Dezbatere online Edupedu.ro - Dove

Ministrul Sorin Cîmpeanu, consilierul Radu Szekely, ambasadorul Dove Cristina Dima, psihoterapeutul Domnica Petrovai, Ionela Neagoe, directorul Colegiului „Gheorghe Lazăr” din București, și Mihaela Nabăr, directorul World Vision România – discută joi, 30 septembrie, de la 15:30, despre importanța încrederii în sine a adolescenților, în era social media

2.351 de vizualizări
Joi, 30 septembrie 2021, de la ora 15:30 la 17:30, dezbaterea "Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media" organizată de Edupedu.ro și Dove
Joi, 30 septembrie 2021, de la ora 15:30 la 17:30, dezbaterea “Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media” organizată de Edupedu.ro și Dove
Este importantă stima de sine în evoluția și rezultatele școlare ale unui adolescent? Contează încrederea în sine în dezvoltarea sănătoasă emoțional a unui tânăr? Ce impact au rețelele sociale în imaginea pe care și-o construiesc elevii, în contextul în care copiii stau încă și mai mult în fața ecranelor în timpul școlii online? Despre toate acestea vor discuta online LIVE joi, 30 septembrie, în intervalul orar 15:30 – 17:30, în cadrul dezbaterii “Adolescența fără filtre”, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, consilierul său Radu Szekely, Cristina Dima, director Marketing Beauty & Personal Care Unilever și ambasador Dove, psihoterapeutul Domnica Petrovai, Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, și Mihaela Nabăr, directorul Fundației World Vision România.
  • Dezbaterea online “Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media” este organizată de Edupedu.ro și Dove și va fi transmisă pe Facebook, YouTube și website-ul Edupedu.ro.

Dezbaterea vine la finalul primului program-pilot derulat de compania Dove în școlile din România în primele luni ale anului, în cadrul căruia 1.500 de elevi ai mai multor școli și licee au beneficiat de ateliere despre consolidarea încrederii în sine. În acest an școlar, cel puțin 20.000 de copii vor fi implicați în workshopuri care au ca scop cultivarea stimei de sine, consolidarea încrederii și tratarea de subiecte precum bullying-ul sau neîncrederea în propriul corp, într-un program sprijinit de Ministerul Educației. Atelierele sunt implementate în școli de ONG-urile World Vision Romania și Well Being, susținute de companie. În program, Dove a lansat gratuit un ghid pentru părinți și un ghid pentru profesori.

Agenda dezbaterii LIVE „Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media”
Joi, 30 septembrie 2021, în intervalul orar 15.30 – 17.30 #ViralEducation

Moderator: Raluca PANTAZI, fondator și publisher Edupedu.ro

15:35 – 15:45 Sorin CÎMPEANU, ministrul Educației – cuvânt de deschidere: Eficiența programelor educaționale care abordează tema încrederii în sine pentru elevi – din punctul de vedere al profesorului, dar și al ministrului educației

15:45 – 16:00: Dezbatere între co-paneliști și Q&A – întrebări de la participanții înscriși prin formular

16:00 – 16:10 Radu SZEKELY, consilier al ministrului Educației, fost secretar de stat: Implicarea directă și responsabilitatea Ministerului Educației în furnizarea cadrului optim pentru dezvoltarea și asimilarea resurselor educaționale, dar și dezvoltarea armonioasă a copiilor și adolescenților din sistemul național de educație

16:10 – 16:20: Dezbatere între co-paneliști și Q&A – întrebări de la participanții înscriși prin formular

16:20 – 16:35 Cristina DIMA, Ambasador Dove, director, Marketing Beauty & Personal Care Unilever: Programul Dove – Ai încredere în tine: mecanica implementării programului și resursele disponibile, cum și unde se pot înscrie școlile în program, rezultatele programului-pilot desfășurat în școlile din România

16:35 – 16:45 Domnica PETROVAI, psiholog clinician și psihoterapeut, fondator Mind Education: Ingredientele-cheie ale unui program educațional pe tema încrederii în sine pentru elevi și impactul rețelelor de socializare în viața adolescenților, rolul filtrelor și al programelor de editare foto

16:45 – 16:55 Ionela NEAGOE, profesor şi director al Colegiului Național „Gheorghe Lazăr”, București: Importanța și schimbările pozitive pe care un program de creștere a încrederii în sine le are în rândul elevilor din punctul de vedere al interacțiunilor la școală și al rezultatelor la învățătură; feedback profesori și părinți

16:55 – 17:05 Mihaela NABĂR, director executiv, World Vision România: Ingredientele-cheie ale unui program educațional care are rezultate și care abordează tema încrederii în sine pentru elevi – experiența de implementare în școlile din mediul rural

17:05 – 17:30: Dezbatere între co-paneliști și Q&A – întrebări de la participanții înscriși prin formular și LIVE / Concluzii și pași de urmat

Înscrieri deschise! Pentru a vă implica activ în partea de dezbatere este necesar să vă înscrieți prin acest formular special, ușor de completat, prin care vă puteți auzi întrebarea adresată speakerilor, prin vocea moderatorului. De asemenea, vă încurajăm să ne transmiteți prin intermediul formularului și alte teme de interes pentru dumneavoastră. Răspunsurile la întrebări / solicitări vor fi adresate în timpul conferinței, în limita timpului de LIVE sau vor fi publicate în perioada imediat următoare.

Dezbaterile publice sunt deschise de către moderator după scurta prezentare a fiecărui speaker. Vor adresa întrebări și vor ridica teme de discuție atât co-paneliștii, cât și moderatorul, dând voce participanților prin adresarea întrebărilor primite prin formularul de înregistrare, disponibil aici.

Contextul dezbaterii organizate de Edupedu.ro și Dove

Anul acesta școlar, Ministerul Educației sprijină implementarea în România a programului educațional „Ai încredere în tine”, implementat de brandul DOVE la nivel global cu scopul de a-i ajuta pe adolescenți să depășească anxietatea provocată de presiunea media, de presiunea generată de alți factori externi, pentru a le îmbunătăți încrederea în felul în care arată și pentru a le crește stima de sine.

Programul a fost dezvoltat împreună cu mai mulți profesioniști în domeniul academic, psihologic și organizații non-profit, precum UNICEF și University of the West of England și este implementat la nivel global de 15 ani, timp în care mai mult de 60 milioane de copii au beneficiat de resursele sale.

În anul școlar 2021-2022, DOVE susține două ONG-uri cu experiență în implementarea în școli a unor programe similare – World Vision Romania și Well Being – care vor face workshopuri cu cel puțin 20.000 de copii.

Compania derulează, însă, în România, acest program încă din primele luni ale anului 2021, când peste 1.500 de elevi ai mai multor școli și licee au beneficiat de ateliere despre consolidarea încrederii în sine, în cadrul unui proiect-pilot. Programul conține ghiduri de activitate și articole menite să-i ajute pe părinți să abordeze subiecte delicate, cum ar fi bullying-ul sau neîncrederea în propriul corp; sesiuni care pot fi predate la școală, în orele de dirigenție, pentru consolidarea încrederii de sine, precum și activități educaționale dedicate mentorilor și liderilor ai asociațiilor de tineret.

Un ghid pentru părinți și un ghid pentru profesori au fost lansate gratuit de Dove, formând astfel un kit pentru adulții care vor să-i ajute pe tineri să-și cultive stima de sine și să-și consolideze încrederea. Aceste ghiduri pot fi consultate și descărcate gratuit pe site-ul www.dove.com/ro/încredere.

Programul poate fi implementat și de asociații de tineret, precum asociațiile studențești sau cele dedicate elevilor, cu ajutorul unor resurse dedicate prin care tinerii să devină modele pentru cei mai mici ca ei cu privire la încrederea în sine.

Înțelegerea de către adulți, fie ei profesori, părinți sau angajatori, a presiunii pe care rețelele de socializare o pun asupra copiilor și tinerilor devine o necesitate tot mai vizibilă, în contextul în care mai bine de o treime dintre fetele din România cu încredere în sine scăzută simt că nu pot vorbi cu părinții despre cum se simt în mediul online. 

România a intrat în pandemie cu 6 din 10 fete cu vârsta de peste 10 ani atât de îngrijorate de felul în care arată, încât alegeau să nu participe la activități de viață obișnuite, ca petreceri, sport sau înot, potrivit studiului Romania Beauty Confidence Report derulat la comanda companiei DOVE în 2018. Trei ani mai târziu, dintre care doi ani școlari afectați masiv de pandemia COVID-19 care a ținut copiii români în case luni de zile, 34% dintre fetele cu încredere în sine scăzută spun că părinții nu înțeleg presiunea pe care o simt de a arăta perfect pe rețelele de socializare. Iar gândurile a 1 din 3 fete cu încredere în sine scăzută sunt de îngrijorare cu privire la comentariile negative pe care le poate primi la fotografiile postate pe social media, dacă ele sunt needitate. În acești 3 ani, editarea imaginilor postate de tinerele eleve în social media a devenit normalitate: 74% dintre fetele cu încredere scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze, iar aplicarea filtrelor și a programelor de editare de poze pentru postări începe la 11 ani. Rezultatele aparțin studiului Dove realizat de Ipsos în februarie 2021 pe un eșantion format din 297 fete (10-17 ani) și 300 de femei (18-55 ani) din România. 

Atunci când au de ales dintre fotografiile lor, 38% dintre fetele cu încredere în sine scăzută preferă imaginile modificate digital, în vreme ce 91% dintre fetele cu o încredere în sine ridicată aleg imaginile needitate.

Același studiu derulat în februarie 2021 arată că 1 din 3 eleve din România postează, distribuie sau trimite selfie-uri în fiecare zi și de mai multe ori pe săptămână și că 1 din 3 fete cu încredere în sine scăzută își face griji cu privire la comentariile negative pe care le poate primi la fotografiile postate pe social media, dacă acestea sunt needitate.

Important de remarcat că studiul s-a derulat în februarie 2021, atunci când aproape 2 milioane și jumătate de elevi – adică 80% din populația școlară totală de aproximativ 3 milioane de copii înscriși în sistemul de învățământ din România – se pregătea să revină pentru prima dată fizic la școală după două luni și jumătate de cursuri online pentru toți elevii și toți profesorii din România în anul școlar 2020-2021 (sursa aici și aici). Februarie 2021, luna în care DOVE a sondat presiunea social media asupra fetelor din România, a fost și momentul în care 500.000 de elevi de clasele V-VII și IX-XI au aflat că ei continuă școala exclusiv online, până cu doar o lună înainte de vacanța mare. Jumătate de milion de copii români cu vârste de la 11 ani în sus pentru care activitățile fizice mijlocite de școală, alături de colegi și profesori, au fost anulate (sursa și detalii).

În plus față de aceste provocări, anul acesta elevii de 11 ani trec printr-o modificare cu „posibile riscuri de traumatizare a unor copii încă mici”, după cum a avertizat ministrul Educației: școlile trebuie să reducă numărul de elevi per clasă (detalii aici) astfel încât la a V-a formațiunea școlară să nu depășească maximum 29 de elevi. Fără un algoritm național de refacere a claselor pentru copiii care intră în gimnaziu din grupe de primar mai mari de 29, vor fi elevi care vor fi extrași din clasa lor și introduși în clase sudate deja de 5 ani, la vârsta la care prieteniile, reacțiile celor din jur și gestionarea schimbărilor sociale intempestive încep să aibă importanță în clădirea încrederii și imaginii de sine.

La nivel internațional, un studiu extins efectuat în SUA de Reuters și publicat în martie 2021, cu privire la impactul închiderii școlilor asupra sănătății mintale a elevilor, a concluzionat că elevii au fost afectați de izolare, anxietate cu multiple cauze, depresie, abuzuri, tulburări de comportament (detalii aici).

În acest climat social, înțelegerea de către adulți a presiunii pe care rețelele de socializare o pun asupra minții copiilor, asupra gândurilor și realității acestora devine o necesitate tot mai mare, dar și o sarcină care pentru mulți părinți și profesori este dificil de realizat.  

Temele principale ale dezbaterii
  • Care sunt rezultatele programului-pilot desfășurat de Dove, la începutul anului, în școlile din România? 
  • Cum arată feedback-ul profesorilor și al părinților, în urma implementării programului pilot?
  • Care e realitatea copiilor și cât din ea le este cunoscută profesorilor, în ceea ce privește presiunea media asupra încrederii în sine?
  • Este importantă stima de sine în evoluția școlară a unui adolescent? Contează ea în dezvoltarea sănătoasă emoțional a unui tânăr? 
  • Ce schimbări poate genera o astfel de inițiativă în rândul elevilor, din punctul de vedere al interacțiunilor la școală și al rezultatelor la învățătură?
  • Care sunt ingredientele-cheie ale unui program educațional care are rezultate și care abordează tema încrederii în sine pentru elevi, din punctul de vedere al psihologului/psihoterapeutului, dar și din punctul de vedere al organizațiilor care aplică concret în școală, monitorizează și evaluează aplicarea acestuia?
  • Cum văd profesorii acest gen de programe, sunt ele utile în dezvoltarea armonioasă a copiilor?
  • Care sunt mecanica implementării programului și resursele disponibile?
  • Cum se pot înscrie școlile în programul Dove, care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească și unde pot aplica?
  • Care este impactul rețelelor sociale în clădirea încrederii în sine la adolescenți în această perioadă pandemică, ce i-a ținut pe elevi în case și în fața ecranelor încă și mai mult, prin derularea orelor online?

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Începutul școlii umple fast-foodurile. Medicul Gindrovel Dumitra: Masa de prânz ar trebui să existe în toate școlile, accesul la „junk food” să nu fie facil, adolescenții să fie informați și tratați deja ca adulți care iau decizii / Ce spun statisticile

Mâncarea rapidă, de tip fast-food, este la îndemână mai ales pentru adolescenți, odată cu începerea școlii. Plecați de acasă pentru cel puțin 7-8 ore zilnic, aceștia găsesc cam în apropierea…
Vezi articolul

Piruetă pe tema burselor de merit a Consiliului Național al Elevilor, condus de Miruna Croitoru: Pragul de medie alături de procent asigură, în prezent, un echilibru între principiile echității și cele ale meritocrației / Mesajul vine după ce organizația susținea vehement versiunea propusă de Ministerul Educației și desființa pragul de 9,50, printr-un comunicat semnat săptămâna trecută de mai multe ONG-uri și companii

Schimbare de poziție din partea Consiliului Național al Elevilor, pe tema burselor de merit, de la o săptămână la alta. După ce aceasta a susținut vehement, pe 31 august, împreună…
Vezi articolul