Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a participat la reuniunea miniștrilor responsabili cu învățământul superior, cercetarea și inovarea din statele membre ale Uniunii Europene, care a avut loc la Paris, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației. Acesta a vorbit despre caracterul „propunerilor de clarificare a statutului juridic al alianțelor de universități europene și al unor ‘diplome europene’ de licență, master sau doctorat”.
- Temă principală a evenimentului a fost „Consolidarea cooperării transnaționale între universități pentru viitorul Europei”.
Un alt subiect punctat de Sorin Cîmpeanu s-a referit proiectul „România Educată”, proiect blocat la nivel legislativ încă din luna septembrie a anului trecut.
Conform comunicatului, “ministrul Educației a precizat că la nivel național, sub tutela proiectului România Educată, Planul Național de Redresare şi Rezilienţă include obiective de investiții care au în vedere sprijinirea procesului de digitalizare a universităților, susținerea unor rute complete de învățământ profesional/dual, precum și construcția de facilități moderne care să susțină un proces educațional modern și o tranziție ecologică”.
Amintim că, în memorandumul adoptat în vară de guvernul Cîțu, pentru implementarea raportului prezidențial România Educată, termenul pentru elaborarea pachetului legislativ era de 1 octombrie 2021. Al doilea termen din memorandum, asumat de Guvern pentru 10 septembrie, nu a fost îndeplinit nici până acum, fiind vorba despre adoptarea unei hotărâri de guvern cu termene și obiective pentru aprobarea planului de implementare a România Educată.
Exact în ziua în care era prevăzută aprobarea, proiectul de HG nu avea avizul Consiliului Economic și Social. În conferință de presă, ministrul Cîmpeanu a ieșit să anunțe amânarea pentru anul viitor a anunțatei noi legi a Educației.
Redăm comunicatul integral:
„Evenimentul a fost organizat sub egida Președinției franceze a Consiliului UE.
În cadrul reuniunii miniștrilor responsabili cu învățământul superior, cercetarea și inovarea din statele membre ale Uniunii Europene, având ca temă principală Consolidarea cooperării transnaționale între universități pentru viitorul Europei, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a salutat lansarea de către Comisia Europeană, în data 18 ianuarie 2022, a Comunicării privind Strategia europeană pentru universități. Ministrul român al Educației a subliniat că acest document este rezultatul unui proces îndelungat de cooperare și reflecție la nivel european, la care au contribuit statele membre și universitățile, atât în cadrul Procesului Bologna, cât și în cadrul oferit de implementarea programelor europene în domeniile educației și cercetării.
În același timp, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a reliefat importanța și necesitatea identificării celor mai eficiente mijloace de consolidare a sinergiilor între învățământul superior, cercetare și inovare, accentuând condiția sine qua non a parteneriatului între universități și mediul socio-economic pentru o valorizare reală a rezultatelor cercetării și pentru un transfer tehnologic eficient.
Totodată, ministrul Educației a precizat că la nivel național, sub tutela proiectului România Educată, Planul Național de Redresare şi Rezilienţă include obiective de investiții care au în vedere sprijinirea procesului de digitalizare a universităților, susținerea unor rute complete de învățământ profesional/dual, precum și construcția de facilități moderne care să susțină un proces educațional modern și o tranziție ecologică.
Pentru facilitarea cooperării transnaționale la nivel european, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a declarat susținerea continuă și fără echivoc a României, atrăgând, totuși, atenția asupra importanței, dar și a caracterului extrem de ambițios al propunerilor de clarificare a statutului juridic al alianțelor de universități europene și al unor „diplome europene” de licență, master sau doctorat.
Ministrul francez al învățământului superior și cercetarii, Frederique Vidal, în calitate de reprezentant al Președinției franceze a susținut importanța promovării „atractivităţii şi competitivităţii” universităților europene, subliniind importanța libertății academice, a integrității ştiinţifice, precum și a resurselor alocate cercetării, domeniu care „trebuie finanţat mai mult şi mai bine”.”
1 comment
Faptul ca la politehnica bucuresti, la profil adecvat, se renunta, datorita politicului, la online, denota un servilism al conducerii in raport cu ceea ce inseamna lipsa de empatie ..si totul pentru ei se rezuma la numere. Studentii sunt indivizi, cu nume si aspiratii total diferite. Le puneti sanatatea in pericol cu buna stiinta, fara nicio judecata dreapta!
Asta pe langa alte multe probleme si lipsuri din partea sistemului educational, unde toti sunt la gramada. Ce corelati european? Definiti!!!!