Ministrul Educației din Italia interzice folosirea telefoanelor mobile în clasă

1.062 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministrul Educației din Italia, Giuseppe Valditara, interzice folosirea telefoanelor mobile în clasă, transmit autoritățile italiene, potrivit Rador. Acesta consideră că din cauza acestor dispozitive elevii nu sunt atenţi şi implicaţi la ore aşa cum ar trebui şi, în plus, nu arată respectul cuvenit faţă de profesori.

Concret, în toate instituțiile de învățământ din Italia a fost distribuită o circulară semnată de ministrul Educației. Circulara conține instrucțiuni privind utilizarea telefoanelor și a altor dispozitive electronice similare.

Potrivit ministrului, telefoanele mobile reprezintă un element de distragere a atenției pentru sine și pentru ceilalți și o lipsă de respect față de profesori, cărora este prioritar să li se restabilească autoritatea, mai transmite Rador. Circulara nu introduce sancțiuni disciplinare.

În documentul citat mai sus este menționat că este permisă utilizarea unor astfel de dispozitive în sala de clasă, ca elemente compensatorii, cu acordul profesorului, în scop incluziv, educațional și de formare.

În România, utilizarea telefoanelor mobile este interzisă în timpul orelor de curs. Telefoanele vor fi păstrate în locuri special amenajate, astfel încât să nu deranjeze orele, potrivit Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP 2022).

Art. 186 alin. (2) prevede: „În timpul orelor de curs, al examenelor și al concursurilor este interzisă utilizarea telefoanelor mobile; prin excepție de la această prevedere, este permisă utilizarea acestora în timpul orelor de curs, numai la solicitarea cadrului didactic, în situația folosirii lor în procesul educativ. În situații de urgență, utilizarea telefonului mobil este permisă cu acordul cadrului didactic. Pe durata orelor de curs telefoanele mobile se păstrează în locuri special amenajate din sala de clasă, setate astfel încât să nu deranjeze procesul educativ”.


4 comments
  1. foarte bine…elevii sunt aproape imbecili datorită tehnologiei informației…nu știu aproape nimic… câteodată nici numele nu îl știu fără să se uite pe telefon… analfabeți mediocri digitali viitori infractori mulți dintre ei .. generații întregi pierdute datorită acestei revoluții digitale impuse că și revoluția culturală a lui Mao Tze Dong…

  2. Nu este o metodă comunistă ci una practică!, venită din rațiunea de care avem toți nevoie dar de care nu vrem mulți să ținem seama. Actualul guvern/ minister nu va ține seama de asta dar va veni și cine trebuie la cârma țării și va ține seama și de acest aspect vital pentru copiii care vor cu adevărat să învețe și nu vor să devină sclavii de mâine ai IA!

  3. O metodă comunistă. Aveam altă părere despre această țară. Sper să nu se aplice și la noi. Suntem în era tehnologiei, nu în Evul Mediu întunecat. Școala de astăzi, se face cu ajutorul tehnologiei și a internetului.

    1. Nu este o metodă comunistă cu una practică!, venită din rațiunea de care avem toți nevoie dar de care nu vrem mulți să ținem seama. Actualul guvern/ minister nu va ține seama de asta dar vă veni și cine trebuie la cârma țării și vă ține seama și de acest aspect vital pentru copiii care vor cu adevărat să învețe și nu vor să devină sclavii de mâine ai IA!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică: Dacă vrei să iei BAC-ul, faci până nu mai poți exercițiile din ultimii ani și iei minim 8. Prea multe lucruri deștepte n-o să găsești în anul acesta, mai ales că e an electoral / Bogdan Rațiu, profesor de Limba Română: Dacă începi să lucrezi cu baremul în față, nu ai nevoie de profesor în privat

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, le transmite liceenilor că pot lua Bacalaureatul, la vară, cu minimum nota 8 dacă „iei exercițiile din ultimii…
Vezi articolul

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației: Rezultatele obținute la simularea Evaluării Naționale sunt un semnal de alarmă. Decalarea simulării cu o lună și faptul că lucrările nu au mai fost corectate de profesorii de la clasă – două posibile cauze

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, spune că “rezultatele obținute la simularea Evaluării Naționale sunt un semnal de alarmă, atât pentru noi, pentru cadrele didactice, pentru conducere unităților…
Vezi articolul

Profesoară de Limba română care predă în mediul rural la clase simultane: În timp ce unora le predai, ceilalți care au de lucru vor să te asculte și ei, treci de la unii la alții / Ar fi bine să fie peste tot până la 15 copii în clasă, pentru că ai timp de fiecare și lucrezi altfel

Unul din puținele avantaje ale învățământului simultan, sistem de predare regăsit în mediul rural, unde sunt prea puțini copii de aceeași vârstă pentru a se crea câte o clasă de…
Vezi articolul

Flavia Zah, vicepreședinta Asociației Școlilor Particulare, despre proiectul legii educației, cu trimitere la Klaus Iohannis: Vine mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă și de a servi drept armă politică

Poziție critică din partea Asociației Școlilor Particulare la adresa proiectului legilor educației. Flavia Zah, vicepreședintele AȘP, fondatoarea Școlii Internaționale din Baia Mare și profesor al Universității din Versailles, Franța, susține…
Vezi articolul

VIDEO Programele „Masa caldă în școli” și „Cornul și laptele” să fie gândite complementar și nu unul împotriva altuia. Se poate rezolva problema licitației realizând licitații multianuale – Szabó Ödön, vicepreședintele comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților

Programele „Masa caldă în școli” și „Cornul și laptele” ar trebui „să fie gândite complementar și nu unul împotriva altuia (…) Aceste două programe pot să funcționeze împreună, deși Masa…
Vezi articolul