Ministrul Educației spune că ar trebui ca la Evaluarea Națională 2023 toate lucrările elevilor să fie corectate digitalizat

18.598 de vizualizări
Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com
„Eu spun că la anul ar trebui să avem extinderea la nivel național a evaluării digitale. Atunci vom avea și concluzii mult mai relevante decât cele de anul acesta, la nivel național”, a anunțat ministrul Educației, la TVR, despre posibilitatea ca lucrările elevilor de la Evaluarea Națională 2022 să fie corectate digitalizat.
  • Amintim că, în cadrul Evaluării Naționale 2022, a fost pilotată corectarea digitalizată a lucrările elevilor din Dâmbovița. Cu aproape 10 puncte a scăzut procentul elevilor din Dâmbovița cu note sub 5 la Matematică, față de anul trecut. – detalii aici

Precizăm că în discuția dintre Sorin Cîmpeanu și moderatoare apare următoarea structură: „evaluare digitală”. În acest context, este vorba despre corectarea digitalizată, la fel cum s-a întâmplat în județele Dâmbovița (pentru Evaluarea Națională 2022) și Călărași (pentru Bacalaureat 2022).

Ce înseamnă corectarea digitalizată

Lucrarea este rezolvată pe hârtie, iar apoi este scanată în fața elevului. După ce va fi scanată, lucrarea vor fi transmisă pe o platformă în sistem securizat către evaluatori, după cum spunea în luna mai Sorin Cîmpeanu. Profesorii corectori nu se cunosc între ei.

În cazul corectării digitalizate, dacă diferența de notare dintre cei doi corectori este mai mare de un punct, atunci lucrarea este direcționată automat către alți doi corectori, după cum a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat Sorin Ion: „În cazul în care diferența depășește un punct, automat diferența de punctaj se sesizează de către platformă și este redirecționată către alți doi evaluatori pe care îi avem de rezervă.” Mai multe detalii aici.

Redăm dialogul dintre Sorin Cîmpeanu și moderatoare:

Sorin Cîmpeanu: Vă asigur că atunci când vom avea evaluare, corectare digitală cel puțin, la nivel național, și pasul următor – poate și susținere digitală a probelor …

Moderatoare: Când vom avea evaluare digitală în toată țara?

Sorin Cîmpeanu: Așa cum am spus în ianuarie, nimeni, dar absolut nimeni n-a crezut că este posibil, dar iată că a fost posibil. Iar acum eu spun că la anul ar trebui să avem extinderea la nivel național a evaluării digitale. Atunci vom avea și concluzii mult mai relevante decât cele de anul acesta, la nivel național. Până atunci, să spunem că vom putea să mai compensăm, avem timp să compensăm din pierderile generate de criza sanitară. În general, criza sanitară accentuează diferențele. Orice criza accentuează diferențele. Elevii care au fost slabi devin și mai puțin pregătiți, în mod evident. S-a dovedit, elevii buni pot fi încă și mai buni, e vorba de acei elevi care au avut șansa unor familii care i-au putut susține.

Informații de context

Amintim că Edupedu.ro a scris în luna februarie că Sorin Cîmpeanu anunța că Bacalaureatul și Evaluarea Națională 2022 vor fi evaluări computerizate și standardizate în câte un județ. Mai multe detalii aici.

Ministrul Educației a spus marți la DCNews că în județele Dâmbovița și Călărași elevii de clasa a VIII-a și a XII-a vor susține anul acesta Evaluarea Națională și BAC-ul prin testare digitalizată.

Secretarul de stat Sorin Ion a declarat în luna mai pentru Edupedu.ro că platforma folosită pentru corectarea digitalizată pentru Evaluarea Națională și BAC 2022, în cele două județe, va fi Intuitext, a companiei Softwin SRL, gratuit, pe bază de parteneriat. Mai multe detalii aici.

Mai amintim că Edupedu.ro a scris încă din iulie 2021 că ministrul Educației a anunțat modificări radicale în corectarea lucrărilor de la examenele naționale și în evaluarea rezultatelor, după ce la Evaluarea Națională 2021 au fost depuse peste 20.000 de contestații. „Ministrul Educației: Scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei”, declara la acea vreme Sorin Cîmpeanu. Mai multe detalii aici.

Citește și:
“Doar 6% dintre elevi au putut să scrie perfect românește” și calculul “10+10:10 a creat probleme pentru 15% dintre elevii” ale căror lucrări au fost evaluate digitalizat, în Dâmbovița – Sorin Cîmpeanu / Ce subiecte au fost rezolvate de cei mai mulți elevi și care au produs cele mai multe probleme
Rezultate Evaluare Națională 2022. Cu aproape 10 puncte a scăzut procentul elevilor din Dâmbovița cu note sub 5 la Matematică, față de anul trecut / În Dâmbovița s-a pilotat corectarea digitalizată a lucrărilor
Cîmpeanu, despre profesorii care au corectat lucrările elevilor din Dâmbovița: Cunoaștem profesorii care au înregistrat diferențe de punctaj la partea de grilă. Nu poate fi acceptat
DOCUMENT Datele personale ale elevilor din Dâmbovița – CNP, nume și prenume – care dau Evaluarea Națională 2022 vor fi accesibile pe platforma companiei private care se ocupă de digitalizarea-pilot a corecturii examenelor naționale, arată un “ghid al profesorului asistent”

Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Prostii confunda digitalizarea unui examen cu scanarea lucrarilor si apoi corectarea cat se poate de clasica a acestora!
    Examene digitalizate gasim la CISCO, mai nene, daca e vreunul in ministerul pasunatului educativ de a auzit ce e asta! Rezultate pe loc si corectare automata computerizata!
    Lasati vrajelile pentru analfabetii functionali pe care ii vreti cu note cat mai mari si mai umflate!

  2. Asa profii nu o sa mai poata da note din burta, gen da tu notele ca le dublez eu si plecam mai repede acasa.

    Erorile la evaluare raman aceleasi, asa cum au fost de sute de ani :). In plus se vor cumpara mii de scannere / multifunctionale si se va plati licenta la un soft, spre bucuria mafiei, ca doar trebuie sa traiasca si ei din achizitii publice.

    >>concluzii mult mai relevante decât cele de anul acesta, la nivel național
    Asta e valabil doar in capul Traktoristului, care nu intelege prea multe.

  3. scanare nu inseamna digitalizare. poate doar in mintea celor din minister. va fi dezastru , atat pentru elevi cat si pt corectori.

    1. Ceva bun tot va fi: cei doi corectori, nefiind în aceeași încăpere, chiar vor corecta la două mâini lucrările. Poate așa nu vor mai apărea 1-3 puncte diferență la contestații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„La sfârșitul clasei a VIII-a nu este normal să fac o evaluare la doar două discipline” – spune liderul sindical din educație Marius Nistor / Despre înlocuirea Evaluării Naționale cu o examinare transdisciplinară cu 4 probe: Cadrele didactice își doresc așa ceva. Au nevoie însă de foarte multă coerență legislativă, de transparență și predictibilitate

Evaluarea Națională susținută de elevii claselor a VIII-a trebuie modificată, astfel încât tinerii să nu mai fie examinați la doar două discipline – Română și Matematică, spune liderul unuia dintre…
Vezi articolul

Modele de subiecte grilă pentru Evaluarea Națională: Vezi testele grilă la Matematică și Română publicate și retrase de Minister la primul scandal în jurul grilelor la examen

Testele grilă pe care Ministerul anunță că le experimentează la clasa a VII-a la simulare, în vederea introducerii lor la examenul de Evaluare Națională de anul viitor, încă nu au…
Vezi articolul

Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019: Instituția care face subiectele anunță că nu schimbă structura cerințelor. Modele de subiecte

Subiectele pentru Evaluările Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019 “au aceeași structură cu cea din 2018”, a anunțat pentru Edupedu.ro instituția din subordinea Ministerului…
Vezi articolul