Reperele metodologice pentru anul școlar 2024-2025 la disciplina Istorie cuprind pentru elevii de clasa a XII-a și profesori un model de test de evaluare inițială, modele de activități de recuperare cu exemple de itemi pe competențe și planificare calendaristică.
- Reperele metodologice pot fi consultate în documentul de mai jos. Vezi aici reperele metodologice pentru clasa a IX-a, aici – pentru clasa a X-a și aici – pentru clasa a XI-a.
Reperele metodologice sunt documente cu precizări despre ce predau profesorii la liceu, din acest an și pentru cei care intră clasa a XII-a din septembrie – acești elevi sunt primii care au început școala cu Clasa Pregătitoare, care au urmat un curriculum format pe competențe în gimnaziu și pentru care reforma curriculară a fost oprită de politicieni acum 4 ani.
- Reperele metodologice vin în locul noilor planuri-cadru pentru liceu și noilor programe care ar fi trebuit să fie elaborate pentru elevii care au traversat reforma curriculară începută în 2012.
Modelul de test de evaluare inițială este structurat pe 2 subiecte. Primul subiect presupune rezolvarea a 7 cerințe pe baza a 2 texte suport date. Subiectul imită conținutul subiectului I de la proba de Bacalaureat pentru această disciplină.
Cel de-al doilea subiect conține o cerință, care pornește de la unul dintre cele două texte suport. Cerința este foarte similară cu ultima cerință a subiectului al II-lea de la proba de Bacalaureat.
FOTO DOCUMENT Model test inițial – Istorie clasa a XII-a:
Barem model test inițial – Istorie clasa a XII-a:
Modelul de planificare calendaristică este întocmit pentru profilurile și specializările cu o oră de predare pe săptămână.
FOTO DOCUMENT – Model planificare calendaristică – clasa a XII-a 2024-2025:
FOTO DOCUMENT – Activități de învățare remediale cu exemple de itemi pe competențe:
DOCUMENT DESCARCĂ Repere metodologice clasa a XII-a 2024-2025: