Formula de predare în care îi spui elevului „stai jos și scrie după dictare” trebuie interzisă, dacă acel conținut dictat este în manuale sau în alte tipuri de suport, a anunțat ministrul educației, Daniel David. „Aici trebuie să fie acele mecanisme pe care le implementează inspectoratul, care organizează titularizarea, directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii, nu cred că Ministerul poate să se ocupe de sutele de mii de profesori pe care îi avem noi”, a declarat David.
„Metodele astea cu «stai jos și scrie» trebuie să fie interzise, manualele trebuie să fie atractive, asta trebuie să fac eu, ca ministru. Aceste metode sunt pentru profesorii care sunt deja în școli. O să discut cu universitățile care formează profesori, trebuie să corectăm modalitățile de formare a profesorilor pentru cei care vor intra în sistem. Facem traininguri peste traininguri, dacă nu ne punem de acord că rolul de profesor trebuie să fie unul de prestigiu inclusiv prin salariu, nu o să îi putem duce pe cei mai buni absolvenți din universități în preuniversitar. Aceste reforme trebuie să vină la pachet cu o reformă a salarizării”, a precizat ministrul.
Declarațiile făcute de Daniel David, ministrul Educației, la Euronews:
- Și pe mine m-a deranjat, înainte să fiu ministru, formula în care îi spui elevului: «stai jos și scrie după dictare». Poți face asta dacă obiectivul tău este să exersezi scris-citit. Dar dacă este în manuale sau altundeva conținutul pe care tu îl dictezi, e o greșeală enormă. Acest lucru ar trebui interzis.
- Și copilul să mai și spună: puteți dicta mai ușor ca să scriu tot? E o metodă catastrofală.
- Aici trebuie să fie acele mecanisme pe care le implementează inspectoratul, care organizează titularizarea, directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii, nu cred că Ministerul poate să se ocupe de sutele de mii de profesori pe care îi avem noi. Noi putem să dăm ghiduri, să spunem care este nivelul aspirațional, care este acesta: un profesor să transfere nu doar cunoștințe. Metodele astea cu «stai jos și scrie» trebuie să fie interzise, manualele trebuie să fie atractive, asta trebuie să fac eu, ca ministru. Aceste metode sunt pentru profesorii care sunt deja în școli. O să discut cu universitățile care formează profesori, trebuie să corectăm modalitățile de formare a profesorilor pentru cei care vor intra în sistem. Facem traininguri peste traininguri, dacă nu ne punem de acord că rolul de profesor trebuie să fie unul de prestigiu inclusiv prin salariu, nu o să îi putem duce pe cei mai buni absolvenți din universități în preuniversitar. Aceste reforme trebuie să vină la pachet cu o reformă a salarizării.
4 comments
Bună idee eliminarea acestor dictări de text! Profesorii se vor reinventa văzând că metoda devine interzisă. Vor alege discuții, dezbateri, etc.
cu directorii care și protejează sclavii de zi cu zi… nu o sa faci niciodată vreo treaba – reforma – progres!!!
true fact: o diriginta motivează non-stop absolut toate absentele elevilor de la clasa ei… ABSOLUT TOATE! FARA DOCUMENTE, FARA DISCERNAMANT … ce se întâmplă când un profesor atrage atenția ca elevii nu vin la școală cu săptămânile??? diriginta își încolonează elevii și-i trimite la director ca sa se plângă ca profesorii care au pretenția ca elevii sa vina la ore, sunt prea autoritari… iar elevii ar vrea, deja la liceu fiind, sa ia note doar pe texte copiate din carte, nimic mai mult
ce visează dl ministru aici, lăudate fie-i meritele si intențiile, NU se va întâmpla niciodată in RO
Care inspectori bre? Aia numiți politic? Care directori bre? Aia care nu au studii de management sau aia numiți politic?
Hai sa vorbim discuții cu mafia universitara, asta va rezolva problema formarii profilor lol.
Poate o pune de un proiect special cu dna. doctor la snspa.
Domnul ministru David, în calitate de olimpic național la biologie, poate acordă mai multă importantă acestei discipline care nu are nici măcar o olimpiadă la gimnaziu, deși elevii pasionați și performanți au făcut numeroase sesizări la madam Călugăr u, responsabila din minister. A rămas un amărât de concurs Palade, facut in bataie de joc, la care nu există o premiere, o bursă de excelentă olimpică sau posibilitatea de a intra la liceu fără examen, motivații de care beneficiază toate celelalte discipline.