Modelul hibrid: Experiența unor școli din SUA care au predat combinat, la clasă și online, pe timpul verii – “Elevii participanți prin Zoom erau mai implicați decât cei prezenți fizic”

11.340 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Modelul de predare hibrid, cu o parte dintre elevi prezenți în clasă și o parte online, pe care școli din toată lumea se pregătesc să îl folosească în noul an, a fost explorat deja, punctual, în diverse zone. O profesoară din statul american Oregon, unde unitățile dintr-un district școlar au apelat la modelul hibrid pe timpul școlii de vară, și-a împărtășit experiența, cu avantajele și dificultățile apărute, pentru site-ul Edutopia. Ce a făcut să meargă acest model de predare? Tehnologia, folosită de elevi la clasă și acasă deopotrivă, reiese din relatarea citată.

Profesoara Christine Boatman, autoarea “ghidului” citat, predă într-un district școlar din Oregon, unde profesorii au încercat să înțeleagă mai bine ce înseamnă modelul hibrid aplicându-l pe timpul programului de școală de vară. Astfel, elevii au participat în parte la școală, în parte de la distanță, cu ajutorul tehnologiilor de transmis video în direct, precum Zoom.

Ce presupune sistemul tehnic al clasei-hibrid, în exemplul prezentat
  • Fiecare clasă are o cameră web mare și instrumente de redare audio de înaltă calitate, așa încât elevii care participă prin Zoom să poată vedea bine sala de clasă și să audă tot ce zice profesorul, dar și să poată răspundă fără probleme profesorului sau colegilor din clasă.
  • Clasa mai are un ecran TV de dimensiuni mari, pe care apare fluxul video al elevilor care participă de la distanță
  • Toți elevii, de acasă sau prezenți la clasă, au laptopuri pe care să își îndeplinească sarcinile.

Astfel, arată autoarea, toți elevii au acces simultan la informația prezentată și au aceleași oportunități de participare la discuțiile de clasă, la jocuri sau la alte activități. Toți elevii desfășoară aceleași activități prin intermediul laptopului, iar elevii pot răspunde întrebărilor profesorului sau participa la discuții indiferent dacă sunt de față sau acasă.

Articolul Edutopia citează o profesoară de matematică participantă la proiect, potrivit căreia “ëlevii care participau prin Zoom au fost mai implicați în activități decât cei prezenți fizic” în clase.

Dificultate aparte: clădirea comunității în clasă

În modelul hibrid, scrie autoarea, e mai dificilă, dar nu imposibilă realizarea unei apropieri strânse între elevi și între elevi și profesori. Pentru a clădi o comunitate, e important de urmărit:

  • să se pună accentul pe normele de participare la clasă
  • să fie acordate elevilor cât mai multe ocazii să comunice între ei
  • să fie organizate multe activități de tip team-building, cu participarea tuturor elevilor, de la școală și de acasă.

O activitate cu impact puternic este organizarea unor activități în grupuri mici de elevi, care să cuprindă atât elevi care stau acasă, cât și elevi prezenți la ore, care comunică între ei cu ajutorul laptopurilor. Astfel de activități pot fi: rezolvarea unor probleme, diverse lucrări, discuții pe tema unei sarcini sau a unei cărți pe care trebuie să o citească.

Profesoara citată arată că “trebuie să ne gândim dincolo de vorbire ca mijloc principal de colaborare, ar trebui să luăm în calcul beneficiilor colaborării prin tastare“, anume prin intermediul serviciilor de mesagerie și prin liste de discuții.

Este citat, în articolul Edutopia, și un director de școală participantă la proiectul hibrid, potrivit căruia:

  • “Școlile s-au schimbat și nu vor reveni la normal prea curând. Trebuie să acceptăm această schimbare și să asigurăm cel mai bun loc posibil pentru ca elevii să reușească”.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Începutul școlii e magic. De săptămâna aceasta, colecția de figurine inspirate din celebrele serii de filme „Harry Potter” și „Animale Fantastice”, în toate magazinele Lidl România (P)

Lidl România lansează colecția de figurine The Wizarding World inspirată din unele dintre cele mai îndrăgite serii de filme din întreaga lume: „Harry Potter” și „Animale Fantastice”. Noua colecție, disponibilă…
Vezi articolul

Premierul Dăncilă susține că părinții i-au cerut să renunțe la Programul „Merg la școală”, prin care toți elevii primeau vouchere de 250 de lei pentru cărți, manuale, rechizite și echipament sportiv

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că a renunțat la programul „Merg la școală” după discuții cu mai mulți părinții care i-au spus că „noi avem avem posibilități, degeaba ne dați…
Vezi articolul

Ministerul Educației a fost dat în judecată de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, pentru refuzul de a-i aloca unei fetițe de clasa a II-a profesor de sprijin la clasă

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități anunță că a dat în judecată Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean Covasna, pentru refuzul de a-i aloca unei eleve cu dizabilități un…
Vezi articolul

INTERVIU Radu Gologan avertizează că 5% din elevii de la Olimpiada online au copiat, unii ajutați de părinți: Nu trebuie să existe milă pentru furt / Sprijinul părinților pentru fraudare este mai mare, cu cât copiii sunt mai mici

“Copilul educat din clasele mici în acest sistem [n. red. al fraudei] este un mare pericol pentru viitorul acestei țări”, atrage atenția, într-un interviu pentru Edupedu.ro, profesorul Radu Gologan, președintele Societății…
Vezi articolul

INTERVIU Poeta Carmen Tiderle: Copiii sunt cel mai energizant public / Bolintineanu, Creangă și Trump – surse de inspirație pentru versuri fără “scorțoșenie”/ Capacitatea elevilor să lege informațiile, nu doar să le asimileze – “O problemă superserioasă care nu e luată deloc în serios”

Copiii “sunt de departe cel mai deschis și energizant public din câte există”, spune Carmen Tiderle, una dintre cele mai prolifice și mai apreciate scriitoare pentru copii, din ultima vreme.…
Vezi articolul