Ministrul Educației anunță că este în discuții cu „niște profesioniști” care „știu să facă evaluări standardizate la limba română și matematică”. Primele ar putea avea loc în vară și la toamnă

7.408 vizualizări
Foto: gov.ro
Evaluări standardizate computerizate ar putea fi făcute la finalul acestui an școlar, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu a spus la Digi24 că ar vrea să facă „un parteneriat cu niște profesioniști care știu să facă aceste evaluări pentru limba română și matematică”. Oficialul a menționat faptul că în cadrul acestui parteneriat ar putea fi evaluați elevii la finalul anului școlar și la începutul anului următor, pentru a măsura pierderile din perioada vacanței de vară.

Ministrul a spus că dacă va reuși acest parteneriat, ar putea avea loc chiar o a treia evaluare, la finalul anului școlar următor, pe baza aceleia „o să avem înregistrat și progresul după un an” și poate aprecia atunci „profesionalismul cadrului didactic”, adică în ce fel și „cât a reușit cadrul didactic să lucreze cu acei copii, să-i aducă de la un nivel de 6 la un nivel de 8”.

Redăm declarația ministrului Sorin Cîmpeanu:

Pentru că aceste evaluări te ajută pe tine, profesor, să identifici… pe tine, elevul, să vezi dacă ai înregistrat pierderi, aceste evaluări te ajută să poți evalua unde ai făcut bine, să poți multiplica unde ai făcut bine în educație, indiferent dacă ești profesor sau elev. Aș vrea să menționez că, dincolo de evaluarea standardizată, pe care am promis-o, cel puțin la nivel pilot, spre exemplu într-un județ avem anul acesta evaluare computerizată și standardizată la Bacalaureat și într-un alt județ avem același lucru la Evaluarea Națională, să avem evaluare la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a de asemenea standardizate. Ce înseamnă standardizare? Să elimini subiectivismul factorului uman.

Vă aduceți aminte diferențele enorme, zeci de mii de diferențe la notele acordate la contestații. Prin digitalizare se poate elimina eroarea umană. Prin digitalizare se pot extrage rezultatele. Pe 10 întrebări, să explic cât se poate de simplu, 5 de algebră și 5 de geometrie – un examen de matematică. Poți să ai nota 2 la algebră și nota 10 la geometrie, media este 6, până acum noi vedem doar media, 6. Dacă am vedea printr-o evaluare standardizată rezultatele la algebră și geometrie, fără doar și poate am știi că trebuie să intervenim la algebră. 

(…) Încă ceva dincolo de aceste evaluări la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a și a XII-a, am vrea să facem un parteneriat cu niște profesioniști care știu să facă aceste evaluări, știu să facă evaluări pentru limba română și matematică, să evalueze competențele matematice și lingvistice. Suntem în discuții și sper să reușim să facem un parteneriat cu acești profesioniști, astfel încât să avem o evaluare pentru sfârșitul de an școlar și pentru începutul de an școlar următor. În felul acesta putem să vedem și cât a pierdut elevul, în vacanța de vară, care este cea mai lungă, acolo sunt pierderile cele mai mari mai ales pentru elevii de nivel slab și mediu. În vacanța de vară, după ce că sunt la nivel slab sau mediu, mai și pierd.

Aceste pierderi pot fi identificate prin aceste evaluări, pot fi făcute doar la matematică și limba română pentru moment, dar este suficient de important. De asemenea, dacă reușim să le facem și la finalul anului viitor, o să avem înregistrat și progresul după un an. În felul acesta pot să apreciez și ceea ce ați cerut dumneavoastră, profesionalismul cadrului didactic. Cât a reușit cadrul didactic să lucreze cu acei copii, să-i aducă de la un nivel de 6 la un nivel de 8”.

Sorin Cîmpeanu a făcut această declarație în condițiile în care pe 2 noiembrie 2021, după o serie de afirmații legate de faptul că nu există nicio platformă securizată pentru a putea avea o evaluare online eficientă, a declarat că „nu există platforme dedicate și securizate pentru evaluarea online, cu excepția proiectului pilot Brio, prin care se încearcă dezvoltarea evaluării online doar pentru două discipline: matematică și limba română. În rest, suntem descoperiți din perspectiva evaluării online”.


9 comments
  1. Să se facă evaluări la toate materiile. De ce numai la matematică și limba română? Nu sunt toți profesorii plătiți la fel?

  2. Însăși aceste schimbări și căutări permanente arată lipsa de coerență din partea acestui minister care scoate pe bandă rulantă absolvenți fără nici o pregătire pentru viitor. Din sumedenia de materii care sunt in curricula școlară, de ce elevii nu sunt lăsați sa aleagă un număr de 6-7 materii care li se potrivesc, sa le însușească bine și din acestea sa fie testatati. Cu ce îl ajută pe un renumit chirurg matematica sau invers pe un extraordinar informatician muzica sau biologia. Încurajați copiii să-și dezvolte aptitudinile care le au, nu băgați cu forța materii care nu-i captează, pentru ca de aici apare lipsa de interes și chiulul. Cu siguranță conducătorii acestui minister cunosc modelul finlandeze sau cel estonian care sunt in topul mondial la testele Pisa, de ce nu adoptam și noi aceste modele moderne de învățământ?

  3. Zilnic, din seria “puțul gândirii dlui prof. dr. Tâmpeanu”. Și când mă gândeam ce aberant și ambigu a fost Funeriu, hop că apare unul mai nasol. Omule, ai toate țiglele pe casă? Tu ai vrea sa fi atinge al unui elev care este experimentul de 30 de ani de reforma care va mai dura 30 de ani? Opriti-va și eliminați surplusul de materie, faceți o materie de baza necesara fiecărui om în această societate și restul se rezolva de la sine.

  4. totul trebuie inceput cu o reala reforma a programei pe model pisa. chiar daca inseamna ca numarul profesorilor va scadea la cel putin jumatate. restul e cancan.

  5. Va da rezultate bune la evaluari elevul care este atent la predare, care participa activ la fixarea noilor cunoștințe, care isi efectueaza macar temele.
    Nu va da rezultate bune la evaluari, elevul care în timpul orelor de curs nu este atent la predare si la fixarea noilor cunostinte, care se joaca pe telefon pe sub banca etc
    Deci, ce vrea sa masoare ministrul Câmpeanu???

  6. ievaluari irelevante, cand poti sa fii dottore plagiind fara probleme, la ce folosesc evaluarile astea, de ce e matematica si romana atat de importante, ce faci cu ele mai departe, la ce ne trebuie ?

  7. Ati innebunit copiii astia. Ii evaluati. Si? Tot pe banii parintii se acopera lacunele acestui sistem ingropat intr-o programa stufoasa, pe care nu va intereseaza sa o revizuiti. De aia ies dupa 12 ani de invatamant fara inteligenta emotionala, cu un corp deformat (ca de la atatea evaluari, cand sa mai faca si un sport, sa aibe experiente care ii pot educa emotional). Dar voi introduceti si mai multe evaluari! De ce nu va uitati domnule ministru la cum este invatamantul in tarile nordice?

  8. S-ar mai spus, ca sa poți face o evaluare standardizată ai nevoie că examenul să fie susținut în format electronic. Nu e suficient sa scanezi foile și să le trimiți electronic către evaluatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Julia Batioha, coordonatoarea comunității ucrainene din Mediaș, a învățat limba română, pasionată de Zdob și Zdub, încearcă să le redea copiilor refugiați activitățile furate de război și-i inspiră pe români și ucraineni să alerge la Maratonul Internațional Sibiu pentru cauza Școlii de vară a copiilor din Ucraina

Comunitatea ucrainenilor din Mediaș strânge fonduri pentru o școală de vară pentru copiii din Ucraina într-un mod inedit. 46 de alergători s-au înscris la Maratonul Internațional Sibiu 2023, ce se…
Vezi articolul

Foștii șefi ai Academiei de Poliție nu mai pot fi polițiști sau cadre didactice, pe lângă condamnarea la câte 3 ani de închisoare cu suspendare și muncă în folosul comunității în dosarul șantajării ziaristei Emilia Șercan/ Decizia nu este definitivă

Adrian Iacob și Mihail Marcoci, fostul rector și fostul prorector la Academia de Poliție, condamnați luni de Curtea de Apel București la câte 3 ani de închisoare cu suspendare și…
Vezi articolul

Roxana Mînzatu, comisarul european desemnat pe educație, întrebată despre interzicerea telefoanelor în școli: Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie / Suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă

Roxana Mînzatu, comisarul european desemnat pentru a conduce portofoliul ce conține și domeniul educație, a declarat marți la audierile din Parlamentul European că „suntem obligați să implementăm tehnologii și în…
Vezi articolul

Cel puțin 60 de școli-pilot pot primi câte 200.000 de euro prin PNRR pentru a pilota noi modele curriculare și de carieră didactică sau management descentralizat, din anul școlar 2024-2025 – proiect în dezbatere

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul de proiecte „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”. Se acorda 12 milioane de euro pentru susținerea pilotării unor intervenții…
Vezi articolul