Ministrul Educaţiei: Nimeni nu a cerut profesorilor să facă poze pentru a justifica orele online

Foto: Captura edu.ro

Nimeni nu a cerut profesorilor să facă poze pentru a justifica orele online, susţine ministrul Educaţiei Monica Anisie într-o intervenţie la Radio Itsy Bitsy. Aceasta a explicat că nu există obligaţia pentru profesori de a trimite la şcoală sau la inspectorate dovezi ale activităţilor online.

“Nu există niciun ordin în acest sens [cu obligația ca profesorii să facă fotografii ale activităților online, pentru a face dovada lecțiilor online – n.red.]. Tot ceea ce Ministerul Educației a elaborat a fost o instrucțiune către inspectoratele școlare și unitățile de învățământ, care trebuie privită din 2 perspective: cum anume ar trebui să se realizeze lecțiile online, iar pe de altă parte cu măsuri pentru cei care nu au acces la tehnologie. Nimeni nu a cerut să facă poze și de aia vreau să discut concret cu oamenii și să văd de ce s-a ajuns la această măsură”, a spus Anisie.

Declaraţia ministrului vine după ce secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Luminiţa Rodica Barcari a declarat pe 22 aprilie că profesorii trebuie să prezinte „niște dovezi, adică o înregistrare, un printscreen”, ca să-și justifice orele online.

Trebuie să prezinte niște dovezi, adică o înregistrare, un printscreen dacă folosește laptopul sau telefonul, sunt multe feluri de a înregistra și a dovedi prezența lor online.

Dacă până acum, această activitate de învățare online nu era prevăzută într-un cadru legislativ,  iată [profesorii – n.red] sunt obligați să își raporteze activitățile, pentru că, până la urmă, avem drepturi salariale pe care trebuie să le justificăm printr-o anumită activitate”. a declarat Barcari.

”Eu zic că în jur de 60% au realizat activități, și nu neapărat online, au un telefon, un grup pe WhatsApp, un grup pe Facebook…”, spune Luminița Rodica Barcari.

“La reluarea activității de predare – învățare – evaluare în unitățile de învățământ, această activitate suport pentru învățare online poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă, cu acordul elevului sau al părintelui.

Cadrul didactic vede cine participă activ la aceste întâlniri, deci este în beneficiul ambelor părți.

Dacă ei consideră că cei mai mulți dintre elevi sunt conectați online, se poate organiza și predarea anumitor conținuturi.

Noi vom recomanda esențializarea conținuturilor, că până la urmă noi mergem pe formarea de competențe. O competență poate fi formată nu neapărat prin toate conținuturile.

Să insistăm pe lucrurile cu adevărat esențiale și de care ne vom lega pentru anul școlar următor”, a încheiat Barcari.

Imediat după acest mesaj dat de secretarul de stat din minister inspectoratele au cerut şcolilor, iar majoritatea directorilor au cerut profesorilor rapoarte cu capturi din aplicaţiile folosite, pentru a justifica orele online.

Exit mobile version