Ministrul Educației: O problemă este din modul în care se predă la clasă. În loc să ne concentrăm pe învățarea vizibilă de către fiecare copil și pe sinteză, analiză, da, consolidarea pe ce înseamnă informație de bază, cultură generală, încercăm să facem mult din toate

Foto: Alex Tudor/ Agerpres Foto

„Deși am făcut o reformă curriculară acolo, deși specialiștii ne spun că programele sunt aerisite la clasă, copiii resimt în continuare o încărcare prea mare, spun ei, pe anumite discipline, mai ales la gimnaziu”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la Digi 24. Aceasta a spus că „o cauză vine din modul în care sunt realizate manualele” și „o altă problemă este din modul în care se predă la clasă.

Moderator: Mulți dintre părinții care se uită acum la noi așteaptă de la dumneavoastră o veste în legătură cu marfa, cantitatea de informații pe care o primesc copiii lor. Mulți părinți, cred, consideră – și nu numai părinți, specialiști în educație spun că la școală în România se învață prea mult și prea mult inutil. Ce aveți să le spuneți, cât din această cantitate va fi dată deoparte și cât din restul va fi adaptat secolului 21?

Ligia Deca: Aici sunt mai multe, mai multe discuții. Prima este legată de ciclurile educaționale, unde deja s-a făcut reformă curriculară, ciclul primar și ciclul gimnazial. Deși am făcut o reformă curriculară acolo, deși specialiștii ne spun că programele sunt aerisite la clasă, copiii resimt în continuare o încărcare prea mare, spun ei, pe anumite discipline, mai ales la gimnaziu. O cauză vine din modul în care sunt realizate manualele, care merg mult peste ce ar fi decent din punct de vedere al cantității de informații. O altă problemă este din modul în care se predă la clasă. În loc să ne concentrăm pe învățarea vizibilă de către fiecare copil și pe sinteză, analiză, da, consolidarea pe ce înseamnă informație de bază, cultură generală, încercăm să facem mult din toate. Aceasta este o chestiune de mentalitate, de pregătire a cadrelor didactice, de formare inițială și de regândire a formării continue.

Toate acestea sunt cuprinse în legea educației, dar va mai dura puțin până când vedem efectele acestor noi tipuri de formări. De exemplu, avem un profil nou a cadrului didactic sau standarde profesionale pentru fiecare tip de cadru didactic. Asta se va vedea în câțiva ani, în modul de predare.

Informații de context

Profesorii trebuie să adapteze metodele de predare în funcție de felul în care elevii învață și de nevoile lor, arată proiectul privind profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic.

În luna martie, Edupedu.ro a scris că învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de predare, sunt o practică foarte rar întâlnită. Acesta este unul dintre contrastele majore în activitatea și formarea cadrelor didactice din școala primară, ce reies dintr-un o cercetare privind predarea Matematicii în învățământul primar din România, realizată de British Council în parteneriat cu Romanian-American Foundation.

O mare majoritate a profesorilor (71%) consideră că a face față diferitelor niveluri de abilități ale elevilor reprezintă o provocare și își doresc cursuri de formare privind modul de abordare a nevoilor individuale ale elevilor, conform cercetării ​​Matematica în învățământul primar din România.

Citește și:
Elevii trebuie să sesizeze absențele profesorilor către director, spune Ligia Deca: Să nu închidă ochii. Aceste absențe nu fac altceva decât să le saboteze propriile șanse pentru un parcurs educațional de succes
„România suferă” de pe urma rezultatelor foarte slabe ale educației / Aproape toți indicatorii privind educația și formarea – în stare „critică”, arată un nou raport al Comisiei Europene, la un deceniu de reforme Iohannis-Deca
Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare
Profesorii din școli și licee trebuie să cunoască fiecare elev și modul în care învață pentru a-și adapta predarea – proiect profilul profesorilor
Primele momente ale unei ore sunt esențiale, spun profesorii. Strategii de implicare a elevilor de la început
Exit mobile version