Ministrul Educației califică drept „shaorma cu de toate” liceele cu mai multe filiere: „Am văzut colegii pedagogice, spre exemplu, care au alimentație publică. Cum vine aia?” / Cîmpeanu susține ca liceele să-și asume filiera

12.534 de vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
„Iar cu liceele profesionale, vă spun că sunt 467 de licee mozaic în țară. Sunt licee, iertați-mă, știu că e public, parcă suntem în Balcani: shaorma cu de toate. Aceasta este expresia”, a declarat Sorin Cîmpeanu într-o dezbatere organizată de Institutul Aspen.

Ministrul Educației a vorbit de nevoia de profesionalizare a liceelor: „Se face și profesional, și teoretic, se face și matematică, se face și uman. Și nu se face nimic bun. Te uiți la promovare și promovarea este …. Vorbesc de nevoia de profesionalizare. Atunci când ești liceu profesional, nu școală profesională, nu liceu tehnologic, liceu profesional, te ocupi de partea aceasta: investești în dual, investești în legătură cu mediul de afaceri, ai în PNRR 338 de milioane pentru campusuri duale, te ocupi de profesional.”

„Dacă tu vrei să faci, am văzut colegii pedagogice, spre exemplu, care au alimentație publică. Cum vine aia? Sunt absolvent de alimentație publică de la colegiul pedagogic. Acolo știam că se fac profesori.”, a mai spus acesta.

  • Potrivit surselor Edupedu.ro, proiectul noii legi a educației prevede ca un liceu să nu aibă mai multe filiere.

Sorin Cîmpeanu a menționat că o rezistență ar putea să fie și din partea autorităților locale: „Știți ce înseamnă aceasta? O imensă rezistență din partea multor factori, începând cu autorități locale, pentru că toți vor să aibă în mica lor localitate și matematică-fizică să se compare ce Sava, și un pic de profesional. Nu e bine. Asumare filieră și investit – nu obligi pe nimeni să-și asume filiera, dar dacă ți-ai asumat „profesional”, mergi pe profesional. Ți-ai asumat că ești colegiul național și mergi pe teoretic, mergi pe teoretic. Profesionalizare.”

„Și continuarea, da, asta este în România Educată, vă spun că este probată în lege, continuarea dualului în universitar, prin stimularea universitarului, printr-o finanțare privilegiată atunci când vrea să promoveze dualul. Știți ce înseamnă dualul? Da, sunt alături de prietenul meu aici, într-o universitare. Dualul înseamnă că printr-o licență în inginerie de patru ani o să fie doi ani într-o companie și doi ani în universitate. Asta înseamnă că cei din universitate o să aibă de două ori mai puține norme. Asta înseamnă că trebuie să le compensez cumva, ca să încurajez legătura cu mediul economic, ca să spun lucrurilor pe nume, că la asta mă pricep”, a încheiat acesta.


7 comments
  1. După părerea mea, liceele tehnologice și școlile profesionale in forma actuala ar trebui desființate. In locul lor ar trebui doar licee de real sau de uman, plus liceele vicationale. La școlile profesionale este o pierdere imensa de timp și de energie.
    Cel mai bine ar fi sa fie introdusă din nou treapta a 2-a. Elevii care promovează treapta să meargă mai departe la liceu, ceilalți să facă 1 an la profesională. Ajunge 1 an de specializare serioasa, cu practica serioasa, cu ingineri calificați și maiștri dedicați.acum pierd timp in clasele a 10-a și a 11-a. La sfârșitul anului de școală profesională să susțină examen scris din disciplinele pe care le-au aprofundat și o probă practică Daca se face un sistem de genul pe care l-am prezentat, tovarășii ingineri se vor responsabiliza și elevii vor fi motivați. Pentru elevii care nu obțin 5 la examenul de clasa a 8-a să facă un an remediat, după care să facă un an de profesională

  2. Pe lângă liceele ,,de top”, unde elevii intră cu 9,80 și termină cu 9,50 ( un progres, nu?), care pot fi monocalificare, adică teoretice, există si licee cu elevi de 8 , 7 , 6…in orașe mici sau in cartierele Bucureștiului. Dacă ar fi un cartier cu mecanici auto, altul doar cu electroniști, un oraș numai cu analiști/ teoreticieni alt oraș numai cu economiști…Nu poți pregăti generație de generație o singura calificare.
    Viabil într-un oraș de provincie este să oferi o clasă mate-info, una economic/ turism, una de electricieni auto, de exemplu. Anul viitor altele.
    Altfel, după un timp nu mai vin elevii, se saturează piața muncii de meseria respectivă.
    Profesorii vor pleca, vor găsi întotdeauna alt loc de muncă, sunt obișnuiți să învețe. Dacă nu în țară, in afară. Clădirile vor fi transformate in grădinițe, sau demolate…afacerile imobiliare să trăiască.
    Șaorma cu de toate se vinde bine chiar dacă nu este pe gustul unora

  3. Avem foarte multe licee cu staif in provincie unde orele se tin numai in particular. Fiica-mea face intre 1 si 3 ore din 6 in fiecare zi. Profesorii sunt plecati in parteneriate prin Europa ori sunt inspectori scolari. Ca s-o spunem pe aia dreapta, inspectorii scolari sunt cei mai mari chiulangii si spagari. Unii nu isi fac aproape deloc orele de curs din scoli si licee, insa pot fi gasiti oricand in privat. Fiica-mea, pe tot parcursul clasei a XI-a, a facut doar 5 ore de istorie, 9 de limba romana, 6 de chimie si 4 de sport in tot anul scolar 2021-2022. Celelalte discipline au fost acoperite intr-un procent de cel mult 40%. La randu-mi, lucrez in invatamant de 27 de ani si nu am chiulit niciodata. Sper sa vada cineva din minister mesajul meu si sa ia putintel toată Moldova la puricat.

    1. Si nu numai Moldova,,,,toata Tara .
      Nu pot sa cred CA atat de multi profesori pot face CE vor ,Fara sa li SE intample nimic.
      Tot EU sunt cei ci gura mare si cu drepturi.

  4. Cine a acreditat sau avizat profilurile respective?
    Cine era ministru si acum 8 ani?

    Pseudoministrul se comportă ca un analist .
    Niciodată nu a fost in stare să spună. Îmi pare rău, am greșit!

    Demisia!

  5. E shaorma fara carne pentru ca educatia este pe ultimul loc finantare. Fiecare se descurca cum poate, profesorii fac cu cursuri pe banii lor, parintii platesc fondul clasei, etc.
    Asta este realitatea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Analiză a rezultatelor după simularea Evaluării Naționale. Bogdan Rațiu, profesor de limba română: Elevii înțeleg cuvintele, pot localiza informația, problema e la cunoștințe. Cred că ar trebui să provocăm mai mult gândirea critică a elevului

“Elevii înțeleg cuvintele și localizează informația, dar problema e la cunoștințe de teorie literară și lingvistică, dar și la punctuație și gramatică”, spune Bogdan Rațiu profesor de limba și literatură…
Vezi articolul