Ministrul Educației nu își explică rezultatele slabe de la simularea de Evaluare Națională 2022 la Brăila, unde sub jumătate dintre elevii participanți au luat nota 5 la matematică: Nu pot să cred așa ceva. Tot la Brăila, semestrul acesta aproape 60% dintre elevi au medii peste 8,50

18.180 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Sorin Cîmpeanu a fost surprins să afle că la simularea de Evaluare Națională 2022 de la Brăila, doar 47% dintre elevii care au susținut examenul au luat peste nota 5, la proba de matematică, în condițiile în care aproape 60% dintre elevii din acest județ au avut medii peste 8,50 în primul semestru al acestui an școlar. Ministrul Educației a făcut declarația în această seară la TVR.

Întrebat cum comentează rezultatele slabe la proba de matematică pentru elevii de clasa a VIII-a din Brăila, ministrul s-a arătat uimit:

“Nu pot să cred așa ceva. Tot la Brăila, semestrul acesta aproape 60% dintre elevi au medii peste 8,50. Nu se poate să ai peste 8.50 și să nu iei nota 5 la Evaluarea Națională”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Moderator: Cum vă explicați această situație totuși?

Sorin Cîmpeanu: Caut răspunsul în continuare, nu îl găsesc. E foarte important să dăm teste de antrenament și să îi pregătim pe elevi. Notele au fost puternic deformate în școala online. Sunt elevi care au primit note de 9 și 10 prin evaluare online preponderent și care prima oară când se prezintă la un examen iau rezultate cu totul și cu totul diferite de notele pe care le-au luat în timpul anului, fără ca profesorul să aibă vreo vină și vreo garanție că cel care a răspuns a fost elevul sau un părinte, un frate. Nu este nici vina elevului pentru că a fost atât de tare perturbat sistemul educațional.

La nivel pilot vrem pentru prima oară să putem să avem o evaluare standardizată și informatizată atât pentru a II-a, a IV-a, a VI-a cât și Evaluarea Națională și BAC. Va schimba modul de evaluare într-una obiectivă și corectă a elevilor”, a conchis ministrul.

Informații de context

În 2021, rata de promovare la Evaluarea Naţională în judeţul Brăila a fost de 86,40%, ocupând locul 2 pe ţară.

În 2019, cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională le-a înregistrat județul Brăila, la fel ca și în 2018, din perspectiva numărului de elevi care au obținut medii peste 5, cu 87,6% de medii “de trecere”.

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


11 comments
  1. Felicitări ptr. acest comentariu,sper ca vor vedea și cei din Ministerul Educației ,nu ar trebui atâta teorie sa învețe elevii este mult mai importanta practica decât teoria .Elevii învață mecanic și tot învață dar sa-i pună cineva la practica nu știu, de ce oare ,ptr ca nu se face asa ceva în școlile din România. Când termini școala gimnaziala toată lumea întreabă unde vrea mai departe ,de unde sa știe elevul unde sa dea ,dacă altceva nu face în generala decât teorie .

  2. lasa ca-ti explic eu:
    tu ca ministru preferi sa cresti media acordarii burselor in loc sa tai raul din radacina si sa umbli la criteriile de evaluare…
    Oare de ce dau profesorii note mari daca elevul nu merita? Am intrebat si eu la sedinta cu parintii, la clasa a 5-a si am primit si raspunsuri… “ca sunt copii mici”, “sa nu-i demoralizam…”, “e prima teza a copiilor si le-a dat puncte in plus pentru incurajare…”, “sunt copii buni…”; eu nu am reusit sa ma fac inteleasa ca astfel li se creaza copiilor o falsa imagine de sine.
    Prin comparatie la sedinta cu parintii la copilul de clasa a 9-a, unde aproape jumatate de clasa e corijenta in primul semestru la materii precum fizica, informatica, chimie, parintii se plang dirigintei ca ai lor copii sunt exceptionali, “copii cu burse in intreg gimnaziul si acum ramasi corijenti?… nu se poate… profesorii sunt de vina…”

  3. Vezi domnule ministru ca este o diferența între elevii de anul trecut , care au făcut online trei luni in clasa a șaptea, și cei de anul asta care au făcut online trei luni in clasa a șasea , 95% din clasa a șaptea( adică minim o luna de materie neparcursa) ,niște vacante ciudate in clasa a opta.
    Oare nu trebuia adaptata programa pentru evaluare, la ce s-a făcut efectiv ??!
    Specialiștii din minister își iau salariile, cu multe sporuri, pentru nimic.

  4. Ministrul se preface ca nu stie faptul ca elevii, la simularile la matematica in toti anii, deci si cand nu era pandemie, au avut rezultate slabe.
    Un motiv este ca in ianuarie, februarie, martie, nu toți elevii au terminat de recapitulat materia de clasele 5-7.
    Alt motiv este ca in unii ani, la simularea de la matematica, se da greu.

  5. La cât de prost e plătit sistemul de educație din România în comparație cu alte categorii bugetare în special cu jandarmii di polițiști care fc 9 luni de școală și le asigura statul post ce sa mai zicem !?
    S a urmărit sa se stea în onlaine ca să nu se fc nimic sa găsească Campeanu motive sa nu mărească salariile.

  6. Ha ha ha. Dar ca vin parintii sa ne ameninte sa punem note mari sau ca inspectorii pe discipline ne spun voalat sa pornim notarea de la 5 iti vine sa crezi? De ani de zile nu am mai vazut in cataloage note de 2 sau 3. Toti sunt eminenti, toti trec clasa, o fericire si un dans.

    1. Lasati, ca la liceu se noteaza cu 3 o lucrare, chiar daca ai scris ceva din subiecte (din rezolvare, nu doar enuntul…). Eu cred ca diferenta e mare pentru ca notele de la clasa sunt “fortate”…De ani de zile Braila e pe primele locuri la evaluarea nationala, insa se aude ca nu sunt lasati sa participe elevii cu rezultate slabe, pentru a nu diminua media orasului. Dar nu e vorba de Braila aici, ci de toata tara: evaluarile nu sunt corelate cu predarea (sau cu modul in care se predarea materiei se adapreaza la cerintele, nevoile, posibilitatile elevului). Profesorii isi fac numarul, scriu pe tabla, dicteaza, pun doua intrebari, cheama pe unul sa scrie o problema, intreaba “ati inteles?”, doi care au inteles spun “da”, ceilalti 20 care nu au inteles tac din gura si gata, ora e terminata. Si apoi – surpriza, copiii iau 4 la evaluare, dar cum se poate, daca au 8 media? Solutia, in opinia mea, nu e sa le dai o evaluare mai putin dificila, nici sa-i lasi pe 80% corigenti, pentru ca aia 20% care iau 5 la scoala sa ia peste 5 si la evaluare. Solutia e sa adaptam modul de predare astfel incat elevii sa fie interesati de materie. Sa vada o utilitate a invatarii, nu sa fie fortati sa invete doar “pentru ca trebuie, pentru ca asa am facut si noi, parintii, profesorii, la varsta noastra”, ci pentru ca stiu ca unele notiuni au aplicabilitate practica, ii vor ajuta mai tarziu. Bine, e o problema a materiei: copilul meu, in clasa a 9-a sau a 10-a, la profil mate-info, a facut la biologie 2 saptamani calcule cu cromozomi, cum se combina etc. De ce? E liceu, nu facultate, ala care termina doar liceul nu are ce face cu informatiile astea…mai ales unul de mate-info. Doua saptamani. Inteleg sa ti se spuna ca exista, vorbesti 10 minute despre asta si treci mai departe. La matematica fac functii acum. Nu li s-a explicat ce se face cu o functie in realitatea noastra de zi cu zi (ca pot modela fenomene economice sau altele), de ce e nevoie de ele. Face injectivitate, surjectivitate la functii. De ce? La ce foloseste? Nu mai insist. Parerea mea este ca elevii sunt dezinteresati pentru ca scoala nu se adapteaza vremurilor. Acum nu mai e necesar sa invatam mecanic si sa reproducem ca papagalul. In 30 secunde gasesc pe google orice am invatat in cei 16 ani de scoala. Important e sa am o baza, sa stiu despre ce e vorba, sa stiu ce caut si sa fiu in stare sa fac legaturi intre informatii. Nu sa invat pe de rost si oricum sa uit in maxim 12 luni. Nu credeti?

      1. Absolut de acord cu opinia dvs.
        copiii nostri, aceasta generatie cu telefonul sau calculatorul tot timpul sub nas inteleg repede, au memorie de scurta durata a informatiilor care li se predau tocmai din aceasta perspectiva: nu ma ajuta cu nimic si dureaza prea mult …..

        eu vad la clasa a 5a la fiul meu cum se cere sa se rezolve exercitii grele de mate tip sume gauss dar ei nu stiu sa imparta corect, nu inteleg ce inseamna o fractie sau cum sa aduca la acelasi numitor pentru ca ” asa e in programa” si noi trebuie sa o facem. este penibil ce se intampla in scoli si ma uit ca nu imi pot ajuta copilul ….ii inteleg starea, dar cand vad ca la o nota proasta de demoralizeaza, doar pentru ca nu a stiut sa spuna anii de domnie a lu’ nu stiu care…la istorie , cand vad cum se preda biologia amestecata (botanica, zoologie, anatomie) in numele ” materiei integrate”…. ma gandesc ca usor usor ….o sa se aleaga praful. Iar pe Dnul Minisrtu il mira discrepanta notelor!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Sorin Cîmpeanu: Și eu cred că materia este prea stufoasă / Programa școlară va fi mai aerisită, materia pentru trunchiul comun va fi simplificată, iar curriculumul la decizia școlii va crește până spre 30%

Pe baza rezultatelor testării standardizate pilot vor fi modificate planurile cadru pentru liceu din septembrie 2023, a spus ministrul Educației, la TVR. “E nevoie să generalizăm acest sistem, se lucrează…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului din Bacău, unde un elev a bătut şi umilit doi colegi cu cerinţe educaţionale speciale, a fost demisă / 75% dintre infracțiunile din școlile din județul Bacău au avut loc în școli gimnaziale și primare – prefectul se declară „stupefiat”

În urma cercetărilor realizate de Inspectoratul Școlar Județean Bacău la Colegiul Tehnic “Dumitru Mangeron” din Bacău, unde un elev a lovit doi colegi cu cerinţe educaţionale speciale, s-a decis eliberarea…
Vezi articolul