Ministrul Cîmpeanu: Soluția pentru testare este să vedem cum folosesc alte state în școli testele neinvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit, de către stat, pentru elevi

1.480 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Ministerul Educației nu are competențe medicale, drept urmare, în problema efectuării de teste Covid-19 în școli, instituția se uită “la experiența altor state”, a spus marți, într-o dezbatere desfășurată la Ploiești, ministrul Sorin Cîmpeanu. Acesta a insistat că în multe țări se folosesc teste neinvazive pentru a susține învățarea la școală, în condiții de pandemie, iar “eu voi pleda pentru asta: teste neinvazive”.

“Soluția este să nu inventăm roata în țară, soluția este să vedem cum folosesc alte state în școli, dar nu numai în școli, aceste teste noninvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit de către stat pentru elevi”, a spus Cîmpeanu, referindu-se la incapacitatea sistemului medical și educațional din România de a asigura o testare eficientă în școli, în condițiile aplicate din februarie.

Sorin Cîmpeanu, în conferința de la Ploiești, pe tema măsurilor de testare în școli:
  • “Nu există capacitate în sistem. Când nu există capacitate și ai văzut că în două luni ai făcut 2% din teste, este clar că nu trebuie să insiști pe această linie. (…) INSP nu are testele neinvazive în proceduri. Este problema noastră să discutăm cu INSP să ia în considerare introducerea în proceduri, în limitele în care, din punct de vedere al specialității, al competenței medicale, acest lucru este posibil.
  • Noi, cei care nu avem competențe medicale, ne uităm la experiența altor state. Dacă cineva îmi spune mie că în sistemul de învățământ din Austria, din Franța, o listă întreagă de state se folosesc aceste teste neinvazive, folosesc teste neinvazive neacreditate, neomologate, dați-mi voie să nu cred. Știm sigur că se folosesc în alte state, că au relevanță în alte state unde personalul medical este mult mai disponibil decât în România. Și le folosesc pe acestea și se testează de două ori pe săptămână și se bazează pe acele rezultate.
  • Eu voi pleda pentru asta: teste noninvazive.
  • Nu e în competența Ministerului Educației, dar Ministerul Educației se uită la școlile din alte state care folosesc teste noninvazive, care nu necesită personal pentru administrare, ele pot fi chiar autoadministrate. Și, mai cu seamă, care generează un acord mai facil al părinților, pentru că (…) sunt rezerve nu numai pentru vaccinare, sunt rezerve și vizavi de testare. Noi trebuie să înțelegem acele rezerve. (…)
  • Soluția este să nu inventăm roata în țară, soluția este să vedem cum folosesc alte state în școli, dar nu numai în școli, aceste teste noninvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit de către stat pentru elevi.”

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


5 comments
  1. Atâta timp cât dl Câmpeanu face tratare dpar cu aprobarea părinților, nu vor fi testati elevii fără simptome, care pot fi infectați și deosebit de contagiosi.
    Desigur ca nu este ajutat de ministerul sănătății ca să i se procure iar teste care sa nu fie folosite.
    Parintii nu sunt de acord cu testarea copiilor lor nu din cauza ca ar fi invazive testele, ci pentru ca nu ii interesează dacă copilul lor fara simptome este infectat. Și nu vor sa se afle asta, ca să stea toată familia în izolare doua săptămâni.
    Cat despre a-i obliga pe profesori sa se joace cu mucii și cu saliva elevilor, asta întrece orice bun simt elementar, domnule ministru!

  2. Sa ii spuna cineva lu’ domn’ ministru sa se uite bine la chinezi…aia au si teste anale, foarte precise, predictioneaza foarte bine prostia la nivel de varf! din pacate unul nu ar fi de ajuns pt domn ministru!

  3. Daca “nu e in competenta Ministerului Educatiei”, atunci nici efectuarea lor nu este. Asa ca trebuie sa o faca asistentii medicali. Eu sunt profesor. Sunt…”lucrator in educatie”, deci cand si-o vedea dom’ Campeanu ceafa un profesor va baga degetele prin gura elevului sau il va ‘indruma’ intr-ale flegmelor si rinoreelor. Destul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Val de comentarii de laudă pe pagina ministrei Ligia Deca, după ce România s-a clasat penultima din UE la PISA 2022 / Internauții se întreabă dacă mesajele sunt generate de roboți sau de postaci

Zeci de comentarii de apreciere față de legile educației Deca-Iohannis și de laudă față de rezultatele elevilor români la testarea internațională PISA 2022 apar pe Facebook la postarea ministrei Educației,…
Vezi articolul

Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la clasă, spune filologul Liviu Papadima: Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri: o treime de profesori buni și foarte buni, o treime mediocri și o treime slabi și foarte slabi

Filologul Liviu Papadima, profesor la Universitatea din București, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma…
Vezi articolul