Evaluarea Națională la clasa a II-a începe marți, 25 mai; elevii vor susține atunci prima probă din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a: Limba Română scris. Urmează limba română citit miercuri, apoi matematică joi, 27 mai.
Calendar Evaluarea Națională pentru clasa a II-a 2021 – calendar nou
- 25 mai 2021 – Limba română & limba maternă (scris)
- 26 mai 2021 – Limba română & limba maternă (citit)
- 27 mai 2021 – Matematică
- 28 mai 2021 – Limba română pentru minoritățile naționale (scris & citit)
Modele de teste publicate pentru EN II de Ministerul Educației pentru anul 2021 (aceleași din 2019):
- Limba română scris/Limba maternă pentru minorități scris
- Limba română citit/Limba maternă pentru minorități citit
- Matematică
- Limba maternă scris și citit
Ce sunt Evaluările de la clasa a II-a
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu și sunt organizate la nivel național de 6 ani, primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.
De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.
Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.
La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?
Scopul fiecăreia dintre cele 3 evaluări, explicat pe înțelesul tuturor:
Sursa: HotNews.ro
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
1 comment
Am vrea sa auzim și de studenți, cum ai fost și ei frichiniti cu scoala face to face, student lângă student în săli la fel de mici de clasa cum sunt ascultați online la seminarii, cum de la ei e ok online, iar la elevii noștri nu.
Sau e mai ușor sa te impui în fata copiilor mai mici, mai ales când faci pe plac părinților și astfel are cine sa te aplaude (ca la studenți nu intervin părinții, dar la primar, gimnazial si chiar liceal, da).