Ministrul Educației: Unii profesori folosesc metode efectiv plicticoase de predare, care nu implică elevii în actul educațional

0 vizualizări
Daniel David / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
„Unii profesori folosesc metode efectiv plicticoase de predare, care nu implică elevii în actul educațional”, a declarat Daniel David, ministrul Educației, într-un interviu pentru Agerpres. Întrebat despre abandonul școlar, aceasta a spus că unele aspecte „țin de curriculum, în sensul că de foarte multe ori nu ai conținuturi, nu ai manuale atractive, altele țin de metoda de predare folosită de profesori.”

Ministrul Educației a precizat că, în privința abandonului școlar, există și factorii sociali: „Unele școli arată rău, nu creează un mediu care să te încurajeze să înveți. Unii copii vin din familii cu probleme financiare, unii merg la școală efectiv fiindu-le foame. Păi cum te aștepți să aibă performanță un copil care vine cu acest bagaj într-un astfel de mediu?”.

Daniel David a menționat că manualele vor fi regândite: „Lucrăm la noul curriculum pentru liceu, vom avea metode de formare a profesorilor astfel încât să ne asigurăm că folosesc metode atractive care-i implică pe elevi. Manualele vor fi regândite și ele”.

AGERPRES: Ce măsuri veți lua pentru reducerea abandonului școlar? Continuați programul „Masa caldă”?

Daniel David: „Da, sunt foarte multe lucruri care contribuie la acest fenomen. Dacă spun nefericit e prea puțin spus legat de abandonul școlar pe care îl vedem și în preuniversitar, îl vedem și în zona universitară, în preuniversitar este dramatic. Sunt mai multe măsuri.

Spuneam că unele țin de curriculum, în sensul că de foarte multe ori nu ai conținuturi, nu ai manuale atractive, altele țin de metoda de predare folosită de profesori. Unii profesori folosesc metode efectiv plicticoase de predare, care nu implică elevii în actul educațional, dimpotrivă, îi stimulează să fugă, ca să spun așa. Alți factori sunt factori, din păcate, factori sociali. Adică uneori școlile, cum ați spus la început, unele școli arată rău, nu creează un mediu care să te încurajeze să înveți. Unii copii vin din familii cu probleme financiare, unii merg la școală efectiv fiindu-le foame. Păi cum te aștepți să aibă performanță un copil care vine cu acest bagaj într-un astfel de mediu? Și atunci încercăm să țintim toți acești factori.”

Spuneam că lucrăm la noul curriculum pentru liceu, vom avea metode de formare a profesorilor astfel încât să ne asigurăm că folosesc metode atractive care-i implică pe elevi. Manualele vor fi regândite și ele. În paranteză, am și spus că eu voi ști că un manual este bun atunci când un copil care este la a doua lecție citește înainte patru lecții, fiindcă este foarte curios despre ce citește acolo, îi place ce vede. Și în același timp, cu siguranță, vom continua dotarea școlilor pentru a schimba acest mediu educațional, mediul de învățare. Și da, vom continua cu programul „Masa caldă” cel puțin la nivelul anului trecut și cu siguranță ori de câte ori voi avea resurse sau se va pune problema ridicării unor blocaje care au apărut prin această ordonanță, resursele vor fi de mine orientate preponderent și cu prioritate spre a asigura „Masa caldă” la cât mai mulți copii sau „Masa sănătoasă”.

Citește și:
Daniel David: În norma didactică ai și o componentă administrativă. Problema este când aceste activități administrative sunt atât de multe și de complicate încât interferează cu rolul tău de profesor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Cele aproape 600 de mii de tichete educaționale de 500 lei pot fi date părinților / Fiecare școală își organizează propria procedură prin care dă cardurile cu bani, iar părinții pot fi anunțați prin diriginți și învățători

Procedura prin care cardurile educaționale de 500 de lei vor ajunge la părinți a fost publicată în Monitorul Oficial miercuri seara. Ordinul comun semnat de ministrul Educației și ministrul Fondurilor…
Vezi articolul

Reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu șină, spune Sorin Hagiu, director de școală: Hârtiile din interiorul dosarului cu șină au rămas aceleași, adică eu nu mai cer acum hârtii în dosar cu șină, le cer într-o folie de plastic

Sorin Hagiu, directorul Şcolii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu…
Vezi articolul

Profesoara Liliana Panaite despre cum poate fi predată în mod interactiv disciplina Educație pentru cetățenie democratică: Elevii vor avea de făcut, până la sfârșitul anului, un dicționar numit Dicționar pentru Democrație

Elevii pot învăța la disciplina Educație pentru cetățenie democratică prin exerciții de gândire și sarcini de lucru, a explicat Liliana Panaite, profesoară de Istorie și Educație socială de la Școala…
Vezi articolul

Școala să înceapă mai târziu în Italia, în octombrie, din cauza căldurii excesive, au propus mai multe asociații de profesori și sindicate care au cerut sfatul specialiștilor în pediatrie

Mai multe asociații de profesori si sindicate din Italia i-au cerut printr-o petiție ministrului Educației, Giuseppe Valditara, să revizuiască calendarul școlar, prelungind vacanța de vară până în luna octombrie, scrie…
Vezi articolul

Sindicatele din Învățământ au cerut Ministerului Educației să transmită inspectoratelor și școlilor că la calcularea cuantumului indemnizației de concediu de odihnă se ia în considerare și indemnizația pentru titlul de doctor

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au solicitat Ministerului Educației să transmită inspectoratelor și școlilor că la calcularea cuantumului indemnizației de concediu de odihnă…
Vezi articolul