Mircea Miclea, despre interzicerea informațiilor despre identitatea de gen: Interzicând aceste discuții în școală, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți. Este aberant ce au făcut

10.514 vizualizări
Mircea Miclea / Foto: Marius Tucă Show
Interzicerea în școli și universități a informațiilor depre identitatea de gen este o decizie „total greșită, din două motive: un organism legiuitor stabilește ca în Evul Mediu ce să se predea și ce să nu se predea, ceea este aberant, este o atitudine medievală. Și interzicând aceste discuții despre aceste teorii, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți”, a declarat profesorul Mircea Miclea.

Fondatorul școlii cognitive în psihologia românească și profesor la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Mircea Miclea a avertizat că „nu o să se mai discute în școală despre ce înseamnă să fii gay, straight, transgender. Să discuți nu înseamnă să devii. Ceea ce trebuie împiedicat este prozelitismul”.

Declarațiile au fost făcute la Marius Tuca Show. Afirmațiile făcute de Miclea, după ce Senatul, cameră decizională a Parlamentului, a adoptat ieri un proiect de lege inițiat de doi parlamentari PMP care interzice în școli, în universități și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, orice referire la identitatea de gen:

  • Decizia este total greșită, din două motive: un organism legiuitor stabilește ca în Evul Mediu ce să se predea și ce să nu se predea, ceea este aberant, este o atitudine medievală.
  • Și interzicând aceste discuții despre aceste teorii, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți.
  • Așa că nu o să se mai discute în școală despre ce înseamnă să fii gay, straight, transgender. Să discuți nu înseamnă să devii. Ceea ce trebuie împiedicat este prozelitismul. Dar asta e cu totul altceva.
  • Interzicând aceste discuții în școală, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți, este aberant ce au facut. Dar eu sunt convins că nu s-au gandit la ce au făcut„.

Am senzația că trăim în obscurantism, când ideologiile sunt mai importante decât logica și faptele. Trebuie să facem tot ce putem să revenim la o abordare iluministă, în care faptele și logica sunt mai importante decât ideologiile„, a precizat fostul ministru al Educației.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anul școlar 2023-2024 să înceapă pe 11 septembrie, mai târziu cu o săptămână decât stabilise Cîmpeanu – propunere oficială a ministrului Ligia Deca, ce ar menține România în topul țărilor cu cele mai puține zile de școală / Vor fi cu 7 zile de cursuri în plus față de actualul an școlar

Calendarul anului școlar 2023-2024 a fost lansat în dezbatere de Ministerul Educației vineri, 27 ianuarie. Școala ar începe pe 11 septembrie 2023, iar elevii ar merge la cursuri până pe…
Vezi articolul

Tunurile politice și imobiliare din Legea Deca. Proiectul întoarce definitiv școala cu fața către ierarhiile politice de putere / Analiza proiectului cu care Iohannis vrea să își salveze mandatele

Rectorii-parlamentari-politicieni vor putea să conducă universitățile încă 10 ani de aici înainte, unii cumulând peste 20 de ani de șefie a comunităților pe care topurile internaționale le notează tot mai…
Vezi articolul

Gradația de merit trebuie regândită, creșterile salariale automate ar trebui limitate, iar salariile pentru diversele grade didactice să fie revizuite – măsuri propuse de OCDE pentru corelarea salariilor cu performanța profesorilor

„România va trebui să stabilească o legătură mai strânsă între promovare, salarizare și performanță”, dacă își dorește ca regulile pentru evoluția în carieră a cadrelor didactice și creșterile salariale planificate…
Vezi articolul