Modificări la examenul de limbă străină pentru admiterea în clasa a V-a bilingvă / Plus: Profesorii cu rude sau elevi printre candidați pot fi membri în comisia de examen

5.454 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației organizează și anul acesta examen de admitere în clasa a V-a, în școlile cu predare bilingvă sau intensivă a unei limbi străine. Noutățile sunt că testul de admitere constă într-o probă scrisă cu durata de 50 de minute (dispar probele orale și este scurtat examenul scris cu 10 minute) și că în comisia de admitere pot fi desemnați profesori cu rude sau elevi printre candidați. Contextul pandemiei nu a anulat examenul, însă a anulat condițiile de securizare a rezultatelor. Prevederile fac parte dintr-un ordin de ministru publicat miercuri, 10 iulie, în Monitorul Oficial.

Monitorul Oficial a publicat miercuri Ordinul ministrului educației privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne în anul școlar 2019-2020.

Testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne se desfășoară în felul următor:
  • testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi străine constă într-o probă scrisă cu durata de 50 de minute
  • procedurile privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne se elaborează la nivelul școlii și sunt avizate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Ordinul de ministru prevede că admiterea, anul acesta, se desfășoară prin derogare de la prevederile articolului 8 alin. (2) și articolului 9 alin. (3) din Regulamentul cadru de organizare și funcționare a claselor cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, respectiv bilingv, aprobat prin Ordinul nr. 4.794/2017, și prin derogare de la prevederile din anexa nr. 2 la regulamentul-cadru.

Ce prevăd articolele anulate anul acesta:
  • articolul 8 alin. (2):
    (2) Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne de circulație internațională se realizează conform unei proceduri specifice fiecărei limbi moderne studiate în regim intensiv, emisă de Ministerul Educației Naționale (MEN) și adaptată, anual, de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.
  • articolul 9 alin. (3):
    (3) Nu pot fi desemnați membri ai comisiei profesorii care au rude sau elevi printre candidați, fiecare membru al comisiei semnând o declarație scrisă în acest sens, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
DOCUMENT Ordinul publicat în Monitorul Oficial:
Foto: Monitorul Oficial nr. 490 din 10 iunie 2020
Cum se făcea până acum admiterea în clasa a V-a bilingvă sau intensivă:

Testul de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a.

Anii trecuți, admiterea era compusă dintr-o probă orală și o probă scrisă.

Proba orală: 

  • Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuia să fie selectat din unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a și a IV-a. Lecturarea textului era urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală și detaliată a textului.
  • Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.

Proba scrisă – timp de lucru – 1 oră

  • Proba scrisă presupunea redactarea unui text de 50-75 de cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însușirea principalelor funcții/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programele școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.

 

 

 

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevi de la Olimpiada de Limba engleză, clasați pe primele locuri în județul Galați după ce la contestații au obținut cu aproape 20 de puncte mai mult față de notele inițiale. Subiectul de redactare și formarea profesorilor, problematice – surse

Doi elevi de clasa a VII-a care au participat faza județeană a Olimpiadei de Limbă engleză, pe 16 martie 2024 la Galați, au obținut fiecare aproape 20 de puncte în…
Vezi articolul

Se deschide Centrul de Excelență București. Elevii se pot înscrie la cursuri de performanță la limba română, matematică, geografie, fizică și chimie între 20 și 24 noiembrie – model de cerere și criterii / Orele se țin la Colegiul Mihai Viteazul

Un nou centru de excelență pentru elevi se deschide în țară. Este vorba de Centrul de Excelență din Municipiul București (CExMB) care va organiza cursuri de performanță la română, matematică,…
Vezi articolul

Evaluarea standardizată digitalizată, explicată de Sorin Cîmpeanu: Corectarea să nu se mai facă de către profesorii cu care elevul lucrează tot anul, ci să fie distribuită electronic către doi evaluatori, care nu se cunosc între ei / Ministrul așteaptă ca experții în științele educației să „valideze” această evaluare care înlocuiește tezele

Ministrul Educației a explicat în ce constă evaluarea standardizată interdisciplinară digitalizată care ar urma să înlocuiască tezele semestriale, pe care spune că o susține și că ar fi venit din…
Vezi articolul