Ministrul Educației: Sunt conștientă de importanța testelor PISA și până la sfârșitul lunii decembrie vreau să avem un set de măsuri concrete cunoscute

3.638 de vizualizări
Foto: Facebook Monica Anisie
Ministrul Educației revine asupra declarațiilor cu privire la testele PISA și anunță că luni va realiza, împreună cu specialiștii și cercetătorii în științele educației, “o analiză profundă a rezultatelor PISA 2018”, iar până la “cel târziu la sfârșitul lunii decembrie vreau să avem un set de măsuri concrete cunoscute și asumate de toți actorii educaționali”.
  • Anunțurile vin după ce, în ziua anunțării rezultatelor PISA de către OECD, ministrul Anisie a declarat că nu trebuie să ne îngrijoreze rata de 44% analfabetism funcțional arătată de PISA 2018, pentru că rezultatele obținute de România nu reprezintă o imagine a întregului sistem de educație.

“Sunt conștientă de importanța” testelor PISA, a scris ministrul Educației, Monica Anisie, pe pagina sa de Facebook, precizând că este cea care în 2016, din funcția de secretar de stat pe preuniversitar în Guvernul Cioloș, a lucrat pentru participarea României la testele PISA în 2018.

“PISA 2018 s-a desfășurat ca urmare a eforturilor pe care eu le-am depus în anul 2016, tocmai pentru că am fost și sunt conștientă de importanța acestora și pentru că nimeni altcineva nu își asumase ca România să intre în această evaluare! De altfel, nici până la momentul actual niciun alt ministru nu și-a asumat inițierea Hotărârii de guvern privind PISA 2021!”, a continuat Anisie.

Planul de acțiune al Ministerului Educației ca urmare a rezultatelor PISA 2018

Ministrul Educației a anunțat că joi a stabilit “planul de acțiune ca urmare a rezultatelor PISA 2018, în care am inclus atât măsuri imediate, cât și măsuri de perspectivă:

▶️Luni, 9 decembrie, împreună cu specialiștii și cercetătorii în științele educației voi realiza o analiză profundă a rezultatelor PISA 2018, analiză care va constitui baza pentru identificarea și adoptarea unor măsuri;
▶️Luni, 16 decembrie, voi organiza o dezbatere la care, alături de specialiști, vor participa reprezentanți ai profesorilor, elevilor și ai societății civile;
▶️Până cel târziu la sfârșitul lunii decembrie vreau să avem un set de măsuri concrete cunoscute și asumate de toți actorii educaționali.”


2 comments
  1. Ar fi interesant sa se precizeze cateva lucruri.
    In anul 2.000 s-a luat in calcul doar citirea, in 2003 s-a introdus matematica apoi stiintele, in 2006.

    Rezultatele?
    In 2000 ne-am situat pe locul 33 din 39 de tari, atentie la acest aspect.
    In 2003 nu am participat, iar in 2006 am oucpat locul 45 din … 51 de tari, de aceasta data. In 2006 am ramas pe locul 45, dar de aceasta data din 57 de tari.
    In 2012 suntem tot pe locul 46, dar acum au participat la studiu 61 de tari.
    In 2015 suntem pe locul 47 din 72 de tari!

    Ar fi frumos sa prezentam faptele in intregime. Datele sunt publice, necesita insa un minim efort de a le cauta si corobora.

  2. Dacă sunteți conștientă de gravitatea situației, iată câteva sfaturi :nu mai mențineți ca titulari pensionabiliî obosiți pana la 68 de ani .Sunt depășiți și dezinteresați .Astia zic ca asa cum au predat de zeci de ani …adică memorare de comentarii asa fac si acum . Introduceți profesorul itinerant care sa lucreze cu grupe mici de elevi pe categorii .Astfel vor fi ajutați cei slăbuți .Micșorați numărul de elevi în clase un maximum de 22 e suficient .Creșteți nr de ore de romana pt ca profesorul sa aibă timp sa lucreze cu elevii în privința lecturii și interpretarii înțelegerii unui text dat .Nu mai permiteți titularizarea pe romana a unor invatator FĂRĂ A DA EXAMEN DE SPECIALITATE .Nu mai permiteți fraudarea examenelor .și cei ce s -au titularizat cu 5 -6 sa fie reevaluati dacă vor menținerea pe post. After school si A doua șansă în toate școlile .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca va relua cursurile în format clasic, cu prezență fizică, din 28 martie, a decis Senatul Universității / Dacă acest sistem online a fost bun doi ani pentru a susține diplome ale universităților românești, nu poate să fie atât de catastrofic – chiar nu putem spune asta! – să îl mai aplicăm câteva, puține luni din semestrul II, spune rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David

Decizia Consiliului de administrație a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca prin care studenții revin la cursurile cu prezență fizică pe 28 martie, a fost aprobată azi de Senatul Universității, iar până atunci…
Vezi articolul

Rezolvarea subiectelor de la Matematică, Bacalaureat 2023, filiera Tehnologică, făcută de profesoara Florentina Pavăl: Subiecte asemănătoare testelor de antrenament, nimic din ce s-a reintrodus anul acesta în programă

Profesoara Florentina Pavăl de la Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni a rezolvat pentru Edupedu.ro subiectele la Matematică pentru filiera Tehnologică de la BAC 2023. Astăzi, 27 iunie, elevii de…
Vezi articolul

PROIECT Ministerul Educației modifică metodologia pentru mobilitatea profesorilor, cu o lună înainte de proba scrisă a concursului de Titularizare 2023: Repartizarea candidaților pe posturi se face în ordinea descrescătoare a notelor de la proba scrisă / Cine susține probele practice cu „admis” sau „respins”

Metodologia-cadru de mobilitate a cadrelor didactice este modificată de Ministerul Educației, cu o lună până la proba scrisă a concursului de Titularizare 2023, potrivit unui proiect de proiect de ordin,…
Vezi articolul

Cîmpeanu spune că își dă demisia de la Ministerul Educației, la finalul lunii ianuarie, dacă nu primește “o creștere în valoare absolută” a bugetului. “Să fie măcar un pic mai mare decât în anul 2020”

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu spune că își va da demisia, dacă nu primește “o creștere în valoare absolută” a bugetului pentru Educație. Declarația a fost făcută la RealitateaTV. Acesta a…
Vezi articolul