Modificări la examenul de limbă străină pentru admiterea în clasa a V-a bilingvă / Plus: Profesorii cu rude sau elevi printre candidați pot fi membri în comisia de examen

5.453 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației organizează și anul acesta examen de admitere în clasa a V-a, în școlile cu predare bilingvă sau intensivă a unei limbi străine. Noutățile sunt că testul de admitere constă într-o probă scrisă cu durata de 50 de minute (dispar probele orale și este scurtat examenul scris cu 10 minute) și că în comisia de admitere pot fi desemnați profesori cu rude sau elevi printre candidați. Contextul pandemiei nu a anulat examenul, însă a anulat condițiile de securizare a rezultatelor. Prevederile fac parte dintr-un ordin de ministru publicat miercuri, 10 iulie, în Monitorul Oficial.

Monitorul Oficial a publicat miercuri Ordinul ministrului educației privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne în anul școlar 2019-2020.

Testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne se desfășoară în felul următor:
  • testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi străine constă într-o probă scrisă cu durata de 50 de minute
  • procedurile privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne se elaborează la nivelul școlii și sunt avizate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Ordinul de ministru prevede că admiterea, anul acesta, se desfășoară prin derogare de la prevederile articolului 8 alin. (2) și articolului 9 alin. (3) din Regulamentul cadru de organizare și funcționare a claselor cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, respectiv bilingv, aprobat prin Ordinul nr. 4.794/2017, și prin derogare de la prevederile din anexa nr. 2 la regulamentul-cadru.

Ce prevăd articolele anulate anul acesta:
  • articolul 8 alin. (2):
    (2) Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne de circulație internațională se realizează conform unei proceduri specifice fiecărei limbi moderne studiate în regim intensiv, emisă de Ministerul Educației Naționale (MEN) și adaptată, anual, de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.
  • articolul 9 alin. (3):
    (3) Nu pot fi desemnați membri ai comisiei profesorii care au rude sau elevi printre candidați, fiecare membru al comisiei semnând o declarație scrisă în acest sens, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
DOCUMENT Ordinul publicat în Monitorul Oficial:
Foto: Monitorul Oficial nr. 490 din 10 iunie 2020
Cum se făcea până acum admiterea în clasa a V-a bilingvă sau intensivă:

Testul de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a.

Anii trecuți, admiterea era compusă dintr-o probă orală și o probă scrisă.

Proba orală: 

  • Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuia să fie selectat din unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a și a IV-a. Lecturarea textului era urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală și detaliată a textului.
  • Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.

Proba scrisă – timp de lucru – 1 oră

  • Proba scrisă presupunea redactarea unui text de 50-75 de cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însușirea principalelor funcții/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programele școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.

 

 

 

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiada de Limba franceză 2024, etapa pe județ – subiecte și bareme de corectare pentru clasele VII-XII, proba de sâmbătă, 23 martie / Mail de 100 de cuvinte despre o experiență petrecută cu un prieten în Franța, cerință la clasa a VIII-a

Subiectele și baremele de corectare de la etapa județeană a olimpiadei de limba franceză (ONLFR) 2024, organizată sâmbătă, 23 martie, au fost obținute pe surse de Edupedu.ro. Documentele sunt unice…
Vezi articolul

DOCUMENT Actele pentru bursele de studiu și de ajutor social se pot depune până pe 31 ianuarie la școală, prin e-mail sau poștă, anunță Ministerul Educației / Bursele de merit, pentru cei cu media 9,50 în anul școlar trecut – precizări despre ce înseamnă revizuirea semestrială a listei beneficiarilor și ce venituri sunt luate în calcul la bursele de studiu

Actele pentru bursele de studiu și de ajutor social se pot depune până pe 31 ianuarie 2022 la școală, prin e-mail sau poștă, anunță Ministerul Educației într-un set de precizări…
Vezi articolul

Fizicianul Cristian Presură: Primul manual de fizică pe care l-am coordonat, cel de clasa a VI-a, va ajunge pe băncile elevilor în toamnă și este bazat pe metoda investigației / De la an la an, echipele de autori lucrează pe baza de zvonuri, pentru că nu există un calendar precis din partea ministerului

Pentru elevi va fi o întâlnire de început cu fizică predată că știință de sine stătătoare. O întâlnire emoționantă, ce poate formă destine sau poate îndepărta complet elevii de această…
Vezi articolul