Problema de fond ascunsă de numărul foarte mare al elevilor cu medii peste 8.50 este calitatea slabă a predării. “Dacă predau prost, dau note mari ca să ascund că am predat prost”. Declarația vine de la profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației, care a precizat pentru Edupedu.ro că tezele unice pot fi parte a soluției, dar că este momentul ca Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a să fie făcute “foarte serios”.
“Ar fi momentul de-a face foarte serios Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar trebui discutate pentru fiecare elev în parte, realizat un plan remedial pentru fiecare. Dar fără o evaluare riguroasă nu poți face planuri serioase. Dacă nu ai o evaluare serioasă a realității, nu știi unde și cum trebuie să intervii. Acest lucru e clar în puterea Ministerului, dar Ministerul nu o face”, a atras atenția Mircea Miclea, într-un scurt interviu acordat Edupedu.ro.
Întrebat dacă soluția anunțată de ministrul Educației la această problemă a „sistemului de evaluare irelevant”, și anume ridicarea de la 8.50 la 9.50 a pragului de la care elevii vor lua bursă de merit, va rezolva problema de fond, Miclea a afirmat că “nu va rezolva, pentru că se menține cauza: prestația didactică slabă va continua să fie mascată sub o notare foarte generoasă a elevilor. Trebuie remediată cauza. Ceea ce se rezolvă acum prin această decizie [de a ridica la 9.50 pragul pentru bursa de merit – N.Red.] este de a conserva bugetul Ministerului Educației. Este o problemă economică. Dar nu rezolvă cauza: și anume această camuflare a prestației didactice sub note mari”.
“Ce trebuie făcut este o intervenție pentru a îmbunătăți prestația didactică prin metode online sau clasice și prin standarde clare de notare. Lucruri care sunt în lege de mai bine de 10 și de care nu s-au ocupat”, a continuat Mircea Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și fost ministru al Educației.
Citește interviul integral aici: INTERVIU Mircea Miclea critică dur intrarea în online a școlilor cu sub 60% angajați vaccinați: Măsură greșită care penalizează elevul pentru o problemă a profesorului și stimulează practica de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării
Calendar Evaluări Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2022
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a:
- Scris — Limba română — 10 mai 2022
- Scris — Limba maternă — 10 mai 2022
- Citit — Limba română — 11 mai 2022
- Citit — Limba maternă — 11 mai 2022
- Matematică — 12 mai 2022
- Scris-Citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 13 mai 2022
Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a
- Limba română — 17 mai 2022
- Matematică — 18 mai 2022
- Limba maternă — 19 mai 2022
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a:
- Limbă și comunicare — 25 mai 2022
- Matematică și Științe ale naturii — 26 mai 2022