Ministrul român al educației a criticat dur școala online, la reuniunea de la Strasbourg a miniștrilor educației și tineretului din statele UE: “Nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite”

4.815 vizualizări
Foto: gov.ro
Sorin Cîmpeanu a criticat aspru școala online, de data aceasta în cadrul discursului pe care l-a susținut la reuniunea de la Strasbourg a miniștrilor educației și tineretului din statele UE. “Ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul ‘școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele’. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Educației.
  • Amintim că ministrul Sorin Cîmpeanu și-a exprimat în mod constant, de la începutul mandatului său, nemulțumirea față de predarea online și față de rezultatele acesteia. În august 2021, oficialul a calificat experiența școlii online drept un “dezastru” (sursa și detalii), fără a continua însă campania susținută de cumpărare de device-uri inițiată la începutul pandemiei de fostul ministru, dotarea școlilor, utilarea cu internet și, poate cel mai important, formarea masivă a cadrelor didactice pentru predarea digitală.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a participat la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului desfășurată la Strasbourg în perioada 26-27 ianuarie 2022.

“Toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că ‘este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu'”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.

“Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la ‘Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile’, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată. Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată ‘Săptămâna Verde’. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine ‘a ști să învețe’ cu ‘a ști să trăiască’ (savoir apprendre & savoir vivre)”, continuă Ministerul.

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

“Participarea ministrului Sorin Mihai Cîmpeanu la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului (Strasbourg, 26-27 ianuarie 2022)

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a participat în perioada 26-27 ianuarie la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului din statele membre ale Uniunii Europene. Tema principală a evenimentului, organizat de Președinția franceză a Consiliului UE la Strasbourg, s-a numit „Tinerii europeni ca actori cu drepturi depline în Europa – pentru o Europă mai verde și mai durabilă” și a fost prilejuită de lansarea Anului european al tineretului.

Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a subliniat fără echivoc importanța educației pentru dezvoltarea durabilă, pentru sănătatea, securitatea și prosperitatea oricărei națiuni. În acest context, ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul „școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele”. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite.

De altfel, toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că „este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu”.

De asemenea, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată.

Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată „Săptămâna Verde”. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine „a ști să învețe” cu „a ști să trăiască” (savoir apprendre & savoir vivre).

Cu titlu de exemplu de bună practică, ministrul Educației s-a referit și la proiectul „Let’s Do It Danube/Agissons pour le Danube”, organizat de mai multe ONG-uri în parteneriat cu autoritățile centrale în toate județele limitrofe Dunării, subliniind responsabilitatea tuturor față de generațiile viitoare pentru o lume mai bună, un mediu mai curat și o nouă cultură a învățării.

Formatul reuniunii a fost unul inedit, fiecare stat având la dispoziție un timp alocat atât miniștrilor, cât și reprezentanților tinerilor. În acest context, tinerii din fiecare stat european și-au putut exprima așteptările în raport cu un viitor bazat pe o dezvoltare durabilă.

În acest sens, constatând angajamentul reprezentanților tinerilor din statele europene, ministrul român a încheiat prin a preciza că „tinerii se angajează pentru a susține o dezvoltare durabilă, miniștrii se angajează, de asemenea, pentru a consolida încrederea tinerilor că autoritățile susțin construcția unui viitor așa cum este dorit de tineri” (Les jeunes s’engagent, les ministres s’engagent également pour renforcer la confiance des jeunes).

BIROUL DE PRESĂ || Ministerul Educației”


22 comments
  1. un incompetent care traieste in secolul trecut, acum orice se face pe computer, poti lucra de acasa pe zoom sau meet, cu ce e mai proasta scoala online, e foarte buna si profesorii au muncit mult pentru a face lectii pentru online, nu cred ca era cazul sa-si bata joc de munca lor, mai bine si-ar da demisia

  2. Scoala online a fost o alternativa de ultim moment pentru a se putea continua procesul educational, și da, sa nu mai bage pe toti în aceiași oala ca nu s a făcut scoala în online. Profesorii au muncit și au desfășurat ore chiar si in online, și sa nu mai compare dl ministru sistemele educational și sanitar cu cel din Franța sau alt stat din vest. Nici nu se compara spitalele si scolile cu cele din Franța, ca vad ca se raportează la aceasta tara. Sa pregătească scolile si sa le doteze cu tot ce trebuie si pt predarea online. Tot o dam în sus și jos cu digitalizarea, hello, suntem in secolul 21, acum orice aproape se face cu un click de pe tastatura.

  3. Nimic nu este “mai dramatic” decât un ministru incompetent dar care sfidează, jignește, nu răspunde la întrebări punctuale, de maxima importanta.
    Executa ordine și delega atribuții pe care le are în fisa postului!!!!!!

  4. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣ba,deci mi a venit sa rad cand am citit stirea.Au trecut niste ani de cand e pandemia asta si tu ca ministru spui ca scolile nu sunt pregatite pentru predarea online?Da’ ce ai pazit de nu le ai pregatit?!Banii ii iei,TU SI MULTI ALTI INCOMPETENȚI,care frecati niste foi de colo colo si va laudati ca munciți.
    Daca as fi fost in locul tau,mai bine taceam din gura decat sa spun o asemenea prostie,ca mi crapa obrazul de rusine si imi dadeam demisia.Vai vai vai vai…
    Noi suntem de vina, cetățenii,ca nu facem nimic in privinta multor lucruri din tara asta!Pai,somn usor in continuare!

  5. Pe motiv ca “scoala se inchide ultima” ca in scolile din Franta, unde se testeaza pe bune copii de un an si jumatate incoace …pai noi nu avem sapun la baie la scoala din capitala…dar la tara…nu e toaleta in cladire..s-au dat /ba nu niste teste din saliva pe care le grupau dirigintii /inv in pungute cate 2…ce igiena….”ca in Franta”

    Acest destept de ministru a dat 2 vacante penibile copiilor, doar ca nu a putut recunoaste ca a gresit.

    Acum cand sunt 30.000 de infectați noi pe zi…si scoala e deschisa..s-a decis ca o clasa intra online la 3 cazuri confirmate, unde in Romania nici naiba nu-si testeaza copilul, dar sa-l si declare la DSP.
    Asta zice el ca e cel mai mare “dezastru e sa intre scolile online”.
    Bine ca am copilul bolnav si intra online, la fel ca o colega de a lui pozitiva si ea, nu ar fi putut sa stea toti din clasa online , dar sanatosi…pentru 2 saptamani…nu toata viata…mai trecea valul. Este un incompetent si din pacate i-a decizii care ne afecteaza / imbolnaveste pe toti: copii si parinti deopotriva…bine ca mai avem doar o bunica…pe care o tinem la departare.
    Salutari din carantina!!!

  6. Pe motiv ca “scoala se inchide ultima” ca in scolile din Franta, unde se testeaza pe bune copii de un an si jumatate incoace …pai noi nu avem sapun la baie la scoala din capitala…dar la tara…nu e toaleta in cladire..s-au dat /ba nu niste teste din saliva pe care le grupau dirigintii /inv in pungute cate 2…ce igiena….”ca in Franta”

    Acest destept de ministru a dat 2 vacante penibile copiilor, doar ca nu a putut recunoaste ca a gresit.

    Acum cand sunt 30.000 de infectați noi pe zi…si scoala e deschisa..s-a decis ca o clasa intra online la 3 cazuri confirmate, unde in Romania nici naiba nu-si testeaza copilul, dar sa-l si declare la DSP.
    Asta zice el ca e cel mai mare “dezastru e sa intre scolile online”.
    Bine ca am copilul bolnav si intra online, la fel ca o colega de a lui pozitiva si ea, nu ar fi putut sa stea toti din clasa online , dar sanatosi…pentru 2 saptamani…nu toata viata…mai trecea valul. Este un incompetent si din pacate i-a decizii care ne afecteaza / imbolnaveste pe toti: copii si parinti deopotriva…bine ca mai avem doar o bunica…pe care o tinem la departare.
    Salutari din carantina!!!

  7. S-a făcut de râs și în Europa!!La noi se face zilnic la Digi24 sau Antena3,după caz!
    De ce tac Iohannis și Ciuca? În acest caz, si-a clamat incompetenta !!!

  8. Scolile nu sunt pregatite pentru online pentru ca angajati si promovati toate leprele. Cand vor exista norme si reglementari pentru invatamantul privat? De ce au voie sa angajeze oameni fara facultate de profil? De ce ajung in pozitii cheie oameni cu conexiuni politice? Profesorii buni sunt pusi la punct ca sa nu implementeze proiecte digitalev (exista, functioneaza!). Metode de predare digitale exista, dar cati profesori stiu sa lucreze in online? Asta merita poporul roman pentru ca inchide ochii si zice lasa ca merge si asa. Din 2020 nu se mai face scoala pentru ca niste incompetenti iau hotarari majore in invatamant. Romania, meriti generatii si generatii de iliterati!

  9. Nu e deloc o tragedie. Oricum, învăţământul românesc înseamnă meditaţii. E chiar mai comod acasă, ai mai mult timp. E şi mai sănătos, că nu mai pleci la meditaţii cu doar un sandviş rece în burtă şi scapi de gastrită la 20 de ani. Şcoala merge ca fundal sonor, îţi vezi de meditaţii, iei examenele cu note bune (că d-aia faci meditaţii), intri la facultate şi îţi iei un job. E simplu. Să nu-mi spună nimeni că dacă ies cu un reportofon pe stradă înregistrez nişte comentarii literare de stă mâţa-n coadă. Toată lumea uită chestiile alea după ce iese din sala de examen. Sunt doar pentru note.

  10. Ba da domnule Campeanu! Exista ceva mult mai dramatic si anume sa moara sau sa ramana cu sechele copii si adulti tocmai pentru ca nu faceti asta! Nu vad dramatismul trecerii in online pentru 10 zile!

    1. Incompetent e putin spus!!!
      Pe motiv ca “scoala se inchide ultima” ca in scolile din Franta, unde se testeaza pe bune copii de un an si jumatate incoace …pai noi nu avem sapun la baie la scoala din capitala…dar la tara…nu e toaleta in cladire..s-au dat /ba nu niste teste din saliva pe care le grupau dirigintii /inv in pungute cate 2…ce igiena….”ca in Franta”

      Acest destept de ministru a dat 2 vacante penibile copiilor, doar ca nu a putut recunoaste ca a gresit.

      Acum cand sunt 30.000 de infectați noi pe zi…si scoala e deschisa..s-a decis ca o clasa intra online la 3 cazuri confirmate, unde in Romania nici naiba nu-si testeaza copilul, dar sa-l si declare la DSP.
      Asta zice el ca e cel mai mare “dezastru e sa intre scolile online”.
      Bine ca am copilul bolnav si intra online, la fel ca o colega de a lui pozitiva si ea, nu ar fi putut sa stea toti din clasa online , dar sanatosi…pentru 2 saptamani…nu toata viata…mai trecea valul. Este un incompetent si din pacate i-a decizii care ne afecteaza / imbolnaveste pe toti: copii si parinti deopotriva…bine ca mai avem doar o bunica…pe care o tinem la departare.
      Salutari din carantina!!!

  11. Sa rupi semestrul cu o vacanta de doua săptămâni la comanda d-lui Iohannis ESTE MAI GRAV.
    IN PLUS, elevii de gimnaziu, de liceu și de profesionala vor fi obosiți in luna martie datorită vacantei scurte de sărbători.

    Daca domnul ministru aloca 6% din PIB se cumpărau computere si tablete pentru toți elevii si profesorii din tara.

  12. Daca “Nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite” de ce nu sa consolidat o pregatire pentru aceasta perioada,de fiecare data nu sa intamplat nimic doar sa satat cu dorinta ca speram sa fie ultimul val.

    1. Rușinos d,le ministru ! Ați devenit killer – ul învățământului ! Înainte de a critica, ați rezolvat cu infrastructura ? Suntem în alta epocă , cea a digitalizării. Nu realizați ? Nici că ați ,, zădărnicit combaterea răspunderii virusului”, ținând școlile deschise , cu orice preț ? Consecințele infectării , nu ar trebui sa le suportați , in unor procese ?

    2. Nu-i este jenă să compare sistemul nostru de invatamant si situatia din scoli cu cea din Franța sau Germania. Oare si francezii duc 30 de copii intr-o clasa cu buda turcească in curte? De la buda lipsa pana la tableta lipsa, cine este vinovat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul CaringUniversities pentru sănătatea mintală a studenților, al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard, va fi implementat în România de o rețea universitară coordonată de Babeș-Bolyai

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), împreună cu colaboratorii săi din țară, reuniți în rețeaua națională WellbeingAcademy, va implementa în România proiectul international CaringUniversities al Organizației Mondiale a Sănătății și al…
Vezi articolul