Minorul agresor şi părinţii săi vor fi obligaţi să participe la programe speciale de consiliere psihologică – proiect adoptat de Parlament

4.050 de vizualizări
Foto: © Cateyeperspective | Dreamstime.com
Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care prevede că minorul agresor şi părinţii săi vor fi obligaţi să participe la programele speciale de consiliere psihologică, organizate de serviciile de specialitate publice sau private, cu 228 de voturi „pentru” şi 36 de abţineri, conform G4Media.ro.

Proiectul modifică şi completează în acest sens art.84 din Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi art. 121 din Legea nr.286/2009 privind Codul penal.

Potrivit proiectului, „părinţii copilului care săvârşeşte fapte penale şi nu răspunde penal au obligaţia de a participa la programele speciale de consiliere psihologică organizate de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau de alte instituţii de specialitate publice sau private”. Nu se specifică cine plăteşte serviciile de consiliere, statul sau parinţii

După adoptare, legea merge la promulgare și apoi, dacă președintele semnează decretul, aceasta va fi publicată în Monitorul Oficial și intră abia atunci în vigoare.

DOCUMENT – PL-x nr. 240/2022 – Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea art.84 din Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi pentru completarea art.121 din Legea nr.286/2009 privind Codul penal

Foto: © Cateyeperspective | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citeşte articolul integral pe G4Media.ro

5 comments
  1. dar voi ca si cadre didactice(maesti emeriti, membri ai academiei romane) , voi, care ati iesit in strada pt salarii…v-ati intrebat vreodata daca problema e la voi? voi va faceti consiliere psihologica? lucrati cu copii, ar trebui sa fiti obligati … in fine…
    parerea mea, repet : doar parerea , este ca , nu se justifica deloc salariul pe care il luati…
    asa ca, mucles!

  2. nu va rămâne nicicum pentru că pe nimeni nu interesează,din păcate,aspectul acesta…exista încă directori care nu admit cat de important e rolul psihologului Intr o școală iar de bullying nici nu vor să audă ( ei înșiși practicandu l asupra cadrelor didactice)….dar vorba aceea ..câinii latră,mandatul merge…

  3. Cum rămâne cu elevii cu CES evidente (ADD, ADHD) nediagnosticați pentru că părinții refuză să-i ducă la evaluare, care efectiv distrug orice tentativă de a realiza o oră normală, pentru că nu pot să se concentreze, se mișcă în clasă constant, vorbesc (singuri sau cu alți colegi, distrăgându-i și pe ei), se plâng că n-au caiet, manual, pix, întreabă non-stop cât e ceasul, cer de 10 ori la rând aceleași explicații, râd singuri de ce găsesc hilar etc – oficial ei sunt perfect normali, e de vină profesorul că nu stăpânește clasa. În realitate, sunt imposibil de antrenat în activitate, unii au nevoie de asistență (consiliere psihologică sau poate chiar tratament medicamentos).

    Ajungem să ne îmbolnăvim noi – iar restul clasei nu are parte de educație de calitate, când consumăm jumătate de oră doar ca să-i liniștim pe elevii nediagnosticați (și după ce se liniștesc pentru cinci minute, o iau de la capăt).

    Apar în noua procedură elevii violenți, dar nu se face discuție deloc despre ce se poate face în cazul elevilor cu CES nediagnosticați. Ei oricum au nevoie de ajutor, nu de pedepse, dar eu nu sunt medic și nimic din lege sau proceduri nu-mi permite să cer eu o evaluare. Deci?

    1. Aveți perfectă dreptate, am avut 2 astfel de elevi la liceu, predam Istoria, efectiv unul mă teroriza și acasă pe WhatsApp cu întrebări de genul ce să facă că îi vine să se sinucidă , că nu poate respira, că are poluții și altele, efectiv eram disperată, iar celălalt…a ridicat banca și a aruncat-o de perete că un coleg l-a atins din greșeală. Tare aș dori să treacă la catedră cei care tot consideră că e normal pentru ca elevii cu probleme emoționale, psihice să participe la ore , integrați în clase! Nu numai că nu mai beneficiază nimeni de actul educațional de calitate, ci restul elevilor sunt distrași de la învățare, dezvoltă animozități față de astfel de elev cu probleme… apărând răutăți, comentarii etc. Astfel, nimeni nu e într-o situație normală: profesorul devine un supraom, se împarte între a preda, a liniști un elev cu probleme, a lua legătură cu psihologul școlii, cu dirigentele, a discuta cu ceilalți elevi să fie mai îngăduitori, calmează hărmălaia iscată în clasă, e tras de urechi de director că trebuie să stăpânească clasa, că deh, trebuie să adapteze pentru gradul de handicap predarea separată elevului cu pricina, ce mai, horror!

    2. Am tot urlat pe aici despre necesitatea ca fiecare elev care intra intr-un ciclu scolar sa fie obligatoriu evaluat atat fizic cat si psihic in mod amanuntit de medici CJRAE, nu sa vina cu hartii inchipuite pe o cutie de bomboane. Nu treci, vrei sa ramai in sistemul scolar de masa, atunci, daca nu e grav, faci terapie, daca e un grad grav, valea, in sistemul special. Nu spargi capul colegilor si bagi in spital de nervi profesorii. Un elev antisocial, cu tulburari de opozitie sau violenta nu are ce cauta in sistemul de masa. Cei cu probleme locomotorii…alta treaba. Din acelasi motiv pentru care infractorului care a facut evaziune fiscala i se da drumul din parnaie si este reintegrat, pe cand criminalului sau violatorului nu, fiind condamnat pe viata. Acesta nu se va reintegra in veci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

CNATDCU, reacție dură după decizia CCR privind plagiatele: Activitatea noastră este subminată fundamental. Anularea titlului de doctor obținut de plagiator va reveni unui factor politic. De neconceput și neacceptat impostura academică

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), organismul consultativ al Ministerului Educației, a transmis, luni seară, un comunicat prin care și-a exprimat punctul de vedere în…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Alți trei elevi de la Colegiul Gheorghe Lazăr au fost depistați cu meningococi, după moartea colegei lor, arată Ministerul Sănătății care a dezinformat public în urmă cu două zile

Trei elevi de la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București au fost depistați de către Direcția de Sănătate Publică drept purtători de tulpini meningococice, potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății…
Vezi articolul