Ministrul Educației: Să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor, elevii nu dau note profesorilor

7.666 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
„Să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor”, „elevii nu dau note profesorilor”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24. Ministrul a răspuns astfel unor cereri din partea elevilor de a fi consultați, oficialul spunând că azi la ora 17 va merge la Gala Elevului Reprezentant, de la Consiliul Național al Elevilor, după care a spus că pe 1 iunie a semnat ordinul de ministru care aprobă metodologia de feedback pentru elevi.

Cîmpeanu a spus că a observat că există „o tendință a elevilor de a da note profesorilor”.

„Părerea elevilor este esențială, îi ascultăm, avem o rugăminte foarte importantă: să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor, în niciun caz nu poate fi confundat rolul elevului cu rolul profesorilor. Fac această mențiune pentru că am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Nu așa se face. Feedback-ul este un instrument pe care profesorul îl folosește pentru a-și îmbunătăți metodele de predare, în funcție de ceea ce percepe elevul. Nicidecum nu este o posibilitate ca elevul să dea note profesorilor, elevii nu dau note profesorilor”, a spus Sorin Cîmpeanu. 

Potrivit documentului publicat de Ministerul Educației, fișa de feedback semestrial este făcută pentru ca elevii să noteze activitatea profesorilor pe o scală de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul privind afirmațiile cuprinse în documentul tipizat.

Ce conține fișa:

Numele documentului: Fișă de feedback semestrial

Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteți invitați oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Documentul are două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, pe care elevii trebuie să le noteze, să le încadreze pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivați să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.

„În acest semestru, am fost prezent la:

  • 25% dintre ore
  • 50% din ore
  • 75% din ore
  • peste 90% din ore”
DOCUMENT Cum vor colecta profesorii feedback obligatoriu de la elevi din clasa a V-a până la a XII-a, numai după ce se încheie mediile, ce rol au diriginții, ce se întâmplă cu raportul respectiv și cum poate fi folosit de conducerea școlii – metodologia de feedback aprobată de minister

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


11 comments
  1. Daca profesorii fac diferente asta inseamna ca nu mai putem da note? Cand ei te fac sa te simti prost si tipa la tine 24/7, nu mai trebuie sa dam deloc note profesorilor.

  2. Acest feedback este cerut de ceva timp in unele scoli.Campeanu nu inveteaza roata.Acest feedback s a cerut si in online de catre cadrele didactice.este normal sa faci asta.

    1. Serios? Si mai ales “se plictiseau” pe 6 la suta in loc de 10 la suta din salariu. Cam asa de tare se plictiseau.

  3. Profesorii in ultimii 25 de ani nu au fost evaluati real niciodata pentru activitatea depusa la clasa.Iar,din comentariile lor singurii vinovati pentru elevii slab pregatiti sunt parintii si loazele lor.Realitatea este ca parintii si loazele lor au atitudini nepotrivite fața de profesorii care sunt nepregatiti profesional,care sunt doar supraveghetori la ore ,nu profesori care sa transmita informatii.

  4. Raspunsul deschis sub protectia anonimatului este cea mai mare greseala din aceasta fisa de feedback si asa slaba. Vor spune vrute si nevrute impotriva celor pe care nu-i inghit sau la care au note proaste, stiind ca nu se semneaza. Repet: mie mi s-a spus la o clasa direct ca sunt cel mai rau profesor din scoala pentru ca nu las copiii la ora afara. Incredibil. Nu au mai contat orele de pregatire suplimentara gratuita, nu au mai contat activitatile frumoase, orele bune, explicatiile corecte, zbaterea mea si a intregului suflet ca profesor, dorinta de a-i invata lucruri cat mai bune. Nimic. Totul a palit in fata refuzului meu de a-i duce afara la ora de matematica. Poate va intrebati de unde aceasta idee? Pentru ca s-a creat un precedent. Alti profesori, in special pe discipline de arta sau vocationale de tipul: desen, muzica, religie sau chiar biologie sau educatie tehnologica ii scoteau frecvent afara ca sa nu-si bata capul cu ei si sa-i stapaneasca la ore. Personal, vad un lucru bun ca o data-de doua ori pe semestru sa “aerisesti” putin creierul si vibe-ul elevilor afara la astfel de duscipline. Dar nu in mod constant si mai ales nu la matematica, romana sau istorie spre exemplu. Si asa am devenit eu un profesor rau, care voi avea feedback prost, in ciuda capacitatilor mele profesionale.

  5. Nu vad ce este gresit in toata aceasta propunere,de ce ar fi iritat un profesor adevarat de sinceritatea juvenila specifica elevilor….privind munca dedicata lor.
    Ministrul este corect si curajos in acest demers,sustin….

    1. Sinceritatea juvenila a bagat oameni nevinovati in inchisori pentru viol, cand Alinuta credea ca e molestata pentru ca domnul invatator o mangaia pe cap cand citea corect pe silabe. Sinceritatea juvenila vine dintr-un creier insuficient maturat, care nu distinge corect intentiile academice, profesionale ale unui profesor. Sinceritatea juvenila crede ca doamna e rea pentru ca i-a dat Suficient cand a scris o pagina de W gresit, nu ca doamna vrea ca ea sa nu ramana cu lipsuri cand invata alfabetul. Sinceritatea juvenila spune multe, dar nicidecum lucruri relevante intr-un astfel de proces. Lucrator in educatie? De ce nu ai scris: manipulant? Oricum avem acelasi salariu. De ce-ar mai conta cand titulatura asta ne-a dat-o chiar unul din cei ce trebuia sa ne conduca.

    2. În aceeași ordine de idei, de ce nu ar evalua și profesorii pe directori, după o fisa standard, pe inspectori, chiar pe ministru?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calendarul examenelor de certificare a calificării profesionale pentru absolvenții din învățământul profesional și tehnic, în 2023-2024: prima sesiune – în noiembrie, ultimii dau examene în iulie-august anul viitor – proiect de ordin

Absolvenții stagiilor de pregătire practică – nivel 3 de calificare vor da examene între 27-28 noiembrie și tot în noiembrie vor da examene de certificare și absolvenții învățământului postliceal din…
Vezi articolul