Ministrul Sănătății, despre motivul pentru care la clasele terminale s-a reintrodus sistemul hibrid, spre deosebire de primar: „Este o creștere a numărului de cazuri la 10-19 ani / Au dezvoltat forme mai severe de boală”

3.564 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Există o creștere a numărului de cazuri de coronavirus la copiii de 10-19 ani, care au dezvoltat și forme mai severe ale bolii și spre deosebire de cei mici au un risc mai mare să facă și să răspândească boala, a comunicat luni seară ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu. Acestea sunt motivele pentru care ministerul Sănătății a lăsat doar copiii de grădiniță și învățământ primar să vină fizic toți la școală, în timp ce elevii din clasele terminale trebuie să studieze în format hibrid odată ce incidența cazurilor de COVID-19 trece de 3 la mia de locuitori într-o localitate.

„Este o creștere a numărului de cazuri la 10-19 ani, sunt ani terminali și au dezvoltat forme mai severe de boală. Spre deosebire de cei mici, aceștia au risc mai mare să facă și să răspândească boala”, a scris Vlad Voiculescu pe grupul de comunicare al PLUS.

Amintim că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat în ultimele două zile că nu înțelege diferența pentru care elevii de clasa a IV-a dintr-o școală pot participa la ore față în față cu toată clasa, dar cei de a VIII-a trebuie să vină la școală cu efective înjumătățite. El s-a referit, astfel, la modelul hibrid care a fost introdus în cazul elevilor din ani terminali din zonele aflate în scenariu roșu, în pofida obiecțiilor ministrului față de acest model.

„Nu știu să răspund la întrebarea de ce în aceeași școală care funcționează în scenariul roșu, pe același palier, în două clase identice ca suprafață, lucrurile stau diferit în sensul în care celor din clasa a 4-a, spre exemplu, li se permite – și e foarte bine că li se permite – să participe cu prezență fizică efective întregi, iar în clasa de lângă, repet, suprafață identică, aceleași condiții, cei de clasa a 8-a trebuie să aibă efectivele înjumătățite. Cu atât mai mult cu cât aceștia susțin examenul de Evaluare Națională, un examen determinant pentru viitorul oricărui elev”, a spus Cîmpeanu luni la Radio România Actualități.

Duminică seară, ministrul Cîmpeanu a spus despre scenariul hibrid la Digi24: „A generat pierderi, dar puși fiind în situația de a alege între două variante rele, suntem obligați de a numi răul cel mai mic”. Acesta este prevăzut în hotărârea emisă duminică dimineață de Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență, pe fondul intrării Bucureștiului în scenariul roșu.

Amintim că studiile internaționale și experți au notat în mod repetat că, în timp ce școlile rămân în general locuri “relativ sigure”, comparativ cu alte medii, din punct de vedere epidemiologic, există diferențe între elevii cu vârste mici și adolescenți – exemple aici sau aici. Între altele, de aceea primele școli care se redeschid, după perioade extinse de “lockdown”, sunt școlile primare – cum s-a întâmplat, recent, cu redeschiderea din Germania

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea

Citește și:
DOCUMENT “Instrucțiuni” suplimentare pentru aplicarea noilor reguli în scenariul roșu, transmise școlilor: Pot veni fizic la școală doar 15 elevi dintr-o clasă de-a VIII-a și 17 de-a XII-a, profesională/postliceală an terminal. Ceilalți elevi din aceste clase sunt obligați să participe la cursurile online

2 comments
  1. O decizie foarte proasta! Desi se spune ca la aceasta categorie de varsta(10-19 ani) se imbolnavesc mai usor si in plus fac si forme severe, de ce nu invata TOTI online in scenariul rosu??!!

  2. Deci știe ca se îmbolnăvesc pe capete… Și totuși, ii împinge la scoala, în mijloacele de transport în comun…
    Precum spartanii… Pe scut sau sub scut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lecțiile de la socio-umane sunt „sufocate”, uneori, de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Buzău – document

La disciplinele socio-umane, uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Este vorba despre raportul privind Starea învățământului buzoian…
Vezi articolul