Mircea Dumitru, rectorul Universității din București: Noi înșine, profesorii, le suntem datori elevilor anumite îmbunătățiri – un masterat didactic, manuale școlare pentru copii, nu cărți savante făcute pentru colegii noștri

3.903 vizualizări
Mircea Dumitru / Foto: Facebook.com
“Noi înșine, profesorii, le suntem datori elevilor anumite îmbunătățiri, anumite reforme reale ale școlii. De pildă un masterat didactic foarte bine făcut. Nu îl avem”, a declarat Mircea Dumitru, rectorul Universității din București, care a precizat că o altă luptă de ani de zile a sistemului de educație din România este aceea a dezvoltării manualelor școlare.

Într-un discurs susținut în fața a numeroși profesori de liceu, la Școala de Vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele 2019, Mircea Dumitru a vorbit și despre modalitatea în care sunt realizate manualele școlare.

Și cand eram la minister m-am pronunțat cu privire la faptul că tradiția la noi în România – și mă refer la manualele din științele umaniste, și eu sunt autor al unui astfel de manual – a fost să realizăm manuale savante, pentru colegii noștri mai degrabă, decât pentru atenția copiilor. Uitându-mă la felul în care scriu anglo-saxonii manualele, mai ales americanii, este de necomparat chestiunea asta“, a declarat Dumitru, care a fost ministru al Educației în guvernul Cioloș.

Dar manualul nu este tot, cum nici noile tehnologii de comunicare cu elevul, foarte prețioase, nu sunt cheia problemei. Pentru că nu există un substitut tehnic pentru prezența reală, vie a profesorului în relația cu elevul. Inteligența artificială nu va suplini inteligența umană“, a continuat rectorul Universității din București.

Mircea Dumitru a precizat că a “constatat în ultimii ani că aceste școli de vară, activități extracurriculare, în care nu suntem forțați să purtăm o anumită uniformă, sunt mai atrăgătoare pentru elevi, decât cele din curriculum. Asta arată ceva din spiritul acestei epoci, care contestă autoritatea formală. (…) Noi suntem autoritate epistemică. Învață de la noi, dar ei sunt mult mai sceptici și mai rezervați decât eram noi în raport cu profesorii. Noi înșine trebuie să ținem pasul cu aceste schimbări, să ne adaptăm din mers, pentru că eu cred că principala virtute a unui profesor este generozitatea față de elevii săi“.

Timp de o săptămână, profesorii de discipline STEM și consilierii școlari prezenți la Școala de Vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele 2019 vor participa la ateliere aplicative, dezbateri și laboratoare cu conținut științific și psiho-pedagogic reunite sub titlul de ,,Abilitățile și carierele viitorului”.

Școala de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele este un proiect educațional organizat într-un parteneriat între Universitatea din București, Institutul de Fizică și Inginerie Nucleară – Horia Hulubei (IFIN-HH) și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INFP), sub egida Comunității Educație pentru Științe.

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Documentele necesare pentru organizarea excursiilor și taberelor în anul școlar 2023-2024. Pentru „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, activitățile nu trebuie avizate de inspectoratul școlar / Cele 6 obligații ale elevilor

Pentru programul „Școala altfel” și programul „Săptămâna verde”, excursiile/taberele/drumețiile nu trebuie avizate de inspectoratul școlar, doar de directorul unității de învățământ, informează Inspectoratul Școlar Județean Covasna. Vezi mai jos, în…
Vezi articolul

Kelemen Hunor: La legile educației nu ar trebui să avem amendamente, nici noi, nici colegii din coaliție, în Parlament. Eu de la bun început am spus să trecem legea prin asumare, cum am făcut în 2011 cu legea lui Funeriu, dar nu au fost de acord colegii

Vicepremierul Kelemen Hunor a spus că “UDMR nu are amendamente la legile Educației și nici colegii de coaliție nu ar trebui să aibă în Parlament”. Proiectele legilor Educației se află…
Vezi articolul

Profesorii nu sunt plătiți la înălțimea meseriei pe care o practică, spune directoarea Raluca Ivănuș: Un profesor nu livrează doar cunoștințe. Face mult mai mult decât pare la prima vedere. După ce pleacă de la școală, are de corectat, de evaluat

Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național George Coșbuc din Capitală, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că profesorii nu sunt plătiți la înălțimea meseriei pe care pe care o…
Vezi articolul

Guvernul cenzurează masiv transcriptul briefingului de presă în care jurnaliștii întrebau despre criticile Ministerului Justiției la adresa notei de informare a ministrului Ligia Deca. Pasaje întregi cu întrebări esențiale și răspunsuri confuze ale purtătorului de cuvânt au fost eliminate

O parte semnificativă din transcriptul briefingului de presă de la finalul ședinței de guvern de ieri, 8 august, în care jurnaliștii au ridicat problema criticilor aduse de Ministerul Justiției la…
Vezi articolul