Ministrul Teleman, despre prioritățile în cercetare: Finanțarea pentru revigorarea “pacientului în inaniție” trebuie direcționată în primul rând către dezvoltarea resurselor umane și către întărirea standardelor etice de evaluare

693 de vizualizări
Ciprian Teleman / Foto: Facebook.com
“Cercetarea e un pacient în inaniție, cu un sistem imunitar slăbit și care trebuie revigorat. Asta înseamnă finanțare predictibilă, direcționată cu scopul dezvoltării resurselor umane în primul rând și întărirea standardelor etice de evaluare”, a spus sâmbătă ministrul Cercetării și Digitalizării, Ciprian Teleman, într-un mesaj prin care și-a prezentat activitatea din ultima săptămână. El a arătat că viitorul secretar de stat pentru cercetare, post pentru care a fost propus prorectorul Universității Babeș-Bolyai Cristian Litan, se va ocupa și de măsuri de reformă în domeniu.

Amintim că, la începutul săptămânii trecute, ministrul Teleman a spus că dorește o creștere a bugetului de cercetare – care s-a ridicat la doar 0,13% din PIB anul trecut – de 30% față de 2020, spunând că bugetul alocat acestui domeniu trebuie să țină cont și de ținta de deficit bugetar de 7%, și de recomandarea europeană de creștere a alocării pentru cercetare.

Principalele declarații făcute sâmbătă de ministrul Teleman, pe tema cercetării:

  • “Domnul Cristian Litan, prorector al Universității Babeș-Bolyai, a acceptat să preia postul de secretar de stat, mandatul domniei sale fiind de facilitare a interdependenței dintre cercetarea universitară și cea din institutele de cercetare-dezvoltare, dar și alte activități de reformă a cercetării.”
  • “Cercetarea e un pacient în inaniție, cu un sistem imunitar slăbit și care trebuie revigorat. Asta înseamnă finanțare predictibilă, direcționată cu scopul dezvoltării resurselor umane în primul rând și întărirea standardelor etice de evaluare.”
  • “Tot săptămâna asta am semnat o scrisoare către rețeaua de institute de cercetare cu privire la inițiativa IPCEI, Important Projects of Common European Interest, pe componenta microelectronică. E o inițiativă care vizează refacerea capacităților în zone în care Europa e puternic dependentă de furnizori mondiali, cum ar fi microelectronica. Și asigurarea competitivității industriei din UE pe piața mondială. Și acum avem această oportunitate a Fondului de Redresare și Reziliență.”

Mesajul integral:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premiile “Henri Coadă” pentru elevi și studenți câștigători în competiții tehnico-științifice internaționale – Au fost oferite mai puține decât pragul stabilit prin hotărâre de guvern / Țările care alocă 2-3% pentru cercetare, lăudate de premierul Ciucă, al cărui guvern țintește 1% în 2024

Elevii și studenții care au obținut locul I, II și II în competiții tehnico-științifice internaționale au primit, marți, premiile acordate de guvern printr-un program introdus în decembrie, având drept scop…
Vezi articolul
Echivalarea titlului de doctor cu gradul didactic I

Până miercuri, 24 iulie, inspectoratele școlare au de transmis Ministerului Educației raportul cu activitățile de educație juridică din școli, pentru perioada 1 ianuarie-21 iunie 2024 – document

Până miercuri, 24 iulie, inspectoratele școlare vor trimite Ministerului Educației raportul privind activitățile de educație juridică din școli, în perioada 1 ianuarie-21 iunie 2024, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.…
Vezi articolul

O cetate bine conservată din secolul al VI-lea, descoperită în oraşul antic Moesionis, în nord-estul Bulgariei. Profesor: Avem ocazia incredibilă de a înţelege cum arăta o cetate în timpul lui Iustinian cel Mare

O cetate bine conservată datând din secolul al VI-lea d.Hr., epoca împăratului roman estic Iustinian cel Mare, a fost descoperită în oraşul antic Moesionis, lângă Tărgovişte, în nord-estul Bulgariei, a…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul