Modele de teste pentru Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a: Structura subiectelor nu se schimbă, spune instituția care concepe cerințele

59.138 de vizualizări
Modele de teste pentru Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a pot fi descărcate de mai jos. Vacanța de Paști se apropie de final, iar elevii de clasa a II-a vor susține în prima săptămână de la întoarcerea din vacanță evaluarea națională de final de clasă. Evaluarea Națională de la clasa a II-a începe marți, 7 mai 2019, cu testarea la Limba română – Scris. Elevii de clasa a IV-a încep evaluarea pe 14 mai, iar cei de clasa a VI-a susțin testarea pe 22 și 23 mai.

Rezultatele de la Evaluările Naționale la final de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu se trec în catalog și au ca scop să verifice în ce măsură copiii și-au însușit informațiile pe care programa școlară le-a stabilit ca obiectiv la fiecare clasă. Evaluările ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii. Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019

Modelele de teste publicate de Ministerul Educației sunt, de fapt, subiectele de la evaluarea națională de anul trecut. Subiectele sunt realizate pe două numere.
Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit clasa a II-a
Calendar Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit

Evaluarea Națională la clasa a IV-a 2019

Modele de subiecte pentru Evaluarea națională clasa a IV-a 2019
Model de teste Limba română clasa a IV-a
Model de teste Limba română clasa a IV-a
Model de teste Matematică clasa a IV-a
Model de teste Matematică clasa a IV-a
Model de teste Limba maternă clasa a IV-a
Calendar Evaluarea națională la clasa a IV-a 2019
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă

Evaluarea Națională la clasa a VI-a 2019

Modele de subiecte pentru Evaluarea națională la clasa a VI-a 2019
Model de teste Limba și comunicare clasa a VI-a
Model de teste Matematică și Științe ale Naturii
Model de teste Matematică și Științe ale Naturii
Calendar Evaluarea națională la clasa a VI-a 2019
22 mai 2019: Limba și comunicare
23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii

Centrul Național de Evaluare și Examinare: Subiectele pentru EN II, EN IV, EN VI 2019 au aceeași structură cu cea din 2018

Edupedu.ro a întrebat oficial, în urmă cu o lună, Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) – instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează subiectele de la examene – dacă există modificări în structura subiectelor de anul acesta de la Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și dacă intervin în dificultatea subiectelor de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019. Întrebarea Edupedu.ro a venit după ce Andronescu a anunțat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE în legătură cu subiectele de examene, în contextul în care numeroși profesori au spus că subiectele de la simulări au fost dificile.

Răspunsul Centrului Național de Evaluare și Examinare, la solicitarea Edupedu.ro:
  • “1. Subiectele pentru EN II, EN IV, EN VI ce vor fi administrate în luna mai 2019 au aceeași structură cu cea din 2018;
  • 2. Pentru EN II, EN IV, EN VI sunt valabile ca modele subiectele publice, administrate în anul anterior, subiecte ce pot fi găsite la adresa: subiecte2018.edu.ro;
  • 3. Subiectele pentru EN VIII și Bacalaureat sunt în concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplina.”

Despre EN la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011 și sunt organizate la nivel național de 4 ani; primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.

Până la aplicarea acestor testări, care au subiecte unice, concepute de Ministerul Educației pe modelul PISA, copiii nu susțineau nicio examinare cu cerințe făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă, până la clasa a VIII-a, când erau puși direct în fața unui examen.

  • De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.
  • Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.
  • La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
  • Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?
  • În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale. Este și motivul pentru care ele sunt sabotate, anual, de aproape toți actorii din sistemul de educație.

Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:

Brosura Evaluare Clasa II

Totul despre Evaluarea la clasa a IV-a:

Brosura Evaluare Clasa IV

Totul despre Evaluarea la clasa a VI-a:

Brosura Evaluare Clasa VI

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Iuliana Șerban: Acolo unde părinții eșuează, ar trebui să intervină școala, dar ne așteptăm să vină superoameni care să trăiască doar din vocație. Ei bine, nu prea există superoameni / Op Ed

Sistemul de educație este atât de complex încât este aproape imposibil de făcut o analiză cuprinzătoare a interdependențelor din interiorul lui și a lanțului cauzal generator de disfuncționalități. Voi încerca…
Vezi articolul

“Nu pot să spun că anul viitor alocarea din PIB pentru cercetare în România va fi de 2%”, adică 1% finanțare publică și 1 % privată, spune noul ministru Bogdan-Gruia Ivan / La începutul anului, Nicolae Ciucă și Sebastian Burduja vorbeau despre 1% de la buget pentru cercetare în 2024

Ținta de 2% din PIB pentru cercetare – 1% din bani publici și 1% din zona privată – este “mai mult decât curajoasă”, dar “nu pot să spun că anul…
Vezi articolul