Ministrul Educației, despre modelul hibrid: Nu știu să răspund de ce, în același condiții, elevilor de a IV-a li se permite să participe fizic efective întregi, iar cei de clasa a VIII-a să aibă efective înjumătățite

7.909 vizualizări
Foto: © Tetiana Soares | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat luni că nu înțelege diferența pentru care elevii de clasa a IV-a dintr-o școală pot participa la ore față în față cu toată clasa, dar cei de a VIII-a trebuie să vină la școală cu efective înjumătățite. El s-a referit, astfel, la modelul hibrid care a fost introdus în cazul elevilor din ani terminali din zonele aflate în scenariu roșu, în pofida obiecțiilor ministrului față de acest model.
  • Amintim că, începând cu vara anului trecut, studii repetate au argumentat că există diferențe de transmisie între elevii de vârste mici (școala primară) și cei din clasele mari de gimnaziu și cei din liceu.

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu – luni, la Radio România Actualități:

  • “Nu știu să răspund la întrebarea de ce în aceeași școală care funcționează în scenariul roșu, pe același palier, în două clase identice ca suprafață, lucrurile stau diferit în sensul în care celor din clasa a 4-a, spre exemplu, li se permite – și e foarte bine că li se permite – să participe cu prezență fizică efective întregi, iar în clasa de lângă, repet, suprafață identică, aceleași condiții, cei de clasa a 8-a trebuie să aibă efectivele înjumătățite. Cu atât mai mult cu cât aceștia susțin examenul de Evaluare Națională, un examen determinant pentru viitorul oricărui elev.

El a reafirmat, în intervenția radiofonică, poziția că modelul hibrid, deși nu a fost unul hibrid, trebuie folosit ca varianta “cea mai convenabilă”, cealaltă opțiune fiind școala online pentru toți elevii din clasele respective.

Edupedu.ro a scris, duminică, despre un document cu instrucțiuni către școli, cu privire la regulile aplicabile în scenariul roșu, document potrivit căruia pot veni fizic la școală doar 15 elevi dintr-o clasă de-a VIII-a și 17 de-a XII-a, profesională/postliceală an terminal.

Duminică seară, ministrul Cîmpeanu a spus despre scenariul hibrid: „A generat pierderi, dar puși fiind în situația de a alege între două variante rele, suntem obligați de a numi răul cel mai mic”. Acesta este prevăzut în hotărârea emisă duminică dimineață de Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență, pe fondul intrării Bucureștiului în scenariul roșu.

  • Amintim că studiile internaționale și experți au notat în mod repetat că, în timp ce școlile rămân în general locuri “relativ sigure”, comparativ cu alte medii, din punct de vedere epidemiologic, există diferențe între elevii cu vârste mici și adolescenți – exemple aici sau aici. Între altele, de aceea primele școli care se redeschid, după perioade extinse de “lockdown”, sunt școlile primare – cum s-a întâmplat, recent, cu redeschiderea din Germania

Photo 180414657 © Tetiana SoaresDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


14 comments
  1. Scolile trebuie inchise! ..cred ca lumea nu e constiienta de gravitatea situatiei. Spitalele sunt cum sunt, locuri nu…bunicii in pericol, iar de copii statul nu e interesat oricum.
    Prefer un copil sanatos si educatia se mai completeaza pe parcurs…oricum nu s-a inteles nimic. Programa este exagerata si copii nu au timp sa copilareasca! Copilul meu e in clasa a2 a si as prefera sa faca online.
    Studentii stau in online si copiii mici merg ..sa ce? Nu vom avea o generatie mai analfabeta, poate mai traumatizata.
    Toti suntem constiienti ca cei mici nu stau cu masti, ca se ating …as dori sa pot ca, parinte sa decid eu, daca il las sau nu la scoala. Un copil perfect sanatos dar pt care tremur in fiecare zi pt ca stiu adevarul, nu avem medici ATI nici pt adulti, iar pt copii, nici atat. ..Si in orasele mici situatia e dramatica!
    Suntem la peste 1000 de cazuri ATI …si parca ne scufundam cu toata corabia numita Romania, in haos si dezbinare.
    Nu invatam cred ca neam o lectie,.. si ne tot invartim in cerc.. multi oameni nepregatiti profesional, dar cu dorinte de autoritate si relatii.

  2. Domnul ministru crede ca copii cu vârsta între 4 și 10 anii sunt imuni la boală, e uite ca nu e asa
    1 Femeia de seviciu spală holurile, clasele cu aceeași găleată de apa și mop nu schimba apa la fiecare clasa
    2 Praful este peste tot în clase
    3In WC nu exista dezinfectant,
    săpun sau hârtie igienica
    4 Sunt copii de avocați, profesori dacă sar simți rău nu cred ca ar spune nimănui ar rămâne secret
    5 Sa nu mai vb de măști cu care stau la gura câte 4 ore forțat

  3. Oare de ce ,pt ca guvernul ar trebui sa plateasca 75%părinților care stau acasa cu copii până în 12 ani,deci guvernul nu mai vrea Ca,copii până în 12 ani sa faca online.nuta

  4. Cel mai incompetent ministru! Se joacă cu sănătatea noastră și a copiilor! Cu ce au gresit cei mici de i obligi sa vina toti la școală? Ca de respectat ceva, tb sa fii nebun sa ti imaginezi ca respecta! Campene, sa nu aud ca nu sunt locuri in spitale!

  5. Nu stie ministrul? pai hai sa-i amintim ca guvernul din care fece dl-ui parte nu mai este obligat sa plateasca un parinte care sta acasa cu copilul pana la clasa a 4 a…Cu cat merg astia la scoala cu atat mai bine…In plus, astia pana la clasa a 4 au pare-se, parinti mai tineri deci, teoretic, mai putine cazuri grave in caz de imbolnavire. Tot asa se intampla treaba si cu copiii mai mici de varsta pin sa vina tulpina asta britanica…De bunici nu raspunde nimeni nici intr-un caz. nici intr-altul…Ii este clar si nestitutorului acum?

  6. Nu vreti sa intelegeti sau nu puteti!
    Cu cat sunt mai mari incarcatura virala creste!
    Exemplu:din toata scoala cu participare fizica cls 1-4 si a 8a, s au imbolnavit au transmis colegilor doar cei de cls a 8a.
    3 clasa inchise din totalul de 6 clase.
    Nu stiu nimic de profesori dar…bunici nevinovati la terapie.
    Nu se respecta regulile sanitare in scoli,nu e spatiu suficient,copii se distreaza, se imbratiseaza si stau cu masca sub nas.
    P.s
    Erau 31-35 elevi prezenti cu max 5 in online la fiecare clasa.
    Rezultatul l -am expus mai sus.
    Sanatate tuturor!

  7. Asta intrebam si noi ministerul: de ce in conditiile date nu raman acasa si copiii de a 4 a …pai ministerul.ne intreaba pe noi….alo???? Cat mai lungeste ministerul polenica asta idioata, explozia de cazuri o sa ne bage oricum pe toti in online…asa ca sa nu mai bata apa-n piua ca stie si ministerul bine cite zile mai avem de mers fizic….o sa-l aplaudam cu totii pe ministru pentru intentiile frumoase dar nerealiste!

  8. Si altceva este de neinteles. Cu ce sunt mai periculosi in aceasta situatie (de transmitere a virusului) copiii din celelalte clase, despre a caror participare fizica la ore nici macar nu se aminteste?!

    1. Cand tu ca ministru vii cu asemenea replica, este clar ca esti total nepregatit(macar la nivel formal) si nu ai ce cauta in aceasta functie. Un ordin comun se stabileste si se asuma in cunostinta de cauza. Nu e doar ceva pe care iti pui semnatura fara sa intrebi. Ca ti se raspunde, ca nu, ca te satisface sau nu raspunsul sau nu, trebuie sa il primesti, ca stiindu-l sa-l dai mai departe celor pe care ii reprezinti, fraierii care iti platesc salariul. Nu poti veni cu scuze penibile ca nu stii.

    2. Cretinismul celor din minister este peste puterea de înțelegere a unui om normal. Va jucați cu acești copii. Ați făcut-o încă din clasa a 5 a, continuati și acum. Sunt atât de multe probleme cu sistemul hibrid încât online pare mult mai bine in această situație. Lipsa voastră de înțelegere este stupifianta. Vă bateți joc! Incepând cu ministrul educației care nu ar trebui să permită acest lucru și terminând cu DSP-ul care habar nu are că deciziile lor ad hoc afectează milioane de tineri. Rușine tuturor!

      1. Am un coleg în vârstă de 58 ani care a luat virusul de la nepoțica de la grădiniță, care la rândul ei la luat din colectivitate, in clasa respectivă depistanduse 2 s-au 3 cazuri. Deoarece după ce sa închis grădinița la nici o săptămână să îmbolnăvit și colegul. Deci despre ce vorbim domnule ministru. Eu nu cred că sa procedat corect cu deschiderea școlilor. Și asta cu ce-i mici că ei nu transmit virusul este o mare prostie politică cred eu. Domnule ori toți ori niciunul. Adică cum domne facultățile închise. Pai cum vine asta preșcolarii știu să poarte masca și toate cele mai bine ca un student. Nu am înțeles niciodată acest lucru și cred că mulți dintre voi v-ați pus această întrebare.Asta cred eu și este părerea mea personală. Apropo colegul meu este într-o stare deplorabilă de peste 10 zile. Aici v-am spus adevărul. Cine vrea crede cine nu, nu. Mulțumesc și multă sănătate!

        1. Prescolarii nu vin cu masca. Va confirm. Si va mai confirm ceva: nu poarta in clasa nici educatoarele, nici invatatoarele. E o mare facatura. Iar noi, profesorii, ne sufocam 8-9 ore cu masca pana ajungem la o toaleta dupa 2-3 ore(in interior nu o poti scoate, la baie nu ajungi in cele 5 minute libere, numai de la un etaj la altul si cancelarie deja faci 5 minute). Astepti o fereastra(daca ai), daca nu, asta e…te tii si tii si masca pe figura 4 ore fara oprire, 9 ore pe zi. Sa nu mai spunem ca masca ajunge pe fata noastra in momentul cand ai iesit din casa, prin oras sau mijloc de transport si se da jos cand ai terminat cu toate astea. Sa facem un calcul: eu, profesor la tara, la 2 ore dus-intors cu microbuzul. La 6:40 sunt in statie, la 15 sunt in statie inapoi spre casa. Intre ele am ore(cu sau fara fereastra). 15:40-16:00 pe strada pana acasa. Intrebare: de ce nu pot purta educatoarele si invatatoarele 3-4 ore masca??? Sunt mai cu mot??

          1. Daca stiti sigur ca asa e,de ce nu le faceti reclamatii pe unde se poate: dsp,inspectorat,politie? Degeaba ne spuneti noua si nu prezentati dovezi,fiindca asa, lasate nereclamate,cazurile astea vor continua….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Normarea posturilor cu câte 2 învățători pentru fiecare clasă din școlile cu alternativa educațională Step by Step, introdusă în regulamentul de organizare și funcționare a învățământului alternativ

În școlile care au clase în alternativa educațională Step by Step, normarea posturilor didactice se realizează cu câte 2 posturi de învățători/profesori pentru învățământul primar pentru fiecare clasă, potrivit unui…
Vezi articolul
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027

Comisia Europeană a lansat Consiliul European pentru Inovare, cu 10 miliarde de euro disponibili pentru dezvoltarea și extinderea “inovațiilor revoluționare” / Oportunități de finanțare în 2021

Comisia Europeană a lansat, joi, Consiliul European pentru Inovare (CEI), instituție ce beneficiază de un buget de peste 10 miliarde de euro în perioada 2021-2027 și destinat “dezvoltării și extinderii inovațiilor…
Vezi articolul