Refuzul de a integra tehnologia în educație echivalează cu o „condamnare” a copiilor, „fiindcă vor pierde avantaje competitive”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori NextEd Teach: Learn | Create | Display”, organizată de Edupedu.ro pe 28 martie. El a adăugat că tehnologia trebuie folosită pe baze științifice, „în contexte etico-morale și într-o zonă de siguranță”.
Ministrul a afirmat că deciziile legate de integrarea digitalului în procesul educațional trebuie fundamentate științific: „Tehnologia în sine nu este nici bună, nici rea. Devine bună sau rea în funcție de cum o folosim. Hai să o folosim bine”, a spus el.
Ministrul Educației a vorbit și despre faptul că timpul optim de expunere a copiilor la ecrane, stabilit de anumite studii, este de 2-4 ore, interval pe care îl consideră „o expunere relativ normală în societatea în care trăim”.
„Nouă, celor care nu suntem nativi digitali, ni se pare grav. Dar și bunicii noștri li se părea grav că noi citeam prea multe cărți și nu ne jucam afară, de exemplu, că o să ne stricăm ochii, că o să înnebunim și că nu suntem cum erau ei în copilăria lor. Repet, lumea se schimbă, tehnologia este aici”, a adăugat ministrul.
Redăm integral discursul ministrului Educației pe această temă:
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Tind să polarizez lumea când spun acest lucru, dar până la urmă, asta e funcția mea și de psiholog și de ministru. Să spun adevărul care vine din zona științei. Tehnologia în sine nu este bună sau rea.
Devine bună sau rea în funcție de cum o folosim. Hai să o folosim bine. Într-o nouă revoluție industrială, a nu folosi tehnologia în actul educațional înseamnă a condamna copiii, fiindcă vor pierde avantaje competitive. Dar dacă folosim tehnologia, trebuie să o folosim pe baze științifice. Ce ne spun studiile? Ce expunere la ecran? Prin ecran înțeleg orice ecran, de la televizor la tablă inteligentă, telefon, computer, tabletă și așa mai departe. Înțeleg orice conținut educațional sau de divertisment. Studiile arată că în lumea de astăzi, cel puțin în Statele Unite și în Europa de Vest copiii într-o zi au o expunere la ecran, repet, de toate tipurile, pe parcursul unei zile de 6 ore – 6 ore plus. E mult sau e puțin? Nu discutăm dacă e mult sau puțin în faza asta, deocamdată am descris o situație, așa stau lucrurile.
Cât este sigur și cât este regulă să ne expunem la ecran? Aici, studiile sunt diferite în funcție de etapa de vârstă, în funcție de conținut, dar dacă trebuie să stabilim un interval orientativ, între 2 și 4 ore pe parcursul unei zile, cu tot conținutul și cu orice tip de ecran, este o expunere relativ normală în societatea în care trăim. N-ai expunerea respectivă, s-ar putea, repet, să pierzi avantaje competitive. Noi suntem generația, cei mai mulți de aici, care nu ne-am obișnuit sau nu suntem neapărat nativi digitali. Nouă ni se pare că asta este ceva extraordinar de grav. Să știți că și bunicilor noștri li se părea extraordinar de grav că noi citeam prea multe cărți și nu ne jucam afară, de exemplu, că o să ne stricăm ochii, că o să înnebunim și că nu suntem cum erau ei în copilăria lor. Repet, lumea se schimbă, tehnologia este aici.
Hai să o folosim bine și deștept, pe baze științifice. Să nu exagerăm, că poate să facă rău, dar nici să nu o blocăm, astfel încât să pierdem avantaje competitive. S-o folosim în contexte etico-morale, adică să avem principiile bine definite și într-o zonă de siguranță, nu doar pentru copii, pentru toți cei care utilizează tehnologia. Acesta este mesajul pe care vreau să vi-l dau, să nu pierdem avantaje competitive, dar să folosim tehnologia într-o manieră deșteaptă, pentru a face bine și nu a face rău.
- Conferința națională NextEd Teach – Learn | Create | Display, un eveniment dedicat profesorilor care doresc să transforme școala într-un spațiu de învățare conectat la realitatea secolului XXI, a reunit în Aula Magna a Academiei de Studii din București lideri din Educație, universități, tehnologie și administrație. Cu participarea ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, conferința a marcat lansarea oficială a conceptului LCD – Learn Create Display, un model pedagogic centrat pe învățare activă, creativitate și vizibilitatea rezultatelor elevilor.
- Organizată de Edupedu.ro, cu sprijinul Nextlab.tech și Samsung Electronics România, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București și Academia de Studii Economice din București, conferința a inclus prezentări inspiraționale, sesiuni practice și demonstrații live, oferind participanților strategii concrete și soluții digitale pentru o predare modernă. Aproape 200 de profesori, directori de școli și inspectori școlari au participat la acest acest eveniment inspirațional.
7 comments
Daca tot o “zic studiile” că-i bine sa expunem copiii la ecrane, cât mai mult timp posibil, hai sa vedem si ce zic, cu adevărat, studiile:
* Calitate a somnului in scădere (More than half of Americans say they use screens within an hour before bedtime, raising concerns about sleep disruptions.)
* Oboseala oculara (65% of the U.S. population reports symptoms of digital eye strain tied directly to prolonged screen usage.)
* Timp de expunere in creștere (Children aged 8 to 12 now average around 5.5 hours of daily screen use (excluding school assignments!!!), a notable rise in recent years.)
* Simptome de depresie (severa) (Teens reporting 4+ hours of daily recreational screen time are nearly twice as likely to experience symptoms of depression compared to peers with less screen exposure.)
Da, sunt toate avantaje competitive ale lumii moderne, daca ne dorim o populație de persoane cu probleme de sănătate de orice fel.
Multumim extrem de mult prea-inteligentului conducator al educației pentru bine documentatele sale afirmații. Chiar am fi crezut ca e mai bine să-i ferim pe cei mai tineri de ecrane, dar se pare ca e pe dos.
“Saro este un asistent virtual dezvoltat de Digital Nation, cu sprijinul unui grant de 700.000 de dolari de la Google.org. Acesta utilizează tehnologie AI pentru a oferi interacțiuni personalizate și proactive cu studenții.
Citeşte întreaga ştire: Ce este Saro, primul asistent AI motivațional pentru studenți, lansat la ASE în București”
revoluție da e pe BANI.
oare n ar merge sa inlocuim și miniștrii cu cate un Ai?!?
SI parlamentarii , cu cate un sistem de vot automat , ” ParSenAI ” , n ar suna bine ?
sistemul asta n ar mai avea nevoie de 500 de pensii speciale .. plus salarii plus prime plus diurne .
Eu zic ca e o afacere buna
Ce tehnologie integrați daca nici măcar manuale nu avem la unele materii? Dezvoltați tehnologia la minister cu specialiști și apoi puneți problema că nu o folosim. Manualul de TIC pentru liceu în ce secol a fost scris?
Ala e pe tăblițe scris în cuneiforme.Cereti un exemplar la muzeu!
englezii au închis ușa tiktokului . noi o deschidem . mai ales ca au promis .. nu stiu ce .
in spatele tehnologiei sunt Banii. SI nu sunt etici.
copiii Raman fara alternative de gândire. ai ul va răspunde in locul lor la orice . ei vor depinde de un terminal , telefon sau altceva, e o forma de sclavie moderna
sa nu mai sti nimic , sa ti spuma un asistent cat fac 2*2 .
fara efort propriu nu exista evoluție reală.
Bre, daca profu nu mai scrie cu creta pe tabla ultimul strigat, top notch, state-of-the-art si cu AI gen 5 si scrie acum cu degetul este “Finger, Create, Display” sau nu e? Asta e intrebarea.
Dacă tot vreți digitalizare și automatizare va recomand reducerea personalului de la secretariat care este și asa inutil,nu dau examene și sunt angajate doar pe pile,prin urmare se reduce corupția.Se poate reduce și personalul de la curățenie, cumperi un robot de curățat și acela cu un singur angajat face luna toată clădirea.