anul acesta examen de admitere în clasa a V-a, în școlile cu predare bilingvă sau intensivă a unei limbi străine. Noutățile sunt că testul de admitere constă într-o probă scrisă cu durata de 50 de minute (dispar probele orale și este scurtat examenul scris cu 10 minute) și că în comisia de admitere pot fi desemnați profesori cu rude sau elevi printre candidați. Contextul pandemiei nu a anulat examenul, însă a anulat condițiile de securizare a rezultatelor. Prevederile fac parte dintr-un ordin de ministru publicat miercuri, 10 iulie, în Monitorul Oficial.

Monitorul Oficial a publicat miercuri Ordinul ministrului educației privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne în anul școlar 2019-2020.

Testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne se desfășoară în felul următor:
  • testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi străine constă într-o probă scrisă cu durata de 50 de minute
  • procedurile privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne se elaborează la nivelul școlii și sunt avizate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Ordinul de ministru prevede că admiterea, anul acesta, se desfășoară prin derogare de la prevederile articolului 8 alin. (2) și articolului 9 alin. (3) din Regulamentul cadru de organizare și funcționare a claselor cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, respectiv bilingv, aprobat prin Ordinul nr. 4.794/2017, și prin derogare de la prevederile din anexa nr. 2 la regulamentul-cadru.

Ce prevăd articolele anulate anul acesta:
  • articolul 8 alin. (2):
    (2) Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne de circulație internațională se realizează conform unei proceduri specifice fiecărei limbi moderne studiate în regim intensiv, emisă de Ministerul Educației Naționale (MEN) și adaptată, anual, de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.
  • articolul 9 alin. (3):
    (3) Nu pot fi desemnați membri ai comisiei profesorii care au rude sau elevi printre candidați, fiecare membru al comisiei semnând o declarație scrisă în acest sens, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
DOCUMENT Ordinul publicat în Monitorul Oficial:
Foto: Monitorul Oficial nr. 490 din 10 iunie 2020
Cum se făcea până acum admiterea în clasa a V-a bilingvă sau intensivă:

Testul de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a.

Anii trecuți, admiterea era compusă dintr-o probă orală și o probă scrisă.

Proba orală: 

  • Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuia să fie selectat din unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a și a IV-a. Lecturarea textului era urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală și detaliată a textului.
  • Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.

Proba scrisă – timp de lucru – 1 oră

  • Proba scrisă presupunea redactarea unui text de 50-75 de cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însușirea principalelor funcții/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programele școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.

 

 

 

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un “experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul

Nouă echipe formate din 36 de eleve din România merg în semifinalele competiției internaționale Technovation Girls, cu aplicații de mobil sau prototipuri de inteligență artificială / Cele mai mici participante au doar 9 ani

Cea de-a șaptea ediție a competiției naționale Technovation Girls, menită să susțină elevele cu vârste între 8 și 18 ani să devină antreprenoare și lideri în domeniul tehnologiei, competiție susținută…
Vezi articolul

Conducerea Colegiului “I. L. Caragiale” din Ploiești a blocat toate bursele elevilor, timp de 2 luni, deși acestea ar fi trebuit virate încă din 15 noiembrie. Directoarea liceului, Laura Pandelache: Nu au verificat situația diriginții la timp așa încât să transmită numărul acela de absențe, care nu trebuie să depășească 10 lunar

Elevii Colegiului Național “I. L. Caragiale” din Ploiești primesc bursele pe lunile noiembrie și decembrie în ultima zi de școală din acest an pentru că diriginții nu au verificat situația…
Vezi articolul

Vineri, elevii claselor a III-a, a V-a și a VI-a din cele 329 de școli, care fac parte din proiectul pilot pentru evaluarea standardizată 2022, vor susține proba la limba română pe calculator, tabletă sau telefon inteligent

Pe 2 iunie s-a încheiat testarea pentru prima probă, cea la matematică sau istorie, a evaluării standardizate, ce a fost susținută timp de 3 zile în funcție de clase. Vineri…
Vezi articolul

DOCUMENT 21 de programe școlare pentru noi discipline opționale din curriculum la decizia școlii au fost publicate în Monitorul Oficial / De anul viitor școlar, elevii de clasele a V-a și a VI-a pot analiza logo-uri ale unor instituții sau pot alege EduGaming ori Cultura Copilăriei

Au fost publicate, în Monitorul Oficial (MO), 21 de programe pentru noi discipline pe care școlile le pot alege pentru a le include în oferta curriculară începând de anul școlar…
Vezi articolul

OFICIAL Fiecare școală decide procedura de repartizare a copiilor în grupe de creșă și grădiniță și a elevilor în clase: prin tragere la sorți sau aleatoriu, din anul școlar 2024-2025. Listele vor fi publicate cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea anului școlar

Procedura stabilită de Ministerul Educației prin care elevii de școală și liceu dar și copii de creșă și grădiniță vor fi împărțiți în clase/ grupe de început de nivel a…
Vezi articolul