Sorin Cîmpeanu a criticat aspru școala online, de data aceasta în cadrul discursului pe care l-a susținut la reuniunea de la Strasbourg a miniștrilor educației și tineretului din statele UE. “Ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul ‘școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele’. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Educației.
- Amintim că ministrul Sorin Cîmpeanu și-a exprimat în mod constant, de la începutul mandatului său, nemulțumirea față de predarea online și față de rezultatele acesteia. În august 2021, oficialul a calificat experiența școlii online drept un “dezastru” (sursa și detalii), fără a continua însă campania susținută de cumpărare de device-uri inițiată la începutul pandemiei de fostul ministru, dotarea școlilor, utilarea cu internet și, poate cel mai important, formarea masivă a cadrelor didactice pentru predarea digitală.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a participat la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului desfășurată la Strasbourg în perioada 26-27 ianuarie 2022.
“Toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că ‘este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu'”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.
“Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la ‘Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile’, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată. Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată ‘Săptămâna Verde’. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine ‘a ști să învețe’ cu ‘a ști să trăiască’ (savoir apprendre & savoir vivre)”, continuă Ministerul.
Comunicatul integral al Ministerului Educației:
“Participarea ministrului Sorin Mihai Cîmpeanu la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului (Strasbourg, 26-27 ianuarie 2022)
Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a participat în perioada 26-27 ianuarie la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului din statele membre ale Uniunii Europene. Tema principală a evenimentului, organizat de Președinția franceză a Consiliului UE la Strasbourg, s-a numit „Tinerii europeni ca actori cu drepturi depline în Europa – pentru o Europă mai verde și mai durabilă” și a fost prilejuită de lansarea Anului european al tineretului.
Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a subliniat fără echivoc importanța educației pentru dezvoltarea durabilă, pentru sănătatea, securitatea și prosperitatea oricărei națiuni. În acest context, ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul „școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele”. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite.
De altfel, toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că „este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu”.
De asemenea, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată.
Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată „Săptămâna Verde”. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine „a ști să învețe” cu „a ști să trăiască” (savoir apprendre & savoir vivre).
Cu titlu de exemplu de bună practică, ministrul Educației s-a referit și la proiectul „Let’s Do It Danube/Agissons pour le Danube”, organizat de mai multe ONG-uri în parteneriat cu autoritățile centrale în toate județele limitrofe Dunării, subliniind responsabilitatea tuturor față de generațiile viitoare pentru o lume mai bună, un mediu mai curat și o nouă cultură a învățării.
Formatul reuniunii a fost unul inedit, fiecare stat având la dispoziție un timp alocat atât miniștrilor, cât și reprezentanților tinerilor. În acest context, tinerii din fiecare stat european și-au putut exprima așteptările în raport cu un viitor bazat pe o dezvoltare durabilă.
În acest sens, constatând angajamentul reprezentanților tinerilor din statele europene, ministrul român a încheiat prin a preciza că „tinerii se angajează pentru a susține o dezvoltare durabilă, miniștrii se angajează, de asemenea, pentru a consolida încrederea tinerilor că autoritățile susțin construcția unui viitor așa cum este dorit de tineri” (Les jeunes s’engagent, les ministres s’engagent également pour renforcer la confiance des jeunes).
BIROUL DE PRESĂ || Ministerul Educației”