Modificare radicală: candidații care pică examenul de titularizare nu vor mai avea dreptul să fie suplinitori

48.357 de vizualizări
Ecaterina Andronescu / Foto: gov.ro

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat duminică la Digi24 că vrea să modifice legislația astfel încât un candidat care nu a trecut examenul de titularizare în învățământ să nu mai poată fi nici măcar suplinitor.

„E greu să vii în faţa elevilor dacă eşti tu un profesor de nota 5. Şi, de aceea, probabil că vom găsi o formulă în aşa fel încât cei care nu promovează examenul de titularizare să nu mai poată fi cuprinşi în învăţământ nici măcar suplinitori”, a spus Ecaterina Andronescu la Digi 24.

Ea a contestat eficiența școlilor postliceale care pregătesc profesori, pledând pentru întoarcerea la liceele pedagogice: „E bine să luăm în considerare liceele pedagogice. Să nu uităm că toate aceste licee au clase sau grupe de exercițiu pe care elevii învață să fie dascăli. Pedagogia și principiile pedagocice se lipesc mult mai bine la vârsta asta. Postliceala, modulele astea pedagogice s-au dovedit insuficiente”, a adăugat ea.

Ministrul Educației a anunțat și o nouă lege a învățământului pe care o vrea realizată și trimisă Parlamentului pentru dezbatere și vot mai devreme decât anunțase inițial: „Ne-am angajat să fie gata pe 30 martie să o transmitem către Parlament. Cred că trebuie finalizată mai repede, la sfârșitul lunii ianuarie, jumătatea lunii februarie”, a spus Ecaterina Andronescu, potrivit Digi24.ro.

Ecaterina Andronescu / Foto: gov.ro


22 comments
  1. Problema e ca multi tineri vor sa plece in lumea larga ,ingroziti de coruptia din sistem si de legile strambe care guverneaza acest sistem .Deja cunosc multe persoane care au luat drumul strainatatii si care si -au gasit acolo un rost -De exemplu o doamna psiholog a purces in Olanda , acolo a facut niste cursuri de limba , cunostea deja si engleza si franceza , apoi a dat niste teste din care sa reiasa daca are cunostintele necesare sa lucreze in domeniu .Si-a deschis un cabinet de terapie familiala si ii merge foarte bine .Consiliaza cupluri in prag de divoort sau alte probleme legate de educatia copiilor etc .Castiga in jur de 3000 de euro pe luna . Si -a cumparat casa cu credit .Alt caz , o doamna sociolog cu studii in Romania tot asa invatarea limbii , ceva examene de specialitate si lucreaza in domeniu .Sunt multe cazuri de acest fel . Asa ca , daca doamna Andronescu alias comunistii din sistem o tin tot asa , defavorizand tinerii si determinandu -i sa plece din sistem va ramane cu batraneii titularizati candva cu 5 -6 care ,daca vor mai sta in scoli va fi fix pt bani si care nu vor face nimic ,ori aproape nimic .Si sa ne mai miram de rezultatele slabe de la testele Pisa , ba , sa nu ne miram deloc , fiindca actuala legislatie nu stimuleaza performanta , nici competenta ,ci fraudarea posturilor in fel si chip .Androneasca umileste tinerii si -i determina sa plece in lumea larga ingroziti de nedreptatile din sistem .

  2. Cum explicați faptul ca cei care corectează lucrările sunt din preuniversitar care poate și ei s-au titularizat cu 6 pe vremuri. Cunosc persoană care a luat 3 la Titularizare și 9,47 la definitivat în același an la distanță de o săptămână intre examene.
    Interesant nu?

  3. LA MULȚI ANI!
    PERFECTĂ DREPTATE AVEȚI.
    CRED CĂ, SUNTEM CU TOȚII SUB SEMNUL ÎNTREBĂRII REFERITOR LA CULTURA PARLAMENTARILOR.

  4. Cele doua situatii nu se compara ci doar se aseamana:
    1. sa te titularizezi la concursul de titularizare nu se prea mai poate fiindca NU MAI SUNT ELEVI !!!!! deci nu mai sunt clase. Nici nu se mai scot la concurs posturi fiindca se stie ca postul nu are perspectiva !!!. Si atunci cine preda la clasa, sau mai precis cum faci selectia celor care totusi doresc sa predea la clasa fie si pentru unul, doi sau trei ani, si de care scoala are nevoie?
    2. pentru ocuparea postului de suplinitor, trebuie sa te prezinti la asa zisul “examenul de titularizare”, deci examenul se NUMESTE ASA DAR NU POATE TITULARIZA, este doar pentru ierarhiza suplinitorilor !!!!!! si asta fiindca.. nu mai sunt posturi !
    daca dorea sa spuna ceva inteligent, putea propunea doua examene separate: unul pentru titularizare si altul pentru suplinire!

  5. Adevărat…e de plâns. Cei care stau pe scaune și dorm în parlament, habar nu au ce se întâmplă în țară. O altă somnambulă e Abramburica..
    Vrea ea, noi legi. Să lase pe alții la putere, care știu cu ce se mănâncă. Își bat joc de prof.care destul au un salariu de mizerie. La cât stres și respect au din partea generațiilor ăstora, sincer îți vine să o iei la fugă.
    Vă rog, cei în necunoștință de cauză, cei care nu vă înfruntați cu așa ceva, mai bine taceți.

  6. Am terminat liceul pedagogic acum 41 de ani,fiind penultima promotie cu cinci ani.Practica pedagogica din timpul liceului ,iar in anul cinci de doua saptamani in mediul rural,mi-a prins foarte bine cand am intrat in invatamant.Azi, unii sunt dascali ,iar altii invatatori!Este o deosebire! Din pacate,pentru ca am ramas doar cu studii medii,am salariul mai mic decat cei cu scoli ,,inalte”,care fac grave greseli de ortografie(nu toti),dar sunt profesori invatatori.

  7. In alt an ,tot ca urmare a unei note bune la examenul de titularizare pe care il dau de cativa ani incoace , am ajuns la o scoala rurala ; unde era directoare tot asa o fosta invatatoare ,care facuse si ea la distanta o facultate si care ajunsese profesoara de romana prin pretransfer ; DECI FARA EXAMEN DE SPECIALITATE ! S-a uitat ciudat la mine ; cand am aparut acolo cu o nota atat de mare . Dar mi -a dat cele mai slabe clase , asa ca o pedeapsa .Dansa a luat cele mai bune clase . Nu am comentat . Ceea ce m-a surprins insa era faptul ca tot asa , dicta comentarii , daca le dicta , daca nu le spunea copiilor copiati de aici pana aici . Adesea iesea din clasa pur si simplu si mergea la internet in directiune ! Pe deasupra , copiii nu aveau acces la biblioteca !Culmea ! Eu le dadusem o lista cu lecturi suplimentare dar copiii imi spuneau ca doamna directoare nu e de gasit , ca biblioteca e inchisa ,ca nu le da carti etc . Daca am intrebat -o de ce , mi -a raspuns ca nu e cazul sa o iau eu pe dansa la rost .Am adus carti de acasa si le -am dat copiilor . A venit in inspectie si , bineinteles ca mi -a bagat tot felul de strambe . Eu , desi aveam cele mai slabe clase , am reusit totusi sa obtin rezultate la olimpiada . La care dansa a spus ca nu e nicidecum meritul meu ! Din diverse discutii pe plan profesional am observat ca are mari carente , astfel dansa confunda metafora cu epitetul ,nu mai vorbesc de gramatica unde greselile erau pe banda rulanta , subiectul era complement si invers .Si atunci de ce sa ne miram daca elevii nostri iau note mici la testele Pisa atata timp cat nu se stimuleaza deloc competenta ci pilele si invartelile ??Va relatez astea ca sa intelegeti de ce nu e cazul ca un fost invatator sa ocupe ore de romana fara examen .Acesta devine dusmanul profesorilor care iau note mari la titularizare ! Probabil ca au sentimentul de frustrare !

  8. Nu mai alungati tinerii studiosi din tara promovand legi strambe , favorizante altora , nicidecum celor tineri .Sa va relatez un caz , tanara da examen de vreo 7 ani , nu se poate titulariza din lipsa de posturi , fiindca acestea au fost ocupate , ba prin pretransfer de la invatator la profesor (e vorba de invatatori titularizati candva cu examen din aritmetica si ceva literatura ) daca a facut si el completare de studii asa cam dupa 40 de ani ) .CUM PUTETI PERMITE CA UN ASEMENEA OM SA OCUPE UN POST DE ROMANA , FARA A DA EXAMEN DE TITULARIZARE DIN SPECIALITATE ?? Eu dau din Istoria Literaturii , mii de pagini studiate , mii de critici literari etc ,mai dau din Gramatica Academiei alte mii de pagini studiate , mii de teste rezolvate etc , dau de asemenea din Teoria literaturii alte mii de pagini , si bineinteles din Metodica specifica , mii de carti studiate pt a cunoaste cele mai eficiente metode moderne .Si , desi sunt toba de carte , desi iau an de an note mari si foarte mari , posturile se ocupa fraudulos de fosti invatatori care au dreptul de a face pretransfer FARA EXAMEN DE SPECIALITATE ! De ce nu ar trebui ca acestia sa dea si ei acest examen pt a avea un asemenea post ? De ce se incurajeaza fraudarea posturilor in acest fel ? Veti zice ca e suficient ca au titularizarea pe invatator .Nu e suficient , daca vreti performanta obligati -i sa dea acest examen , si ,daca il ia e ok , daca nu ,atunci sa lase locul altora .Tot astfel e si cu pensionabilii .In general sunt persoane cu probleme de sanatate care stau pentru bani .Performanta ? Nu prea .Dansii nu cunosc metodele moderne si nu le aplica .Intr -o discutie cu cineva am aflat ca se zice cam asa : “cum am predat de ani de zile ,asa predau si acum , nu ma intereseaza figurile lor cu metode moderne ” Acel personaj la clasa ce facea ? Dicta comentarii si ii punea pe copii sa le invete pe de rost .Nu stimula nicio clipa gandirea critica ,nu stimula creativitatea , nimic .Si ,totusi acel profesor care are peste 65 de ani inca sta bine mersi pe post si ne barfeste pe noi tinerii.E si director .La sosirea mea in scoala ca urmare a repartizarii ISJ m-a intrebat ” ce cauti aici ? “I -am raspuns timid ca am luat ore prin inspectorat ca am avut 8,75 la examenul de titularizare ” La care dansul a raspuns ,”nota asta e vax ” . Nu avem ore pt tine asa ca pleaca .Am sunat la ISJ personal , a avut loc o discutie cu directorul si ,pana la urma , cica totusi erau ceva ore !Ce am inteles eu de aici ??Ca acel director ,titularizat candva ca invatator ar fi vrut sa mentina acele ore pt cineva … nu stiu , dar m-a terorizat tot anul , m-a denigrat , desi eu avusesem 10 la toate inspectiile de specialitate si cum va spuneam , nota mare la titularizare . De aceea eu cred ca legea trebuie schimbata in sensul ca orele de romana ,materie de examen sa se ocupe doar ca urmare a sustinerii unui examen de titularizare cu obligativitatea de a obtine macar nota 7 .

    1. Draga mea, e plina tara pe astfel de specimene. Fii curajoas și înfrunta prostimea! Toate analfabetule sunt la catedra.

    2. Aceiași poveste s-a întâmplat și la limbi străine. Au trecut titulari pe post de limba engleza, fără a susține niciun examen la aceasta disciplina, ba mai mult se cred superiori nouă, cei care am muncit enorm pentru a obține note de titularizare. De asemenea, au fost titularizati(cu 253 -) cu examene pe alte discipline, având ce i drept a doua specializare, pe câteva ore rămase în școală, iar în caz de restrângere sunt egali cu fraierii are au muncit. Legi de…

  9. Ce ar fi ca toti parlamentarii sa fie testati, test de cultura generala din toate domeniile ..inclusiv limba romana si limbi straine plus testare psihologica si evaluare psihiatrica? A? Trebuie schimbat tot sistemul daca vrem sa schimbam ceva cu adevarat. Acesti sclerozati care guverneaza..

  10. Dacă i-ar testa și pe pensionari nu i-ar mai primi sa profeseze pana la 70-76ani,cred ca pe acest sprijin se bazează doamna ministru,dar cu tot respectul ptr. persoanele varstnice dar la aceasta vârsta nu poți sa pretinzi că esti un profesor inovator…aplicand metode moderne,ci un supraveghetor…

    1. Pensionarii, pensionabilii și mulți titulari din învățământul preuniversitar s-au titularizat fără examen, cu repartiție după absolvire sau cu ,,dosarul”. Aceștia și politicile strâmbe și părtinitoare, obediente sistemului au dus actul didactic la vale. Un suplinitor, chiar cu nota 5, a făcut eforturi să obțină un calificativ foarte bun și-a actualizat cunoștințele, an de an. Nu se putea înscrie sau nu obținea nici 5, 6 sau 6,99 la inechitabilul concurs. Munca, greul in școli este făcut cu precădere de suplinitorii! Acesta este adevăratul motiv de a menține cât mai multe posturi pentru suplinire și nu incompetenta suplinitorilor, vehiculată în mass-media, ci obediența și dezinteresul celor care au contracte de muncă pe durată nedeterminată. Cum să obțină o notă cinstită un suplinitor, când cei care-l testează sunt numiți politic sau din clica acestora? Profesori suplinitori, cu grade didactice sunt asistați și testați de profesori titulari cu grade didactice inferioare celorlalți.

  11. Vreau sa completez cele spuse mai sus , si anume de ce permiteti ca unele persoane sa ocupe posturi ,,desi s-au titularizat candva cu nota 6 ?? Si de ce un pensionabil poate sa mai ramana pe post inca 3 ani in defavorul tinerilor care iau note mari ? Precizez faptul ca in judet de vreo 6 ani nu a existat niciun post titularizabil pentru absolventi ,acestea fiind ocupate anterior prin aceste subterfugii ale legii care favorizeaza pe altii ,si nu pe tinerii care iau note mari ? Si de ce noi , tinerii nu mai gasim ore ?? Mai ales ca ,dupa plecarea multor familii tinere numarul elevilor a scazut dramatic ?? Normal ar fi ca toti cei ttularizati cu note sub 7 sa trebuiasca sa dea examen de titularizare din specialitate si sa -si poata pastra postul doar daca iau macar 7 .Daca tot vreti sa revizuiti Legea invatamantului faceti -o in asa fel incat sa stimulati competenta , nu incompetenta !

  12. Doamna Andronescu ar fi bine sa luati in considerare urmatoarele , da nu contest faptul ca aici aveti dreptate si anume ca unul care da examen de titularizare si nu ia macar 5 nu ar trebui sa aiba dreptul de a preda in invatamant !Dar doresc sa va prezint urmatoarea situatie : am absolvit Litere romana engleza ,dau an de an examen de titularizare de vreo 7 ani dar , nu ma pot titulariza din lipsa de posturi , care sunt ocupate an de an prin pretransferuri detasari de pensionabili ori cu 253 .An de an am luat note peste 7 ,inca anul trecut am luat 8,75 .De ce nu ma pot titulariza?Fiindca aceste posturi se ocupa an de an fie prin pretransfer de la invatator la profesor de romana , fie prin 253 ,fie prin pastrarea posturilor pt pensionabili .Astfel un fost invatator , de exemplu ,care s-a titularizat candva cu 5-6 ca invatator dand examen din aritmetica si ceva literatura .Ei bine acel invatator are prioritate in fata mea care am licenta cu 10 , ba am si gradul 2 cu 10 . Nu mi se pare corect . Legat de testele Pisa , ei bine Romania se situeaza da pe un loc rusinos , intrebarea e de ce ?? Fiindca aceste teste presupun citirea fluenta a unui text ,intelegerea unui mesaj scris ca si capacitatea de a formula idei despre acel text . Ei bine multi elevi nu pot face asta .De ce ? Fiindca o data ca s-au scos niste ore de romana , a doua , fiindca multi nu se implica ,indeosebi cei tituarizati fara examen .Si ma intreb ,unde este dreptatea ?Adesea am intalnit persoane titulare cu 6 care habar nu au de metodele moderne sustinand ca “asa cum am predat de ani buni …” Asa ca ,ideea ar fi ,nu mai favorizati lipsa de competenta favorizand ocuperea posturilor FARA EXAMEN DE SPECIALITATE !

  13. Baba Katy nu stie ca scolile postliceale pedagogice nu mai exista de vreo 20 de ani. A uitat ca s-a opus masterului didactic in favoarea modulelor pedagogice. Sa vedem de unde aduce cadre didactice daca conditia va fi nota minim 7 la titularizare. Comunista asta este sclerozata.

  14. Niște analfabeți comuniști, puși sa conducă ministere. Tot ei sunt cei ce accepta profesori cu note de 5-6 sau mai mici, sa ne învețe copiii la scoala. Ce sa mai zic de manualele cu greșeli….. Politicienii nu au nici un interes sa ne vada copiii deștepți ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un post de lector de limba română la Universitatea Cambridge din Regatul Unit, scos în premieră la concurs de Institutul Limbii Române / Candidații pot aplica până pe 19 noiembrie și pentru alte posturi din Bulgaria, Maroc, Republica Moldova

Cadrele didactice care predau limba română pot aplica până pe 19 noiembrie 2024 pentru posturile de lector de la 4 universități din străinătate, printre care se numără și un post…
Vezi articolul