Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, invitat la conferința națională pentru profesori NextEd Teach: Learn | Create | Display, vineri 28 martie în Aula Academiei de Studii Economice din București / Metode moderne de predare și instrumente digitale inovatoare

Evenimentul „NextEd Teach: Learn | Create | Display”, organizat de Edupedu.ro, cu sprijinul Nextlab.tech și Samsung Electronics România

NextEd Teach: Learn | Create | Display este o conferință națională dedicată profesorilor din învățământul preuniversitar, care își propune să le ofere acestora metode moderne de predare și instrumente digitale inovatoare pentru a transforma experiența didactică. Sub conceptul L.C.D. – Learn, Create, Display, conferința pune accent pe integrarea tehnologiei în educație, care să însemne pentru elevi și profesori învățare activă, creație digitală și expunerea rezultatelor într-un mod inovator, interactiv.

Organizată de Edupedu.ro, cu sprijinul Nextlab.tech și Samsung Electronics România, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București și Academia de Studii Economice din București, conferința va aduce împreună profesori, directori de școli, inspectori, factori de decizie din educație, experți în tehnologii educaționale și reprezentanți ai companiilor din domeniu, creând o platformă de schimb de idei și bune practici. Evenimentul va include prezentări inspiraționale, sesiuni practice și demonstrații live, oferind participanților strategii concrete și soluții digitale pentru o predare modernă.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, va fi prezent la eveniment și va vorbi profesorilor și participanților despre viziunea sa și a instituției pe care o conduce despre modernizarea metodelor de predare și despre folosirea instrumentelor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare.

Tema este una actuală și în același timp fundamentală. Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat recent că problema nu sunt conținuturile sau programele, ci metodele de predare. A subliniat constant importanța unui sistem educațional adaptat nevoilor elevilor și profesorilor, menționând că:

„O temă fundamentală pentru a-i ţine pe copii în şcoală este, de exemplu, şi la nivel de gimnaziu, ceea ce încercăm să facem la nivel de liceu, şi anume discipline relevante, să nu-i transformăm în hamalii propriilor discipline şi propriilor ore, conţinuturi aerisite şi atractive, manuale relevante, metode de predare stimulative. Atunci îi ţii pe copii în clase şi, treptat, se schimbă rolul pe care-l are profesorul în societate, inclusiv prin salarizare şi prin susţinerea financiară, ca să revenim la ceea ce ştim de fapt că funcţionează, şi anume că Educaţia este calea regală pentru succesul social.”

Sub conceptul L.C.D. – Learn, Create, Display, conferința pune accent pe integrarea tehnologiei în educație, care să însemne pentru elevi și profesori învățare activă, creație digitală și expunerea rezultatelor într-un mod inovator, interactiv.

Un concept nou, menit să modernizeze procesul educațional și să încurajeze creativitatea profesorilor și elevilor, ce își construiește sustenabilitatea și potențialul de viralizare la nivelul întregului sistem educațional. L.C.D (Learn, Create, Display) înseamnă împărtășirea muncii profesorilor, a creațiilor lor virtuale sau digitale, conduce la consolidarea stimei de sine în rândul cadrelor didactice creatoare de conținut digital.

Această inițiativă răspunde unei nevoi actuale din sistemul educațional românesc: doar 27% dintre profesorii români au participat la cursuri de formare digitală în mod regulat, comparativ cu media europeană de 39% (Studiul 21st Century Teachers 2022). În același timp, doar 28% dintre români au competențe digitale de bază, sub media UE de 54% (DESI 2022). Astfel, este esențial să susținem cadrele didactice în adoptarea tehnologiilor și metodelor de predare moderne și în construirea unui mediu de învățare interactiv, atractiv și incluziv.

Deschiderea evenimentului aduce într-un plen interactiv jurnaliști specializați pe educație, reprezentanți ai Ministerului Educației, Academiei de Studii Economice, Inspectoratului Școlar al Municipiului București și ai partenerilor Samsung Electronics România și Nextlab.tech. Moderatorii discuțiilor sunt jurnaliști cu experiență în educație, Raluca Pantazi și Mihai Peticilă, co-fondatori Edupedu.ro.

Agenda evenimentului este următoarea:

09:30 – 10:00 Înregistrarea participanților

10:00 – 10:50 Deschiderea evenimentului

10:50 – 11:00 Prezentarea conceptului L.C.D. propus școlilor – proces de implicare în care profesorii, de multe ori chiar împreună cu elevii, învață, creează și afișează 

11:00 – 11:40 Prezentare resurse educaționale digitale folosind tablele inteligente

Digitalizarea și utilizarea la clasă a noilor tehnologii folosind Inteligența Artificială (IA):

11:40 – 12:20 Prezentarea aplicațiilor educaționale disponibile pe tablele interactive

Aplicații și ghiduri practice pentru profesori – conectarea la table interactive de pe telefon, laptop și tabletă.

Suport de curs opțional Robotica și Viața:

12:20 – 13:00  Concluzii, demonstrații practice susținute de formatori și tehnicieni în spațiul educațional dedicat.

La finalul evenimentului se vor oferi diplome de participare semnate de parteneri.

Înscrierile la eveniment sunt deschise pentru profesorii din mediul preuniversitar: https://forms.gle/9HgWfgydAfsfrFmA8. Locurile sunt limitate. Se acordă diplomele de participare.

Context: Conform Barometrului „Situația tineretului și așteptările sale”, realizat de CURS la comanda Ministerului Familei, Tineretului și Egalității de Șanse în 2024, 93% dintre tinerii români folosesc internetul zilnic, însă majoritatea îl utilizează în principal pentru divertisment (jocuri, rețele sociale) și mai puțin pentru învățare. 

Inteligența artificială poate ajuta cadrele didactice obișnuite să livreze lecții STEM fără o pregătire suplimentară, în contextul în care școlile din România au un deficit de cadre didactice capabile să livreze lecții STEM. Elevii de azi au nevoie de competențe STEM pentru a se descurca când vor fi adulți, pentru că abordează probleme globale și reduce disparitățile socio-economice, oferind oportunități egale de învățare. 

În România, peste 80% dintre elevii români participanți la evaluarea PISA din 2018 considerau că protejarea mediului este importantă pentru ei, dar aproape 60% se simțeau incapabili să facă ceva în privința schimbărilor, în timp ce media OECD este de puțin peste 40%. Doar elevii din Germania și Slovacia se simțeau mai neputincioși decât elevii români în legătură cu acest aspect, conform rapoartelor OCDE dedicate. 

Studiul Organizației Salvați Copiii privind percepția copiilor români asupra schimbărilor climatice (publicat în 2021, cu date culese în aprilie 2021) indică interesul copiilor români pentru schimbările climatice și dorința de a învăța mai multe despre ele. Rezultatele studiului indică faptul că „trei sferturi dintre copiii din România (78%) sunt dispuși să facă schimbări în viața lor pentru a reduce daunele aduse mediului. 71% dintre copii sunt interesați de problemele de mediu”. Același studiu arată că majoritatea copiilor consideră că nu primesc suficiente informații despre probleme climatice și de mediu la școală, dar școala este identificată de majoritatea copiilor ca spațiul în care așteaptă să primească cele mai multe informații de acest tip. 

Citește și:
L.C.D – noul concept propus profesorilor și directorilor care vor să facă școala mai atractivă pentru elevi și să le dea posibilitatea să-și afișeze creațiile într-un mediu educațional, ca alternativă la rețelele sociale / VIDEO
INTERVIU Profesorul Răzvan Bologa: O probă STEM la Evaluarea Națională ar corespunde tendințelor actuale din societate. În educație ai ceea ce testezi
VIDEO Ghid pentru profesori: conectarea la tabla interactivă din fiecare clasă de pe telefon, tabletă sau laptop, fără fire / În timpul pauzelor, pe table pot fi transmise informații din cancelarie sau noutăți pentru elevi
Instrumente utile pentru profesori în crearea resurselor educaționale deschise la orice materie: sisteme de tip TTV (Text-To-Video) care suportă și limba română (noutate absolută), plus soluții pentru a converti rapid fișiere .pdf și .ppt în lecții digitale atractive (P)
VIDEO Profesorul controlează interactivitatea cu elevul, ghidează clasa, spune Marius Mazilu, fondatorul VBoard, aplicația nativă pe tablele interactive: Nu ne permitem ca procesul educațional să iasă din matcă / Funcționalitatea special construită pentru teste
VIDEO Oră de geometrie aplicată la clasa a VI-a, cu ajutorul tablei interactive – plan de lecție inclus / Profesoara Larisa Dediu: Nu putem să-i pregătim pe copii pentru trecutul nostru, e nevoie să-i pregătim pentru viitorul lor. Dacă de la noi, profesorii, nu văd că ne adaptăm și că ne îmbunătățim zilnic, nu au exemplul de care au nevoie
VIDEO Tutorial pentru profesori – funcțiile principale ale tablei interactive, de care avem nevoie la clasă, prezentate în cursul SEED, cel mai nou curs pentru cadrele didactice / Înregistrările sunt deschise
Exit mobile version