Miza anulării Bacalaureatului: obținerea diplomei de către cei care au picat BAC-ul în trecut și apoi admiterea în universități. Funeriu: Bani, în locul interesului educațional

20.696 de vizualizări
Daniel Funeriu
Daniel Funeriu / Foto: Facebook.com
“Dacă Bacalaureatul se dă tuturor pe baza mediilor de la clasă, portița aceasta va fi folosită de un număr uriaș de elevi, mai ales cei care au picat în generațiile trecute și care conform legii au dreptul să se înscrie”, a avertizat la Europa FM fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Reacția vine după ce sindicatele reunite în FSLI au cerut anularea Bacalaureatului și Evaluării Naționale, din cauza pandemiei.

“Eu vă traduc ce este în spatele acestor interese ilegitime ale sindicatelor. În 2011 după ce am făcut primul Bac cu camerele de luat vederi, deci primul Bac corect, numărul de studenți a scăzut drastic, iar universitățile private au pierdut (…) 360 milioane de euro anual pentru că ei aveau 580 mii de studenți, iar după Bac-ul corect au mai avut doar 70 de mii. Deci iată care sunt interesele: Bani, în locul interesului educațional al copiilor. Și acum nu mă miră că va fi o avalanșă de solicitări pentru ca bacalaureatul să fie acordat anul acesta pe baza mediilor de la clasă și nu pe baza unui examen corect”, a acuzat Daniel Funeriu, la Europa FM.

Declarațiile făcute de Daniel Funeriu, în emisiunea Deșteptarea de la Europa FM:
  • Sunt trei paliere ale discuției [despre susținerea examenului de Bacalaureat, în timpul pandemiei]:
  • Palierul sănătății: Bac-ul este peste două luni. Atenție, peste două luni, când după toate probabilitățile epidemia va fi scăzut semnificativ. Doi la mână, vorbim aici de Ministerul Educației, adică un minister capabil, o instituție puternică a statului român cu sute de mii de angajați, nu vorbim de o dugheană. Ori acest minister poate să organizeze la milimetru toate măsurile, pentru a diminua riscurile de contaminare. Dacă mergeți într-un supermarket vor fi mai mulți oameni decât într-o sală de clasă unde dau copii examene. Deci din punct de vedere al sănătății, peste două luni, când epidemia va fi diminuată semnificativ, ministerul va putea organiza acest lucru milimetric.
  • Al doilea palier este educațional: Dacă Bacalaureatul se dă tuturor pe baza mediilor de la clasă, portița aceasta va fi folosită de un număr uriaș de elevi, mai ales cei care au picat în generațiile trecute și care conform legii au dreptul să se înscrie. Deci Bac-ul ar putea fi luat de foarte mulți care nu-l merită, care va fi consecința și care sunt interesele?
  • Europa FM: Adică vorbiți de cei care au reușit totuși să termine cele 12 clase cu chiu cu vai, dar când s-au dus la examen au picat? Și acum spuneți că vor să își ia Bac-ul.
  • Daniel Funeriu: Exact! Și acum li s-ar da moca… eu vă traduc ce este în spatele acestor interese ilegitime ale sindicatelor. În 2011 după ce am făcut primul Bac cu camerele de luat vederi, deci primul Bac corect, numărul de studenți a scăzut drastic, iar universitățile private au pierdut și sper că sunteți așezat pe scaun că o să auziți acum o cifră de n-o să vă vină să credeți: universitățile private au pierdut 360 milioane de euro anual pentru că ei aveau 580 mii de studenți, iar după Bac-ul corect au mai avut doar 70 de mii. Deci iată care sunt interesele: Bani, în locul interesului educațional al copiilor. Și acum nu mă miră că va fi o avalanșă de solicitări pentru ca bacalaureatul să fie acordat anul acesta pe baza mediilor de la clasă și nu pe baza unui examen corect“.
  • Mai este al treilea palier cel simbolic: Dvs ați vazut vreodată fericirea din ochii unui copil care tocmai a luat bacalaureatul?
Despre Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a:
  • Este imperativ să se organizeze și evaluarea națională: în sistemul actual de admitere la liceu nu putem lăsa mediile de la clasă, despre care se știe că sunt umflate artificial, să denatureze ierarhia intrării la liceu. Mediile de la clasă sunt cam cu trei puncte, trei puncte și jumătate peste mediile de la evaluarea națională. Deci avem o ierarhie total denaturată dacă am aplica mediile de la clasă. Deci altă mizerie care se poate întâmpla, iar toată această generație de copii va avea de suferit. Dvs ați vorbit despre scrisorile elevilor care vor ca să rămână acasă, ei bine eu știu de foarte multe scrisori ale elevilor care cer să se organizeze bacalaureatul“.
Citește și:

 

 

 


23 comments
  1. De pe 2 iunie până pe 12 iunie, noi elevii de-a 12-a mergem la școală, am colegi care fac naveta(Din mijlocul de transport poate lua acest virus, vine la școală il luam si noi, apoi îl aducem acasa si uite așa există primul risc sa ne contaminam)
    De ce alte țări pot gasi solutii, sa-i ajute pe elevii, profesori și la noi nu ? De ce crede Doamna Ministru ca pentru noi tot acest timp o vacanță, că ne putem relaxa, că orele online ne ajută? Am colegi care nu au putut fi prezenți la aceste ore din diferite motive. Această pandemie ne-a afectat și pe noi psihic. Ba dam bacul in iulie, ba nu-l mai dăm…iar apoi s-au hotărât că-l dăm exact ca în anii anteriori. Serios ? Oare doamna Anisie, este conștientă de riscurile la care suntem expuși noi elevii,cât și profesorii ?!
    Domnul Funeriu o început si dumnealui să vorbească, dar când o fost la minister, el ce o facut? Ce îmbunătățirii o adus sistemului ? Învățăm după un program învechit, iar fiecare politician se gândește doar la binele lui. Mândră că sunt a-XII-a și ca voi merge să dau bacul cu riscul unei contaminări.👏👏

  2. Bine punctat, doamnă dragă! Din păcate, suntem o nație care daca nu crapă și capra vecinului, nu ne simțim bine.

  3. La mine in liceu alergau sobolani si gandaci acum cateva luni, iar acum imi spuneti mie ca ministerul educatiei poate “organiza la milimetru” tot ceea ce tine de condiții de sigurata…Hai sa nu mai vorbim teoretic, ci practic!

  4. S-a si găsit cine sa vorbească ‘ de parca nu stim cine e dnu Funeriu… Problema este de rautate si invidie, sa moara si capra vecinului. Nu se gandesc o secunda la sanatatea copiilor noștri si de ce nu a noastră imicit. Anul 2020 putea fi un an de excepție si sa nu se mai dea bacul. Oricum cine nu are treaba cu scoala si va merge la facultate se pierde pe drum. Nu toti fac fata la facultate sa învețe si sa treaca examenele din sesiuni. Copiii acestia vor fi eroi….

  5. Bună ziua dle Funeriu. As începe discuția cu dvs. Prin a vă întrebați dacă sunteți tot plecat în afara țăriî. Și v-as mai întreba : Cum procedează Franța cu elevii săi și cu examenele? De ce vă intreb acest lucru? Pentru că dvs.tot timpul ne-ați spus – din experiența dvs. avută acolo – ca trebuie să luăm exemplul Franței la învățătură. Acum nu mai trebuie să luăm exemplul ei? Cred că avem oameni în în tara ăsta care pot să se ocupe de partea educațională a copiilor noștri. Întotdeauna ați spus că este foarte bine ca, copiii să plece din țară să învețe? Sfatul acesta vine de la dvs. Pentu că tot timpul ați fost plecat?
    Haideti sa-i lăsăm pe cei care trăiesc cu noi în țară -și bine și rău – să decidă. Este foarte clar că pe dvs. Nu va interesează soarta copiilor noștri. “Doi la mâna ” întotdeauna calitatea trebuie să primeze. Eu nu aș fi folosit acest termen.
    Cu stimă ,

  6. Și nu mai poate Funeriu de obsesia ca va lua bac-ul vreun amarat de individ de 40 de ani, cu soție și copil, care nu are serviciu stabil din cauza ca nu are bac-ul luat. Rușine, domnule fost ministru.
    Vreți sa chinuiți o întreaga generație,sa dea examen trei ore cu măști, cu manusi și fără aer condiționat, numai sa moara și capra vecinului… Adica amărâtul acela sa rămână fără serviciu stabil.
    Nu mai spun de cadrele didactice care asista, cât de expuse vor fi, când ii sufla fiecare elev în fața, la numerotarea paginilor, semnarea listei când Preda lucrarea, și evident când li se împart foi, ciorne, etichete (unii nu sunt capabili nici sa le lipească, asa ca tot asistenții le lipesc și isi sufla unul altuia în coronavirus.
    Înțelegeți ceva, domnule Funeriu, sau nu va interesează aspectul uman și nici cel al protejării sănătății elevilor și a cadrelor didactice pe care le urâți nespus de mult?

  7. Nu sunt de acord cu ce spune Funeriu! S-a gandit cineva ca, acesti copiii sunt “rupti” de ceea ce inseamna scoala? Ca nu toti profesorii au avut chef sa faca cursuri on-line? Este o situatie care nu are precedent si asa cum alte state au procedat la anularea examenelor nationale , nu vad de ce noi nu putem. Nemultumiri vor fi si daca se vor da aceste examene si daca se ia decizia anularii lor si echivalarea notelor cu cele obtinute in clasele V-VIII, respectiv IX-XII. Si mai am o intrebare: cine raspunde daca acesti se imbolnavesc?

  8. L aș intreba pe domnul Funeriu ce ar fi zis dacă el ar fi avut copilul in clasa 12.Fiica mea este eleva in clasa 12 și ar fi fost fericită dacă se considera media din clasele de liceu ca notă de bac. Dacă timp de 4 ani ai media peste 9,70 nu cred ca ar fi o problemă sa iei bacul. Pe ea media de bac nu o avantajează deoarece da la medicină și acolo se intră pe bază de examen. Dar ce fac dacă se îmbolnăvește in perioada când trebuie sa meargă la școală pt. cursuri și pt. a da bacul ce v a face dacă ia bacul si nu poate sa meargă sa dea examenul de admitere pt. care se pregătește de 2 ani. Toate visurile si speranțele se duc pe apa sâmbetei. De ce nu se gândesc domnii și doamnele din guvern și la acești copii, pt. că in Romania sunt și copii buni care învață și se pregatesc mult timp.

    1. Funeriu recunoaste de fapt că rolul acestor examene stupide este să pună în dificultate copiii! Ideea este nu că notele din toți anii nu ar reflecta nivelul elevilor (atunci ce altceva ar arata nivelul, o mizerie de examen pe care în mod sigur Funeriu nu l-ar promova?!), ci faptul că aceste examene care sunt mai dificile an de an, sunt folosite ca instrument în scopul de a restrânge accesul unora dintre elevi la anumite licee sau facultati!
      Funeriu nu se gândește la situația elevilor închiși de 3 luni în case, nici la faptul că mulți dintre ei nu au avut acces la învățământ de calitate in perioada pandemie, ci folosește doar ocazia de a mai capta puțină atenție publică! Despre sănătatea copiilor si siguranța lor, se vede treaba că nu le pasă lor! Nici celor din minister, nici președintelui Iohannis care nici nu visează de situația în care guvernul său ne pune copiii! Rușine! Ne auzim în cabina de vot!

  9. Pandemia aceasta cară acoperă toată lumea și ne ține închiși de o lunga perioada de timp ne scoate la suprafata o cantitate excesiva de adevăruri pe care copii, adulții, bătrânii le știu în subconștient și nu au puterea sa le strige, pentru ca da, putem ieși în strada, putem comenta, putem vota altceva fata de
    restul, dar nu avem cum sa ne luptam cu ce este în spate, cu ce este acolo unde noi nu putem ajunge. Ședințele acelea interminabile care sunt ocoperite se asa numitul ‘binele statului’. Se iau decizii fără a fi luați în calcul și fără a avea un drept de a face ceva, deși oamenii prin surprindere au nenumarate drepturi, unde sunt? Nicăieri, le avem pe foi săracii și bogații prin bani, asta de ani de zile.

    Revenind la Educație, ce le demonstrează Franța și Olanda elevilor săi? Ca au încrede în ei și în ceea ce au învățat la clasa și nu se lovesc de procentajul imens care ar arata diferența dintre un examen scris și o medie pe ani.

    România nu se teme de faptul ca facultățile vor fi făcute pe bani, sunt și acum făcute pe bani de elevi care au luat 6 la bac prin noroc. România se teme ca nu va putea explica procentajul de admitere prin medie atât de ridicat fata de media care o da examenul.

    Domnul Funeriu se opune cu atâta vehementa spunând ca temerea lui este facultatea făcuta pe bani, dar nu ia în calcul faptul ca mulți tineri s-ar putea îmbolnăvii și murii și nu ar folosi la nimic pe viitor pt tara. Oricum copii care chiar pot învața ceva în condițiile de predare care sunt de ani de zile în scoli mi vor rămâne în tara.

    De ce va este frica domnul Funeriu? De ce va opuneți unei decizii precum au urmat-o alte tari în aceasta perioada? Va spun ei, se va dovedi, precum ați spus, ca mediile sunt umflate la clasa pe baza de cadouri și elevii care nu pot parcurge materia fără un meditatie se lovește după 12 în care se chinuie sa fie pe o linie de plutire ca nu poate merge mai departe dim cauza ca la clasa nu se pune accent pe cei care nu pot retine rapid tot ce se parcurge, profesorii continuă să parcurgă materia trecând peste cei care nu au putut sa tina pasul si sunt lăsati în urma, iar la examenul de bac înțeleg ca nu au nici o șansă deoarece nu aveau cum sa își plătească un meditator sa ii ajute sa înțeleagă ceea ce profesorul de la clasa nu este in stare sa aibă răbdare și sa explice pe înțelesul fiecăruia.

    Mulțumim ca ati recunoscut ca BACUL defapt este examenul care ne demonstrează, în tara noastră, care sunt elevii care reușesc prin meditații și care sunt puțini norocoși sa ia media minima.

    Franța și Olanda au încredere atât în elevi sai cât și în profesorii sai. România are temerea ca nu v-a putea sa explice procentajul imens dintre o medie pe foaie și o medie de cei patru ani de studiu și o ascunde în spatele unei nedreptăți fata de 5% l din elevi norocoși sa facă ceva singuri și 40% care iau examenul prin meditații sau ca facem facultăți pe bani, mulți fac, stați liniștit. Daia mult personal cu facultate din întreaga tara nu este capabil sa facă tot ce le cere fisa postului.

  10. Va ganditi la cei din anii trecuti dar ganditi-va la cei de anul acesta care nu vor lua bacalaureatul.. Vor fi generatie de sacrificiu ptr ca la anul vor fi dezavantajati deoarece ei nu au toata materia din programa scolara parcursa. Bineinteles ca vedeti doar interesele voastre, ale copiilor conteaza mai putin iar cand cineva propune echivalarea cu mediile anilor de studii sariti in sus. Si acele note sunt tot munca lor, a elevilor. De ce nu va ganditi si la sanatatea lor si a profesorilor? Dar asta conteaza mai putin. Importanta este sa dam vina unii pe altii. Oare cine va raspunde daca acesti copii se vor imbolnavi? Si sigur asta se va intampla avand in vedere conditiile din scolile noastre, pe care toti le stiti dar nici unul din voi nu a-ti facut nimic ptr a le remedia. Stiti sa dati vina unii pe altii.

    1. Dar pregătirea pentru bacalaureat durează doar două luni? Sau patru ani de liceu? Cine a învățat nu consideră o piedică două luni de stat acasă.

      1. În condiții normale, da. Dar nu când îți pui viata ta și a familiei în pericol… Ce e atât de greu de înțeles, ca ai o șansă, din 2, sa te îmbolnăvești pe tine sau pe cei din familie? …E corect riscul, nu? Pt cine? Probabil ca nu aveți pe nimeni drag care trebuie sa dea acest examen national, ceea ce nu va așează în papucii celor în cauza, deci nici drept la o replica nu ar trebui sa aveți… după cum zice o vorbă din bătrâni “sa ma ciupească o cioara cu cioc, nu una fără cioc! “.. Pandemia asta, în loc sa facă oamenii mai sensibili, mai buni, sa se susțină mai mult, scoate la suprafața și mai multa ura…Este regretabil, ce nație de oameni suntem! Hiene!! Ne meritam soarta, e clar, și dacă nici acum, într-o asa criză, nu ne schimbam cât de putin, alta sansa nu va mai fi… Aleluia.

  11. Nu e nevoie de nicio dezbatere nationale pentru BAC si capacitate. Amandoua sunt examene. Nu poti sa-l dai: nu-l dai, dar nici nu-l iei.
    Funeriu are categoric dreptate. Chestiile cu stresul s-au mai spus si cand s-a introdus supravegherea video in salile de examen, dar nu despre stres era vorba, ci despre furt.
    Bacalaureatul sau capacitatea luate fara examen ar fi o prostie din principiu (ne furam singuri caciula) si o cumplita nedreptate pentru cei care au dat examen pana acum.
    Atata e.

    1. Sunt mandru ca sunt elev in clasa a 12 a in anul 2020 si sunt gata sa devin cobaiul tarii pentru cateva zile. Traiasca Romania! Glorie!

    2. Du-ti tu copiii la examen cu mască și mănuși când moare lumea pe capete! Sunteți foarte vocali și păreristi în dreptul altora!

  12. Nici nu stiu de unde sa incep. Discutia asta despre examenele din anii terminali a pornit de la o realitate: exista o pandemie cauzata de un virus cu o rata mare de mortalitate si cea mai eficienta metoda de a castiga timp pentru a putea dezvolta un tratament acceptabil este izolarea. Nu o spun parintii copiilor din anii terminali, o spun guvernele si medicii. Pornind de la aceasta realitate si citind cele spuse de dl Funeriu pot deduce 2 potentiale ipoteze de la care poate porni rationamentul dansului (care se pot exclude reciproc):
    1. dl Funeriu nu crede in realitatea pe care am enuntat-o mai sus. Dansul crede ca virusul nu exista sau ca e atat de periculos sau ca exista alte metode in afara izolarii de a contracara aceasta boala.
    2. Domnului Funeriu nu-i pasa atat de mult de vietile puse in joc, i se pare ca un examen merita sacrificiul facut si beneficiile sociale vor fi mult mai mari. Un fel de: chiar daca mor cativa, cei care raman in picioare vor ridica societatea romaneasca, si nimeni nu se va imbogati nejustificat de pe urma acestei crize. So, dupa cum a spus dl. Miclea, trebuie sa nu fim boilere, trebuie sa fim avioane.
    Acum, ca mama de copii care dau examene terminale, vreau sa evidentiez cateva aspecte:
    1. Invatarea este un proces continuu, care nu se opreste dupa ce un copil da un examen terminal, si trebuie sa continue pe intregul parcurs al vietii. Asta ar trebui sa fie filozofia care sta la baza unei societati dezvoltate si care a atins un anumit grad de civilizatie.
    2. Suspendarea procesului educational pentru o perioada scurta de timp reprezinta o dauna minora daca e sa luam viata in ansamblul ei. Acei copii, pe care domnia asa ii eticheteaza ca fiind “loaze” pot recupera ulterior pe durata vietii, si… ce sa zic, putem avea si surprize. Au existat genii, cu un impact major in domeniul stiintei care au performat extrem de prost la scoala sau care au avut o sanatate atat de fragila incat ar fi fost doborati de acest coronavirus. Probabil ca Stephen Hawking ar fi stiut la ce ma refer.
    3. Din orice situatie de acest fel exista oameni care castiga si oameni care pierd. Unii isi pierd viata, altii isi pierd averea, altii isi pierd linistea, asa cum vor fi altii care vor castiga averi sau influenta sau diplome. Intrebarea e cum prioritizam lucrurile importante in viata. Conteaza viata mai mult decat banii, e o diploma cel mai important lucru pe planeta?
    4. Acelor copii care se simt frustrati ca au invatat foarte mult acum, si care au impresia ca acest examen va arata ca sunt mult mai buni decat ceilalti, le spun : dragilor, daca vreti sa continuati dezvoltarea academica ce ati invatat acum este infim fata de ce veti invata pe parcursul facultatii, a unui masterat sau a unui doctorat. Este infim si fata de ce veti invata daca veti avea profesii in care tehnologia si cercetarea progreseaza rapid, si e nevoie de asimilare accelerata de notiuni (medicii, chimistii, it-istii stiu despre ce vorbesc). Viata va fi un lung proces de invatare, si de foarte multe ori va trebui s-o luati de la capat. So, nu trebuie sa credeti ca daca acum nu dovediti ca sunteti cei mai buni, nu veti avea alte oportunitati.
    Ar mai fi multe de spus, dar nu vreau sa trec intr-un registru pesimist. Pandemia aceasta are un efect revelator, cu aceasta ocazie descoperi valorile celor din jur. De cele mai multe ori nu e foarte placut :(.

  13. Vorbiți de medii umflate. Oare de ce sunt umflate?! Copiii trebuie să deconteze proasta funcționare a sistemului de învățământ? Vorbiți de ierarhie. Niciodată nu a existat în învățământ o ierarhie bazată pe competențe / cunoștințe; existența concursului de titularizare anulează
    prin definiție toți anii de studii. Tot copiii să deconteze? Ce vreți sa faceți cu ei? Aveți ce să le oferiți acestor copii? Sunt ei răspunzători pentru traseul milioanelor de euro de care vorbiți? Sunteți convins că îi ajutați dacă îi trimiteți la cules de sparanghel?

  14. Marchizul Funerariu de Sade, ar vrea ca absolventii sa dea bacul ca la trupele speciale, cine rezista bine, cine nu, sa sune clopotul ca in GI Jane! Le luati si scara de la avion?

  15. Funeriu se vede indreptatit sa cracneasca?!?! De cand decide el unilateral, fara dezbatere nationala adaptata momentului ce trebuie sa faca tinerii? Cam prea multi dictatori pe cap de locuitor in Romania!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Simulare BAC 2023. Rezolvarea subiectelor la Istorie, făcută de profesoara Andreea Martinescu: Este surprinzător faptul că la subiectul II apare un text referitor la evenimente din prima jumătate a secolului XIX

Subiectele pe care le-au primit liceenii la simularea de la Istorie au fost rezolvate pentru Edupedu.ro de profesoara Andreea Martinescu. Cadrul didactic este de părere că subiectele au fost accesibile:…
Vezi articolul