Ministrul Educației anunță că noile planuri-cadru de gimnaziu vor promova învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi

Planuri-cadru de gimnaziu, noi detalii ale ministrului Educatiei
“Voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită” în noile planuri-cadru de gimnaziu care trebuie să se aplice începând cu următorul an școlar, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie. “Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație. Să fie în corelație cu viața de zi cu zi”, a continuat ministrul, la o zi după ce a produs uimire afirmând că “nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA” pentru că ea “nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.

Prezentă la conferința organizată la Rin Grand Hotel în cadrul proiectului gigant de formare a profesorilor, CRED, Monica Anisie a susținut o declarație de presă, fără întrebări, după ce anterior ținuse un scurt discurs pentru deschiderea evenimentului.

“În ceea ce privește pregătirea noului plan-cadru, de fapt planurile acestea cadru pe care noi trebuie să le realizăm în foarte scurt timp [este vorba despre planurile-cadru pentru gimnaziu, care trebuie modificate după ce Parlamentul a decis reducerea cu cel puțin 5 ore pe săptămână a programului școlar al elevilor de gimnaziu – n.red.], voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită. Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație. Să fie în corelație cu viața de zi cu zi”, a declarat ministrul.

Anisie a precizat că rezultatele de la evaluarea PISA 2018 “arată că nu am reușit încă să transformăm modul de predare-învățare-evaluare, astfel încât copiii români să aibă capacitatea de adaptare, soluționare și înțelegere a oricărei situații de viață, folosind cunoștințele acumulate”.

“Deși au mai existat astfel de rezultate la evaluările anterioare, Ministerul Educației nu a făcut nimic pentru ca evaluările de pregătire, cele de la clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a, să fie acceptate, înțelese și mai ales valorificate de către copii, părinți și mai ales cadrele didactice”, a precizat ministrul Educației, un susținător al evaluărilor sabotate anterior.

Cele mai importante declarații făcute astăzi de Monica Anisie:

Citește și:
Exit mobile version