“Voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită” în noile planuri-cadru de gimnaziu care trebuie să se aplice începând cu următorul an școlar, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie. “Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație. Să fie în corelație cu viața de zi cu zi”, a continuat ministrul, la o zi după ce a produs uimire afirmând că “nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA” pentru că ea “nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.
Prezentă la conferința organizată la Rin Grand Hotel în cadrul proiectului gigant de formare a profesorilor, CRED, Monica Anisie a susținut o declarație de presă, fără întrebări, după ce anterior ținuse un scurt discurs pentru deschiderea evenimentului.
“În ceea ce privește pregătirea noului plan-cadru, de fapt planurile acestea cadru pe care noi trebuie să le realizăm în foarte scurt timp [este vorba despre planurile-cadru pentru gimnaziu, care trebuie modificate după ce Parlamentul a decis reducerea cu cel puțin 5 ore pe săptămână a programului școlar al elevilor de gimnaziu – n.red.], voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită. Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație. Să fie în corelație cu viața de zi cu zi”, a declarat ministrul.
Anisie a precizat că rezultatele de la evaluarea PISA 2018 “arată că nu am reușit încă să transformăm modul de predare-învățare-evaluare, astfel încât copiii români să aibă capacitatea de adaptare, soluționare și înțelegere a oricărei situații de viață, folosind cunoștințele acumulate”.
“Deși au mai existat astfel de rezultate la evaluările anterioare, Ministerul Educației nu a făcut nimic pentru ca evaluările de pregătire, cele de la clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a, să fie acceptate, înțelese și mai ales valorificate de către copii, părinți și mai ales cadrele didactice”, a precizat ministrul Educației, un susținător al evaluărilor sabotate anterior.
Cele mai importante declarații făcute astăzi de Monica Anisie:
- Ieri s-au dat rezultatele de la evaluarea PISA 2018. Aceste rezultate arată că nu am reușit încă să transformăm modul de predare-învățare-evaluare, astfel încât copiii români să aibă capacitatea de adaptare, soluționare și înțelegere a oricărei situații de viață, folosind cunoștințele acumulate.
- Mai cred că rezultate mai bune pot apărea într-un climat de încredere, în care toți cei cărora ne pasă de educație să punem în comun expertiza acumulată. Starea de bine pe care suntem datori să o aducem în sistemul de educație este unul dintre factorii determinanți pentru creșterea rezultatelor, ceea ce înseamnă implicit și creșterea calității vieții în sistem, creșterea calității vieții de elev.
- Apreciez toate intervențiile specialiștilor care și-au exprimat opiniile privind rezultatele PISA și îi invit să avem împreună o atitudine proactivă, realistă și de constucție pentru ca următoarea testare să dovedească îmbunătățirea pe care noi toți ne-o dorim după atâția ani de încercări.
- Deși au mai existat astfel de rezultate la evaluările anterioare, Ministerul Educației nu a făcut nimic pentru ca evaluările de pregătire, cele de la clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a, să fie acceptate, înțelese și mai ales valorificate de către copii, părinți și mai ales cadrele didactice.
- Totodată, Ministerul Educației nu a promovat în niciun fel învățarea practică și abordarea transdisciplinară, ceea ce de altfel evaluează PISA. Eu caut întotdeauna soluții concrete și nu mă agăț de ceea ce a fost ca moștenire anterioară.
- Săptămâna viitoare voi organiza o întâlnire de lucru cu toți cei care își doresc să participe activ la partea decizională. O întâlnire de lucru privind problema alfabetizării funcționale, exact ceea ce măsoară și testele PISA, și în felul acesta să ne concentrăm atenția cu resposnabilitate pe măsurile concrete de reducere a decalajelor rural-urban, dintre filiera teoretică și tehnologică.
- În ceea ce privește pregătirea noului plan-cadru, de fapt planurile acestea cadru pe care noi trebuie să le realizăm în foarte scurt timp [este vorba despre planurile-cadru pentru gimnaziu, care trebuie modificate după ce Parlamentul a decis reducerea cu cel puțin 5 ore pe săptămână a programului școlar al elevilor de gimnaziu – n.red.], voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită. Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație. Să fie în corelație cu viața de zi cu zi.
- De aceea, mă voi implica în modificarea semnificativă a modului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice și ca primă măsură este introducerea masteratului didactic în universitățile care doresc să desfășoare acest proiect. Aceasta este pentru mine o prioritate de sistem, care nu mai poate fi amânată.
- Am fost parte a gândirii legii 1, acolo unde era prevăzut acest masterat didactic, acolo unde evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a ar fi trebuit să aibă locul cuvenit.
- De aceea aleg să privesc cu responsabilitate realitățile din sistem și să mă implic cu tot ceea ce am acumulat de-a lungul timpului pentru schimbarea atât de necesară în educație.
Citește și:
-
Ministrul Educației insistă că dezastrul arătat de PISA 2018 e doar în școlile care au susținut testarea și anunță analize în acele școli: Nu aș generaliza, nu aș spune că este o problemă chiar peste tot
-
Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă
-
BREAKING Rezultate PISA 2018: România obține cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu