Ministrul Educației: Procesul de aderare a României la OCDE va aprofunda cooperarea, nu doar din perspectiva accesului la date de înaltă calitate, ci și a expertizei organizației care acoperă întreg procesul de elaborare a politicilor publice – de la diagnosticare până la implementare

281 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: Facebook.com
Moment important pentru dezvoltarea învățământului românesc, transmite ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-un comunicat cu ocazia lansării negocierilor de aderare a României la OCDE, anunțate pe 25 ianuarie.
  • Reamintim că OECD organizează la fiecare 3 ani testările internaționale PISA, cele mai importante teste la nivel mondial, din domeniul educațional, la care participă și România din anii 2000.
  • În cadrul Conferinței „România Educată – politici publice și coordonarea surselor de finanțare”, din ianuarie 2020, au fost lansate 4 politici publice propuse de OECD pentru proiectul prezidențial lansat de Klaus Iohannis, România Educată, propunerile fiind finanțate de Comisia Europeană.

„Apreciem că procesul de aderare a României la OCDE va aprofunda cooperarea, nu doar din perspectiva accesului la date de înaltă calitate, ci şi a expertizei organizației care acoperă întreg procesul de elaborare a politicilor publice – de la diagnosticare până la implementare”, potrivit ministrului Cîmpeanu.

„Cooperarea României cu OCDE în domeniul educației şi formării profesionale a fost una din direcțiile majore care au contribuit la fundamentarea viziunii strategice a României în domeniul educației.

Din anul 2017, Ministerul Educației participă activ la reuniunile Comitetului pentru politici educaționale (EDPC) al OCDE, iar din ianuarie 2021, la reuniunile Grupului Experților Naționali pentru Învățământ Superior (GNE HE).

Ministerul Educației este prezent și în Comitetul Interministerial pentru coordonarea relațiilor României cu OCDE al cărui rol îl reprezintă coordonarea negocierilor și transformărilor necesare pentru admiterea României în OCDE”, potrivit comunicatului.

În mesajul amintit, ministrul enumeră și programele OCDE la care participă România în prezent, în domeniul Educației. „Ministerul Educației participă la programul PISA (Programme for International Student Assessment) – studiul comparativ internaţional iniţiat de către OCDE cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor în citire/lectură, matematică şi științe, precum si la programul TALIS (Teaching And Learning International Survey) – studiul internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli.

În egală măsură, reprezentanții Ministerului Educației au luat parte la reuniuni de lansare a rezultatelor unor studii elaborate în cadrul diferitelor proiecte ale OCDE, precum şi la schimburi de idei pe teme esențiale din domeniul educației”, potrivit documentului semnat de ministru.

Reamintim că OCDE a anunțat pe 25 ianuarie începerea procedurilor de aderare a României la organizație. „Etapa negocierilor va presupune o evaluare riguroasă a alinierii țării noastre la instrumentele și bunele practici ale Organizației, realizată de peste 20 de comitete tehnice ale OECD, în baza unei foi de parcurs ce va fi elaborată în perioada următoare”, a transmis Guvernul.

Cei 37 de membri ai OECD (din care majoritatea europeni – 24) sunt state dezvoltate, deţinând peste 70% din producţia şi comerţul globale şi 90% din nivelul mondial al investiţiilor străine directe.

Structura OECD:

(1) Consiliul, format din reprezentanţii statelor membre, se întruneşte periodic la Paris cu scopul de a stabili, pe bază de consens, direcţiile şi obiectivele prioritare în activitatea organizaţiei;

(2) Aproximativ 250 de comitete formate din  experţi în diferite domenii (comerţ, investiţii, mediu, educaţie etc.) care identifică şi dezbat cele mai bune practici în sectoare specifice;

(3) Secretariatul este condus în prezent de Mathias Cormann, în calitate de secretar general al organizaţiei. Secretarul general joacă rolul de președinte al Consiliului, asigurând interfaţa între delegațiile naționale și secretariat,  şi coordonează activitatea comitetelor.        

Organizaţia urmărește o consolidare permanentă a vocaţiei și expertizei sale globale prin cooperarea cu G8/G20, ONU, OMC şi organizaţiile regionale cu profil economic din Asia, America Latină şi Africa, precum şi vizibilitatea sa internaţională în postura de “club al bunelor practici”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România, țara cu cei mai puțini copii de peste 4 ani care merg la grădiniță, din Uniunea Europeană – raport / Peste 17% nu sunt înscriși în învățământ / Din toamnă, grupa mijlocie devine obligatorie

România are cea mai scăzută rată de participare în învățământul preșcolar din UE pentru copiii între 4 ani și vârsta oficială de înscriere în învățământul obligatoriu, potrivit raportului privind starea…
Vezi articolul

Adrian Ivan, coordonatorul tezei de doctorat a lui Lucian Bode și rector al Academiei SRI, acuzat de autoplagiat. Ziarul Libertatea: Ivan “și-a copiat cărțile una după alta” – 832 de pagini în 5 volume

Adrian Ivan, rectorul Academiei SRI, profesor la Universitatea Babeș-Bolyai și coordonatorul tezei de doctorat a fostului ministru Lucian Bode, aflat în centrul unui scandal de plagiat, este acuzat la rândul…
Vezi articolul

Burse mai mici pentru elevii cu medalii de aur la olimpiade internaționale, 1.000 lei pe lună, în loc de 2.550 lei. Elevii premiați la olimpiadele naționale vor primi cu 200 de lei mai mult – proiectul legii învățământului preuniversitar

Cuantumul și criteriile de acordare a burselor pentru elevii premiați la olimpiadele naționale și internaționale au fost introduse în proiectul legii învățământului preuniversitar. Astfel, un elev care câștigă medalia de…
Vezi articolul