Mircea Miclea: E o presiune uriașă pe profesori din partea părinților care cred că dacă citesc două propoziții pe internet, deja se pricep la educație. Trebuie stabilit un regulament foarte clar ce are dreptul să facă un părinte

62.160 de vizualizări
Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord
Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord
Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, spune că părinții “le cer socoteală profesorilor pentru cum se predă, cum evaluează elevul”, ceea ce pune mare presiune pe cadrele didactice și le “subminează autoritatea”. Fostul ministrul al Educației, Mircea Miclea, a spus în cadrul emisiunii InfoEdu de la TVR Info, că e nevoie un regulament foarte clar cu drepturile părintelui în relația cu profesorul.

Mircea Miclea atrage atenția că părinții pun o presiune uriașă pe cadrele didactice după ce citesc “două propoziții pe internet” și deja consideră că “se pricep la educație”. Acest lucru afectează relația profesorului cu elevul și “subminează autoritatea profesorului”, mai spune Mircea Miclea.

El mai spune că trebuie stabilit un regulament foarte clar cu drepturile părintelui în relația cu profesorul: “ce are și ce nu are are dreptul să facă un părinte pentru a consolida autoritatea profesorului”.

Declarația integrală a lui Mircea Miclea pe acest subiect:

“În momentul acesta e o presiune enormă pe cadre didactice. E o presiune pentru că părinții au început să pună o presiune exagerată. Cred uneori părinții că dacă citesc două propoziții pe internet, deja se și pricep la educație și încep să ceară să socoteală profesorilor pentru cum se predă, cum evaluează, ce note dau etc. Vin tot felul de modele care circulă pe internet și care sunt împărtășite pe rețele de socializare și le dă lor iluzia că pot să controleze profesorul și că au o autoritate în legătură cu ce trebuie predat și cum trebuie evaluat, la fel ca profesori. În felul acesta nu facem decât să submineze autoritate profesorului în detrimentul propriilor copii. Revin, e o presiune din acest motiv, dar și din alte motive. Știu birocrația exagerată care este dată de minister, care te face, se face și de mii de hârtii până când intri la clasă. 

Condițiile așadar de muncă trebuie optimizate, trebuie redusă birocrația, trebuie stabilit un regulament foarte clar și are dreptul să facă un părinte ce n-are dreptul să facă un părinte pentru a consolida autoritatea profesorului, inclusiv pentru a interveni pentru a îmbunătăți calitatea vieții”.

Declarația pe acest subiect este la minutul 3

96 comments
  1. Probabil nu există autor mai urmărit pe Edupedu. Aș zice că e și foarte respectat. Admir atentă de ani puterea acestui mare om de a explica prin sfânta simplitate, cu bunul calm, niște chestiuni atât de disputate în triunghiul dorit echilateral de unii. Ce păcat că nu e premier pentru a face posibile toate mecanismele prin care meritul și activitatea la clasă să fie recompensate cat mai curând la profesori!
    Foarte bună analogia și marea opoziție, de fapt, cu Rep. Moldova (13 ani de stagnare vs. doar un an până la schimbarea paradigmei in formarea profesorilor – să fie LA ÎNCEPUTUL carierei, INIȚIALĂ).
    Cred că nu se poate continua așa….să vină un marțian să aducă reformă reală.
    Domnul psiholog, cu calmul său, nu face decât să atragă responsabilitatea părinților în a nu MAI hărțui profesorii pentru a obține “beneficii”, spunandu-ne și despre presiunea enormă asupra lor, de o apăsare atât de mare încât nu e de mirare că au probleme mentale. Ne mai spune și că exact ministerul nu vrea încă să îi ajute. Ați zice că de au probleme mentale nu trebuie sa fie printre copii. Depinde de gravitatea lor, tot un psiholog ne poate lamuri că doar dacă are niste nevroze cu insomnii poate susține 4 ore pe zi sau nu, singur sau cu asistent, in fiecare zi sau cu o pauza miercuri. Ministerul sau elitele extractive vă mai spun și că nu are cu ce să îi înlocuiască pe cei cu (deja) probleme mentale sau nemulțumiți de salarii….e evident că țara are uriașe probleme….dar să incepem odată de undeva!!! Să începem cu bunăvoință!
    Dom’le, cum e posibil profesorilor din Europa să le vină natural ideea sa fie mentori într-o școală unii altora și ai noștri să se strâmbe la idee? Hmm…

  2. Cam târziu a aflat aceste realități si d-l. fost ministru al educației. Intre timp lucrurile au evoluat și nu în bine, iar rezultatele se văd. Slavă părintelui agramat, bravo elevului motivat de sistem să nu învețe și rușine pentru profesorul care nu a reusit să învețe și pentru cei dezinteresați. Aici a ajuns Romania, acum.

  3. Sunt mama unui elev de clasa a 10 a, si intreb ca fiecare : ,, cum a fost azi la scoala? ” ….raspunsul…. pai prima ora ( matematica) a spus profa : ,, faceti ce vreti, dar in liniste”, a 2 a ora sport, a 3 a ora : ,,mai nimic, am iesit cu totii in curte si ne-am uitat la un meci al altor clase” , etc, etc…. si uite asa in fiecare zi.
    intreb si eu parintii ai caror copii invata in alte licee…. idem. ……unul dintre copii a trimis filmare mamei lui cum profesoara sta pe telefon in timpul orei.

    Pai nu iti vine sa innebunesti? tu parinte faci eforturi, naveta, meditatii, si altele, iar scoala e de forma. ne miram de ,,perlele de la bac”. ….. de unde limbaj si exprimare daca ei in clasa a 10 a au caiet de lucru la lb romana ca cei de clasa a 4 a?
    de scos la tabla….. raritate, primesc note pe proiecte( copy/paste pe sfantul google) …..
    intrebare la un test de clasa a 7 a : cate picioare are rața?….. 😁
    Asta e invatamantul, astia sunt( unii) profesori. ….unii chiar au nevoie sa dea explicatii pt activitatea de la ore.

    1. Iar tu îl crezi, cum că efectiv la fiecare oră din fiecare zi din fiecare săptămână în fiecare an școlar e exact la fel?

      Voi chiar vă meritați soarta.

    2. Uau! În ce oraş se întâmplă asta?… Da, de la atâta dolce far niente ajungem pe urmă să ne mirăm când copiii cresc şi întreabă dacă America e o provincie în Anglia, pardon, şi nivelul ăsta poate părea elevat!

  4. Ha ha ha! Părinții, mari experți în educație dictează politica educationala a României, profitând de faptul ca la conducerea ministerului sunt niște “experti” în România Educata”. Oare de ce oamenii care chiar se pricep la educație nu au loc în Minister? Multe din masurile pentru resuscitarea educației nu v ar conveni, dragi parinti.

  5. Da, dar regulamentul NU E REGULAMENT PANA NU ARE SI CONSECINTE PENTRU NERESPECTAREA REGULILOR! PARINTELE ARE NEVOIE DE LIMITE, ALTFEL IL DOARE IN COT DE REGULAMENT!!!

  6. Ok. ‘teles. Profesorii se simt deranjati de parinti.
    Dar probabil ca de cele mai multe ori parintii au dreptate avand in vedere calitatea invatamantului in Romania. Sa incercam untai sa educam putin si profesorii prin cursuri regulate si obligatorii de formare continua. Sa incercam sa umblam putin si prin invatamantul superior de unde provin profesorii, este cunoscut faptul ca la examenul de profesorat multi il trec cu note de 7 si 8. Si nu in ultimul rand ce ar fi daca am afisa la scoli file matricole din facultate si de la to parcursul modulelor pentru a deveni profesori titulari. Vreti ca copii nostri sa obtina cunostiinte de inalta calitate cu profesori de nita 7 si 8.
    Mai ganditi si aici putin ca de cerut cadouri inca mai sunt foarte multi profesori care le pretind.

    1. si la medicina si la stomatologie se termina (in medie) cu note de 7.5-8 in ultimele examene. iar la cursuri hai sa fim seriosi,oricine ia note mici,nu se poate sa fim toti de 9 si 10 pentru ca pur si simplu nu se poate. Dumneata cu o facultate usoara (daca ai) probabil poti sa zici dar in unele locuri chiar este competitie si profesorii universitari nu se omoara cu explicatul. Si in plus ce sa facem cu profesorii cu note mici? lasam someri zeci de mii de oameni?

    2. Nu mai vor sa vina profesori nici cei de nota 4 și tu faci nazuri de parca s-ar bate lumea pe posturi.Este deficit de profesori.Si fără supărare dar te vad persoana fina și educata,eu zic sa îți faci școală particulara,de fițe și sa afișezi tu pe pereți ce vrei tu ,mai ales datele cu caracter personal. Ca de!Asa fac oamenii fini,educați și specializați .Poți sa ii selectezi.Sa ii pui sa te pupe în c…,nu?Sa fie slugile tale de nota zece plus.

    3. dintr-o parte aveți dreptate, dar calificativul admis sau de la nota 5 în sus deja e calificativ admisibil. Un profesor de nivel nota 5 nu va avea capacitatea să dezvolte un elev de nota 10, deci pentru ei cei de nota 10 vor fi cei de nota 5, ei dacă ne uităm în urmă din generație în generație ne duce la gândul – cu timpul atât elevii cât și profesorii sunt mai retardați. Dar oricum mulți învață prin muncă, școala e pentru a disciplina elevii nu numai pentru a le băga informația în cap care probabil nu vor avea nevoie de ea și oricând le va fi disponibilă în internet. Deci părinții trebuie să se axeze pe disciplina elevilor nu atât pe note care de fapt sunt niște calificative nu atât a cunoștințelor dar a memorizării informației și purtarea la fel și dezvoltarea. O notă mică pe cineva poate motiva la stăruință pe altcineva îl poate dezamăgi și a lăsa lucrurile baltă, la fel și notele mari. Că dacă și așa primește calificativ maxim nu depune efort mai mult, dacă e cu calificativul mic crede că nu are capacități sau îi sunt încălcate drepturile. Nivelul de cunoștințe fiecare îl apreciază după el, fiecare se crede mai deștept decât alții chiar dacă nu este, poate motiva că este mai umilit dar nu ca e mai prost sau nu are ținere de minte bună.
      Din acest motiv eu cred că părinții în general nu trebuie să se amestece în școală doar în cazul când se cere de profesori să ia o atitudine. Dar dacă acum copii au foarte multe drepturi și obligații mai deloc , atunci e clar de ce profesorul stă în telefon – decât să vorbească cu pereții. Sau la matematică care ar fi rostul să înveți pe cineva logaritmii și integralele când ei de fapt nu știu bine adunarea între numere simple sau o fac doar cu ajutorul calculatorului, și exercițiile , temele le fac în internet ,la fel și lucrările ,copie pentru a primi note bune , învață pentru note nu și pentru cunoștințe. De aici rezultă că dacă copiii au atâtea drepturi atunci să învețe pe direcții ceea ce îi interesează, nu sa fie impuși să învețe matematica mai mult decât a număra oile când de fapt visul lor e să ajungă cioban, pentru ce le-ar trebui lor să cunoască istoria , geografia pământului , îi ajunge să numere ,să adune , să scadă, să știe ceva din biologie,anatomie ceea ce de fapt orice cioban știe dar sunt sigur că mulți care ajung la bacalaureat nu cunosc. Și apoi se fac mari miniștri datorită diplomelor cumpărate și rudelor care le oferă locuri mai calde în locurile lor.

  7. Dar cum de nu mă este bună acum structura școlară pentru unii părinți care așteaptă de la copilul lor să le vină numai cu note de 10 dacă se poate. Cm de România a dat țării genii cotate national și internațional iar acum nu mai este bun învățământul românesc. Acei părinți să înțeleagă că educația pornește din familie, și comunicarea cu copilul nu se face dictatorial ci trebuie să-l întrebi pe copilul ce și-ar dori să ajungă când este mare, și să-i susții înclinația spre ce anume, nu ce-și dorește părintele. Iată că nu toți copii au aceeași capacitate de a acumula cunoștințele din școala, de aceea trebuie continuat și acasă sub supravegherea părinților sau a unui tutore dacă părinții muncesc în altă țară. Nu se face carte fără stăruință și sârguință. Nu toți sunt născuți să ajungă genii; dacă ar ajunge toți geniu cine ar mai munci în celelalte domenii! Acei părinți care se cred mai competenți decât profesorii să urmeze studiile parcurse de profesor, și să treacă în locul profesorilor, să simtă cum e să fii profesor.

    1. Stimata doamna, in opinia mea vedeti gresit problema. Nu conteaza geniile intr-o societate ci toti membrii societatii. Dar sa lasam asta. Transmiterea cunostiintelor de la profesor catre elev zic eu ca este buba. Parinti au fost mereu nemultumiti si vor mai fi. Vina este impartita, dar rezultatul vine din incatare si nu din educatia celor 7 ani de acasa. Profesor=Dascal=Formator, nu? Pe piata muncii ajung copii in urma rezultatului invatatutii dun scoli scoli si nu de acasa.
      Mai cantariti va rog.

      1. cum sa nu conteze geniile? Cu o mentalitate din asta vreau imediat sa plec din Romania si ma duc si pe mai putini bani decat dau occidentalii. Opiniile persoanelor supradotate ar trebui sa cantareasca mai mult decat cele ale oamenilor obisnuiti in toate domeniile. ce e cu mediocritatea asta ridicola?

        1. George Carlin Quote: “Think of how stupid the average person is, and realize half of them are STUPIDER THAN THAT.”

          Eu aș spune că diferențele între extreme sunt atât de mari încât pentru cei cu inteligență sub-mediană, cei foarte inteligenți sunt deja altă specie. Din păcate, cei din prima categorie sunt întotdeauna mai mulți și mai vocali.

        2. Copiii supradotați nu beneficiază de învățământul diferențiat de card au nevoie și pentru care exista o lege. Nu înțeleg de ce se tot vorbește despre ei în contextul învățământului romanesc de masa!
          Aceștia nu exista pt învățământul romanesc de masa!!!
          Acești copii fac pregătire în afara sistemului, susținuți de parinti inclusiv dpdv financiar ( și nu costa deloc puțin!) . Dacă obțin performante, acest lucru se datorează calităților cu care sunt înzestrați genetic și familiilor lor, și școlile, învățătorii, profedorii nu au nici un drept sa își aroge rezultatele lor. Dar o fac!

    2. Buna ziua tuturor!

      Nu este o noutate că învățământul din Romania a scăzut drastic in calitate ( și cantitate) iar acest trend nu are tendința de a se opri, din contra, este in picaj abrupt.
      Daca chiar primul așa zis ” dascăl” al țării, care mai este întâmplător și președinte a recunoscut asta, mă mir cum au unii curaj să pretindă altfel și că ” părinții să stea în banca lor” că știu profesorii mai mine.
      Ei bine, pe profesorii și educatori ii doare in cot de cum va evolua copul tau pe viitor. Din păcate.
      Că părinte de copii, nu doar că am dreptul, dar am și obligația să îi trag de mîneca pe profesori care își fac treabă de mîntuială.
      Daca ii las pe copii în voia lor, vor crește fără a avea exemple bune de viață și vor fi practic sortiți eșecului.
      E important sa ne impunem punctul de vedere asupra educației celor mici. Responsabilitatea finala pentru succesul sau eșecul copiilor noștri estre a părinților, nu a școlii. Școala a devenit un fel de bilci….din păcate.
      Probabil, îmi voi înscrie copii la cursuri online, așa cum a făcut un bun prieten de al meu, satul de aroganță profesorilor, de violența și consumul de droguri în o școală unde avea copii.

  8. Un om ce spune adevarul. A fost singurul care a demisionat ptr ca, nu au fost alocati 6 % din PIB.
    Un om cu coloana vertebral.
    Daca, parintii vor continua amestecul in sistemul de invatamant vom ajunge o tara de analfabeti.
    Sunt parinti care abia au terminat 12 clase, cu rekatii si bani, iar ei cred ca fac tot ce vor.
    Un exemplu: am lucrat cu un absolvent de medicina, a practicat 2 ani, dupa care a venit in Anglia pe santier. L-am intrebat de ce a plecat din medicina””parintii su vrut sa fiu medic,eu doresc sa fiu ing. vonstructir””.

  9. Când școala nu va mai fi politicălicorect atunci se vor schimba multe. Până atunci, numai ghiozdane de 15 kg (la clasa a3a), materie cu duiumul și vrajbă între profesori, părinți și copii. Și vă mirați că de prin gimnaziu, unii copii își doresc să abandoneze? Au ajuns la epuizare și li se pare mai ușor să muncească în străinătate. Oare când vor fi prioritari copiii?

  10. Renunțarea la burse ar fi prima soluție. Bursele să fie acordate pentru excelență (concursuri, Olimpiade). În acest fel nu va mai exista presiunea notei și nici presiunea părinților pentru care este important acest aspect.
    Pe de altă parte ce facem cu memorarea?! Și nu mă refer la poezii ci la fizică, matematică. Memorarea de formule și tipare de exerciții este cheia succesului pentru unii dintre domnii profesori. Raționamentul din spate nu mai are timp să încapă la oră. “Rezolvați din culegere, aveți rezultatul la spate!” Părintele ce ar trebui să facă în această situație? După cum ați spus nu mergi peste medic să îi spui ce să facă, dar dacă medicul îți spune că ai luat Chlamydia de la pisică poate e cazul să mergi în altă parte. Și uite așa te duci la meditații sau pregătire că cică meditații e așa jignitor… cuvânt de ocară.
    Cam asta este și cu profesorii. Unii sunt foarte în regulă, alții mai puțin, alții deloc. La fel și părinții. Nu putem generaliza pentru că sunt cazuri particulare. Presiune este pe toți. După o zi de muncă nu mă simt în stare să explic WW I copilui pentru că nu s-a explicat suficient la clasă sau mai știu eu ce altceva. Ajung să cred că copilul meu e tâmpit, dar culmea după 20minute de oră pe o platformă de educație a înțeles. Deci unde este problema?
    Copilul e departe de a fi tâmpit. E unul dintre prostănacii care a luat 10 anul trecut la Evaluarea Națională, șef de promoție. Primul an de liceu, a fost o dezamăgire cruntă pentru copil. Își imagina că un liceu de top din București e mult peste școala de cartier din care a plecat. Își dorea profesori pasionați, dedicați și îi are… însă la meditații. Dar liceul aplaudă copilul bun, olimpicul.
    Așa că în prostia mea mă întreb dacă profesorul de la clasă nu simte că fură munca altuia când se trece profesor coordonator și dacă școala cu tot politicul din spate realizează că aceste rezultate de top sunt în mare parte datorate proștilor de părinți care muncesc extra pentru a plăti ceea ce pe vremuri ei învațau la școală.

    1. REPETITIO EST MATER STUDIORUM.

      Nu există reinventarea apei calde. La matematică, fizică, chimie, se lucrează cu LEGI, FORMULE și TEOREME. Toate au legătură logică și structura internă a disciplinei se construiește în timp. La istorie, de asemenea, lucrurile sunt prezentate așa cum au fost, iar o parte din efort e atribuită elevului, care n-ar trebui să stea ca vrăbiuța să i se pună în cioc tot ce are de însușit, ci să muncească și dânsul puțin. Că de greu, nu este greu, vă asigur.

      Dacă elevul învață o dată la trei săptămâni, că știe că-i vine rândul la ascultat, normal că nu se lipește nimic de el.

      Dar bineînțeles că ce a spus Miclea nu v-a cășunat cu nimic, și din marea experiență a grupului de mămici de pe FB ați scos imediat concluzia dorită de dvs. O zi bună.

    2. Foarte bine spus si adevarat! Muncim nu numai pt meditatii, dar si pt km de teme date copiilor.
      Profesorii vor drepturi!
      Drepturile vin la pachet cu raspunderile!
      Sa raspunda pt bullying scolar (a se citi terorozare zilnica intre colegi timp de ani de zile), rezultate dezastrose la testari nationale si internationale, a marei mase de elevi, siguranta fizica (vis a vis de droguri si abuz sexual) a elevilor in scoli.
      Caci, noi, parintii, am ajuns sa ne ducem copiii educati la scoala si sa ii luam needucati, sa ducem greul vis a vis de instruirea lor, si sa ii ducem sanatosi si in siguranta, si sa nu ii mai luam la fel!
      Din pacate, scolile romanesti au ajuns “ghetouri americane”.
      NIMENI nu isi mai asuma elevul in scoala romaneasca.
      Mai noile CAMERE de luat VEDERI din scoala sunt folosite, nu pt a da un plus de supraveghere, ci pt a SUBSTITUI PROFESORUL in supravegherea elevului, cu acordul directorului, bineinteles.
      Pai asta e scoala?!

  11. Școala a ajuns așa cum este datorită multor factori negativi, pe care nu-i mai amintesc aici. Domnul fost ministru are dreptate,trebuie un nou regulament școlar. Eu știu un singur lucru și anume ,copiii sunt trimiși la școală să învețe. Cine are autoritatea legală sa- i învețe? Profesorii. CÂND UN PĂRINTE ÎȘI TRIMITE COPILUL LA ȘCOALĂ ÎȘI DELEGĂ RESPONSABILITATEA PROFESORILOR. PROFESORUL ESTE RESPONSABIL DE CE SE ÎNTÂMPLĂ CU COPILUL IN ȘCOALĂ, NU PĂRINTELE. PROFESORUL ESTE SANCȚIONAT DACA SE ÎNTÂMPLĂ CEVA RĂU CU COPILUL ÎN ȘCOALĂ. Părinții să-și educe cum trebuie copiii care eșuează în viața, pentru că vina principală este a lor ,nu a profesorilor. Profesorii trebuie sa se achite OBIECTIV
    de sarcina pentru care s-au pregătit în viața: să învețe copiii.
    Concluzia: copiii eșuează în viața datorită genelor moștenite și educației primite de la părinți. Un copil bine educat de părinți și cu gene bune VA REUȘI în orice condiții.

    1. Școală este așa cum și-o dorește oameni care au un statut social foarte bun degeaba învață un copil de 10 dacă acasă nu are un părinte cu statut social bun. Niciodată nu va primi ce merită acel copil ci mai degrabă va dobândi acea îndoială ca cat va învăța de mult tot nu-și va mulțumi dascălul. Atrag un semnal de alarmă în ceea ce privește învățământul școlar suntem în timpuri evoluate dar mentalitatea noastră este aceea de a duce cadouri profesorilor prin acest lucru un copil care nu merită nota 10 va primi cu siguranță datorită cadoului .

  12. Pai ce sa mai facă si sarmanii parinti cand vad ca ai lor copii nu se mai descurca cu matematica si româna predata la școală, de prin vlasa V-a!? Mai intra peste profesori… Ca atat de “destepti” si de buni profesori avem, cu exceptiile se rigoare, incat elevii nu înțeleg mai nimic dar nici pe de rost n-ar invata si trebuie sa se pregateasca atunci in particular. Dar nici ei nu sunt in culpa ca la fel au invatat pe de rost si cu meditatii iar materia este tot mai greoaie. Deci parintii se agita iar tinerii renunta la școală se stie.

    1. Știi cum stă treaba în realitate? Vine un copil de la clasa a IV-a cu medii doar de la FB în sus, premiat cu premiul I la fel ca restul clasei, în fiecare an, participant la toate concursurile imbecile inventate de asociații dubioase dar aprobate de minister, pentru puncte.

      Și ajunge premiantul în clasa a V-a și nu are competențe minimale (nu medii, MINIMALE). Nu e capabil să ia notițe unde e nevoie, nu poate consulta manualul, unde e nevoie, nu poate rezolva nimic pentru că nu recunoaște nici măcar rangul cifrelor dintr-un număr. Dacă îl pui să-ți demonstreze ce cunoaște (sau ar trebui să cunoască) și să folosească acele cunoștințe într-un fel nou pentru el, descoperi că ai de-a face cu un analfabet NEfuncțional, incapabil să-și folosească creierul pentru a GÂNDI.

      Cauzele sunt multe. Unii nu sunt ajutați deloc acasă în primele clase, unde e nevoie de ajutor (sau măcar supraveghere/control, cât să știe părintele că elevul și-a făcut tema). Alții nu își dau niciun interes la școală pentru că ei ”iau meditații” la toate prostiile, când un minim efort ar ține loc de mama meditațiilor. În loc de note, care arătau cu precizie nivelul atins de elev în comparație cu standardul dorit, avem calificative care nu spun nimic nimănui. Și repet, toată clasa ia premiul I.

      Normal că toți au impresia că ei de fapt sunt grozavi (că doar au numai FB!) și părinții lor sunt și mai convinși de asta. Iar când ajung la prima evaluare reală, printr-a V-a… dau cu capul de pragul de sus și profesorii devin dușmani, pentru că-i trezesc din somnul lor dulce.

      Dar nu-i nimic, viața merge înainte.

    2. Școala este o Instituție în care are loc procesul de educație și formare profesională a copiilor de către educatori, învățători, profesori punct. După Școală urmează școala de acasă sau laboratorul în care au loc experiențe, puneri în practică a celor învățate la Școală, prin teme, exerciții, aplicații practice sub supravegherea familiei. Evaluare învățării se face la Școală prin verificarea cunoștințelor de către cadrele didactice punct. De aici încolo discutăm despre rezultate și așteptări, evoluție și regres, metode măsuri, îndrumări privind capacitatea, orientarea și înclinațiile cu privire la viitorul copilului aflat în procesul de educație prin permanenta legătură între Școală și Familie. De aici încolo este opțiunea individuală a familiei de a ține cont sau de a face experiențe gen meditații, relocări la alte unități școlare, frustrări și proprii evaluări, sesizări, reclamații etc. De aici încolo putem uita, ierta, înțelege dar nu negocia nu se negociază capacitățile profesorilor și pretențiile familiei, altfel ne tragem de șireturi ne mințim și ratăm șansele școlarizarii unor generații, încurajăm abandonul școlar și trăim cu convingerea că ne pricepem la toate, suntem cei mai frumoși și deștepți dar plini de lipsuri și carențe educaționale iar finalitatea nu poate fi decât victimizarea, mediocritatea și șomajul. Ca o concluzie educația este o competiție cu tine însuși pentru ca să poți fi competitiv în concursuri și împrejurări pe tot parcursul vieții.

  13. Bună seara! Domnule Lupin, ați descris trista realitate din școală. Vă respect! Am ales meseria de dascăl din pasiune, iubesc mult copiii și păstrez în suflet admirație pentru profesorii pe care i-am avut în școală. Din păcate, de la an la an, lucrurile se degradează, nu doar în educație. Din ce în ce mai mulți copii au dificultăți în a respecta o autoritate. Un copil care nu-și respectă părinții sau bunicii nu poate să respecte profesorii. Părinții, din dorința de a-l ajuta pe copil să se „dezvolte emoțional”, îl răsfață, nu stabilesc limite. Profesorii vor să-i educe pe elevi, să fixeze reguli pentru buna desfășurare a procesului educativ, dar se lovesc de mentalitatea părinților care vor libertate, nu reguli, manifestarea personalității copilului, nu „dresaj” – vorbesc din propria experiență.

  14. Actualmente,parintii sunt cu adevarat marea problema,ei vin la scoala,pretind numai note de zece,se pricep la toate materiile,desi unii au absolvit o scoala vai de ea,cu bacalaureat luat din a3a incercare!E unul dintre motivele pt care evaluarea e la pamant,ajung profesorii sa fie dati in judecata pt o nota de4 dată corect!Cu cat sunt elevii mai slabi,cuatat sunt notele mai mari și cinciul de altadata a devenit10!

    1. Eu am copil in clasa a 12 la al doilea cel mai bun colegiu din Galați.
      Cel puțin din semestrul doi copilul refuza sa mai meargă la scoala pe motiv ca efectiv pierde timpul .
      Acasă învață mult mai mult .
      Nu mai spun de meditații.
      Profesoara de romana care făcea orice mai puțin materia de bac le-a spus ca profesorii nu își fac treaba pentru ca nu sunt bine plătiți.
      În orice domeniu exista indicatori de performanta , de ce aici nu se vrea ?
      Fac n cursuri care nu ii ajuta la nimic , fac doctorate care nu ii ajuta doar și doar pentru bani .
      Cred ca nici un părinte nu este absurd când dorește sa vadă ceva de pe urma lor .
      Doar de aceea avem învățământ de 12 clase .
      Mulți termina și nu știu nici măcar capitale Europei sau și mai grav cine a fost Ștefan cel Mare sau Bonaparte.

      1. Sunteți în urmă cu informațiile, d-nă. De doi ani anul școlar nu mai are semestre, ci module, și nu două, ci cinci.

        Dacă ați avut vreodată un copil în școala românească, a absolvit de cel puțin doi ani, altfel cunoșteați lucrurile astea elementare. Dar mă îndoiesc că habar aveți de orice se întâmplă pe aici, cu atât mai puțin în școală, de pe acolo pe unde sunteți în prezent.

  15. Este foarte rușinos că certați părinții, ei sunt cei care vă susțin salariile, ei sunt cei care muncesc suplimentar pentru a plăti pregătirea suplimentară necesară, ei sunt cei care au dreptul să știe de ce copilul lor nu are note după 5 module , ei au dreptul să știe de ce profesorii întârzie frecvent 20/25 minute din oră , ei au dreptul de a întreba profesorii de ce elevii nu știu vecinii României sau mai nimic din geografia sau istoria României ( peste 80 % ) sau părinții au dreptul să știe de ce le băgați copiilor pe gât matematică până în clasa a XII a pe care nu o vor folosi după decât maxim 30 % , DA PĂRINȚII AU DREPTUL SĂ ȘTIE .

    1. Corect! Parintii au dreptul sa stie.
      Sa stie ca cele mai multe ore nu se pot tine pentru ca elevii stau pe telefoane, vorbesc si nici nu-l baga in seama pe profesor.
      Sa stie ca nu fac nimic din ce li se cere.
      Sa stie ca profesorul nu are dreptul sa-i dea afara de la ore daca deranjeaza.
      Sa stie ca daca ii lasa corigenti profesorul are de completat o tona de hirtii, de facut ore remediale neplatite ca de! e vina lui ca elevul nu invata, plus risca inspectii, sanctiuni si presiuni din partea parintilor, pt ca toti trebe “sa treaca”.
      Sa stie ca profesorul intirzie 20/25 de minute pt. ca i-e sila de cum a ajuns scoala plus ca nu-i nici o pierdere, oricum elevii nici nu catadicsesc sa scrie de pe tabla
      Sa stie ca in caz de probleme parintele isi apara intotdeauna odrasla. A, pe asta o stiti deja.
      Sa mai continui?

      1. Risca pe naiba,nu risca nimic.Ii pui obiectul acțiunii în brate și sa îl examineze ,sa vedem ce nota ii acordă.Sa înțeleg ca dacă vine vreo inspecție ii schimba creierul cineva peste noapte elevului corigent?Și dacă fa i ore remediale cu el ce?Faci și apoi ai și dovada ca tu ai făcut tot ce e omenește posibil si îl poți lăsa. origebt fluierând!Ce sa zic!Mare filosofie!Când va aud ca vine x și y!Parca ei nu știu!Dacă tu vrei sa îl lași peste tine nu poate trece.Tu îți cunoști cel mai bine clasa.

      2. Dacă ii e sila sa își caute alta meserie exista reconversie profesionala .
        Putini sunt aceea care știu cum sa ii atragă sa își facă orele plăcute.

    2. Hmmm!!Vorbiți de parca acum ați fi realizat aceste lucruri și le mai și generalizați…Dumneavoastră, nu părinții, ar trebui sa știe mai bine ce gene a moștenit copilul ca e și vorba aia”Ce se naște din pisica, tot șoareci mănâncă ” .Dacă vreți sa știți de ce știe și de ce nu știe Dumneavoastră la școală cum erati?Ca să știți sau sperați ca a sărit o generație doua și a împrumutat de la Einstein.

  16. Bună ziua!
    După 41 de ani de activitate am fost reclamată direct la Minister, via Bruxelles, de către sora vitregă, prin adopție a unui elev de nota 1,65 la simularea EN la matematica din luna februarie 2024, pe motiv că dau prea multe evaluări curente, cu alte cuvinte oblig elevii să învețe zi de zi. Aceasta d-nă de la Bruxelles, fostă colegă a unei consiliere a d-nei Ministru Deca, nu a fost mulțumită de răspunsul Inspectoratului Școlar și insista pentru asistente la orele mele. Nu a fost cercetat elevul care nu-și face temele și nici nu participa la activitățile remediale fiind considerat victima profesorului.

    1. 😀😀😀
      Dumneavoastră veți scăpa în curând de respectivul elev, mă-sa nu . Trebuie să îi găsească scuze pentru mult timp de acum încolo

  17. Dar, ați fost ministru,de ce nu ați făcut regulamentul de care vorbiți.Inca de când erați ministru regulamentul nu era ce trebuie.L ați făcut din cât era de permisiv pentru elevi și părinți tot mai permisiv

  18. Ar trebui făcute niște cursuri și cu părinții în ceea ce privește relația cu școala și cu copilul, in asa fel încât ceea ce el aude acasă sa fie în concordanta cu ce aude la școală. În asa fel încât ce vede acasă sa corespunda cu ce vede la școală, iar familia sa suplinească scoala și sa ajute la educația copilului ca un tot unitar. Mulți părinți, deși au dorința si intuitia, nu au totdeauna stiinta de a se comporta cu copilul asa cum ar trebui pentru a produce un tânăr conform cerințelor societății actuale și viitoare.

  19. Părinții de azi sunt ,,rezultatul scolii”după anul 2000.Nu uitați că și profesorii sunt părinți,au copii la școală.Asa profesori,așa părinți,așa elevi sau sacul cu peticul.

    1. Da, ar trebui să aveți bunul simț să lăsați cadrele didactice să își facă treaba, pentru că nici ele nu merg la medic să dea tratament în locul lui sau la judecător să judece în locul lui… Dacă mereu presupun ce e mai rău, părinții își bor primi răsplata după ce vor vedea cum ajung copiii lor – să se drogheze, să ceară doar distracție, să omoare oameni pe drum… etc.

      1. Sunt atatia profesori care dau an de an acelasi material copiilor si inca au pretentia sa sa se invete tot papagaliceste,nu conteaza daca au inteles sau nu lectia dar sa o recite frumos,sunt profesori care nu cunosc ei bine materia dar pun note mici,am avut personal profesoara de engleza care era praf la gramatica si mi-a spus ca verbul a te imbraca este ,,to get dress” , nu ,,to get dressed” si era si ofensata ca am corectat-o si a spus ca eu nu stiu engleza(mai este si directoare adjuncta🤦‍♀️). Daca cadrele ar fi competente as intelege pretentiile dar cand se cauta numa cadouri pentru note bune sau meditatii chiar cred ca au tot dreptul parintii sa intervina.

    2. Da, ar trebui să aveți bunul simț să lăsați cadrele didactice să își facă treaba, pentru că nici ele nu merg la medic să dea tratament în locul lui sau la judecător să judece în locul lui… Dacă mereu presupun ce e mai rău, părinții își vor primi răsplata după ce vor vedea cum ajung copiii lor – să se drogheze, să ceară doar distracție, să omoare oameni pe drum… etc.

    3. Părinții de azi sunt rezultatul social media, punct. Nici ei n-au prea dat pe la școală, dar le-au zis vreun mare guru pe TikTok sau Selly și alți imberbi despre ce e aia școală și cum să fii șmecher, că ai doar drepturi, obligații – ioc.

  20. Triunghiul “parinte-copil-profesor” trebuie sa fie “foarte echilateral”, respectiv comunicarea, colaborarea si nu in ultimul respectul reciproc dintre cei 3 protagonisti trebuie sa fie nu doar armonioase si complementare, dar mai ales eficiente.
    Pana la capat, in deplina cunostinta de cauza in ceea ce priveste nevoile copilului, trebuie sa fie persoana de decizie.
    Profesorii care se dedau la tot felul de magarii pot fi identificati si, fie penalizati, fie indepartati de la catedra, dar nu ai cum sa te urci in tren/avion si sa te apuci sa dai lectii mecanicului de tren sau pilotului !
    Cei care clamati intaietatea parintilor si/sau a copiiilor, aveti idee cat ii haituieste inspectoratul si ministerul pe profesorii cu tot felul de aiureli de rapoarte si alte birocratisme si ce efort fac profesorii sa ramana apti la ora, la predare ?
    Hai sa lasam profesorului ultimul cuvant si decizia finala in tot ceea ce tine de scoala si veti vedea ca si elevii vor fi mai atrasi de scoala !

  21. Reformați invatamantul: materia adaptata nevoilor / societății dar și dezvoltării individuale/, modul de pregătire a cadrelor didactice / pedagogie dar și verificări psihologice adecvate/, selectați oamenii / căci încă nu exista 3CPO!/ care au talent sau măcar dorința sa devina DASCĂLI…

    1. Stimate RO, te uiti la prea mult Star Wars…revizuiti comportarea voastră ca părinti, ce priorităti aveti, ce eșecuri ati avut, care vă sunt asteptările, adică o analiză SWAT ,daca ai auzit, nu de interventie polițienească, sa apelezi la empatie si abia atunci sa arunci cu pietre…care era situatia ta scolară in urma cu 20 de ani????
      Iti inveti copilul sa isi viziteze cadrul didactic care i a sters mucii? l au invatat sa nu plescăie? sau cum se tine un creion in mâna?????????
      Mircea Miclea, un cadru didactic și un om, fost ministru al Educatiei, care a demisionat din onoare… nu a obtinut o majorare demnă ptr cadre didactice in vremea cand era in functie..,….nu mai vedeti asa om , făceti i tablou sa va amintiti !!!

  22. Ce-ar trebui sa facă părinții când copiii lor sunt maltratati emoțional de unii așa ziși profesori?
    Dar când profesorii nu sunt obiectivi dat fiind că fac pregătire cu jumătate din clasă?
    Dar dacă deja știți că asta e problema relației profesori-părinți (bănuiesc că o știți din gura profesorilor) chiar e greu de schimbat ceva.

    1. Ar trebui sa stăm că proștii sa nu facem nimic, ca doar ei ca si cadre didactice știu totul despre educație si despre proprii copii

      1. Da, ar trebui să aveți bunul simț să lăsați cadrele didactice să își facă treaba, pentru că nici ele nu merg la medic să dea tratament în locul lui sau la judecător să judece în locul lui… Dacă mereu presupun ce e mai rău, părinții își vor primi răsplata după ce vor vedea cum ajung copiii lor – să se drogheze, să ceară doar distracție, să omoare oameni pe drum… etc.

      2. Ar trebui să adunați dovezi și să mergeți cu ele la poliție, nu să vă văicăriți pe aici, denigrând o întreagă profesie.

        Cei pe care-i descrieți pot fi puțini, dar ies în evidență, iar când participați la bârfoteca națională în loc să luați măsuri, vă complaceți în postura de victime dar ați vrea să facă altcineva ceva ca să vă fie bine, să nu vă fie rău.

        Cu alte cuvinte, dacă e real ceea ce clamați așa de categoric, chiar stați deja ca proștii de prea multă vreme. De făcut, faceți ceva, ca părinți? Sau doar vă plângeți anonim că nu e bine?

      3. De ce nu mergeți dumneavoastră la catedră, sau măcar să însoțiți un profesor la clasă, măcar pe parcursul unei zile?

      4. Asta și vor! Părinții să nu mai aibă dreptul la nimic.Deja au lege să nu mai intre părinții în școală. Vor și mai mult control.

    2. Dar ce ar trebui să facă profesorii care sunt maltratați emoțional și nu numai, de unii așa ziși elevi?

    3. Dar profesorii care sunt maltratați emoțional și nu numai de unii așa ziși elevi, ce ar trebui să facă?

  23. Domnilor scoala e asa de diferita fata de tarile europei aici profesorii uita ca sunt angajati pentru copiii si nu invers materia greoaie nu este simplificata pentru copiii ca sa se dea meditatiii la greu Cind scoala va fi in slujba copilului cum ar trebui sa fie si profesorii evaluati psihic ca sa aiba voie sa lucreze cu copiii atunci se va face scoala

    1. În alte țări, copiii nu pleacă în vacanțe înainte de vacanță cu părinții, nu lipsesc de la școală nemotivat câteva zile fără să primească o vizită… de verificare, nu vorbesc obraznic cu profesorii lor, pentru că au reguli și bun simț. În Germania, iau amendă părinții în oricare din cazurile de mai sus…

  24. In sfarsit cineva care spune un adevar SOLID. Parintii sunt veriga cea mai slaba si mai periculoasa din grupul – ELEV- SCOALA-PARINTI.
    Vin doar sa faca presiuni, si mereu – ca un facut – au directorii si inspectorii – aliati si complici.

  25. Din păcate, acest fenomen a luat mult amploare, unii părinți întrec limitele cu mult.
    În același timp, și pentru profesori trebuiesc stabilite reguli clare, am constatat la anumite clase, aproape toți elevii au note de 10, de ex. la matematică, iar la altele, abia se trece de nota 8. E clar că se evaluează diferit. (profesori diferiți).
    Competențele cadrelor didactice reies și din examenele de titularizare și în același timp, o persoană poate fi foarte bine pregătită, dar nu și un cadru didactic excelent.

  26. Domnule Mircea Miclea cu tot respectul mai încetișor vă rog cu alte reguli și autoritatea sporită a profesorului. Să nu uităm de cazurile mediatizate de care se știe de profesorii care te obligau la meditații că să promovezi sau care au lăsat clase înainte de bacalaureat pe dinafară de profesori de religie care au bătut elevi că nu știau o rugăciune etc etc de copii care abandonează școala din diferite motive (de ce aveam așa de mulți copii depresivi in ultimii ani?) de educație sau se profesori care abia au luat 5 pentru un post la o anumită materie ( nu că ar avea sau nu specializarea) sau de profesorii care vin frustrați de acasă de la problemele personale și care țin copiii numai în teste ( că e mai ușor să-i dai un test “abcdef”)fără să dezvolte gândirea cognitivă și logică a elevului, de copiii care abia așteaptă să scape de școala românească cu mentalitatea comunistă. În primul rând trebuiesc rezolvate problemele din ograda proprie și de acei profesori care nu fac cinste învățământului care cred că doar ce spun ei și materia lor este literă de lege așa că nu mai vă mai luați de părinți, reduceți stresul școlar numărul de materii inutile care nu se cer pe piața muncii numărul de lecții inutile la o materie și dați voie elevului să își aleagă disciplina în care vrea să se specializeze. Nu trebuie să fie toți Einstein doar matematică sau doar română etc sau alte lucruri care nu folosesc decât dacă alegi un anume domeniu.

    1. Ati alcatuit un adevărat talmeș-balmeș de argumente subtiri si ușor de atacat. Nefiind din sistem, va dati cu părerea, că, deh, e libertate deocamdată, dar asta nu înseamnă ca ai și dreptate. Iată, multe probleme pleacă din generalizarea învățământului de 12 clase care a scăzut calitatea absolvenților de Bac. In schimb nu mai găsești un meșter sa îți repare o țeavă. Iar timorarea profesorilor de către părinți nu va duce niciodată la un învățământ de calitate, cum indirect susțineți. Intervenția nespecialistului în procesul educativ, că stie el cum și ce sa se predea la clasă, asa cum indirect iar susțineti, va declanșa un adevărat haos la clasă. Că nu îi spui tu, parinte, soț, rudă sau ce oi fi tu doctorului cum sa opereze. Punct! Gata, nu există discuție pe această temă! Specialistul trebuie lăsat să lucreze! Ca apar in efucatie si persoane care nu au ce căuta la catedră, asta e tot un rezultat al celor 12 clase obligatorii, care cer un numar sporit de cadre didactice.
      Așa că se impune, cât mai repede, un regulament care să îi țină în frâu pe ,,specialiștii” pârâți!

    2. 😅
      marioara, esti duios de ilogica, inculta, agramata si tupeista. Cat despre limba romana, iti sta in gat ca un os de pește.

    3. Din păcate, în școlile românești de acum sunt foarte mulți profesori dar dascăli/pedagogi sunt putini. Cum eu, ca și părinte, sa nu ma revolt sau sa nu-i subminez autoritatea profesorului în fata copilului meu, când profesorul care preda la clasa nu-și face treaba în timpul orei ci se așteaptă ca eu sa câștig o căruță de bani pt a-i plăti meditațiile în privat? Sunt îngrozită când aud de la părinți care plătesc meditații începând cu clasa a V-a. E regretabil faptul ca scoala românească a ajuns la nivelul la care e acum și mulți, foarte mulți profesori ajung la venituri exorbitante la care noi, oamenii simpli doar visam, deși muncim și noi foarte multe ore pe zi.

      1. Poate ca ar trebui sa nu mai faceți o căruță de bani pentru meditații și sa îl trimiteți sa învețe. Mentalitatea copilului din ziua de astăzi este ca la ora poate sa facă orice pentru ca oricum la materiile unde are nevoie va face meditații. Și cei mai amărâți fac rost de bani de meditații. Nu mai faceți meditații cu ei.Asta este soluția.

  27. Nu vreau sa generalizez si nu vreau sa jignesc. Insa… părinții pun presiune pentru ca educația in școală s-a degradat in ultimii 20-30 de ani. De aceea pun părinții presiune. Elevii sunt oglinda profesorilor (educatorilor, învățătorilor). Trebuie si profesorii sa înțeleagă ca a venit momentul sa predea doar daca au pasiune pentru aceasta meserie. Doar așa se va vedea o îmbunătățire in educația copiilor si părinții nu vor mai interveni si nu vor mai pune presiune. Si mai mult cred ca rămânem siderați de cele mai multe ori de ceea ce se întâmplă in școală. Nici nu avem replica.

    1. Nu jigniți, dar generalizați spunând ceea ce spuneți. Presiunea asupra profesorilor se face pentru acordarea de note care sa îi asigure elevului mult râvnita bursă, apoi trecerea clasei sau promovarea la o materie. De multe ori intervin pentru a satisface mofturile odraslei nemultumite ca a fost notată/sancționată/certată de un profesor în anumite siruații. Decât sa ne dăm iar cu părerea de neofiți asupra unor probleme pe care nu le cunoaștem, mai bine am vorbi de regulile care se impun!

      1. nu se va intampla nimic bun pana cand nu se va gasi o varianta de responsabilizare a profesorilor, cat timp intreg sistemul graviteaza in jurul nevoilor celor din sistem si nu al beneficiarilor sistemului adica al elevilor, educatia din romania nu va face nici un pas semnificativ in fata. nu vom putea avea niciodata doar profesori buni, e utopie, insa sistemul trebuie sa ofere metode de evaluare si eliminare a celor necorespunzatori, iar evaluarea asta nu poate fi facuta doar de cei din sistem ca e ca si cum elevii ar evalua elevi … momentan profesorii sunt vesnici si intangibili iar presiunea pe care o invoca e doar o vaicareala cu foarte putin substrat care reiese din incapacitatea lor de a-si prezenta materia si abilitatile in fata elevilor si parintilor. sa fii profesor nu e suficient sa fii superspecialist pe materia ta ci trebuie sa stii sa transmiti acele cunostinte catre ascultatori, daca nu ai aceasta capacitate locul tau e in cercetare nu la catedra.

        1. Știți vorba aia? Tot în boul care trage dai cu biciul.

          NOI, în foarte mare măsură, ne facem datoria. VOI ce faceți? Și mai mult, copiii VOȘTRI ce fac? Hai să ne respectăm fiecare obligațiile și apoi să avem pretenții. Nu se poate ca tot noi să și tragem și să și împingem simultan – hai să responsabilizăm copiii mai întâi de toate. Asta presupune o colaborare reală între părinți și școală, nu doar așteptări (deseori) complet nerealiste.

          1. draga doamna andra, dar cum ati ajuns la concluzia ca faceti o treaba buna? v-ati autoevaluat? ar trebui si elevii sa se autoevalueze? … dvs. cand mergeti la coafor, la finalul sedintei, va spune coafeza ca si-a facut datoria? sau dvs. ii spuneti daca si-a facut treaba ori ba? si in functie de cat de multumita sunteti ii dati si bonus … va doresc ca elevii dvs. sa ajunga sa va tunda, neted lucios pana in piele si sa va spuna ca asa cred ei ca e mai bine si sa va ceara si bacsis … sa vad cat de multumita veti fi ca doar ala e specialist hairstilist si nu poti contrazice specialistul in domeniu cum tot bat campii unii pe aici.

          2. @Je. D-ta ai impresia că ce face un hairstylist e comparabil cu ce face un profesor? (Și nu, nu consider că comparația e înjositoare – orice meserie trebuie făcută de cineva, mai bine sau mai rău, după priceperi.)

            Adică, cam ăsta e nivelul de competență pe care-l așteptați de la un profesor?! La fel de bine puteați da exemplul clasic, cu muncitorii pe șantier (la fel, munca cinstită nu e nimic rușinos, dar nivelul de pregătire pentru realizarea fiecărei meserii e complet diferit).

            Și dvs. vă considerați expert în a decide care sunt rezultatele muncii unui profesor?!! Vă așteptați, de exemplu, să primim în clase copii care nu pot citi (nici buchisi, efectiv complet analfabeți) și să-i aducem în doi-trei ani la nivelul celor cărora părinții le-au citit acasă încă din primii ani, care au bibliotecă acasă și citesc de plăcere? Și asta la GIMNAZIU, nu vorbim despre clasele primare, unde e jale.

            D-l Miclea pare că știe despre ce vorbește.

          1. @andra
            se vede ca nu ai priceput ideea mesajului meu, ai citit motamot si n-ai inteles nimic exact cum faceti si la scoala, toceala fara gandire si la finalul ciclului nu vedeti padurea de copaci, sunteti fixati si fixisti in ideile voastre, nu acceptati nici o sugestie de schimbare dar sunteti experti la aruncat pisica peste gard … si va mirati ca elevii nu invata nimic de la voi si ca tiktokul e mai atractiv … da, e mai atractiv tiktokul, nu pt ca e bun tiktokul ci pt ca voi, scoala, sunteti execrabil de neatractivi in special prin atitudine.

    2. Ia vin’ mataluta, presupunand bine scolita intr-ale educatiei si fa ore cu generatia de azi, cu cerintele si grijile si obligatiile de azi, cu presiunile politice pe linia: partid-inspectorat-director de azi si daca timp de 5-6 ore iesi intreaga la cap dupa O SINGURA zi, noi te credem pe cuvant ca degradarea elevului se trage de la incompetenta profesorului. Si inca ceva: Te-ai operat vreodata? Ai avut vreodata copil bolnav? De cate ori ai intrat peste medic in sala de operatie sa-i dai lectii despre cum ar trebui sa-si tina operatia? QED. Daca nu stii ce inseamna, intreab-o pe Maria. Ea nu vede nicio utilitate de a sti romana decat daca esti literat.

      1. faci analogii fara rost intre domenii total diferite … ce functioneaza in medicina nu inseamna ca functioneaza si in educatie nici invers, fiecare domeniu are particularitatile lui si evident necesita solutii diferite pt a performa … pt din astia ca tine care fac analogii poate ca ar ttrebui intai sa constatayi situatia de fat, daca nu o stii, ti-o spun eu … educatia din romania este submediocra si a ajuns in starea asta fiin condusa de profesori si de reguli facute de cei care au activat in interiorul sistemului, daca tu nu vezi necesitatea unei schimbari sau faptul ca abordarea curenta nu da rezultate inseamna ca nu are rost sa mai facem discutii … medicina e si ea intr-un hau din care nu pare sa iasa dar acolo sunt alte probleme si evident necesita alte solutii … daca tot faci analogia asta, cresterea salariilor in medicina nu a rezolvat nici o problema a sistemului si nu va rezolva nici in educatie … fara sa spun ca nu e necesara si o salarizare diferita.

      2. Nu cred ca a spus cineva ca degradarea elevilor se trage DOAR de la incompetența profesorilor. Nu mai exagerați atât. Spuneți ca părinții trebuie sa colaboreze cu profesorii, dar când aceștia își dau cu părerea (și aici ma refer la părinții cu capul pe umeri, nu în nori), atunci le spuneți sa nu comenteze pt ca nici doctorului nu i se spune cum sa opereze. Nu vă supărați, dar dacă doctorul ar sta pe telefon în timpul operației, (asa cum fac la copilul meu la clasa unii profesori), eu i-as cam spune ca nu e normal asa ceva. Așa cum recunoaștem ca aceasta generație de copii este mai dificila, așa trebuie să recunoaștem că și nivelul de pregătire al profesorilor e din ce în ce mai slab. Și aici nu ma refer doar la pregătirea în materia respectiva, ci și la pregătire pedagogica. Niciodată nu i-am cerut vreunui profesor sa-i pună note mari copilului, doar corecte. Și când se pun note mici pt ca nu știi sa reciți lecția pe de rost ca un papagal, cand nu se face nimic practic in laboratoare si apoi intrebi copilul despre denumirea echipamentelor necesare pt un experiment șamd… mie nu mi se pare ca e normal. Quod erat demonstrandum 😉

    3. Stimată doamnă, dvoastra a cui oglinda sunteti???
      De câte ori s au implicat altii făra competente in munca dvoastră?
      Sau altfel spus: care este competenta unui …sofer, arhitect, economist….etc sa evalueze un cadru didactic?
      Câte cadre didactice cunoasteti care sa fii impus unui constructor cum sa ridice o casa sau ca judece un proces sau sa rezolve o problemă de securitate nationala?
      Oameni buni, fiecare are un for superior care efectueaza un control si acorda calificative si apreciaza pro sau contra…
      Eu am facut un experiment, fiind la clasă, cu ani in urma…am pus la catedra un parinte VOCAL sa demonstreze felul in care ar preda el tema din planificarea acelei zi…..rezultat : dezordine, nimeni nu asculta, raspunsuri in cor, plus de asta un dezastru in exprimare ….
      Oameni de alta profesie!!!!
      Lasati părerile!!!!
      Invatati dvoastra ce este respectul, asa cum v au invatat parintii vostri apoi invatati va copiii sa respecte si veti vedea că lucrurile hor incepe sa se aseze….
      Eu aș reintroduce linia la palmă 😂

    4. Elevii, în primul rând, stimatā doamnă, sunt oglinda PĂRINȚILOR. Mai exact, cartea de vizită a familiei. Profesorii lucreazā cu ” materialul clientului”, dacă vreți, ei construiesc pe fundația ” turnată” de familie. Dacă fundația este şubredă, nu are cum să fie clădirea solidă.
      În toate categoriile există şi diletanți, şi mai puțin pregătiți, şi neprofesionişti. Ca şi în corpul profesoral, sunt de acord.
      Dar a pune răspunderea numai şi numai pe umerii şcolii, când întreaga societate, cu tot cu valorile morale este în declin, este cel puțin un act de laşitate şi de neasumare a rolului fundamental al părintelui. Acela de a îşi EDUCA propriii copii. După ce s-a educat pe sine.
      Altfel, ne tot învârtim în labirintul acuzațiilor. Şi cei mai mari perdanți sunt COPIII NOŞTRI, adulții de mâine, viitori părinți ai nepoților noştri…Şi nepoții noştri. Într-un cuvânt: Viitorul .

      1. chiar daca parintii trimit un “bolovan” la școală dumneata trebuie sa ai dăruirea, rabdarea si metode, de al “cioplii”, pentru al aduce pe calea cea bună. altfel poți să stai liniștită acasă și să plivești varza in gradina.

        1. Pai si pe matale, alibabaule, nu s-a gasit nimeni a te “ciopliiiii?” Ca pari rudimentar (adica din topor) rau, dar iti dai cu parerea despre sculptori. Mai bine te-ai intoarce la ai tai 40 de hoți, ca printre ei nu te distingi. Asa, aici, unde lumea care scrie are ceva carte (vorbesc de profesori, nu de parinti) iesi rau in evidenta.
          PS. Astept replicile furioase ale parintilor care se simt si a lui gigica mc’hammer care de vreun an o tine langa cu oile merinos.

        2. Da, da, ai dreptate. Acum trebuie să fim PC și să nu-i lăsăm prostului impresia că e prost. El e doar intellectually challenged, un copil special. Și faci minuni cu o clasă de astfel de personaje, care din păcate, chiar dacă vor, NU POT.

          Înțelegi dumneata? Unii chiar NU POT. Hai să nu ne mai ascundem după deget. Și sunt foarte, foarte mulți.

        3. Bolovanul dacă e prea bolovan nici Dr…cu nu îl mai ciopleste. Ca dacă e bolovanos din tata în fiu…și cum acum la școală merge orice bolovan….nu doar cei care pot fi ciopliti. Voi va imaginați ca dacă pui mărar iese pătrunjel!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Percheziții la Universitatea Titu Maiorescu din București/ Polițiștii anchetează vânzarea ilegală a unor apartamente din căminele instituției de învățământ/ Se ridică documente și de la Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 4 și OCPI (surse)

14 mandate de percheziție domiciliară sunt puse în aplicare miercuri dimineață de polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice la o unitate de învățământ superior privat, la sediile/punctele de lucru…
Vezi articolul

Doi directori de liceu din Constanța, despre formarea profesorilor să recunoască elevii care consumă droguri: Dacă polițistul nu poate să depisteze un consumator și are nevoie de un test pentru a face acest lucru, mă gândesc cum ar trebui să își dea seama profesorul doar uitându-se la el? / Nu am avut până acum cazuri care să dea o simptomatologie atât de evidentă

Directorul Colegiului Național de Arte „Regina Maria” din Constanța, Anca Dragomir, nu crede că un curs de formare al profesorilor pentru a depista elevii care consumă droguri, ar rezolva problema…
Vezi articolul

Comasarea disciplinelor Fizică, Chimie și Biologie într-o singură materie numită „Științe”, pentru elevii claselor a V-a – a VII-a, propusă oficial în noul curriculum de Ministerul Educației din Republica Moldova

Ministerul Educației din Republica Moldova a propus oficial în noul curriculum școlar pus în dezbatere publică ca disciplinele Fizică, Chimie și Biologie să fie comasate într-o singură disciplină, numită „Științe”,…
Vezi articolul