VIDEO Ligia Deca amână termenul pentru proiectele de legi ale Educației: Am discutat astăzi cu prim-ministrul și am convenit un termen mai flexibil de încă aproximativ două săptămâni – declarațiile integrale

3.323 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ligia Deca, ministrul Educației, a anunțat că prelungește cu încă două săptămâni termenul până la care va prezenta în Guvern noile proiecte de legi ale Educației rezultate din consultarea publică – „referitor la proiectele de legi ale Educației, am discutat astăzi cu domnul prim-ministru al României și am convenit un termen mai flexibil de încă aproximativ două săptămâni”.

Termenul de 31 octombrie sau „finalul lunii octombrie” a fost trasat de premierul Ciucă la preluarea mandatului actualului ministru Ligia Deca. Aceasta a aprobat la momentul respectiv această dată pentru prezentarea proiectelor de legi în forma lor consolidată. În actualul mandat este prima amânare cerută și primită de Ligia Deca. Amânarea acestui termen încalcă din nou memorandului aprobat pentru Programul legislativ al Guvernului României, dar asta nu este o surpriză pentru că pe tema „România educată”, inclusiv a proiectelor de legi, toate termenele date de ultimele trei guverne au fost încălcate.

Pe de altă parte, în declarațiile de la Guvern, ministrul Deca dă de înțeles că a luat de la zero toate propunerile primite. Potrivit surselor Edupedu.ro, Ligia Deca a solicitat amendamentele originale tuturor organizațiilor din sfera educațională care au făcut propuneri de modificare sau completare la proiectele de acte legislative. Asta în condițiile în care, la finalul mandatului, ministrul Cîmpeanu declara public că forma consolidată a proiectelor este gata.

„Este foarte important să trecem cu atenție prin toate amendamentele venite, nu puține, peste 9000, însă în același timp să acordăm atenția cuvenită și reprezentanților actorilor în educație care, în mod evident, după preluarea mandatului, și-au dorit întâlniri în care să sublinieze care sunt prioritățile acestora în perspectiva viitoarele legi ale educației. Am toată încrederea că, împreună cu actorii în educație și asociațiile, de federațiile, organizațiile lor reprezentative, dar și alături de experți în educație și echipa de la Ministerul Educației, vom putea formula cele mai bune soluții”, a spus Ligia Deca.

Principalele declarații ale Ligiei Deca:

„Mulțumesc! Bună ziua! Astăzi a fost făcut un nou pas pentru combaterea abandonului școlar, prin adoptarea Ordonanței de Urgență pentru creșterea numărului de unități de învățământ preuniversitar, dar și, evident, a numărului de elevi care vor beneficia de programul „Masă caldă”. Astfel, a crescut numărul de unități de învățământ preuniversitar care beneficiază de program, de la 350 la 450. Automat, crește cu 38.000 numărul de elevi care vor beneficia zilnic de masă caldă. Pe perioada desfășurării cursurilor, preșcolarilor și elevilor din cele 450 de unități de învățământ preuniversitar de stat li se acordă zilnic, cu titlu gratuit, acest suport alimentar, constând fie într-o masă caldă, fie într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv TVA.

Finanțarea acestui program pilot se alocă bugetelor locale ale unităților sau sub-diviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, pe raza cărora se află unitățile pilot, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, sectoarelor și municipiului București, astfel: anul acesta, suma de 147.000.000 lei, iar în anul 2023, anul viitor, suma de 266.510.000 lei.

Cu privire la pașii următori pe care îi vom face pentru ca elevii să beneficieze concret de acest sprijin alimentar, menționăm că pe circuitul de avizare interministerială se află deja proiectul de hotărâre de guvern pentru repartizarea pe județe a sumei și în cel mai scurt timp, după publicarea în Monitorul Oficial a prezentei ordonanțe de urgență adoptate astăzi, vom emite ordinul de ministru pentru stabilirea celor încă 150 de unități de învățământ preuniversitar, care vor fi beneficiare ale programului.

Tot astăzi a fost aprobat Memorandumul pentru ocuparea unor posturi de experți în afara organigramei Ministerului Educației și a instituțiilor publice din subordinea sa, aferente proiectelor finanțate din Fondul Social European, precum și a posturilor vacante aferente implementării Planului Național de Redresare și Reziliență. Prin acest demers urmărim deblocarea situației create de lipsa personalului și desfășurarea normală, în condiții optime, a activităților din proiectele în implementare. Menționez faptul că posturile vor fi scoase la concurs în perioada septembrie 2022 – 31 decembrie 2022 și nu presupun alocații bugetare suplimentare. Fac un apel pe această cale pentru persoanele interesate, cu expertiză în domeniu, să participe la aceste concursuri.

Referitor la subiectul proiectelor de legi ale educației, am discutat astăzi cu domnul prim-ministru al României și am convenit un termen mai flexibil, de încă aproximativ două săptămâni. Este foarte important să trecem cu atenție prin toate amendamentele venite, nu puține, sunt peste 9.000, însă în același timp să acordăm atenția cuvenită și reprezentanților actorilor în educație care, în mod evident, după preluarea mandatului, și-au dorit întâlniri în care să sublinieze care sunt prioritățile acestora în perspectiva viitoarelor legi ale educației. Am toată încrederea că împreună cu actorii în educație și asociațiile, federațiile, organizațiilor lor reprezentative, dar și alături de experți în educație și de echipa de la Ministerul Educației, vom putea formula cele mai bune soluții. Vă mulțumesc și aștept întrebări”.

Dan Cărbunaru: Mulţumesc şi eu, doamna ministru. Vă rog, dacă aveți întrebări.

Reporter: Bună ziua! Doamna ministru, rămân în legile educație acele majorări salariale promise pentru profesori. De anul viitor ne-am putea aștepta ca un profesor debutant să aibă un salariu egal cu salariul mediu pe economie?

Ligia Deca: Acesta este angajamentul în textul legislativ, pe care l-am preluat. Sigur că întreg impactul bugetar al proiectelor de legi va fi rediscutat în Guvern și va fi agreat și în coaliția de guvernare. Eu așa îmi doresc și așa cred că trebuie să fie şi Ministerul Educației va face toate eforturile pentru a crește semnificativ retribuirea dascălilor în societate.

Reporter: Ați discutat cu Ministerul Finanțelor, în condițiile în care se pregătește legea bugetului pentru anul viitor?

Ligia Deca: Am discutat. Sigur, discuțiile privind legea bugetului sunt în derulare. Am specificat însă foarte clar faptul că în momentul în care noua lege își va produce efecte, în mod evident va fi nevoie de suplimentări în funcție de prevederile agreate în noile legi.

Reporter: La ce să se aștepte profesorii? Majorări salariale din septembrie anul viitor, din noul an școlar?

Ligia Deca: Profesorii trebuie să se aștepte, cu siguranță, la modificări pe o serie de paliere. Vom agrea împreună cu Ministerul Finanțelor și, evident, împreună cu întregul Guvern, care va fi momentul de intrare în vigoare a majorărilor salariale. Nu am ajuns încă la acel subiect.

Reporter: De la 1 ianuarie am putea să vedem iar salarii majorate pentru profesori în baza legii salarizării bugetare, să se mai dea o diferență, un procent?

Ligia Deca: Din discuțiile pe care le-am avut deja cu organizațiile sindicale, da, este în discuție o astfel de creștere, așa cum a existat în fiecare an, pe niște tranșe agreate, în funcție de, știu eu, legile pe care le avem în vigoare și în funcție de anvelopa bugetară disponibilă.

Reporter: 4,5 s-a dat anul trecut. Atât se va da și din 2023?

Ligia Deca: Este încă în discuție procentul.

Reporter: Mulțumesc.

Ligia Deca: Mulţumesc.

Reporter: Mai întâi aș dori să întreb în legătură cu programul “Masa caldă în școli”, dacă ați putea să îmi spuneți în prezent câte școli beneficiază?

Ligia Deca: În prezent, există un număr de 300 de școli, care ar beneficia de program. Este lista publicată în Monitorul Oficial din 27 septembrie 2022.

Reporter: Am înțeles. Am întrebat câte beneficiază, nu câte ar beneficia. Săptămâna trecută primea vreun copil masă caldă în vreo școală?

Ligia Deca: Încă alocăm sumele necesare de la Ministerul Educației, dar autoritățile publice locale deja au alocat în școli și deja în unele școli masa caldă se acordă. Vom verifica informația pe care dumneavoastră o cereți.

Reporter: Dar vorbim de un proiect care, mă rog, are deja 2 luni de când ar fi trebuit să fie implementat…

Ligia Deca: Aşa este.

Reporter: La nivelul a 300 de școli. Normele de aplicare sunt publicate?

Ligia Deca: Normele de aplicare sunt publicate. Așa cum spuneam, vom publica și actele normative necesare pentru a suplimenta și pentru a face deschiderile bugetare. Trebuie să înțelegem că anul acesta creștem semnificativ numărul de școli care beneficiază de program cu 50% și din acest motiv a fost nevoie de timp pentru ca toate actele normative să fie puse în acord cu acest angajament guvernamental, însă vom face tot ceea ce ține de Ministerul Educației ca banii să ajungă cât mai repede la școli.

Reporter: Ok, e bine că îl creștem pe hârtie. Întrebarea era în realitate, câte școli beneficiază? Dacă puteți să îmi spuneți săptămâna trecută câte școli, beneficiau?

Ligia Deca: Nu am această informație acum, dar o voi consulta. Mulțumesc.

Reporter: Da. Şi încă o întrebare referitor la faptul… mă rog, conform unei hotărâri de guvern, elevii trebuiau să primească bursele pe 15 octombrie.

Ligia Deca: Aşa este.

Reporter: De ce nu s-a întâmplat acest lucru, cine e vinovat?

Ligia Deca: Deci, miercurea aceasta am convocat în regim de videoconferinţă toţi inspectorii generali şi contabilii-şefi tocmai pentru a analiza situaţia plăţii burselor. Întârzierile apărute, acolo unde au apărut, au fost cauzate fie de volumul foarte mare de dosare înscrise pentru verificarea eligibilităţii, fie de data organizării şedinţelor  pentru buget ale consiliilor locale. Prin inspectorate, am solicitat şcolilor situaţia exactă privind execuţia bugetului, cu dată de referinţă 30 octombrie. Monitorizăm cu atenţie situaţia, însă trebuie să înţelegem că aceşti bani nu trec pe la Ministerul Educaţiei, da? Ei vin de la Ministerul Finanţelor, prin sume defalcate de TVA, au fost viraţi trezoreriilor locale, fiind puşi la dispoziţia unităţilor administrativ-teritoriale pentru retragerea sumelor necesare în funcţie de solicitări.

Reporter: Au fost virați înainte de 15 octombrie?

Ligia Deca: Din informațiile pe care le-am primit de la Ministerul Finanțelor, toate sumele solicitate au fost virate…

Reporter: Înainte de 15 octombrie?

Ligia Deca: …întârzierile s-au datorat, așa cum spuneam, evaluării nevoii și a dosarelor eligibile și suprapunerii cu alte operațiuni care se întâmplă în același timp la începutul anului școlar, fie că vorbim despre diferențele salariale pentru profesori, de tichete sociale și de alte activități care se întâmplă la începutul anului. Dar, așa cum spuneam, am luat toate măsurile prin inspectoratele școlare ca ceea ce ține de noi, de Ministerul Educației, să fie realizate în așa fel încât copiii să-și primească bursele cât mai repede.

Reporter: Dar întâlnirea a fost pe 26 octombrie. Întrebarea era dacă până la 15 octombrie aţi virat banii. Mă rog, au fost virați de către cei de la Ministerul de Finanţe.

Ligia Deca: Ministerul Finanțelor ne-a transmis situația cu execuția bugetară și cu sumele alocate la nivelul trezoreriilor locale, spunându-ne că toate solicitările primite au fost onorate; trebuiau să fie și realizate.

Dan Cărbunaru: Mulțumesc. Vă rog, dacă mai sunt întrebări?

Reporter: Bună ziua. Ne puteți spune, vă rog, care este stadiul, acum, al finalizării pachetului de legi al educației? Spuneați la preluarea mandatului că final de octombrie, început de noiembrie. În ce stadiu sunt acum sau când estimați că le veți prezenta în guvern?

Ligia Deca: Așa cum afirmam, suntem în stadiul în care trecem prin toate comentariile, contribuțiile venite în perioada de dezbatere publică. În același timp, am reluat întâlnirile cu actorii principali și zonele de expertiză – chiar astăzi am o întâlnire, de exemplu, cu reprezentanții Facultăților de Științe ale Educației pentru a intra în problematica carierei didactice, curriculumului și așa mai departe. Ideea este că ne dorim să ne uităm cu atenție pe observații, să dăm atenția celor care și-au dorit să rediscute anumite aspecte și să-și reitereze prioritățile, lucrând în același timp la integrarea acestor aspecte discutate în lege. Probabil că în jur de două săptămâni va mai dura până când vom reuși să armonizăm o formă a legilor care să înceapă să fie discutată.

Reporter: Preconizați schimbări majore față de proiectele anunțate anterior?

Ligia Deca: Ele oricum vor suferi schimbări, pentru că varianta anterioară a fost cea supusă dezbaterii publice. Ca urmare a procesului de dezbatere publică, au intervenit o serie întreagă de observații, comentarii, discuții, deci formele finale, firesc, vor include aceste observații primite.

Reporter: Și o ultimă întrebare. Au fost critici dure, în special la prevederile referitoare la integritatea academică, în special plagiate. Se vor mai regăsi prevederile din proiecte în forma actuală sau vor fi eliminate? Mă refer la desființarea CNATDCU, la prescrierea plagiatului, la posibilitatea unilaterală de a renunța la titlul de doctor.

Ligia Deca: În cadrul legislativ actual, care include decizia Curții Constituționale din această vară, facem tot ceea ce ține de noi pentru ca acest cadru normativ care privește integritatea academică să răspundă și solicitărilor legitime ale societății, pentru a preveni eventuale abuzuri. Consider că unele prevederi ale pachetului legislativ lansat în dezbatere publică sunt în continuare oportune, de exemplu, acordarea titlului și diplomei de doctor la nivelul universităților, dar, din discuțiile avute, elemente de tipul existenței unui filtru, să spunem, de tip CNATDCU, ar trebui să rămână. Luăm în considerare serios aceste discuții avute inclusiv cu cei din conducerea CNATDCU actual.

Reporter: Mulțumesc.

Reporter: Bună ziua! Sunt tot mai multe primării care se plâng în momentul de față că nu mai pot achita facturile la energie electrică și gaze. Chiar dumneavoastră spuneați recent că ați primit sesizări din partea unei primării din județul Giurgiu.

Ligia Deca: Există, sigur, o preocupare pentru a ne asigura că, în condiții de iarnă, toate unitățile de învățământ vor avea fondurile necesare pentru plata facturilor la utilități. Aș vrea să amintesc că această plată, aceste tarife la utilități pentru unitățile de învățământ preuniversitar sunt plafonate; sunt plafonate la un nivel care în mod normal, pe consumuri similare, nu ar trebui să permită creșterea facturilor. Dar, împreună cu domnul prim-ministru am avut o întâlnire care a inclus prefecții din toate județele, care a inclus ministrul energiei și ministrul afacerilor interne, în așa fel încât să vedem ce probleme există în fiecare județ – a fost o întâlnire în regim de videoconferință. Ne-au mai fost sesizate de către diferite județe probleme punctuale care nu țin neapărat de tarife, țin de modul în care se desfășoară acest proces, de tipul de furnizor, de tipul de contracte. Le avem pe toate în atenție și am promisiunea din partea tuturor colegilor mei din Guvern că orice situație în care școlile se află în dificultate va fi tratată cu prioritate și vom aloca sumele necesare astfel încât procesul să continue fizic, față în față, pe tot parcursul sezonului rece.

Reporter: Deci, în momentul de față nu există posibilitatea ca școlile să treacă în online în cazul în care…

Ligia Deca: Nu există această posibilitate, dar subliniem, dacă există probleme, este bine ca ele să fie aduse în atenția ministerului și în atenția Guvernului în ansamblu cât mai din timp și am solicitat acest lucru tuturor inspectorilor generali și tuturor directorilor de școli, dacă previzionează probleme să ni le spună din timp, în așa fel încât să-i putem ajuta să nu ajungem în situații de tipul economiei de energie sau de gaz la școli. Nu este cazul. Avem toate fondurile necesare pentru ca școlile să-și continue activitatea normal.

Reporter: Dar ați primit numeroase sesizări în acest sens în ultima perioadă?

Ligia Deca: Nu au fost numeroase, au fost punctuale; v-am spus, există un singur caz, cel al Primăriei Municipiului Giurgiu, care se află în atenția noastră și unde deja au început demersurile pentru a fi ajutați pentru această chestiune, dar în același timp verificăm cu toate județele, în așa fel încât sumele previzionate pentru restul anului și pentru începutul anului viitor să le fie disponibile din timp.

Dan Cărbunaru: Mulțumesc și eu! Aș adăuga, dacă îmi permiteți, doamna ministru, faptul că premierul a spus public în numeroase rânduri, și a spus asta și în discuțiile pe care le-a avut cu reprezentanții autorităților publice centrale sau locale, în legătură cu faptul că nu este o opțiune trecerea la școala online din astfel de motive. După cum bine a menționat și doamna ministru, există un cadru extrem de clar privind prețurile pe care le achită unitățile școlare în acest context, ele sunt plafonate. Executivul susține acest efort și de reglementare, dar și financiar. Ca atare, din acest punct de vedere, nu este nicio problemă, iar autoritățile, dacă se confruntă cu anumite probleme punctuale, pot solicita sprijinul și lucrurile se pot rezolva. Deci, nu există niciun motiv pentru care vreo autoritate publică locală sau vreo școală să poată trece online pe motiv că nu ar putea achita facturi de energie electrică sau de gaz. Prioritatea, așa cum a spus-o și premierul de mai multe ori, este ca toți copiii să aibă acces la educație, să meargă la școală. Vă rog!

Reporter: Bună ziua! O întrebare legată mai degrabă de contextul actual al scumpirilor. Se anunță cel mai greu an din ultimii 20 în ceea ce privește scumpirile. Dumneavoastră, personal, vă gândiți să puneți bani deoparte pentru sărbători, pentru mâncare, facturi?

Ligia Deca: Sigur că da, cred că fiecare familie are un comportament sau trebuie să poată avea un comportament responsabil și să încercăm să avem o rezervă financiară, sigur, în funcție de veniturile pe care le avem. Deci, da, și eu am această conduită responsabilă în a încerca să pun deoparte, nu neapărat în perspectiva crizei, dar în perspectiva existenței unei pături de siguranță.

Citește și:
O creștere a salariilor profesorilor, de la 1 ianuarie 2023, discutată în Guvern cu sindicatele. Ligia Deca: Procentul este încă în discuție
Ligia Deca: Acordarea titlurilor de doctor trebuie să meargă la universitate, dar un filtru de tip CNATDCU trebuie să rămână

3 comments
  1. Decidentii nostri din Legislativ si Executiv, ca si cei din Ministerul Educatiei ar trebui sa stie ca ASIGURAREA CALITATII in mediul de afaceri (amintita de dna Gabriel) este TOTAL DIFERITA de ASIGURAREA CALITATII EDUCATIEI introdusa in Romania prin OUG 75-2005 in cu totul alte scopuri, deci prin SIMULARE….De fapt, la noi, LUPTA UNIVERSITATILOR PENTRU BANII DIN BUGETELE PUBLICE A AJUNS IN ROMANIA PE CULMI NEBANUITE – UNEORI SI PSEUDO-STIINTIFICE CA ASA-ZISA ASIGURARE A CALITATII EDUCATIEI PE BAZA “MODELULUI LUI LEVIATHAN” DIN STIINTELE POLITICE !!!! … Consortiul UNIVERSITARIA ar fi trebuit sa sustina mai ales recunoasterea si anularea SIMULACRULUI DE ASIGURARE A CALITATII EDUCATIEI – introdus in 2005 si continuat de noile proiecte de legi ale invatamantului desi acestea abroga L86-2006 de aprobare a OUG 75-2005 privind asigurarea calitatii educatiei… Acest SIMULACRU pseudo-stiintific – ACCEPTAT FAPTIC DE 17 ANI SI TACIT IN ACEASTA REUNIUNE SI DE MEMBRII CONSORTIULUI UNIVERSITARIA – este vinovat pentru birocratia monstruoasa si costisitoare – total ineficace si ineficienta, deci inutila – introdusa in scoli si universitati de ARACIP si ARACIS, doar pentru a justifica, chipurile, accesul scolilor si universitatilor acreditate la finantarile bugetare publice… Desi fiecare universitate are acum acces la numeroase alte surse de finantare (taxe, subventii, sponsorizari, inchirieri, servicii prestate unor terti, etc.) ARACIS si Min Ed doresc sa cunoasca modul de utilizare a tuturor acestor surse financiare desi in mod LEGITIM ar fi trebuit sa se intereseze doar de soarta finantarilor bugetare publice si de unicul indicator relevant pentru societate al universitatilor – RATA ANGAJABILITATII ABSOLVENTILOR… Dar acest simulacru perpetuat al asigurarii calitatii educatiei este vinovat si pentru prea numeroasele conflicte – inclusiv de interese personale sau organizationale – unele ajunse pe piscuri nebanuite, nu numai in mass media si social media, ci si in justitie (asa cronofaga, scumpa si imprevizibila cum este ea la noi) – intre cele 5 PARTI INTERESATE implicate – stat (Min.Educatiei, ARACIS, ARACIP) si “bastioanele” parintilor, cadrelor didactice/ personalului administrativ, elevilor si studentilor… Din aceasta lupta continua pentru bani (de obtinut cat mai multi si de platit cat mai putini), pentru drepturi si libertati (cat mai multe, inclusiv uneori ilegitime sau chiar ilegale), dar si pentru responsabilitati (cat mai putine), etc. TOATA LUMEA PIERDE! Avem deci un imens CICLU VICIOS (generator de ample pagube prin simulare, uzurpare si impostura) care dureaza de 17 ani, desi puteam avea un necesar si util CICLU VIRTUOS (generator de progres pentru toti cei implicati) daca OUG 75/2005 nu era realizata de profesori universitari de Stiinte sociale-politice si de Psihologie, total ignoranti in Managementul calitatii… Jurnalistii implicati in identificarea demnitarilor plagiatori si a plagiatelor acestora ar fi putut fi interesati pana acum si de SIMULACRUL asigurarii calitatii educatiei in Romania, realizat de autorii OUG 75-2005 prin simpla PLAGIERE/ UZURPARE a exoticului concept “asigurarea calitatii” (a carui semnificatie reala in mediul de afaceri este complet ignorata de decidentii nostri !!) si prin promovarea IMPOSTORILOR deghizati in functionari ai ARACIS si ARACIP…. Culmea culmilor, in noile proiecte ale invatamantului, Min Ed anunta abrogarea OUG 75-2005 (aprobata prin L86-2006) dar in cele 320 pagini ale acestor proiecte sunt preluate pe sarite si PRIN PLAGIERE, dispozitii din OUG 75-2005 !!! PLAGIERE DUBLA deci – ramasa inca nebagata in seama de cei implicati, de marele public si chiar de “cainele de paza al democratiei”, mass-media !!! Oare de ce?

  2. Zona crepusculara a Romaniei Educate.Dupa 5 ani de pritocire a noii Romanii Educate, Ministra Educatiei mai cere inca 2 saptamani pana la marea schimbare de parca n-ar fi lucrat pana acum la program si nici cea facut Campeanu nu stie. Din „drona” care survoleaza „autostrada Romaniei Educate” se vede clar atat lipsa „utilajelor”-legilor- si a profesorilor care au lasat copiii de izbeliste in noroiul analfabetismului curat sau functional. Din surse ale Securitatii din care vine si nou noutul Ministru al Armatei s-a aflat ca pe langa foametea comandata si impusa cu forta din anii 1980 s-a antamat si implementat cu succes Educatia cu cel mai mare randament in ale analfabetismului. Curat succes de regres!

  3. >> am convenit un termen mai flexibil
    Dna. doctor von Luxembourg se depaseste pe sine. Inovatorul “termen flexibil” zis si “termen flexibil cu durata aproximativa” ar trebui introdus de urgenta in project management.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cine este Șerban Valeca, propus ministru al Educației: Președintele PSD Argeș, fost ministru al Cercetării în Guvernele Năstase și Grindeanu care a lovit puternic cercetarea prin evacuarea evaluatorilor internaționali din competițiile din cercetare

Votat de baronii PSD să ocupe funcția de ministru al Educației la finalul unei ședințe în care toate propunerile premierului Dăncilă pentru acest portofoliu au fost respinse de aripa Dragnea,…
Vezi articolul

Chestionar pentru studenții cu dizabilități, realizat de reprezentanții ANOSR. „În cele mai multe cazuri, universitățile nu reușesc să răspundă la cerințele educaționale speciale ale acestora”, potrivit ANOSR

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) desfășoară campania „Vizibilitate pentru dizabilitate” și a realizat un chestionar care se adresează exclusiv persoanelor cu dizabilități din următoarele categorii: studenți, absolvenți,…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Cluj anunță un proiect prin care palmele a 100 de elevi vor fi „scanate” cu un dispozitiv ca să le fie determinat profilul de orientare în carieră / Marinela Marc, inspector șef: „Se scanează posibilitățile native ale tinerilor. Clubul Lions a venit spre noi cu acest dispozitiv și Universitatea Babeș Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științele Educației”

Peste 100 de elevi clujeni de clasa a XI-a vor fi incluși într-un proiect-pilot care prevede scanarea mâinilor, cu un dispozitiv „pentru identificarea abilităților native privind cariera lor viitoare”, au…
Vezi articolul

Critici şi proteste în Bulgaria, după ce „propaganda” LGBT a fost interzisă în şcoli / „Este un model rusesc care a fost deja transferat în alte ţări cu democraţii în criză, precum Ungaria şi Georgia”

Mai multe ONG-uri şi partide şi-au exprimat ferm opoziţia faţă de un amendament aprobat miercuri de Parlamentul bulgar care interzice „propaganda” legată de comunitatea LGBT+ în şcoli şi care, în…
Vezi articolul